Vi får betala typ första månaderna sedan tar försäkringskassan över mer och mer av månadslönen för varje månad som går.supreme skrev:Vill minnas att vi får stå för de 3-4 första månadslönerna.MGC skrev:Om vi inte får tillbaka allt, har du koll på ur stor del som kommer tillbaka?SirDIFalot skrev:Han sa att det verkar som att hela säsongen är körd.Edin skrev:Kuken också.
Det är väl bara att börja leta ersättare direkt? Även om han hör gör en snabb återhämtning så är det väl ändå 3-4 månader innan han är tillbaka?
Jag tror inte vi hämtar en ersättare... Nils är ingen given top 4 back. Kanske efter 1-2 månader på säsongen. Sedan får vi ju inte tillbaka ALLT från försäkringen på Nils. Hur bra back kan vi egentligen få? Vi har fyllt icke-EU kvoten också. Samtidigt ska det handla en en right-fattad back som kan ersätta Nils i PP.
Skadetråden
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Skadetråden
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Faan! Nils har i mina ögon varit den kanske intressantaste backen i DIF. Jag hade stora förhoppningar på honom.
Ang. själva tacklingen så tycker jag den är riktigt risigt utförd. Bertilson kommer in för sent i situationen, och han vet om det själv. Men han väljer ändå att fullfölja - ihophukandes i knähöjd. En farlig tackling, och jag hoppas fan han åker på en likadan själv innan säsongen börjar.
Bara att hålla tummarna för att det inte är korsbandet nu, men det verkar ju dessvärre med största sannolikhet vara så..
Ang. själva tacklingen så tycker jag den är riktigt risigt utförd. Bertilson kommer in för sent i situationen, och han vet om det själv. Men han väljer ändå att fullfölja - ihophukandes i knähöjd. En farlig tackling, och jag hoppas fan han åker på en likadan själv innan säsongen börjar.

Bara att hålla tummarna för att det inte är korsbandet nu, men det verkar ju dessvärre med största sannolikhet vara så..
Vi måste ha in en ersättare nu om korsbandet och ledbandet är av då snackar vi ju nästan hela säsongen..
- SkönaDjurgårn
Jag ser den där tacklingen på två sätt. Det ena är ju att den är ful och att Bertilsson kapar knät på Nils - illa.
Men jag fick också intrycket av att Nils själv gick in i situationen på ett naivt sätt. Har inte sett repriser nu i efterhand, men visst tappade han kontrollen på pucken och sträckte sig efter den osv när han åkte in i zon? Man måste bara veta att det kommer en back emot en i det läget, och vara beredd på att få en tackling.
Exakt samma sak som i första matchen för säsongen när han hade en snubbe i ryggen och åkte rakt ut mot sargen och vickade på rumpan. En liten knuff och så höll han på att bryta nacken mot sargen. Naivt! Han måste veta att han har en gubbe i ryggen där och vara beredd på att skydda sig.
Det handlar väl om orutin. Jag tror inte att en rutinerad back hade åkt på någon av de här smällarna faktiskt.
Aja, jävligt synd att han är borta iaf, han var lovande. Nu tycker jag backsidan känns lite vek faktiskt och det känns ganska olustigt.
Men jag fick också intrycket av att Nils själv gick in i situationen på ett naivt sätt. Har inte sett repriser nu i efterhand, men visst tappade han kontrollen på pucken och sträckte sig efter den osv när han åkte in i zon? Man måste bara veta att det kommer en back emot en i det läget, och vara beredd på att få en tackling.
Exakt samma sak som i första matchen för säsongen när han hade en snubbe i ryggen och åkte rakt ut mot sargen och vickade på rumpan. En liten knuff och så höll han på att bryta nacken mot sargen. Naivt! Han måste veta att han har en gubbe i ryggen där och vara beredd på att skydda sig.
Det handlar väl om orutin. Jag tror inte att en rutinerad back hade åkt på någon av de här smällarna faktiskt.
Aja, jävligt synd att han är borta iaf, han var lovande. Nu tycker jag backsidan känns lite vek faktiskt och det känns ganska olustigt.
"Vi har en fantastisk juniorverksamhet som vi kan plocka upp en back ifrån. Vi behöver inte värva"
Tror att det kommer låta så i nästa uttalande. Det gick ju bra förra gången...
In med tyngd, rutin och inställning. Gärna en argsint jävel som kan hålla ordning där bak. Inga fler veklingar i backlinjen.
In med tyngd, rutin och inställning. Gärna en argsint jävel som kan hålla ordning där bak. Inga fler veklingar i backlinjen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Riktigt pissigt med Nils, jag undrar om man verkligen kommer ha några pengar över till ersättare. Känns tveksamt.
EDIT: Varför har inte Linkan spelat senaste två matcherna? Någon som kan uppdatera mig om läget där, tack.
EDIT: Varför har inte Linkan spelat senaste två matcherna? Någon som kan uppdatera mig om läget där, tack.
Ja, den där #2 i brynäs som dom inte ville ha får gärna komma hit och komplettera Granath i tyngd.Mäklaren skrev: In med tyngd, rutin och inställning. Gärna en argsint jävel som kan hålla ordning där bak. Inga fler veklingar i backlinjen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ont i fötterna på grund av dåliga skridskor sägs det.-daniel- skrev:EDIT: Varför har inte Linkan spelat senaste två matcherna? Någon som kan uppdatera mig om läget där, tack.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Ok, tack.Mattias_87 skrev:Ont i fötterna på grund av dåliga skridskor sägs det.-daniel- skrev:EDIT: Varför har inte Linkan spelat senaste två matcherna? Någon som kan uppdatera mig om läget där, tack.
En ny glasfot...?

Linkan hade säkert lirat om det hade varit riktig säsong och vi behövde poängen. Som sagts tidigare tror jag att de gamla rävarna kommer höja sig ett snäpp när det kickar igång.
Skridskorna skulle tydligen varit fel storlek eller något, tror de flesta skulle få ganska ont i fötterna.-daniel- skrev:Ok, tack.Mattias_87 skrev:Ont i fötterna på grund av dåliga skridskor sägs det.-daniel- skrev:EDIT: Varför har inte Linkan spelat senaste två matcherna? Någon som kan uppdatera mig om läget där, tack.
En ny glasfot...?
Linkan hade fått en inflamation i fötterna av skridskorna, inget farligt har han själv sagt, men han vilar tills han blir helt bra.Stentuff skrev:Skridskorna skulle tydligen varit fel storlek eller något, tror de flesta skulle få ganska ont i fötterna.-daniel- skrev:Ok, tack.Mattias_87 skrev:Ont i fötterna på grund av dåliga skridskor sägs det.-daniel- skrev:EDIT: Varför har inte Linkan spelat senaste två matcherna? Någon som kan uppdatera mig om läget där, tack.
En ny glasfot...?
Källa: Fredrik Bremberg ?@fbremberg
@le_bada nej, provade en ny modell på skridskorna och tyvärr fått inflammation runt fotknölarna, vilar för att få bort det helt,
Jo det skulle kanske behövas hursomhelst. Är ju mest fjunisar i backuppsättningen! Men pengar lär ju inte direkt finnas i överflöd och Nils är nästan junior själv också fast en rutinerad. Tycker man ska köra på med det vi har, flytta upp Bohman och satsa på någon ny back kring jul eller liknande!Mäklaren skrev:"Vi har en fantastisk juniorverksamhet som vi kan plocka upp en back ifrån. Vi behöver inte värva"
Nu krävs det verkligen att Erik, Holm och Lennhammer presterar!
- diftobbe89
Tråkigt, mycket tråkigt.
Finns det pengar för en ersättare skulle jag gärna se att Alexander Hellström förstärker, dock en defensiv back men är lite smått orolig för vår defensiv så hugg vettja.

Finns det pengar för en ersättare skulle jag gärna se att Alexander Hellström förstärker, dock en defensiv back men är lite smått orolig för vår defensiv så hugg vettja.
Spela fult