Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av gurra »

SkönaDjurgårn skrev:Kikade igenom listan på spelare som lämnat oss till den här säsongen - SEXTON STYCKEN! Det är löjligt många men det känns ändå väldigt bra, inte många man saknar efter två bedrövliga säsonger. Och de flesta nya känner man ju igen på ett eller annat sätt.

Så, inget nytt i den här posten, det slog mig lite hårt bara, sexton jäkla spelare försvann. (Saknar mest/bara Wesslau, Printz och Mika Z.)
Lägger till Kempe på saknas-listan. Han hoppas jag vi får se igen. Wesslan är jag kluven till i dagsläget. Men annars håller jag med, nöjd med många av spelar-"förlusterna".
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

gurra skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Kikade igenom listan på spelare som lämnat oss till den här säsongen - SEXTON STYCKEN! Det är löjligt många men det känns ändå väldigt bra, inte många man saknar efter två bedrövliga säsonger. Och de flesta nya känner man ju igen på ett eller annat sätt.

Så, inget nytt i den här posten, det slog mig lite hårt bara, sexton jäkla spelare försvann. (Saknar mest/bara Wesslau, Printz och Mika Z.)
Lägger till Kempe på saknas-listan. Han hoppas jag vi får se igen. Wesslan är jag kluven till i dagsläget. Men annars håller jag med, nöjd med många av spelar-"förlusterna".
Ja du har rätt, Kempe saknar faktiskt jag också. Han var riktigt bra och gav alltid allt. Hoppas han kommer tillbaka någon gång. :)
Boharta

Inlägg av Boharta »

På expressen.se finns följande artikel:

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... tjarnorna/

Där står bland annat:

Charles Berglund, sportchef och tränare i Djurgården vill inte bekräfta att hans klubb vill ha in lockoutade NHL-spelare i hockeyallsvenskan.

Men han medger att han har kontakt med NHL-backarna Niklas Kronwall och Douglas Murray som sagt till HockeyExpressen.se att det är Djurgården som gäller om det blir spel i Sverige.

– Jag har pratat med Patric Hörnqvist, Kronwall och även Douglas, som kommer att informera mig löpande om vad som händer där borta. Men sedan får vi se vad hockeyallsvenskan säger på tisdag. Jag säger varken bu eller bä. Vi avvaktar, säger Berglund.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lakrisal »

Spelar ingen roll, Ishockeyförbundet har sagt nej till korttidskontrakt för NHL spelare. Ska de spela i Sverige måste kontraktet vara på minst ett år.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Lakrisal skrev:Spelar ingen roll, Ishockeyförbundet har sagt nej till korttidskontrakt för NHL spelare. Ska de spela i Sverige måste kontraktet vara på minst ett år.
Ähhh skriv ettårskontrakt och sen om NHL drar igång igen så kan alla tre swinga klubborna mot Challe under match och skylla på för lite spel i PP = sparken och brutna kontrakt! - Tada problem solved!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lakrisal skrev:Spelar ingen roll, Ishockeyförbundet har sagt nej till korttidskontrakt för NHL spelare. Ska de spela i Sverige måste kontraktet vara på minst ett år.
Nej, svenska hockeyligan har bestämt att inga korttidskontrakt för NHL spelare tillåts i elitserien. Allsvenskan bestämmer sig fortfarande om det ska tillåtas eller inte.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5300833.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5302079.ab
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Känns som vi borde försöka få in Fernholm nu!!
mb81

Inlägg av mb81 »

Hockeyhjärta skrev:Känns som vi borde försöka få in Fernholm nu!!
Är du seriös! Vi hade inga stålar att signa Otto och har ännu mindre nu när han är signad! Fernholm är inte direkt gratis!
Rix

Inlägg av Rix »

Om nu Nisse blir skadad, vem finns det att ta in?
Jag tycker vi behöver få in en stark defensiv back, känns lite väl lojt framför mål ibland.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Rix skrev:Om nu Nisse blir skadad, vem finns det att ta in?
Jag tycker vi behöver få in en stark defensiv back, känns lite väl lojt framför mål ibland.
Defensiv back?! Är detta ett dåligt skämt eller? Är det någonting som det här laget verkligen är i ett skrikande STORT behov av så är det en offensiv rightback som kan styra och ställa i powerplay. Nils Andersson hade verkligen potential att bli en sådan, men nu när han förmodligen missar större delen av säsongen så har vi enligt mitt tycke inte en enda i truppen som ens är i närheten av att förtjänas att nämnas under kategorin "spelskicklig back". Defensiva sarg-ut-backar har vi ju däremot en hel uppsjö av i laget, som Granath, Timmy, Lidström, Gustafsson m.fl...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Datsyuk_13 skrev:
Defensiv back?! Är detta ett dåligt skämt eller? Är det någonting som det här laget verkligen är i ett skrikande STORT behov av så är det en offensiv rightback som kan styra och ställa i powerplay. Nils Andersson hade verkligen potential att bli en sådan, men nu när han förmodligen missar större delen av säsongen så har vi enligt mitt tycke inte en enda i truppen som ens är i närheten av att förtjänas att nämnas under kategorin "spelskicklig back". Defensiva sarg-ut-backar har vi ju däremot en hel uppsjö av i laget, som Granath, Timmy, Lidström, Gustafsson m.fl...
Lidström defensiv-sarg-ut-back? Och Timmy? :S Och Gustafsson?!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Jim Morrison skrev:
Datsyuk_13 skrev:
Ja?! ...eller du kanske tycker att denna trio istället borde placeras in under facket "spelskickliga/frejdiga/aviga/kreativa backar"??? Haha...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Datsyuk_13 skrev:
Jim Morrison skrev:
Datsyuk_13 skrev:
Ja?! ...eller du kanske tycker att denna trio istället borde placeras in under facket "spelskickliga/frejdiga/aviga/kreativa backar"??? Haha...
David Printz var en sarg-ut-back. Samtliga backar du nämnde är passningsskickliga, rörliga, backar. Med undantag Granath då.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Lidström har imponerat offensivt hittills. På mig i alla fall. Men Nisse hade verkligen potential att slå igenom ordentligt den här säsongen. Väldigt trist att han skulle gå sönder.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle jag ta in någon back skulle jag föredra en större elak typ än ännu en snabb puckskicklig sådan. Vi har en drös sådana redan tycker jag. Även om ingen är Bobby Orr-klass.
Expert.
Låst