Det som du är helt övertygad om har jag fått bekräftat, C+ ska ha sagt att de tyckte det var tråkigt att vi åkte ut för att de hade tappat MASSOR av kunder. DIF hade den största andelen.seppuko skrev:Och alla mina vänner säger att Djurgården inte är så stora eller drar så mycket ögon åt sig...crike skrev:Nu hörde jag inte allt som sades (måste ju ändå jobba lite) men på upptaktsträffen meddelade man att statistikdatabasen på hockeyallsvenskans hemsida kommer att utökas, det är ju tur det då den tidigare varit urusel.
Helt övertygad om att C+ gråter blod i abonnenter och Viasat skrattar sig hela vägen till banken. Lika bra att HA kirrat om sin sketna hemsida och statistikdatabas med mera när man ändå håller på. Kommer ju generera ett par extra klick per månad ett tag framöver nu
Allsvenskan 2012/13
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2012/13
DIF!
Japp, läste någonstans om att om man bröt ned det i Elitserien endast så hade DIF mest abonnenter i %, vilka de lär tappa nu eftersom många likt mig hade C+ enbart för ES och inte fotbollsallsvenskan. Och garanterat inte för filmerna. Med den informationen på papper är det inte svårt att förstå varför DIF ville ha eget TV-avtal, har inget med girighet eller tron på att man är bäst att göra, vilket alla bönder där ute verkar ha trottDaniel942 skrev:Det som du är helt övertygad om har jag fått bekräftat, C+ ska ha sagt att de tyckte det var tråkigt att vi åkte ut för att de hade tappat MASSOR av kunder. DIF hade den största andelen.seppuko skrev:Och alla mina vänner säger att Djurgården inte är så stora eller drar så mycket ögon åt sig...crike skrev:Nu hörde jag inte allt som sades (måste ju ändå jobba lite) men på upptaktsträffen meddelade man att statistikdatabasen på hockeyallsvenskans hemsida kommer att utökas, det är ju tur det då den tidigare varit urusel.
Helt övertygad om att C+ gråter blod i abonnenter och Viasat skrattar sig hela vägen till banken. Lika bra att HA kirrat om sin sketna hemsida och statistikdatabas med mera när man ändå håller på. Kommer ju generera ett par extra klick per månad ett tag framöver nu

On a sidenote, såg en reklam på TV på jobbet häromdagen som i stora drag gick ut på att om man gillar ajk och hockey så ska man köpa C+ sportpaketet för en viss summa i månaden abonnemangsfritt...
Själv fick man ju köpa hela MAX paketet och fasiken inte abonnemangsfritt, bara för att se hockey

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- -daniel-
Ja, det stämmer. Ringde redan dagen efter degraderingen till Canal+ och sa upp mitt abonnemang, redan då hade de fått in en hel del som hade gjort samma sak och försäljaren jag pratade med lät på allvar riktigt orolig.Daniel942 skrev:Det som du är helt övertygad om har jag fått bekräftat, C+ ska ha sagt att de tyckte det var tråkigt att vi åkte ut för att de hade tappat MASSOR av kunder. DIF hade den största andelen.seppuko skrev:Och alla mina vänner säger att Djurgården inte är så stora eller drar så mycket ögon åt sig...crike skrev:Nu hörde jag inte allt som sades (måste ju ändå jobba lite) men på upptaktsträffen meddelade man att statistikdatabasen på hockeyallsvenskans hemsida kommer att utökas, det är ju tur det då den tidigare varit urusel.
DIF berör.
Ja jag på landsort sade upp canal+ till datumet efter sista fotbollsmatchen med DIF.
En helt annan fråga, kan någon argumentera mot mig eller "trösta" mig kring en farhåga jag har, baserat på mardrömmar från förra året och två matcher på försäsongen som sänts på TV.
Farhågan:
DIF är oerhört lättscoutade; hård press på backarna och stå med någon framför mål, då vi har mestadels (fysiskt)svaga och oerfarna backar. Backarna är ofta omständiga, dräller puck, passar fel och har svårt att stå upp framför mål.
Som sagt, mardrömmar och farhågor... men finns det någonting som talar emot?
En helt annan fråga, kan någon argumentera mot mig eller "trösta" mig kring en farhåga jag har, baserat på mardrömmar från förra året och två matcher på försäsongen som sänts på TV.
Farhågan:
DIF är oerhört lättscoutade; hård press på backarna och stå med någon framför mål, då vi har mestadels (fysiskt)svaga och oerfarna backar. Backarna är ofta omständiga, dräller puck, passar fel och har svårt att stå upp framför mål.
Som sagt, mardrömmar och farhågor... men finns det någonting som talar emot?
Alla klassiska storlag berör.-daniel- skrev:
Ja, det stämmer. Ringde redan dagen efter degraderingen till Canal+ och sa upp mitt abonnemang, redan då hade de fått in en hel del som hade gjort samma sak och försäljaren jag pratade med lät på allvar riktigt orolig.
DIF berör.
Gång på gång ser vi hur den öppna elitserien saboterar hockeyintresset i landet. Och ändå hejas detta destruktiva system på, trots att ingen egentligen är speciellt förtjust i konsekvenserna. Märkligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ändra "ingen" till "bara Leksand".sensei skrev: Gång på gång ser vi hur den öppna elitserien saboterar hockeyintresset i landet. Och ändå hejas detta destruktiva system på, trots att ingen egentligen är speciellt förtjust i konsekvenserna. Märkligt.
- SkönaDjurgårn
Sv: Allsvenskan 2012/13
Hur blir det med domarna i år, kommer vi slippa Kuben mfl? Eller går många av dem ner och dömer i allsvenskan också? Inte storstjärnan Kuben va? 

- -daniel-
Ingen mening att ge sig in i en diskussion om det här för tjugonde gången, för det slutar ändå på samma sätt. Jag skriver något som du ignorerar.sensei skrev:Alla klassiska storlag berör.-daniel- skrev:
Ja, det stämmer. Ringde redan dagen efter degraderingen till Canal+ och sa upp mitt abonnemang, redan då hade de fått in en hel del som hade gjort samma sak och försäljaren jag pratade med lät på allvar riktigt orolig.
DIF berör.
Gång på gång ser vi hur den öppna elitserien saboterar hockeyintresset i landet. Och ändå hejas detta destruktiva system på, trots att ingen egentligen är speciellt förtjust i konsekvenserna. Märkligt.
Jag tycker att det är kul att diskutera saker, speciellt med dig eftersom du i regel för resonemang som man kan förstå. Ledsen om jag har missat något.-daniel- skrev:Ingen mening att ge sig in i en diskussion om det här för tjugonde gången, för det slutar ändå på samma sätt. Jag skriver något som du ignorerar.sensei skrev:
Alla klassiska storlag berör.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Niinimaa på tolvmatcherskontrakt till Asplöven (skillnaden mot NHL-spelare behöver vi inte ta i den här tråden också). Det innebär att hans kontrakt går ut lagom till vår match mot Asplöven. Skönt. Gillar inte Janne.
Född till sportchef.
SSK "mobiliserar"
Lustigt att många av dom som ska komma har en bajen-bild eller liknande.
Vi får väl se hur många det blir. SSK brukar ju komma med typ 10 killar i Hackett-tröjor som står och slår på reklamskyltarna längst ner samtidigt som dom smygkikar på våran klack.
Personligen hoppas jag att dom fyller bortasektionen. Det lär ju inte vara så ofta man får se den fylld i år. Även om jag tvivlar på det.
Vi får väl se hur många det blir. SSK brukar ju komma med typ 10 killar i Hackett-tröjor som står och slår på reklamskyltarna längst ner samtidigt som dom smygkikar på våran klack.
Personligen hoppas jag att dom fyller bortasektionen. Det lär ju inte vara så ofta man får se den fylld i år. Även om jag tvivlar på det.
Född till sportchef.
"Konrad Södertälje Perssonandroid skrev:SSK "mobiliserar"
Om alla 288 kommer är det GRYYMMT!"
Akta invasionen Grabbar! Hahahahaha
- -daniel-
Jag tycker ändå det känns som vi har klart fler karaktärsspelare som inte viker sig en tum och alltid ger allt i jämförelse med föregående säsong. Tänker framförallt på Henrik Eriksson (min absoluta favorit, så jävla nöjd att Challe landade Hank) och Holmqvist. Det kommer bli viktigt. Honken var rätt dålig i de inledande två matcherna men senaste tiden har något hänt; han ser riktigt tänd ut faktiskt och jag börjar förstå A'et på honom mer och mer. Känns som det kan komma vara hela seriens bästa värvning sett till prislappen.
Tror också att ju längre det leder och de äldre höjer sig en aning (vilket de kommer göra) så kommer det se hyfsat ut framåt. Backsidan är väldigt svårbedömd, men på Allsvensk nivå så tror åtminstone jag den kommer duga.
Målvaktssidan är också svårbedömd, men tycker Pickard har gjort det helt OK (och Adam också). Får vi vinna lite matcher och få upp självförtroendet så tror jag han kommer växa.
In alles så tycker jag vi klarat av den här försäsongen på ett skapligt vis. Vi har mött bättre motstånd i varenda match, men ändå hängt med rätt väl. Vad nu det betyder när väl serien drar igång vet vi ju så klart inte, men jag var rädd att vi inte alls skulle hänga med. Således borde vi åtminstone inte sänkt självförtroendet helt inför allvarets början.
[/end of pointless jibberish]
Tror också att ju längre det leder och de äldre höjer sig en aning (vilket de kommer göra) så kommer det se hyfsat ut framåt. Backsidan är väldigt svårbedömd, men på Allsvensk nivå så tror åtminstone jag den kommer duga.
Målvaktssidan är också svårbedömd, men tycker Pickard har gjort det helt OK (och Adam också). Får vi vinna lite matcher och få upp självförtroendet så tror jag han kommer växa.
In alles så tycker jag vi klarat av den här försäsongen på ett skapligt vis. Vi har mött bättre motstånd i varenda match, men ändå hängt med rätt väl. Vad nu det betyder när väl serien drar igång vet vi ju så klart inte, men jag var rädd att vi inte alls skulle hänga med. Således borde vi åtminstone inte sänkt självförtroendet helt inför allvarets början.
[/end of pointless jibberish]
-
Taifbloggen.se tippar HockeyAllsvenskan. Först ut är Djurgården. http://taifbloggen.se/2012/09/taifblogg ... jurgarden/
Smakprov: "Man kommer från elitserien och man borde egentligen inte åkt ut. Det var olyckliga omständigheter."
Smakprov: "Man kommer från elitserien och man borde egentligen inte åkt ut. Det var olyckliga omständigheter."
- SkönaDjurgårn
Ojojoj, nu overskattar du val anda tex backsidan och tex...forwardssidan? Kan bara hoppas att du har ratt.Taifbloggen skrev:Taifbloggen.se tippar HockeyAllsvenskan. Först ut är Djurgården. http://taifbloggen.se/2012/09/taifblogg ... jurgarden/