DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Niclas H
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Niclas H »

Arbetar inte på Google. Facebook är ett slutet system och tröttsamt fullsmetat med reklam. Bilder och video har också mycket lägre upplösning.

Antalet användare ökar hela tiden och engagemanget är långt större än på FB om man nu gör den jämförelsen. Google+ är inte samma sak som FB så går man in med den föreställningen så blir det så klart fel. Toronto och Barcelona är två klubbar som gör ett bra jobb på Google+.

Google+ är också grymt mkt bättre anpassat för mobil än FB.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Jag själv skaffade facebook och avslutade det några dagar senare, maken på mer irriterande "tjänst" finns fan inte.

google+ är däremot mkt bra. är lite facebook(iphone) google+(galaxy) över det hela.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Rojk

DIF i Media

Inlägg av Rojk »

Google+ är fortfarande för litet i Sverige och för likt Facebook för att vara ett alternativ. Det är inte bara kasta upp en sida. Många glömmer bort att tid är pengar.

Twitter är en annan grej där publiken består utav en annan målgrupp.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Niclas H

Inlägg av Niclas H »

Google+ är inte speciellt likt FB, upplägget är snarare mer likt Twitter när det gäller att följa folk/sidor. Du har också större kontroll över till vem du delar vad på Google+. Att Google+ också är helt fritt från reklam är ett grymt plus. Twitter är för fragmenterat för att på ett vettigt sätt föra en konversation, men mycket bra på att sprida en nyhet. Twitter fungerar också dåligt var det gäller bilder och video.

Att använda Google Hangout som en möjlighet för fans att träffa/prata med DIF/spelare på ett enkelt sätt tycker jag skulle vara ett intressant grepp. Finns fler utländska nyhetsstationer som använder tjänsten på det sättet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Sluta gnälla på google+. Det är väl bara att maila dom och säga att man kan hjälpa till att utveckla om det nu är så dåligt. Samma sak med facebook ni som gnäller på det. Hjälp till istället. Facebook gör ett HÄSTJOBB nu när aktiekursen sjunker så är det klart att man inte hinner med allting.

Det är min åsikt och man behöver inte hålla med. Men håller man inte med kan man hålla det för sig själv för jag vill inte läsa vad ni tycker om Google+ eller Facebook (om det inte är något positivt).
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Jag tror inte facebook är intresserade av mina tjänster, inte någon annans heller...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Sluta gnälla på google+. Det är väl bara att maila dom och säga att man kan hjälpa till att utveckla om det nu är så dåligt. Samma sak med facebook ni som gnäller på det. Hjälp till istället. Facebook gör ett HÄSTJOBB nu när aktiekursen sjunker så är det klart att man inte hinner med allting.

Det är min åsikt och man behöver inte hålla med. Men håller man inte med kan man hålla det för sig själv för jag vill inte läsa vad ni tycker om Google+ eller Facebook (om det inte är något positivt).
:lol:

Vet inte ens om budskapet kommer gå hem hos alla...antagligen inte.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Sluta gnälla på google+. Det är väl bara att maila dom och säga att man kan hjälpa till att utveckla om det nu är så dåligt. Samma sak med facebook ni som gnäller på det. Hjälp till istället. Facebook gör ett HÄSTJOBB nu när aktiekursen sjunker så är det klart att man inte hinner med allting.

Kan meddela forumet att detsamma gäller Djurgården Hockey. Sportsligt alltså. Det är otillåtet att klaga på nivån eller prestation hos spelare eller ledare om ni inte kontaktat DIF och erbjudit er att spela eller coacha laget gratis.

Bara så ni vet vad som gäller.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är mest fascinerande att se det blivit något slags helig ko att ha synpunkter på hur difhockey.se sköts. Utan att alltid få samma mantra slängt i ansiktet "engagera dig själv istället!". Blir än mer löjligt när det är just de få som engagerar sig som kommer med dessa kommentarer, ger ett intryck av "Jag är minsann en riktig Djurgårdare det är inte du".

Håller inte heller att enbart skylla på degraderingen, förfallet började redan förra säsongen.

Antingen väljer man att lägga resurser på vitala delar av verksamheten som en websajt, eller så väljer man annat. I det här fallet har det bevisligen blivit annat - vad nu det innebär vet jag inte.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Jag tycker det har blivit bättre på sidan sen vi åkte ur... :cry:
benganfs

Inlägg av benganfs »

otroligt får rysningar.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

benganfs skrev: otroligt får rysningar.
Bedrövligt dåligt.
DIF!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Daniel942 skrev:
Bedrövligt dåligt.
Vad säger du? Videon är ju ett mästerverk! :lol:
benganfs

Inlägg av benganfs »

lajjnus skrev:
Daniel942 skrev:
Bedrövligt dåligt.
Vad säger du? Videon är ju ett mästerverk! :lol:
wow och slår vad om ni gör det bättre eller?
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Lajjnus vet jag inte, men Danne gör betydligt mycket bättre filmer ja. Det var verkligen inget vidare, ful text, överanvänt ljud och allmänt fåniga bilder.
Skriv svar