Eklunds minusstatistisk kan ju delvis bero på att han ofta är inne samtidigt som Ribbenstrand och Ericson...Jojje skrev:Man skrev väl ett 2 årskontrakt med eklund? Bra jobbat av styrelsen som vanligt.Rocker skrev:Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
Silly season
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Diffe89 skrev:Eklunds minusstatistisk kan ju delvis bero på att han ofta är inne samtidigt som Ribbenstrand och Ericson...Jojje skrev:Man skrev väl ett 2 årskontrakt med eklund? Bra jobbat av styrelsen som vanligt.Rocker skrev:Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
Då borde rimligtvis Ribben och Ericson ha lika dålig statistik?!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med Kennholt!Kennholt skrev:Ritterwand skrev:Har DIF inte värvat tillräckligt många gnagare de senaste åren tycker du? Franzén, Mattsson, F.Ericson.. pangvärvningar allihop, verkligen..Kennholt skrev:
Gjorde mål igår igen hörde jag. Kontakta Gråhns NU!
Nej det är inga pangvärvningar, dom är ju jättedåliga håller inte du med?
Gråhns däremot är en utpräglad målskytt som är värd att testas.
2 senaste säsongerna har killen gjort 107p (visserligen i sunkserier, men om inget händer är vi också där)
Lite vassare än Mattsson
Dessutom så är Gråhns ingen gnagare i den bemärkelsen bara för att han har lirat där i 2 säsonger, han är ju från södertälje. Ritterwand, när du pratar om Franzén så snackar du ju om Mr aik himself...lite skillnad.
Gråhns är precis en sån småful sniper vi saknar idag, förutom bengan.
Blue Brigade Sthlm
Eklund har varit en katastrof och är den spelare som jag personligen är mest missnöjd med. -12 är bara pricken över I:et. Skulle man försöka komma ur något kontrakt och frigöra löneutrymme så tycker jag det är Eklund man ska klippa. Jag trodde innan säsongen att det kanske skulle släppa den här gången - mer ansvar/istid, men det har bara sett bedrövligt ut!Diffe89 skrev:Eklunds minusstatistisk kan ju delvis bero på att han ofta är inne samtidigt som Ribbenstrand och Ericson...Jojje skrev:Man skrev väl ett 2 årskontrakt med eklund? Bra jobbat av styrelsen som vanligt.Rocker skrev:Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
Ericsson har förvisso också varit bedrövlig men det tar tid att växa sig in elitserie kostymen och jag kan se att han blir en hygglig es-back längre fram.
Mika Hannula
När ska de få hem Mika eller ska han pendla till Gävle ...........
Eller ska alla gå runt med bössor för att få råd med han.
Dif 4 ever
Eller ska alla gå runt med bössor för att få råd med han.
Dif 4 ever

Aftonbladet har koll som vanligt:
Toronto Marlies
Staffan Kronwall, b
Lämnade Sverige: Brynäs
Spelade senast i: 2005
Match: 13. Mål: 0. Ass: 2.
Kommentar: Var ut och in i NHL-laget Toronto Maple Leafs förra säsongen, men i höst har Kronwall uteslutande varit förpassad till spel i farmarlaget.
Toronto Marlies
Staffan Kronwall, b
Lämnade Sverige: Brynäs
Spelade senast i: 2005
Match: 13. Mål: 0. Ass: 2.
Kommentar: Var ut och in i NHL-laget Toronto Maple Leafs förra säsongen, men i höst har Kronwall uteslutande varit förpassad till spel i farmarlaget.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Då är det konstigt att Ribben bara har -3....Diffe89 skrev:Eklunds minusstatistisk kan ju delvis bero på att han ofta är inne samtidigt som Ribbenstrand och Ericson...Jojje skrev:Man skrev väl ett 2 årskontrakt med eklund? Bra jobbat av styrelsen som vanligt.Rocker skrev:Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045
detta kanske är en spelare som skulle passa DIF!
- Remy Lebeau
Tror inte att vi skulle ha någon direkt användning av honom. Talanger har vi gott om, så då känns det lite onödigt att köpa in en spelare som det går bra för i AHL och dessutom är 87:a.tdk skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045
Skall man klippa bort någon spelare lägger jag min röst på Lindman.... Hög lön som han inte visar att han är värd för 5 öre...Fricke skrev:Eklund har varit en katastrof och är den spelare som jag personligen är mest missnöjd med. -12 är bara pricken över I:et. Skulle man försöka komma ur något kontrakt och frigöra löneutrymme så tycker jag det är Eklund man ska klippa. Jag trodde innan säsongen att det kanske skulle släppa den här gången - mer ansvar/istid, men det har bara sett bedrövligt ut!Diffe89 skrev:Eklunds minusstatistisk kan ju delvis bero på att han ofta är inne samtidigt som Ribbenstrand och Ericson...Jojje skrev:Man skrev väl ett 2 årskontrakt med eklund? Bra jobbat av styrelsen som vanligt.Rocker skrev:Liwing är rätt bra tycker jag... Kolla bara på +/- statistiken. Han har bara -2, bättre än både Otto och Ölvestad. Eklund däremot har -12 och har sämst +/- i laget. Det tycker jag är betydligt värre...
Ericsson har förvisso också varit bedrövlig men det tar tid att växa sig in elitserie kostymen och jag kan se att han blir en hygglig es-back längre fram.
Jag tvivlar starkt på att han kommer hem. Det går bra för honom där borta och han får säkert chansen i nhl ganska snart.tdk skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045
i