Men varför accepterar dom då kontrakt om det blir en lockout i en hel säsong? Då har dom med andra ord inte lärt sig någonting? Jag finner det konstigt att förbjuda kontrakt för en lockout av en kortare variant men ändå acceptera ifall det blir lång.SirDIFalot skrev:Uppdaterade mitt inlägg efter du hunnit quota.Jim Morrison skrev:Av en helsäsongs-lockout? Du vet att dom kommer att acceptera NHL-spelare om det blir ännu en helsäsongs-lockout? Med andra ord har dom alltså inte lärt sig någonting? Eller vad menar du? Förstår verkligen inte hur svensk hockey skulle ta skada av att ta in NHL-spelare som drar mycket publik och intäkter. Lär speciellt dra publik om lockouten är av en kortare variant då man kan rida på hype-vågen bättre.SirDIFalot skrev:Se vad som hände förra gången.Jim Morrison skrev:SirDIFalot skrev:Jag uppfattar det som att de vill värna om svensk hockey.
...? Hur skulle svensk hockey ta skada av att ta in spelare som antagligen kommer dra en helvetes jävla massa publik och intäkter? Eller bryr dom sig mer om klubbarna än sitt egna varumärke?
Det skadade svensk hockey sist, både ekonomiskt och sportsligt.
DIF i Media
- Jim Morrison
Re: DIF i Media
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tror att du förgäves försöker finna logik i ett nordkoreanskt resonemang.Jim Morrison skrev:Men varför accepterar dom då kontrakt om det blir en lockout i en hel säsong? Då har dom med andra ord inte lärt sig någonting? Jag finner det konstigt att förbjuda kontrakt för en lockout av en kortare variant men ändå acceptera ifall det blir lång.SirDIFalot skrev:
Det skadade svensk hockey sist, både ekonomiskt och sportsligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Expert.
Om det blir en kort lock-out så tror jag dessvärre att det skadar laget att ta in spelare som rör om i truppen tillfälligt. Det hade självklart varit skitkul att se Kronwall och Murray i DIF tröjan annars. Fast dom dagarna kommer nog komma snart ändå.
Är det någon som har koll när man tog beslutet om att ställa in hela säsongen förra lock-outen? Just nu står dom ju så långt ifrån varandra så de känns ju inte helt omöjligt.
Är det någon som har koll när man tog beslutet om att ställa in hela säsongen förra lock-outen? Just nu står dom ju så långt ifrån varandra så de känns ju inte helt omöjligt.
Lite kul är det att när alla journalister står bakom beslutet, så står det en liten pajas ute i regnet och gråter över att han inte får se Lundqvist i elitserien. Vem kan det vara, om inte denna fantastiska Tomas Ros?
- SirDIFalot
Snart kommer nog Wennerholm hoppa upp och gnälla om sitt kära Modo och att de inte får ta hem sina spelare därborta.Salas skrev:Lite kul är det att när alla journalister står bakom beslutet, så står det en liten pajas ute i regnet och gråter över att han inte får se Lundqvist i elitserien. Vem kan det vara, om inte denna fantastiska Tomas Ros?
Expert.
Douglas Murray om lockouten
http://www.svt.se/sport/hade-djurgarden ... -forbannad
Får de som vill, möjligheten att spela, så tror jag att man är beredd på att hjälpa till när det kommer till det ekonomiska.
De vet ju hur det ser ut för Djurgården. Antydde inte kronwall det.
Känns som att de absolut vill hjälpa Djurgården nu om någonsin.
Tycker att det skulle kännas fel att inte låta de spela, om möjligheten skulle finnas.
Lik väl som vi måste visa våra juniorer respekt, så tycker jag att vi måste även visa troliga hemvändare respekt. Kan ju tänkas att de precis som oss är förtvivlade över situationen som vi befinner oss i.
Lek med tanken att du skulle kunna lira hockey som dessa kan. Du har inga problem ekonomiskt, skulle du då inte spela om möjligheten dök upp?
Får de som vill, möjligheten att spela, så tror jag att man är beredd på att hjälpa till när det kommer till det ekonomiska.
Tycker att det skulle kännas fel att inte låta de spela, om möjligheten skulle finnas.
Lik väl som vi måste visa våra juniorer respekt, så tycker jag att vi måste även visa troliga hemvändare respekt. Kan ju tänkas att de precis som oss är förtvivlade över situationen som vi befinner oss i.
Lek med tanken att du skulle kunna lira hockey som dessa kan. Du har inga problem ekonomiskt, skulle du då inte spela om möjligheten dök upp?
- SirDIFalot
Jag tror Kronwall exempelvis kan tänka sig spela gratis. Men att gå in och betala sin egen försäkring och sånt där... Där går nog smärtgränsen för de flesta. Men men.. Man vet ju aldrig.emilin skrev:Douglas Murray om lockouten
Expert.
Kan Foppa betala en massa biljetter, så varför skulle inte de kunna vara beredda på att även betala detta. Tror att de lider lika mycket som vi över situationen. Att inte låta dem bidra skulle var helt idiotiskt. Vi måste visa att man alltid är välkommen, för har vi tur så kanske de kan avsluta sina karriär i Djurgården.SirDIFalot skrev:Jag tror Kronwall exempelvis kan tänka sig spela gratis. Men att gå in och betala sin egen försäkring och sånt där... Där går nog smärtgränsen för de flesta. Men men.. Man vet ju aldrig.emilin skrev:Douglas Murray om lockouten
DIF i Media
SirDIFalot skrev:Jag tror Kronwall exempelvis kan tänka sig spela gratis. Men att gå in och betala sin egen försäkring och sånt där... Där går nog smärtgränsen för de flesta. Men men.. Man vet ju aldrig.emilin skrev:Douglas Murray om lockouten
Publiksnittet skulle säkert inte höjas till den grad att det kunde betala dessa stjärnors löner men nog borde det väl räcka till försäkringar?
Problemet är väl att det inte skulle bli en standard försäkring som alla andra i ES/HA får. Utan då skulle det väl bli så att deras försäkring skulle vara beroende på hur mycket dem tjänar i NHL?
Har för mig att antingen Murray eller Kronwall sa något om det där på Maries blogg.
Har för mig att antingen Murray eller Kronwall sa något om det där på Maries blogg.
- SirDIFalot
Ja, jag tror det och Kronwall har ju kontrakt i typ 7-8 år till med en snittlön på 5 miljoner dollar per år. Den försäkringen känns dyr.Heaty skrev:Problemet är väl att det inte skulle bli en standard försäkring som alla andra i ES/HA får. Utan då skulle det väl bli så att deras försäkring skulle vara beroende på hur mycket dem tjänar i NHL?
Expert.
Skulle bli århundradets allsvenska liga. Kopitar till Mora, gärna, men ganska otroligt.Sjöwall skrev:Intressant!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5302079.ab
- SirDIFalot
Kopitar har spelat i Södertälje. Inte Mora. Aftonbladet har skrivit fel.puckspark skrev:Skulle bli århundradets allsvenska liga. Kopitar till Mora, gärna, men ganska otroligt.Sjöwall skrev:Intressant!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5302079.ab
Expert.