ET: Bili Tygri Libe - Djurgårdens IF, 24/8 2012 | EP Trophy
Sv: ET: Bili Tygri Libe - Djurgårdens IF, 24/8 2012 | EP Tro
Imorgon tar VI matchen i tvåan. Payback.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: ET: Bili Tygri Libe - Djurgårdens IF, 24/8 2012 | EP Tro
Jag tycker det är lite befriande (faktiskt, ingen efterhandskonstruktion alls
) att försäsongen inte går som en jävla dans...
Har så oerhört färskt i minnet hur jävla bra jag tyckte Mathias Tjärnqvist var i inledande ET-matcherna förra säsongen. Med de smått bevingade orden "Det ser ut som Mathias har gått ner flera kilo och börjat åka skridskor, dessutom kan han skjuta och gör inte mål bara på styrningar" så sattes prägeln verkligen på hans kommande säsong. Eller inte.
Nä, nu rycker vi upp oss imorgon och ger Pardubice en match. Blir naturligtvis jävligt tufft.

Har så oerhört färskt i minnet hur jävla bra jag tyckte Mathias Tjärnqvist var i inledande ET-matcherna förra säsongen. Med de smått bevingade orden "Det ser ut som Mathias har gått ner flera kilo och börjat åka skridskor, dessutom kan han skjuta och gör inte mål bara på styrningar" så sattes prägeln verkligen på hans kommande säsong. Eller inte.
Nä, nu rycker vi upp oss imorgon och ger Pardubice en match. Blir naturligtvis jävligt tufft.
- SirDIFalot
Ärligt talat så vore det konstigt om vi inte åkte på lite bottennapp i European Trophy. Vi möter ju lag som är bättre än oss.
Vi borde ju egentligen torska majoriteten av matcherna här.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Re: Sv: ET: Bili Tygri Libe - Djurgårdens IF, 24/8 2012 | EP
Precis som med Roffes farsa, -som att bli överkörd av tågetMagnutz skrev:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Ja, verkligen. Tror egentligen inte vi skulle ha någotsomhelst att hämta mot ett lag som SC Bern om det inte var deras första match för säsongen.SirDIFalot skrev:Ärligt talat så vore det konstigt om vi inte åkte på lite bottennapp i European Trophy. Vi möter ju lag som är bättre än oss.
Vi får vara glada att vara med i dessa sammanhang och förhoppningsvis kunna spela ihop laget utan att åka på alltför stora förluster (som nog sätter sig på självförtroendet).
"De stora siffrorna kan till del skyllas på den lilla rinken." Hallooo coachningen, vad tog Chetter vägen när man behöver honom som mest? Om det är någon i laget som vet hur det är att spela på en lten rink så är det väl han! Då hade det stått 0-1 till oss! Men nya tag som sagt..
- SirDIFalot
1. Det är försäsongRocky3000 skrev:"De stora siffrorna kan till del skyllas på den lilla rinken." Hallooo coachningen, vad tog Chetter vägen när man behöver honom som mest? Om det är någon i laget som vet hur det är att spela på en lten rink så är det väl han! Då hade det stått 0-1 till oss! Men nya tag som sagt..
2. Chet kommer stå imorgon.
3. Det är liten rink imorgon igen.
4. Och nej, idag är det verkligen inte vi behöver Chet som mest. Det är många månader kvar tills dess.
Expert.
Sv: Re: Sv: ET: Bili Tygri Libe - Djurgårdens IF, 24/8 2012
Hassan levererade då och nu.Lee Harvey Oswald skrev:Precis som med Roffes farsa, -som att bli överkörd av tågetMagnutz skrev:

Hoppas på lite styvare spel i tvåan i nästa match. Att släppa in för mycket är inte bra för självkänslan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vem kommer han få möta imorgon Martin R?ži?ka eller Dušan Salfický?SirDIFalot skrev:2. Chet kommer stå imorgon.
Well, för och se något positivt i skiten så..
DIF höll deras skott nere i både 1:a och 3:e, sen vet jag inte riktigt vad som gick åt helvete i andra.
Vårt BP verkar ju funka hyfsat för en försäsong, eller så var det de andra lagets PP som sög, vi släppte i allafall inte in några mål i PP, dock tycker jag vårt BP sätt rätt stabilt ut under våra 3 matcher hitills. (Ta i trä.. kan ju vara de andra lagens PP som suger också iofs.)
Vi sköt hejvilt också, sen är det ju svårt och veta huruvida det bara var skott för skottens skulle eller om det var bra lägen inblandat. Nu har vi ju match i morgon mot det lag som smiskade brunäs med samma siffror, så vi får väl se hur skottstatistiken ser ut efter den matchen.
Hoppas dock på att vi kommer kunna hålla siffrorna lite snyggare i morgon då vi kommit över den "lilla rinken" chocken
Tungt och torska så här, men i långa loppet tror jag ett par förluster faktiskt kan bidra till att kitta ihop laget bättre.
Tror vi kommer åka på torsk i morgon också, men hoppas som sagt på att siffrorna kanske inte blir lika extremt stora. Time will tell.
DIF höll deras skott nere i både 1:a och 3:e, sen vet jag inte riktigt vad som gick åt helvete i andra.
Vårt BP verkar ju funka hyfsat för en försäsong, eller så var det de andra lagets PP som sög, vi släppte i allafall inte in några mål i PP, dock tycker jag vårt BP sätt rätt stabilt ut under våra 3 matcher hitills. (Ta i trä.. kan ju vara de andra lagens PP som suger också iofs.)
Vi sköt hejvilt också, sen är det ju svårt och veta huruvida det bara var skott för skottens skulle eller om det var bra lägen inblandat. Nu har vi ju match i morgon mot det lag som smiskade brunäs med samma siffror, så vi får väl se hur skottstatistiken ser ut efter den matchen.
Hoppas dock på att vi kommer kunna hålla siffrorna lite snyggare i morgon då vi kommit över den "lilla rinken" chocken

Tungt och torska så här, men i långa loppet tror jag ett par förluster faktiskt kan bidra till att kitta ihop laget bättre.
Tror vi kommer åka på torsk i morgon också, men hoppas som sagt på att siffrorna kanske inte blir lika extremt stora. Time will tell.
Alltid Oavsett.
- SkönaDjurgårn
Jahapp, och hur ser man dagens match (lordag) nu da? Same same?