Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Med vår backsida är det långt ifrån säkert att vi går till Kvalserien. Då underskattar man serien.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://difhockey.se/nyhet.php?news=9678
Riktigt tråkigt med Nils... men som väntat så värvar man alltså inget. Jag tycker dock det är rätt att ge det ett försök, och eventuellt (om vi har några pengar över vill säga) ta in en förstärkning efter jul de sista månaderna. Märker man att backsidan verkligen inte håller i ett tidigare skede måste man ju försöka agera dock. Men det är ju lagom lätt när vi har ekonomi i paritet med en utsvulten kyrkråtta...
Riktigt tråkigt med Nils... men som väntat så värvar man alltså inget. Jag tycker dock det är rätt att ge det ett försök, och eventuellt (om vi har några pengar över vill säga) ta in en förstärkning efter jul de sista månaderna. Märker man att backsidan verkligen inte håller i ett tidigare skede måste man ju försöka agera dock. Men det är ju lagom lätt när vi har ekonomi i paritet med en utsvulten kyrkråtta...
Jag har ingen superkoll på de andra lagen i allsvenskan men vilka har bättre backar än oss då? Kan köpa att leksand och örebro har det men sen då? Tycker inte ssk och malmös backar ser överjävliga ut direkt.jensa öhling skrev:Med vår backsida är det långt ifrån säkert att vi går till Kvalserien. Då underskattar man serien.
Förutom att vi har Timmy som har rutin i massor har vi Granath som ändå var kapten i elitserien förra året iofs i seriens sämsta lag, Lidström som ändå ska ha varit en av allsvenskans bättre backar förra året. Erik G fick ju massa speltid i elitserien och spelade verkligen upp sig. Även Holm. Lennhammer och Bohman har en del elitserierutin. Arnesson och Falk är stora talanger. Såklart jävligt synd med Nils men är ändå hoppfull!
Sen är det ingen självklarhet att vi går till kvalserien men det som oroar mest än så länge i min mening är tt ingen kedja har producerat ordentligt men det lossnar förhoppningsvis för Linkan/Johner/Åberg kedjan i allsvenskan!
Hur långt kontrakt har Nisse?
Född till sportchef.
- -daniel-
2-års kontrakt.android skrev:Hur långt kontrakt har Nisse?
Okej. Trodde att han skulle bli en Bartley.-daniel- skrev:2-års kontrakt.android skrev:Hur långt kontrakt har Nisse?
Han kanske kan åka med på bortamatcherna och göra DIF-tv istället?
En DIF-tv Nisse helt enkelt.
Född till sportchef.
Nu fick ni det även bekräftat av hockeyallsvenskans VD.Jepe skrev:Nu har även hockeyallsvenskan sagt nej till korttidskontrakt vid en NHL lockout.
2014-04-07, vad hände?
-
Örebros backsida ser jag som klasser bättre än vår. Helt annan rutin.
Om det var svar på på mitt svar så håller jag med men annars känns väl inte så många andra lag vassare! Örebro tycker jag även har bäst forwards och måste ses som favorit.jensa öhling skrev:Örebros backsida ser jag som klasser bättre än vår. Helt annan rutin.
Om det var svar på på mitt svar så håller jag med men det sa jag ju också men hitta något annat lag också! Örebro känns även bäst på forwardssidan och bör räknas som favorit!mb81 skrev:jensa öhling skrev:Örebros backsida ser jag som klasser bättre än vår. Helt annan rutin.
Stackare, aldrig positivt att vara favorit!mb81 skrev:Om det var svar på på mitt svar så håller jag med men annars känns väl inte så många andra lag vassare! Örebro tycker jag även har bäst forwards och måste ses som favorit.jensa öhling skrev:Örebros backsida ser jag som klasser bättre än vår. Helt annan rutin.

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
-
Efter att ha sett från upptaktsträffen i dag står det än mer klart att det är "nu eller aldrig" som gäller i år. Går vi inte upp den här säsongen kan det mycket väl dröja ett decennium.
Nästa år i allsvenskan innebär en helt annan, billigare, prägel på truppen och de som slår igenom i år lämnar förstås direkt. Budgeten kommer minska rejält.
Nästa år i allsvenskan innebär en helt annan, billigare, prägel på truppen och de som slår igenom i år lämnar förstås direkt. Budgeten kommer minska rejält.
Exakt. Viktigt då är att våran juniorverksamhet inte skärs ned på överhuvudtaget. Vi har fortfarande en del plus i och med att vi är en stockholmsklubb, men där slutar nästan allt. Dock kan det betyda en hel del med att vara bosatt i stockholm kontra någon bonnig stad därute. Men våran juniorsida måste vara intakt för vi plockar upp spelare hela tiden som är bra och redo.jensa öhling skrev:Efter att ha sett från upptaktsträffen i dag står det än mer klart att det är "nu eller aldrig" som gäller i år. Går vi inte upp den här säsongen kan det mycket väl dröja ett decennium.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
Challe Berglund sa i eftersnacket med Aftonbladet att när han snackade med Douglas Murray för ungefär två veckor sedan - så hade Murray sagt att han inte planerade på att åka över i två månader och sedan dra tillbaka till NHL. Då skulle han inte hjälpa DIF enligt honom och bara ställa till det.
Låter som att han planerar att stanna hela säsongen ungefär.
Låter som att han planerar att stanna hela säsongen ungefär.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Daniel942
Som Jim säger, tror att vi har en bra chans att få Murray även om beslutet står kvar. Kronwall vete tusan dock..
DIF!