Djurgårdens nästa lagkapten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av Daniel942 »

SkönaDjurgårn skrev:Otto eller Ölvestad som C är ett big no-no enligt mig av kända orsaker. Som A däremot passar de båda, speciellt Ölvestad.

Tycker vi har många som är halvbra val till kapten men absolut ingen som verkligen står ut. Inget självklart val. Blir intressant att se hur lagledningen tänker.

Varför inte en ung spelare á la Hank som C kanske? Han har visat stort DIF-hjärta, krigar på isen, är duktig och seriös i intervjuer och kan dessutom fortsätta vara C i elitserien nästa säsong (...).

Jag drar till med:

C - Hank (se ovan).
A - Timmy (en stabil, rutinerad back vill man väl alltid ha med i kaptenstrion).
A - Ölvestad (duktig på att prata, att peppa och lead by example. Om inte han vill är Fimpen ganska given).
Snygg jinx. :)
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel942 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Otto eller Ölvestad som C är ett big no-no enligt mig av kända orsaker. Som A däremot passar de båda, speciellt Ölvestad.

Tycker vi har många som är halvbra val till kapten men absolut ingen som verkligen står ut. Inget självklart val. Blir intressant att se hur lagledningen tänker.

Varför inte en ung spelare á la Hank som C kanske? Han har visat stort DIF-hjärta, krigar på isen, är duktig och seriös i intervjuer och kan dessutom fortsätta vara C i elitserien nästa säsong (...).

Jag drar till med:

C - Hank (se ovan).
A - Timmy (en stabil, rutinerad back vill man väl alltid ha med i kaptenstrion).
A - Ölvestad (duktig på att prata, att peppa och lead by example. Om inte han vill är Fimpen ganska given).
Snygg jinx. :)
Hahaha tack. Garvade när jag skrev det men genomförde det ändå! :)
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Då var det klart!

C: Timmy Pettersson
A: Michael Holmqvist
A: Fredrik Bremberg

Får vika mig och villigt erkänna att jag tippade annorlunda men detta känns ändå helt ok! Kanske ngn yngre spelare skulle fått chansen till ett "A" dock.

Men nu kör vi!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Känns lite konstigt att Linkan ska vara en av lagkaptenerna. Hade gärna sett Hank där.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

...... :/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Nöjd.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vad ska man säga. Timmy känns som ett väldigt bra val och som assisterande valde man helt enkelt att gå på rutin. Otto och Jimmie har ju misslyckats och man valde då Linkan och Honken. Fimpen är nog en ledartyp vare sig han har ett A på tröjan eller ej.

Hade gärna fått in en ung spelare som assisterande, helst Hank men annars typ Sörensen eller någon annan som bidrar positivt på planen och i omklädningsrummet (det vet ju tränarna bättre än jag vet).
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Var mycket tveksam till Linkan och Honken, men efter motiveringarna som jag just läst känns det betydligt bättre. Det verkar trots allt genomtänkt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Philly Flu

Inlägg av Philly Flu »

Jag måste gratulera Djurgården till ett bra val av Kapten och även gratulera Timmy till den fina utmärkelsen. Personligen tror jag Timmy kommer vara bästa kaptenen i Djurgården sedan Challe och Ragge.

Edit: Ragge
Rix

Inlägg av Rix »

Timmy som lagkapten känns bra och naturligt. Kul för honom och för laget!
Linkan och Holmqvist känns bra efter motiveringen på sidan!
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Känns som ett mycket bra val!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Håller fast vid det jag tidigare sagt - att Linkan bör fokusera på sitt eget spel.
Tycker ändå nånstans att kaptener ska värdesätta både offensiven och defensiven och därmed vara ett föredöme med arbetsinsatsen därute.

Hade hellre sett Johner och Hank, faktiskt. Timmy är given.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Tveksam om jag verkligen vill ha ett A på Linkans bröst. Hade hellre sett det på Fimpens alternativt Hank The Tank.

Annars är jag nöjd, kul för Holmqvist!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdens nästa lagkapten

Inlägg av BaronVonDif »

Nummer19 skrev:Tveksam om jag verkligen vill ha ett A på Linkans bröst. Hade hellre sett det på Fimpens alternativt Hank The Tank.

Annars är jag nöjd, kul för Holmqvist!
Spelare som Fimpen,Hank,Dustin och Ölvestad peppar laget oavsett om dom har ett A på bröstet eller ej vilket gör valet av Linkan och Honken genialt som säkert går in extra i rollen tack vare sina nya A vilket inte hade varit lika självklart om dom inte fått sina nya roller.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Erik I

Inlägg av Erik I »

Också nöjd. Funderade senast igår på detta och kom fram till just Fimpen. Låt Ölve + Otto + Linkan fokusera på sitt eget i första hand, de lär driva på i vilket fall. Men Fimpen har visat just det DIF-hjärta man vill se i dagens läge och förtjänar förtroendet.
Skriv svar