ET: Djurgårdens IF - Fribourg/Gotteron 18/8 2012 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: Djurgårdens IF - Fribourg/Gotteron 18/8 2012 | EP Tr

Inlägg av Kentta »

Mest imponerad är jag över Falks spel, när Granath klev av gick han in och spelade som en riktig senior. Inte många misstag vad jag kunde se!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Några fler skador?
Expert.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

SirDIFalot skrev:Några fler skador?
Elias Granath klev av. Helt off topic men jag tyckte mig förövrigt uppleva att Challe matchade honom hårt i början av matchen.

Jag har slängt ihop några rader om matchen samt lagt upp ett gäng bilder från matchen på länk nedan. En liten hyllning till Fimpen blev det visst också.
http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... om-fimpen/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Inte världens roligaste match, lite sömnigt. Vi var riktigt dåliga i första men växte in i matchen i 2:a.

Härlig start av Pickard, det är väl i stort sett det jag tar med mig.
Användarvisningsbild
Jepe

ET: Djurgårdens IF - Fribourg/Gotteron 18/8 2012 | EP Trophy

Inlägg av Jepe »

antti-pekka skrev:
SirDIFalot skrev:Några fler skador?
Elias Granath klev av. Helt off topic men jag tyckte mig förövrigt uppleva att Challe matchade honom hårt i början av matchen.

Jag har slängt ihop några rader om matchen samt lagt upp ett gäng bilder från matchen på länk nedan. En liten hyllning till Fimpen blev det visst också.
http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... om-fimpen/
Vad fan har hänt med layouten på din blogg? Har sett skitskum ut sen några dagar tillbaka. Nästan omöjlig att läsa i telefonen numera.
2014-04-07, vad hände?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jag har ett par frågor, Hur var Linkan denna matchen? Hur var målet? Va Ottosson lika blek i den här matchen? Vore tacksam för lite synpunkter på detta!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Manijock skrev:Jag har ett par frågor, Hur var Linkan denna matchen? Hur var målet? Va Ottosson lika blek i den här matchen? Vore tacksam för lite synpunkter på detta!
Jag har inga riktigt bra svar på dina frågor men jag kan ju göra ett försök så får andra rätta mig.

Målet: Fimpen slänger från blålinjen in pucken mot mål och Hank, som står i slottet, styr in den. Inga konstigheter och hyfsat snyggt. J-ligt skönt då det hände precis i slutsekunderna av andra perioden.

Linkan: Var blek. Det enda jag minns är att han snyggt vinklade en passning vidare med skridskon till en tredje spelare. Sen hade han ett snabbt pucktrillande i PP med två medspelare, men annars, gah...vad åstadkom han egentligen? Fill me in.

Ottosson: Också blek. Hade nån ärtbössa på mål som vanligt men skapade annars inte speciellt mycket. Jag måste ändå säga att det känns skönt att ha honom i laget. Han är en verklig klasspelare som vi kommer ha väldigt stor nytta av. Hoppas han för vidare sina kunskaper till de yngre på ett bra sätt.
Tyckte förresten han såg lite tjock ut i ansiktet då jag såg tv-intervjun från Bern-matchen. Har kanske inte sommartränat lika hårt som de andra, men vad vet jag om det.
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

Måste plocka fram min spådom från första matchtråden:
Hockeyhjärta skrev:Tror stenhårt på Pickards första nolla för året! ;)
Hade det på känn även om Pickards första match blev igår. Men laget i övrigt igår var inget vidare trots vinsten!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag är faktiskt lite förvånad över att det var mindre folk på plats igår än i fredags. Lördagar klockan 16 är ju i mitt tycke den ultimata hockeydagen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:Jag är faktiskt lite förvånad över att det var mindre folk på plats igår än i fredags. Lördagar klockan 16 är ju i mitt tycke den ultimata hockeydagen.
Krockade visserligen med Premier Leauge-premiären.

Men ändå, fredagar brukar inte vara populärt och lördagens match gick ju inte på TV. Å andra sidan var fredagsmatchen den första matchen, så lockade väl lite mer tack vare det.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SkönaDjurgårn skrev:
Manijock skrev:Jag har ett par frågor, Hur var Linkan denna matchen? Hur var målet? Va Ottosson lika blek i den här matchen? Vore tacksam för lite synpunkter på detta!
Jag har inga riktigt bra svar på dina frågor men jag kan ju göra ett försök så får andra rätta mig.

Målet: Fimpen slänger från blålinjen in pucken mot mål och Hank, som står i slottet, styr in den. Inga konstigheter och hyfsat snyggt. J-ligt skönt då det hände precis i slutsekunderna av andra perioden.

Linkan: Var blek. Det enda jag minns är att han snyggt vinklade en passning vidare med skridskon till en tredje spelare. Sen hade han ett snabbt pucktrillande i PP med två medspelare, men annars, gah...vad åstadkom han egentligen? Fill me in.

Ottosson: Också blek. Hade nån ärtbössa på mål som vanligt men skapade annars inte speciellt mycket. Jag måste ändå säga att det känns skönt att ha honom i laget. Han är en verklig klasspelare som vi kommer ha väldigt stor nytta av. Hoppas han för vidare sina kunskaper till de yngre på ett bra sätt.
Tyckte förresten han såg lite tjock ut i ansiktet då jag såg tv-intervjun från Bern-matchen. Har kanske inte sommartränat lika hårt som de andra, men vad vet jag om det.
Tackar för detta! Hur såg Johner ut? Lika lovande som i fredags?
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

SkönaDjurgårn skrev:Linkan: Var blek. Det enda jag minns är att han snyggt vinklade en passning vidare med skridskon till en tredje spelare. Sen hade han ett snabbt pucktrillande i PP med två medspelare, men annars, gah...vad åstadkom han egentligen?
Hans slöåkande mot båset vid ett byte åstadkom ett "Too many players on ice" bl a! Haha! :wink:
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hockeyhjärta skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Linkan: Var blek. Det enda jag minns är att han snyggt vinklade en passning vidare med skridskon till en tredje spelare. Sen hade han ett snabbt pucktrillande i PP med två medspelare, men annars, gah...vad åstadkom han egentligen?
Hans slöåkande mot båset vid ett byte åstadkom ett "Too many players on ice" bl a! Haha! :wink:
"haha"?
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Manijock skrev:
SkönaDjurgårn skrev:

Tackar för detta! Hur såg Johner ut? Lika lovande som i fredags?
Tyckte han såg bättre ut i första matchen men även Johner är ju en klasspelare som man ofta ser göra bra saker. Hoppas väldigt mycket på honom!
Hockeyhjärta skrev:
Haha, var det därför vi fick den utvisningen? Jag noterade även Jimmie åka till båset på Linkan-manér nån gång. Lätt bakåtlutad på en skridsko från två zoner bort. Det sved lite.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Upp med ny matchtråd nu... Vill veta hur jag kan se matchen på TV/stream ikväll.
Skriv svar