ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy
Alltså, klart det är tråkigt att Nils blev skadad men fan vad jag hatar när domare inte signalerar för någon utvisning alls, sedan när de märker att det är en allvarlig skada så tar de matchstraff? Det är ju en höfttackling som träffar illa och inget som befogat ett matchstraff. Ingen av domarna tog ju ens en 2:a när situationen uppstod. Så typiskt våra usla domare i Sverige.
Expert.
Sv: Re: ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy
Har inte sett situationen så kan inte uttala mig om det. Men när man skadar andra spelare så gör man något fel. Om det nu inte är en olyckaHawk skrev:Helvete vilken räddning av Pickard! Angående Nils så tycker jag inte det är någon utvisning där.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
- Jim Morrison
Vi spelar sjukt jävla dåligt den här matchen. Riktig klasskillnad. Pinsamt att se på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Re: ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy
Haha, det var nog det konstigaste jag har hört på flera månader. Var har du fått det ifrån?easer90 skrev:Har inte sett situationen så kan inte uttala mig om det. Men när man skadar andra spelare så gör man något fel. Om det nu inte är en olyckaHawk skrev:Helvete vilken räddning av Pickard! Angående Nils så tycker jag inte det är någon utvisning där.
Absolut ingen utvisning på Bertilsson, heller inte på Ölve för den delen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hmm kan det bero på att Brynäs har ca 20-30 miljoner med i spelarkostnad ?Jim Morrison skrev:Vi spelar sjukt jävla dåligt den här matchen. Riktig klasskillnad. Pinsamt att se på.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Ja?Morwin skrev:Hmm kan det bero på att Brynäs har ca 20-30 miljoner med i spelarkostnad ?Jim Morrison skrev:Vi spelar sjukt jävla dåligt den här matchen. Riktig klasskillnad. Pinsamt att se på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Re: ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy
Det är det jag syftar på, en olycka helt enkelt.easer90 skrev:Har inte sett situationen så kan inte uttala mig om det. Men när man skadar andra spelare så gör man något fel. Om det nu inte är en olyckaHawk skrev:Helvete vilken räddning av Pickard! Angående Nils så tycker jag inte det är någon utvisning där.
Helt klart att tackligen på Nils var en olycka, Bertilsson försökte sätta en höfttackling och på något sätt slår han och Nils in knäet i varandra.
Hoppas bara Nils kommer tillbaka snabbt och inte blir borta länge.
Hoppas bara Nils kommer tillbaka snabbt och inte blir borta länge.
Brynäs vill tydligen inte ha sin #2, han får gärna komma till oss.
Kommer Holm, Gustafsson och Granath fortsätta vara så här pass osäkra finns det inte en chans att vi går upp.
Bertilssons tackling var väl inte så ful men hoppas nu inte Nils blir borta länge!
Känner iaf ingen oro angående Chet längre! Men många andra oroar istället!
Känner iaf ingen oro angående Chet längre! Men många andra oroar istället!
Vad står det, hur ser det ut, vad hände med Nils????
Ja men varför skriver du ens det när du vet anledningen varför det är klasskillnad, vi är inte i elitserien längre så klart vi ska igentligen inte vara i denna turnering hellerJim Morrison skrev:Ja?Morwin skrev:Hmm kan det bero på att Brynäs har ca 20-30 miljoner med i spelarkostnad ?Jim Morrison skrev:Vi spelar sjukt jävla dåligt den här matchen. Riktig klasskillnad. Pinsamt att se på.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Kolla tv10! 2-0 till brynäs. Bertilsson tacklade Nils så han skadade sig. Såg inte bra ut. Hoppas han inte blir borta länge!DIFtorped skrev:Vad står det, hur ser det ut, vad hände med Nils????
Anledningen till att domarna felaktigt plockar bort Bertilsson är att det annars kan bli lite heta känslor. En trött gubbe som Kuben kan inte låta det ske, utan han väljer då att göra det enkelt för sig oavsett vad som är rätt eller fel, eller vad alla andra tycker.SirDIFalot skrev:Alltså, klart det är tråkigt att Nils blev skadad men fan vad jag hatar när domare inte signalerar för någon utvisning alls, sedan när de märker att det är en allvarlig skada så tar de matchstraff? Det är ju en höfttackling som träffar illa och inget som befogat ett matchstraff. Ingen av domarna tog ju ens en 2:a när situationen uppstod. Så typiskt våra usla domare i Sverige.
Den dagen Kuben fasas ut ur allt vad hockey heter blir världen en bättre plats att leva på.