Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:
Rocker skrev:Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
Man skrev väl ett 2 årskontrakt med eklund? Bra jobbat av styrelsen som vanligt.
Eklunds minusstatistisk kan ju delvis bero på att han ofta är inne samtidigt som Ribbenstrand och Ericson...
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Diffe89 skrev:
Jojje skrev:
Rocker skrev:Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
Man skrev väl ett 2 årskontrakt med eklund? Bra jobbat av styrelsen som vanligt.
Eklunds minusstatistisk kan ju delvis bero på att han ofta är inne samtidigt som Ribbenstrand och Ericson...

Då borde rimligtvis Ribben och Ericson ha lika dålig statistik?!
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Kennholt skrev:
Ritterwand skrev:
Kennholt skrev:
Gjorde mål igår igen hörde jag. Kontakta Gråhns NU!
Har DIF inte värvat tillräckligt många gnagare de senaste åren tycker du? Franzén, Mattsson, F.Ericson.. pangvärvningar allihop, verkligen..

Nej det är inga pangvärvningar, dom är ju jättedåliga håller inte du med?

Gråhns däremot är en utpräglad målskytt som är värd att testas.

2 senaste säsongerna har killen gjort 107p (visserligen i sunkserier, men om inget händer är vi också där)

Lite vassare än Mattsson
Håller med Kennholt!
Dessutom så är Gråhns ingen gnagare i den bemärkelsen bara för att han har lirat där i 2 säsonger, han är ju från södertälje. Ritterwand, när du pratar om Franzén så snackar du ju om Mr aik himself...lite skillnad.
Gråhns är precis en sån småful sniper vi saknar idag, förutom bengan.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Diffe89 skrev:
Jojje skrev:
Eklund har varit en katastrof och är den spelare som jag personligen är mest missnöjd med. -12 är bara pricken över I:et. Skulle man försöka komma ur något kontrakt och frigöra löneutrymme så tycker jag det är Eklund man ska klippa. Jag trodde innan säsongen att det kanske skulle släppa den här gången - mer ansvar/istid, men det har bara sett bedrövligt ut!

Ericsson har förvisso också varit bedrövlig men det tar tid att växa sig in elitserie kostymen och jag kan se att han blir en hygglig es-back längre fram.
Mr H

Mika Hannula

Inlägg av Mr H »

När ska de få hem Mika eller ska han pendla till Gävle ...........
Eller ska alla gå runt med bössor för att få råd med han.

Dif 4 ever :lol:
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Aftonbladet har koll som vanligt:
Toronto Marlies

Staffan Kronwall, b

Lämnade Sverige: Brynäs
Spelade senast i: 2005
Match: 13. Mål: 0. Ass: 2.
Kommentar: Var ut och in i NHL-laget Toronto Maple Leafs förra säsongen, men i höst har Kronwall uteslutande varit förpassad till spel i farmarlaget.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Hanula ska bosatta sig i sthl..Grejer vi kontraktet i år.Måste styrelsen agera.Kontraktet till Hannula måste vara klart tidigt så han inte skriver på för nån annan klubb.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

är vi kvar i elitserien så kommer Hannula lira med oss!
Bara om SSK går upp då kanske han väljer att åka dit i lira!
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Hur ska vi ha råd med Mika. Satsa på att köpa hovet istället
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Diffe89 skrev:
Jojje skrev:
Då är det konstigt att Ribben bara har -3....
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Utan att spekulera eller på något insinuera såg jag precis att Nisse Ekman nu är petad i Pittsburgh. Nötte bänk igårkväll igen.
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045

detta kanske är en spelare som skulle passa DIF!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

tdk skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045

Tror inte att vi skulle ha någon direkt användning av honom. Talanger har vi gott om, så då känns det lite onödigt att köpa in en spelare som det går bra för i AHL och dessutom är 87:a.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fricke skrev:
Diffe89 skrev:
Jojje skrev:
Eklund har varit en katastrof och är den spelare som jag personligen är mest missnöjd med. -12 är bara pricken över I:et. Skulle man försöka komma ur något kontrakt och frigöra löneutrymme så tycker jag det är Eklund man ska klippa. Jag trodde innan säsongen att det kanske skulle släppa den här gången - mer ansvar/istid, men det har bara sett bedrövligt ut!

Ericsson har förvisso också varit bedrövlig men det tar tid att växa sig in elitserie kostymen och jag kan se att han blir en hygglig es-back längre fram.
Skall man klippa bort någon spelare lägger jag min röst på Lindman.... Hög lön som han inte visar att han är värd för 5 öre...
isolerad

Inlägg av isolerad »

tdk skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045

Jag tvivlar starkt på att han kommer hem. Det går bra för honom där borta och han får säkert chansen i nhl ganska snart.
i
Skriv svar