Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Morwin »

YNWA skrev:
Morwin skrev:Fan va alla ska gnälla på våra målvakter hela tiden..... Adam släppte in 1 mål mot bern och han gjorde en riktigt bra match. Lika Chet oxå riktigt bra match, ni har fan inget förtroende alls för målvakterna syns ju rätt mycket. Jag tror på ES nästa år eftersom både chet och adam är riktigt hungriga för att visa upp sig + att vi har ett otroligt bra lag spelskickliga och arbetar som djur. Som Sörensen första matchen t.ex. Sen har vi 2-3 riktigt tuffa spelare som granath och ölvestad. Så var är det ni är rädda för ?
Tycker du ska ta en titt på klippet från matchen mot Bern när Challe berättar om hur det gick till när vi värvade Pickard. Bara där borde varningsklockorna ringa för de flesta. Vi gör alltså världens chansning på kanske den viktigaste posten i laget, detta i ett läge när vi är EXTREMT beroende av att gå upp direkt.

Det är jätte kul med utvecklingsbara och hungriga spelare, men det hade räckt med Adam. Nu sitter vi med två målvakter som är lite i samma stadie av karriären.
Du vet även att CHET var draftad 1a vad jag sett. Och bara det säger rätt mycket om vilken talang det är. Han kanske fått ett par dåliga år so what ? Han kommer få nystart här i klubben så nej alla som säger annat det ska bli kul att fråga " Vad var det jag sa " när vi är i ES nästa år
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Morwin. Kan du vara snäll att svara på det jag skrev. Vad tycker du om det?
Född till sportchef.
benganfs

Inlägg av benganfs »

tycker vissa här inne är patetiska Chet Pickard höll nollan (19-32) i skott visar det inget eller? förfan sluta klaga och om det visar sig sen att de inte håller tro fan att challe kommer försöka leta reda på någon annan. Kanske dags att visa upp eran trohet för klubben nu.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

benganfs skrev:tycker vissa här inne är patetiska Chet Pickard höll nollan (19-32) i skott visar det inget eller? förfan sluta klaga och om det visar sig sen att de inte håller tro fan att challe kommer försöka leta reda på någon annan. Kanske dags att visa upp eran trohet för klubben nu.
Jävla gnäll bengt som gnäller på gnället som inte finns.
benganfs

Inlägg av benganfs »

Kentta skrev:
benganfs skrev:tycker vissa här inne är patetiska Chet Pickard höll nollan (19-32) i skott visar det inget eller? förfan sluta klaga och om det visar sig sen att de inte håller tro fan att challe kommer försöka leta reda på någon annan. Kanske dags att visa upp eran trohet för klubben nu.
Jävla gnäll bengt som gnäller på gnället som inte finns.
gnället finns där och det stör mig.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

benganfs skrev:gnället finns där och det stör mig.
Vilka är det som gnäller? Det enda som jag har sett är att vissa ifrågasätter hur värvningen gick till, då Challe tog in en spelare som han aldrig hade sett spela. Samt att vissa tycker att han såg lite fladdrig ut i första perioden, men sen spelade upp sig.

Det stör mig att du skriver på det här forumet, men vafan kan jag göra åt det?
benganfs

Inlägg av benganfs »

Kentta skrev:
benganfs skrev:gnället finns där och det stör mig.
Vilka är det som gnäller? Det enda som jag har sett är att vissa ifrågasätter hur värvningen gick till, då Challe tog in en spelare som han aldrig hade sett spela. Samt att vissa tycker att han såg lite fladdrig ut i första perioden, men sen spelade upp sig.

Det stör mig att du skriver på det här forumet, men vafan kan jag göra åt det?
du gnäller ju på att jag gnäller så du är ju precis lika gnällig som jag är ?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

benganfs skrev:du gnäller ju på att jag gnäller så du är ju precis lika gnällig som jag är ?
Haha, skön nivå!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Bengan, skärp till dig nu. På riktigt, skärp dig. Läs vad folk skriver istället för att häva ur dig dynga. Kan du och alla andra märkliga personer som invaderat det här forumet senaste 2-3 åren läsa vad jag skriver nu.

Senaste inläggen har VÄRVNINGSSTRATEGIN diskuterats. Vet du vad det är? HUR vi värvar våra spelare. Challe har alltså inte sett Chet spela. Tycker du, Benganfs, att det är rimligt att vi ger över 50 000 till spelare som våran sportchef ALDRIG har sett spela?
Varenda kotte är här inne hoppas såklart att Chet ska hålla nollan alla jävla matcher, men vad är det för diskussion? Ingen har sett honom spela, alltså får man gå på vad folk som har sett honom spela säger och statistik. Det är väl ändå rimligt även för dig, Benganfs?

Hur påverkar det min "trohet" (vad fan betyder det) till klubben att jag diskuterar en värvning?

Med din logik, Benganfs, skulle Mathias Tjärnqvist dominerat förra säsongen. Han gjorde ju hattrick i European Trophy. Varför dominerade han inte sen? Kan du snälla förklara det för mig, Benganfs. Det var en förlängning som många ogillade. Han gjorde hattrick i European trophy. Med Benganfs logik ska han då ha dominerat under säsongen också. Varför inte?

Sist Benganfs tycker jag att du ska visa din "trohet" till föreningen genom att våga ställa krav, från styrelse och ledning och nedåt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Hur vi värvar kan med all rätt kritiseras. Chet har gjort sin första match i DIF Hockey med klart godkänt resultat, och det är från detta han startar i DIF Hockey. Sen hur det går i framtiden kan ingen veta. Dock bör rutinerna kring scoutning och värvning ses över oavsett om det går vägen eller inte.

Edit: Ändrade mitt inlägg då jag slarvat med att läsa föregående inlägg.
Senast redigerad av 18DIF91 den 2012-08-19 15:55:43, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

18DIF91 skrev:Hur vi värvar kan med all rätt kritiseras. Dock så kan man ju kanske hellre då fokusera på seriöst snack om just hur vi värvar snarare än att sitta som gamla kärringar och älta en spelares förflutna. Chet har gjort sin första match i DIF Hockey med klart godkänt resultat, och det är från detta han startar i DIF Hockey. Sen hur det går i framtiden kan ingen veta. Dock bör rutinerna kring scoutning och värvning ses över oavsett om det går vägen eller inte.
Du får gärna hänvisa till en post som enbart gnäller på Chets statistik samt tvivlar på hans målvaktsegenskaper postat efter hans match. Alltså inte en post där man diskuterar värvningar och har Chet som ett, på förhand, skräckexempel. Jag har missat det, samtidigt har jag inte läst att i Chet-tråden etc.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

android skrev:
18DIF91 skrev:Hur vi värvar kan med all rätt kritiseras. Dock så kan man ju kanske hellre då fokusera på seriöst snack om just hur vi värvar snarare än att sitta som gamla kärringar och älta en spelares förflutna. Chet har gjort sin första match i DIF Hockey med klart godkänt resultat, och det är från detta han startar i DIF Hockey. Sen hur det går i framtiden kan ingen veta. Dock bör rutinerna kring scoutning och värvning ses över oavsett om det går vägen eller inte.
Du får gärna hänvisa till en post som enbart gnäller på Chets statistik samt tvivlar på hans målvaktsegenskaper postat efter hans match. Alltså inte en post där man diskuterar värvningar och har Chet som ett, på förhand, skräckexempel. Jag har missat det, samtidigt har jag inte läst att i Chet-tråden etc.
Korrigerade mitt inlägg då jag läste igenom tråden lite för hastigt, du hann svara på mitt gamla inlägg. (Såg inte när Glory1's post var lagd med länk till HF sidan.)
Alltid Oavsett.
benganfs

Inlägg av benganfs »

android skrev:
Bengan, skärp till dig nu. På riktigt, skärp dig. Läs vad folk skriver istället för att häva ur dig dynga. Kan du och alla andra märkliga personer som invaderat det här forumet senaste 2-3 åren läsa vad jag skriver nu.

Senaste inläggen har VÄRVNINGSSTRATEGIN diskuterats. Vet du vad det är? HUR vi värvar våra spelare. Challe har alltså inte sett Chet spela. Tycker du, Benganfs, att det är rimligt att vi ger över 50 000 till spelare som våran sportchef ALDRIG har sett spela?
Varenda kotte är här inne hoppas såklart att Chet ska hålla nollan alla jävla matcher, men vad är det för diskussion? Ingen har sett honom spela, alltså får man gå på vad folk som har sett honom spela säger och statistik. Det är väl ändå rimligt även för dig, Benganfs?

Hur påverkar det min "trohet" (vad fan betyder det) till klubben att jag diskuterar en värvning?

Med din logik, Benganfs, skulle Mathias Tjärnqvist dominerat förra säsongen. Han gjorde ju hattrick i European Trophy. Varför dominerade han inte sen? Kan du snälla förklara det för mig, Benganfs. Det var en förlängning som många ogillade. Han gjorde hattrick i European trophy. Med Benganfs logik ska han då ha dominerat under säsongen också. Varför inte?

Sist Benganfs tycker jag att du ska visa din "trohet" till föreningen genom att våga ställa krav, från styrelse och ledning och nedåt.

ojoj vad du gick lös känner du själv att du mår bättre nu? det jag menar är att även om denna målvakten är en chansning så kan vi inte måla fan på väggen bara för att han har dålig statistik ? han kanske rentav inte trivdes i klubben han va innan? och att du jämför med tjärnqvist förstår jag inte varför. Förövrigt tror jag stenhårt på våra målvakter.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Dock så kom jag att tänka på en sak angående granskning av hur vi värvar.

Är det verkligen gängse norm att ALLA eller en majoritet av våra värvningar skett på det sett som med senaste tillskottet? Det var ju ganska kort tid kvar till matchstart när Valiquette hoppade av. Det var dessutom inte under någon aktiv säsong, svårt att se spelare in action i detta fall.

Skall man ta det nyaste tillskottet som exempel så finns det lite om honom på youtube, dock är detta väldigt blandat med både positivt och negativt. Det tror jag man kan hitta om vilken spelare som helst egentligen.

Med den tid som det fanns kvar till matchstart samt med tanke på att det egentligen inte fanns någon aktiv säsong i gång, och att det gällde att hitta en möjlig spelare inom rätt budgetram så undrar jag hur många man egentligen hade kunnat scouta ut under dessa förutsättningar innan värvning.

Som jag ser det hade det inte spelat någon roll inom den snäva tidsram som fanns att hinna hitta en ersättning genom att scouta ut någon, alltså gick Challe på rekommendationer från folk han kände, folk som sett personen i fråga spela.

Eller tänker jag helt fel nu?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det kan ju omöjligtvis finnas någon som inte ifrågasätter hur vi värvar vissa vitala lagdelar som målvakter? Pickard är något ut av en chansning, det trodde jag så gott som samtliga fans var ense om.

Resten har nog Challe haft en hygglig bra koll på i sin roll som expert för Viasat.
Skriv svar