Hata aik
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Hata aik
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... nds-arena/
"SPORT-Expressen kan nu berätta att klubben har långtgående planer på att bygga en ny matcharena.
Allt som krävs för att hockeyarenan ska bli verklighet är ett godkännande från Solna Kommun."
"Enligt uppgifter till SPORT-Expressen finns det så väl finansiärer som skisser på matcharenan som alltså planeras att byggas i Solna Kommun."
Jag kommer dö av avundsjuka om det blir verklighet. Hur kan dom ligga så långt före oss när det gäller sånt här?
"SPORT-Expressen kan nu berätta att klubben har långtgående planer på att bygga en ny matcharena.
Allt som krävs för att hockeyarenan ska bli verklighet är ett godkännande från Solna Kommun."
"Enligt uppgifter till SPORT-Expressen finns det så väl finansiärer som skisser på matcharenan som alltså planeras att byggas i Solna Kommun."
Jag kommer dö av avundsjuka om det blir verklighet. Hur kan dom ligga så långt före oss när det gäller sånt här?
Avskaffa tre mot tre.
En stor anledning varför dom har möjlighet att bygga en sån hockeyarena är ju att det är i Solna. Antar att kommunledningen jublar av glädje om man kan få både fotbollssektionen och hockeysektionen till Solna..Mattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... nds-arena/
Till skillnad från Stockholms stad så vill faktiskt Solna att folk ska vara engagerade i sport. AIK lär väl vara Solnas starkaste varumärke..
Fan jag blir förbannad om råttorna får en arena före oss.
Men så är det att bo och verka i en stad som verkar hata idrott, fan dags att börja höra av sig till rikare Djurgårdare så vi också får en arena.
Men så är det att bo och verka i en stad som verkar hata idrott, fan dags att börja höra av sig till rikare Djurgårdare så vi också får en arena.
Eller se om de kan köpa loss hovet åt oss, och sedan göra en upprustning eller kanske bygga om istället för att bygga nytt. Tror det skulle bli billigare i längden.sthlm1891 skrev:Fan jag blir förbannad om råttorna får en arena före oss.
Som jag ser det, med både Globen + den nya arenan som byggs där bredvid, så kommer det finnas gott om eventställen, så då kan man lika gärna antingen ge oss hovet och låta oss rusta upp det, eller sälja det till oss.
Hovet har en lång tradition, är en plats som är STARKT förknippad med Djurgården. Skulle kännas väldigt konstigt med en ny arena någon annan stans i mitt tycke i allafall.
Fick man loss lite pengar och kunde göra en upprustning samt kanske lite tillbyggnad av hovet skulle det kunna bli en riktigt bra arena.
Alltid Oavsett.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror faktiskt inte det skulle hända för att bajen eventuellt kommer vilja spela där i framtiden också.18DIF91 skrev:sthlm1891 skrev:Som jag ser det, med både Globen + den nya arenan som byggs där bredvid, så kommer det finnas gott om eventställen, så då kan man lika gärna antingen ge oss hovet och låta oss rusta upp det, eller sälja det till oss.
Avskaffa tre mot tre.
-
Fan att gnihet vann i dag. Fast då är vi i alla fall fortfarande före HIF.
Hata aik
Hade vi haft målkameror hade de som mest fått en poäng och mitt tips hade inte spruckit.. Jävla skit.Metal Machine skrev:Fan att gnihet vann i dag. Fast då är vi i alla fall fortfarande före HIF.

Den där bilden symboliserar hela äckliga gnäggethorungarna så bra. Dom är inte bra på någonting men lyckas få tre pinnar på ren jävla äcklig bondtur. Äckliga bondelag.
-
Instämmer. *Censur*Enbom skrev:Den där bilden symboliserar hela äckliga gnäggethorungarna så bra. Dom är inte bra på någonting men lyckas få tre pinnar på ren jävla äcklig bondtur. Äckliga bondelag.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
*Censur**Censur**Censur**Censur**Censur*
-
Hata aik
Varför har ingen kommit på att kasta in råttfällor på planen i derbyn?!
Jag ser ett mönster...
- DIF_Soldier
För att man inte ska kasta in saker och vara en dumjävel.HomeOfSvenTumba skrev:Varför har ingen kommit på att kasta in råttfällor på planen i derbyn?!
Säg den glädje som varar