Ditt svar förvirrar mig något då jag har för mig att vi har använt oss av sådant klappande ett antal gånger tidigare. Då får jag be dig att upplysa mig om när och varför den typen av klapp ska ha blivit "oseriös"?YNWA skrev:Den där klappen kommer vi aldrig använda i ett seriöst sammanhang.Struten skrev:Inte heller jag får fram texterna.Stentuff skrev:Kalla mig efterbliven - men jag hittar inga texter till sångerna på JKs hemsida? Tittar i sångarkivet men jag lyckas bara inte...
Annars kom jag att tänka på "Vi kommer alltid älska er" (Voulez-vous med ABBA) som av någon anledning knappt kördes förra året. Tyckte att det blev ett skönt tryck när den kördes säsongen 2010/11. En version av denna gjordes också till Stefan Livs ära vill jag minnas och melodin kanske fick en alltför tråkig klang över sig. Bara en teori.
Annars ser jag gärna att man kör den lite långsammare till tvåtakt-klapp med händerna för att ibland bara gå på kaos när man känner av den stämningen i matchen. Problemet är bara att det är svårt att hålla takten i rätt tempo då det hela tiden finns dem som bara tycker att det ska gå fort i alla låtar.
7:05 in i detta klipp för den som inte förstår vad jag menar angående klappandet.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Den är starkt förknippad med bajen helt enkelt och går inte hand i hand med den supporterkultur vi eftersträvar. Samma sak när det gäller trumma. Testa att gå in på JK-forum och dra igång en diskussion om detta så kommer du förstå vad jag menar.
Sångarkivet har kraschat på nuvarande hemsidan men allt finns kvar till den nya hemsidan som förhoppningsvis kan lanseras nu i slutet av augusti.
Skönt, då är det inte jag som är dum i alla fall.Viktory skrev:Sångarkivet har kraschat på nuvarande hemsidan men allt finns kvar till den nya hemsidan som förhoppningsvis kan lanseras nu i slutet av augusti.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Någon, Dan möjligtvis, som vet hur Fabriken ser på att visa sitt otroligt engagemang inom hockeyn kommande säsongen? Vore skoj att veta hur de tänker angående allt just nu.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- SirDIFalot
Fan vad stört. Satt och tänkte och hoppades att det skulle komma något sånt här erbjudande igen.
http://dif.se/2012/08/22/ga-pa-hockey-o ... bipaketet/
Fem minuter senare så ser jag det på dif.se (lägg upp på difhockey.se också)
http://dif.se/2012/08/22/ga-pa-hockey-o ... bipaketet/
Fem minuter senare så ser jag det på dif.se (lägg upp på difhockey.se också)
Expert.
Pogue Mahone: Vad jag vet skriver inte Dan här, men jag kan passa på att svara.
Fabriken kommer att kommunicera via vår och deras egen hemsida när de vet hur de ska göra. Det är egentligen allt jag kan säga, vet inte själv vartåt det lutar.
Fabriken kommer att kommunicera via vår och deras egen hemsida när de vet hur de ska göra. Det är egentligen allt jag kan säga, vet inte själv vartåt det lutar.
- -daniel-
Har verkligen full förståelse om Fabriken väljer att stå utanför, tycker fortfarande fruktansvärt synd om Pang & Co efter de något förnedrande bemötandena under föregående säsong...Viktory skrev:Pogue Mahone: Vad jag vet skriver inte Dan här, men jag kan passa på att svara.
Men jag liksom alla andra (antar jag) hoppas verkligen saker kan lösa sig så att även Fabriken känner att de vill befinna sig på Hovets läktare i vinter.
-
okej ja man är ju jäkligt fundersam på hur deras tankar går samtidigt som jag förstår dem om de deras sug för hockeyn är noll just nu men de skall veta att deras engagemang är otroligt uppskattat, finns inget som får mitt blod att pumpa som när jag hör DIF klacken och ser ett vacker tifo... herregud sån kärlek jag känner till alla er som är där då..
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Hoppas på ett bra supporterår och är väldigt glad över att JK och DIF har haft bra dialog* men inget jävla Berglunds/Zabels järnkaminer och den som inte hoppar han är gnagarsvin var femte sekund detta året hoppas jag. Blev lite orolig när man hörde att folk ville dra igång dem ramsorna hela tiden på ET. Tack på förhand! Mot Elitserien!
*Kör en edit på det där när jag läst runt lite. Hade missat det DIF skrev på hemsidan och "tjaffset" kring det. Tråkigt.
*Kör en edit på det där när jag läst runt lite. Hade missat det DIF skrev på hemsidan och "tjaffset" kring det. Tråkigt.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Ordningsmakten lär vara missnöjd med avsaknaden av högriskmatcher under kommande hockeysäsong. Vem ska man slå och vem ska man ta betalt av?
- SirDIFalot
Det larvigaste är ju att vi kommer få flera "högriskmatcher" i år som vanligtvis inte skulle vara högriskmatcher. Men bara för att vi är i Allsvenskan kommer dom att bli det för att polisen måste fylla en kvot med X-antal högriskmatcher för oss.Millwall skrev:Ordningsmakten lär vara missnöjd med avsaknaden av högriskmatcher under kommande hockeysäsong. Vem ska man slå och vem ska man ta betalt av?
Expert.
-
Är detta Viktor Adolfsson?Viktory skrev:Pogue Mahone: Vad jag vet skriver inte Dan här, men jag kan passa på att svara.
- SirDIFalot
Avgå Adolf!!Metal Machine skrev:Är detta Viktor Adolfsson?Viktory skrev:Pogue Mahone: Vad jag vet skriver inte Dan här, men jag kan passa på att svara.
Ja, det är Viktor Adolfsson
Expert.
-
Bra att veta.SirDIFalot skrev:Avgå Adolf!!Metal Machine skrev:Är detta Viktor Adolfsson?Viktory skrev:Pogue Mahone: Vad jag vet skriver inte Dan här, men jag kan passa på att svara.
Ja, det är Viktor Adolfsson