Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Malto

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Malto »

Det blir lite för svart-vitt att lägga all skuld på DIF, "supportrar" eller "polisen" som grupper. Jag var tvungen att innan nedsläpp ett av derbyna gå hem för att mina barn blev livrädda av att det blev bråk. Kan konstatera att det sannolikt berodde på att vissa enskilda personer slogs, vilket sällan beror på endast den ena parten, och att det i allmänhet blev en djävligt otrevlig stämning, som det inte skall vara på en hockeymatch.

Inte fan dömer jag DIF Hockey, poliser i allmänhet eller någon supportergrupp för det, utan kan konstatera att en hel rad olyckliga omständigheter och felaktiga beslut av enskilda personer, förmodligen i alla led, ledde fram till detta (möjligen även min godtrogenhet att det gick utmärkt att ta med småbarn till ett derby). Det är väl upp till alla att se sig i spegeln och konstatera att det inte är acceptabelt att man inte skall kunna ta med sina barn till en hockeymatch utan att de börjar gråta (annat än om DIF förlorar) och jobba utifrån det. Men att tro att det skulle bero på endast en grupp av personer är lite för naivt. De personer som begått brott skall dömas för det, och inte få vara på plats, i övrigt är det väl bara att alla jobbar för att det inte skall hända i framtiden.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Bästa kamrater på Hovets läktare,

Ge fan i att älta den brutalt värdelösa ramsan "Den som inte hoppar är gnagarsvin" stup i kvarten. Det räcker nu, jag orkar inte höra skiten ännu en säsong.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

lajjnus skrev:Bästa kamrater på Hovets läktare,

Ge fan i att älta den brutalt värdelösa ramsan "Den som inte hoppar är gnagarsvin" stup i kvarten. Det räcker nu, jag orkar inte höra skiten ännu en säsong.

Tack på förhand.
Tack, ärligt talat. Skämskudde varje gång.
DIF!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tack på förhand.
Va i helvete körs den fortfarande?
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Manijock skrev:

Tack på förhand.
Va i helvete körs den fortfarande?
Jag är också jävligt trött på den. Det räcker med att köra den efter derbyn mot gnaget, inte annars.

Sedan är jag också jävligt trött på KÄMPA-DJURGÅRDEN..... vi kör den så ofta att det känns som det bara är massa inavlade bönder i klacken som inte kan komma på någon annan låt.

Nej fan skärpning. Plugga på lite längre sånger istället ifall ni inte redan kan dem: http://jarnkaminerna.se/sanger
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Klackledare?
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

ställ er i klacken och dra igång andra ramsor, det kommer inte ändras för att man skriver om det på detta forum och gnäller. Det är fritt fram att dra igång vad du vill

Ps. dra gärna igång "här är djurgårns tunga grabbar" den e tung Ds.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Är det några nya ramsor och sånger på gång inför säsongen!?
Kan mycket väl tänka oss att vi blir hälsade ner i Allsvenskan av vartenda bondegäng och då känns det som det vore skönt med svar på tal. Att fortsätta svara upp med "En jävla massa bönder!" känns inte så jävla nyskapande. Är själv inget vidare på att skapa nya ramsor/sånger så därför hoppas jag att JK och de som är lite nyskapande tänker på det här, snart är det säsongsstart och första bondegänget kliver in på Hovet!!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Hockeyhjärta skrev:Är det några nya ramsor och sånger på gång inför säsongen!?
Kan mycket väl tänka oss att vi blir hälsade ner i Allsvenskan av vartenda bondegäng och då känns det som det vore skönt med svar på tal. Att fortsätta svara upp med "En jävla massa bönder!" känns inte så jävla nyskapande. Är själv inget vidare på att skapa nya ramsor/sånger så därför hoppas jag att JK och de som är lite nyskapande tänker på det här, snart är det säsongsstart och första bondegänget kliver in på Hovet!!
Samtidigt har vi ett av Sveriges största urval av sånger. Kanske läge att börja använda dom först, innan man hittar på nytt. Bara en tanke.
Född till sportchef.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Vi måste göra något åt vårat största problem i klacken TEMPOT! Det finns så mycket folk som verkar vilja tävla i att sjunga snabbast och det förstör allting! Jag vet inte vad man ska göra åt problemet men jag anser att det är ett stort problem som måste tas tag i på allvar, samt alla som ska klappa till alla ramsor!
DIF <3
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

android skrev:Samtidigt har vi ett av Sveriges största urval av sånger. Kanske läge att börja använda dom först, innan man hittar på nytt. Bara en tanke.
Tänker mest på alla bönder som vill välkomna oss ner i skiten, några ramsor/sånger för att bemöta det tror jag inte finns i arkivet, men om det finns så får du gärna lyfta upp dem så att vi hinner öva in dem. För jag vill inte stå där i klacken och va passiv för att klacken inte vet vad som skall sjungas. Sen är det så att alla i klacken kan inte allt, så sprid för fan lite kunskap och va lite ödmjuk!
Rix

Inlägg av Rix »

Hockeyhjärta skrev:
android skrev:Samtidigt har vi ett av Sveriges största urval av sånger. Kanske läge att börja använda dom först, innan man hittar på nytt. Bara en tanke.
Tänker mest på alla bönder som vill välkomna oss ner i skiten, några ramsor/sånger för att bemöta det tror jag inte finns i arkivet, men om det finns så får du gärna lyfta upp dem så att vi hinner öva in dem. För jag vill inte stå där i klacken och va passiv för att klacken inte vet vad som skall sjungas. Sen är det så att alla i klacken kan inte allt, så sprid för fan lite kunskap och va lite ödmjuk!

10 bönder hoppas/klappar i otakt är ju numer en klassiker när vi har bönderna på besök :D. Sen precis som Android säger så har vi en jävla massa låtar som aldrig används. Jag skulle gärna se att Hunden Leif och de lite äldre låtarna används på premiären.

Hoppas någon orkar vara klackledare i år, vi skulle helt klart behöva en för att hålla tempot samt få lite variation på låtarna.
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av David1891 »

Mycket hänger ju på om UCS och Fabriken vill/har lusten att engagera sig efter förra säsongens incidenter.. De har ju alltid varit lite av klackledartyperna, även i fotbollen och kör på i 60 minuter med bra variation och tempo enligt mig.

Hoppas som tidigare sagt att vi slipper Den som inte hoppar.. Igår drogs den igång av ett par småttingar vad jag såg och så vare hela förra säsongen också. Småungar som tycker det är kul att hoppa och inte kan mer än 2-3 ramsor.. Skulle vara kul med lite äldre ramsor, lite mer variation osv. Sen hoppas jag att man slipper se massa klackturister i år. Sjukt mycket förra säsongen.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Tessan »

Rix skrev:
Hockeyhjärta skrev:
android skrev: 10 bönder hoppas/klappar i otakt är ju numer en klassiker när vi har bönderna på besök :D. Sen precis som Android säger så har vi en jävla massa låtar som aldrig används. Jag skulle gärna se att Hunden Leif och de lite äldre låtarna används på premiären.

Hoppas någon orkar vara klackledare i år, vi skulle helt klart behöva en för att hålla tempot samt få lite variation på låtarna.
Håller med! Hunden Leif är skön, unik och annorlunda - den borde sjungas varje match.

Klackledare är ett måste - hoppas någon ställer upp. Vi på AS hakar förstås på!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Hockeyhjärta skrev:Är det några nya ramsor och sånger på gång inför säsongen!?
Vi é Djurgårn, vi é Djurgårn, spöar Tingsryd, Almtuna, vi ska vinna Kvalserien, vi är Sveriges tolfe bästa lag
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar