Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
18DIF91
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av 18DIF91 »

12139 skrev:Vill Kronwall och Murray spela i DIF så ska de spela i DIF. Då ska inte Kim Lennhammer eller Erik Gustafsson stå i vägen för det. Förstår ni hypen som skulle bli? Utsålda Hovet, bra PR för klubben och förmodligen många vunna matcher. Det är viktigare än att låta halvrisiga ordinarie spelare spela "bara för att".
Tror även att de faktiskt kan tillföra hårdare jobb av "ordinarie" spelare också. Man taggar upp sig ett steg extra för att få spela helt enkelt. Konkurrens om platser och speltid kan vara nyttigt också då man anstränger sig mer för att få speltiden.

Lägg till detta att spelare från NHL säkerligen också kan höja tempo och kvalité på träningarna, plus fungera som inspiration för de andra spelarna också.
Alltid Oavsett.
puckspark

Inlägg av puckspark »

Boharta skrev:Jag kan förstå Hockeyligans beslut men samtidigt är det ju lite märkligt att man tillåter spelare att komma hit på artistkontrakt, om man nu är så noga med att spelare ska spela här under hela säsongen. Vi skulle inte ha fått se samma tillströmning i ES som 2004 eftersom de flesta spelare säkert hellre valt KHL.

Vi får väl se vilket beslut de allsvenska klubbarna tar idag. Dörren verkar stå på glänt:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5302079.ab
KHL kommer tydligen begränsa antalet spelare från NHL, istället för att stänga dörren.
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Vi får se vad beslutet blir idag från Allsvenskan. Är fortfarande lite osäker på om det på lång sikt är bra för laget att ta in NHL spelare på kort tid då det rör om i truppen, men visst blir man lite hård av tanken på att Kronwall, Murray och Hörnqvist skulle spela i DIF tröjan.

Hörnqvist - Johner - Bremberg
Murray - Kronwall

Löjligt bra femma.
Boharta

Inlägg av Boharta »

puckspark skrev:
Boharta skrev:Jag kan förstå Hockeyligans beslut men samtidigt är det ju lite märkligt att man tillåter spelare att komma hit på artistkontrakt, om man nu är så noga med att spelare ska spela här under hela säsongen. Vi skulle inte ha fått se samma tillströmning i ES som 2004 eftersom de flesta spelare säkert hellre valt KHL.

Vi får väl se vilket beslut de allsvenska klubbarna tar idag. Dörren verkar stå på glänt:

KHL kommer tydligen begränsa antalet spelare från NHL, istället för att stänga dörren.
Eller så stänger KHL dörren helt. Frågan är om det finns någon chans att vi får se NHL-spelare eftersom jag utgår från att det kommer att vara svårt att få med majoriteten av klubbarna på ett sånt beslut. Antar att Asplöven, Almtuna och de andra mindre klubbarna inte kommer att vara särskilt intresserade.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... -proffsen/

4 september får vi veta hur allsvenskan gör.
– Eftersom vi inte har haft frågan uppe tidigare, behöver vi mer tid för att analysera såväl positiva som negativa tänkbara effekter av att ta in NHL-spelare på kortare tid än hela säsongen, säger hockeyallsvenskans VD Stefan Bengtsson i ett pressmeddelande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

12139 skrev:Vill Kronwall och Murray spela i DIF så ska de spela i DIF. Då ska inte Kim Lennhammer eller Erik Gustafsson stå i vägen för det. Förstår ni hypen som skulle bli? Utsålda Hovet, bra PR för klubben och förmodligen många vunna matcher. Det är viktigare än att låta halvrisiga ordinarie spelare spela "bara för att".
Som jag skrev någon stanna, vi vore idioter om vi inte sa ja till dessa herrar. Man spelar inte frivilligt i allsvenskan om inte känslan för klubben fanns.
Tror att våra juniorer faktiskt skulle utvecklas ännu mer. Speltid i all ära.(vi har väll fortfarande kvar vår junior verksamhet eller)
Förstå träningarna med dessa proffs, som samtidigt pratar om vad klubbkänsla innebär.
Vore jag junior och fick möjligheten att tillbringa en månad med dem skulle jag inte tveka en sekund, de tillför inte bara kunskap på isen utan även rejält med kunskap om vad som krävs för att nå dit dem är, och det är information som man ej kan läsa sig till.
Träningarna kommer garanteras skötas ännu bättre, matcherna ska vi knapps nämna, vi kommer att ha spelare som kommer att gå in hundra procent i varje moment, om inte kommer man att få höra det.(förhoppningsvis sitter det kvar hela säsongen)
Det ända som får stoppa oss från att ta emot dem är regelverket eller det ekonomiska(då ska man verkligen gå igenom fördelar o nackdelar) Något annat vore en stor skandal.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... -proffsen/

4 september får vi veta hur allsvenskan gör.
– Eftersom vi inte har haft frågan uppe tidigare, behöver vi mer tid för att analysera såväl positiva som negativa tänkbara effekter av att ta in NHL-spelare på kortare tid än hela säsongen, säger hockeyallsvenskans VD Stefan Bengtsson i ett pressmeddelande.
Vad är det att analysera allsvenskan kommer ju bli mer hypad än elitserien, de vore ju idioter om man inte tog emot NHL proffs. Uppmärksamheten i media kommer att ske runt allsvenskan o inte elitserien. Kommer detta att hända så kanske det var det bästa som kunde ske att vi åkte ner i år(om vi lyckas gå upp direkt)
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Boharta skrev:
puckspark skrev:

Eller så stänger KHL dörren helt. Frågan är om det finns någon chans att vi får se NHL-spelare eftersom jag utgår från att det kommer att vara svårt att få med majoriteten av klubbarna på ett sånt beslut. Antar att Asplöven, Almtuna och de andra mindre klubbarna inte kommer att vara särskilt intresserade.
Kan väl tänka mig att eventuellt DIF, södertälje och leksand är de lag som skulle kunna vara mest positiva till det hela.

Dock så undrar jag om HA kommer kunna säga ja till dessa spelare nu när ES sagt nej.
Alltid Oavsett.
samma845

Inlägg av samma845 »

Är det inte dags för att starta en insamling för att kunna förstärka laget med en stabil back? Från de 2 matcher jag sett så tycker jag att anfallssidan ser stabilt ut men vi behöver en riktig klippa i försvaret. Timmy i all ära men han kan inte bära hela defensiven på egen hand.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

samma845 skrev:Är det inte dags för att starta en insamling för att kunna förstärka laget med en stabil back? Från de 2 matcher jag sett så tycker jag att anfallssidan ser stabilt ut men vi behöver en riktig klippa i försvaret. Timmy i all ära men han kan inte bära hela defensiven på egen hand.
Bild
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
samma845 skrev:Är det inte dags för att starta en insamling för att kunna förstärka laget med en stabil back? Från de 2 matcher jag sett så tycker jag att anfallssidan ser stabilt ut men vi behöver en riktig klippa i försvaret. Timmy i all ära men han kan inte bära hela defensiven på egen hand.
Bild
Hahaha SirDIFalot, tack för morgon skrattet!
Grimster

Inlägg av Grimster »

Jag tycker ju iof att det inte varit något större fel på backsidan? :)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av pulverapa »

Grimster skrev:Jag tycker ju iof att det inte varit något större fel på backsidan? :)
Backsidan ser onödigt bra ut. ;)
Axel_K

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Axel_K »

pulverapa skrev:
Grimster skrev:Jag tycker ju iof att det inte varit något större fel på backsidan? :)
Backsidan ser onödigt bra ut. ;)
Hahaha, tack för skrattet.
Tycker inte vår backsida ser dålig ut precis. Men allt kan bli bättre. Även ett NHL-lag kan bli bättre så det är klart att det finns brister i vår backsida även om lag som Almtuna och Tingsryd inte kommer kunna använda sig av dem. Elitserielagen som spelar i kvalserien i vår skulle kanske kunna göra det. Bara hoppas på lockout och att få hem Kronwall+Murray :wink:
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kikade igenom listan på spelare som lämnat oss till den här säsongen - SEXTON STYCKEN! Det är löjligt många men det känns ändå väldigt bra, inte många man saknar efter två bedrövliga säsonger. Och de flesta nya känner man ju igen på ett eller annat sätt.

Så, inget nytt i den här posten, det slog mig lite hårt bara, sexton jäkla spelare försvann. (Saknar mest/bara Wesslau, Printz och Mika Z.)
Låst