Angående DIF - Skelefteå biljetter..

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jack Daniel

KÖP BILJETT. IMORGON.

Inlägg av Jack Daniel »

Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Caveman skrev:Men var vi inte överens om att sådana som du skulle stanna hemma?

Inte fan ska du behöva trängas med kreti och pleti, hur skulle det gå med din självkänsla då?

Pinsamt att ta dit kunder???
Tycker att i den här frågan så är det du som är pinsam.
Det jag säger är att om man betalar mer och sponsrar klubben så ska det finnas speciella utrymmen där allt man vill ha serveras.

Detta verkar konstigt för dig, men jag är inte förvånad över att du inte vet vart VIP-Avdelningen ligger.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Det jag säger är att om man betalar mer och sponsrar klubben så ska det finnas speciella utrymmen där allt man vill ha serveras.

Detta verkar konstigt för dig, men jag är inte förvånad över att du inte vet vart VIP-Avdelningen ligger.[/quote]

Det enda som verkar konstigt för mig är DU.

Menar du att det inte finns utrymmen där allt man vill ha serveras?

Vad är det som är på ena kortsidan på Hovet, är inte det en Restaurang?

F.ö så vet jag jävligt mycket mer än var du förstår.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Om du hade varit i VIP-Rummen på Globen så hade du förstått vad jag är ute efter, nu har du ingen aning så det är meningslöst att diskutera detta med dig.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Av någon outgrundlig anledning har hockeyn fått en tönt-stämpel hos många supporters. Fotbollen har en mycket högra status, och skulle förmodligen ha det ÄVEN om våra fotbollsgrabbar skulle härva i superettan istället för att, som nu, ofta kämpa om ett sm-guld..(SÅ JÄÄÄÄÄÄVLA SKÖNT btw)....

Har ofta frågat mig själv varför hockeyn har dalat så enormt under de senaste åren. Jag kommer så väl ihåg vilken otrolig stämning det va på läktarna när jag började följa DIF hockey i slutet av 80-talet..varför är inte läktarkulturen på våra hemmamatcher lika intensiv och fantastisk nu..?

I mångt och mycket är det nog en generationsfråga. De som alltid stod i klacken och skapade en enorm atmosfär för 15-16 år sedan har ju blivit äldre..att stå och sjunga och skrika i en klack är nog inte lika roande när man är 40-45 inbillar jag mig..då väljer man nog hellre att i lugn och ro följa matchen på långsidan, fullt förstårligt enligt mig.

Problemet är att de pålaggskalvar som borde ha fyllt på i hockeyklacken
istället valt att helhjärtat stötta fotbollen, mycket pga att fotboll är en mycket större idrott rent globalt OCH att fotbollen är mycket mer intressant NU är va den var för 16 år sedan på alla fronter både internationellt som nationellt...De flesta djurgårdsfans följer nog en eller flera fotbollsmatcher i veckan från olika länder och ligor..Intresset växer både för fotbollen i sig men också för supporterkulturen..

ockeyn kan inte konkurrera på samma premisser. Det är ett faktum!!
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Håller med dig (ovan)

Jag vill tillägga följande;

Jag tror att styrelsen och övriga medarbetare försöker hitta en lösning. Jag har påpekat detta sedan i slutet av 90-talet..till och med när DIF lirade finalerna mot Färjestad 00-01 så var stämning ganska låg och då var det 13 000 i Globen..beroende på att Globens tak inte är BYGGT för HOCKEY. Om man jämför t e x finalerna stämningsmässigt så var matchen förra säsongen mot FBK på Hovet bättre än finalerna då kanske man förstår..13 000 i en final gentemot 8 000 i en seriematch, okej järnkaminerna fyllde 25 men ändå liksom...

Däremot så kommer jag i håg finlalerna mot Malmö och Färjestad i början 91 och 92 då var det riktigt bra drag! Det är också ett problem de så kallade rävarna skiter i hockeyn, de som har lite stake i rösten de kanske går på matcherna men skiter lite i det. Det är också ett problem gällande stämningen under matcherna..folk är trötta på att åka till Globen cirka 2 gånger i veckan..Stockholm är en stor stad och den bjuder på mycket annat, medan "bönderna" "bara" har hockeyn som de brinner för Timrå, Modo, Luleå, Färjestad o s v däremot så ska V.F publiken ha stort cred från mig Göteborg är ingen liten stad. Jag har varit där ett par gånger bland annat de båda tråkiga 1-8 och 1-4 torskarna i kvarten för ett par säsonger sedan. Och trycket var bra. De sjunger inte så högt men alla i publiken klappar, sången är dålig men tryckte blir bra, Det tror jag beror på att Skandinaviums tak är, ja kanske 20-30 meter lägre än Globens..plus att 12 000 är mer än 6 000
Det bottnar i ett annat problem. V.F's märke är mycket starkare än DIF's i dagsläget. Lite omvända roller om man tittar tillbaka i mitten av 90-talet. Då var DIF ett topplag och hade cirka 9 000 - 10 000 på varje match medan V.F hade 6 000..Som sagt nu är det omvända roller. Det här är min förklaring på DIF's problem...Långt men, men

Ha're
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

glömde en sak.....Och då återkommer vi till det problemet som bland annat JOJJE har tagit upp. Styrelsen och övriga har inte tagit vara på DIFs framgångar i början av 2000-talet. Man kom in ett slags sentrialt tempo "att det löser sig alltid" Men nu är vi där vi är, och nu måste ALLA ta sitt ansvar för att vi inte ska halka ner i ALLSVENSKAN.

Ha're
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

NU MÅSTE VI STÖDJA DIF. Vi står med kniven mot strupen känns det som. VI MÅSTE GÅ PÅ MATCHERNA!!! Det är inte realistiskt att fylla globen just nu. Låt oss börja med hovet. Då kommer publiken tillbaka...mer och mer för varje match eftersom stämningen där är magisk i jämförelse med den ekande bollen "Globen". När sedan publiktillströmningen ökat kan man prova försiktigt med globen igen. Fast det bästa förslaget vore om Djurgården kunde köpa Hovet helt och hållet. Med flera stor sponsorer kan det kanske gå.

Nu är det TOTALT krig till i vår. Vi måste öppna börsen och Djurgårdshjärtat samt stödja DIF genom att gå på matcherna.

En för alla alla för en!!!

DIF i allsvenskan får bara inte hända.
sthlm stolthet

Inlägg av sthlm stolthet »

Nu måste vi sälja slut på dom ca:150 biljetterna vi har kvar tills imorgon. Om det ska bli en klack på 2000 man. Så se till att köpa biljett idag eller imorgon.
sthlm stolthet

sthlm stolthet skrev:Nu måste vi sälja slut på dom ca:150 biljetterna vi har kvar tills imorgon. Om det ska bli en klack på 2000 man. Så se till att köpa biljett idag eller imorgon.
Nu har det sålts 482 biljetter så nu säljer vi slut på de 18 så vi vår tillgång till nästan hela kurvan.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

sthlm stolthet skrev:
sthlm stolthet skrev:Nu måste vi sälja slut på dom ca:150 biljetterna vi har kvar tills imorgon. Om det ska bli en klack på 2000 man. Så se till att köpa biljett idag eller imorgon.
Nu har det sålts 482 biljetter så nu säljer vi slut på de 18 så vi vår tillgång till nästan hela kurvan.
Fan man blir både glad och lite stolt, vi kommer greja det den här gången med! Vilket jävla drag det ska bli!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

sthlm stolthet skrev:
Härligt! Hatten av för JK som verkar lyckas igen. Riktigt kul att folk verkar hitta tillbaka till satsningarna för hockeyn. Man kanske kan börja hoppas att folk hittar tillbaka till matcherna utanför satsningarna också.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

om man nu går till dif store i globen(elr vad dom nu heter) så kommer det finnas klackbiljetter kvar, elr kommer det ta tid att ta hem mer biljetter?
btw så ska jag köpa två imorrn om ni undrar

KOMMER BLI ASNAJJS, ÄÄÄÄGD JOJJE
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

GLÖMDE SÄGA klackbiljetter asså*
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
sthlm stolthet

Kom igen nu alla Djurgårdare nu fyller vi kurvan ännu en gång, alla på Hovet ska koka, vibrera, gunga sjunga, hoppa och ha kul. Nu ser vi till att mobilisera sveriges största hockeyklack igen!
Skriv svar