Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Axel_K »

B.I.B.A skrev:
Axel_K skrev:
Glory1 skrev:http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... st53661937

Mindre rolig läsning om Chet där..
Jag tyckte han gjorde en väldigt bra match idag.
Tycker att man får skrämmande dåliga vibbar av allt man kan hitta att läsa om Chet.

Dock så verkar han ha gjort en bra match idag vilket är väldigt skönt att höra. Hoppas på det bästa!
Saken är att han spelat i en liga där backarna är sämre än forwardsen, han har inte fått något förtroende så att hans självförtroende har varit dåligt och spelat i en miljö han kanske inte trivts i. Nu spelar han i ett lag han vill spela och slåss om förstaspaden. Motivation, självförtroende och vilja. Och så har han väldigt mycket talang.
Jag tycker även att våra backar spelar väldigt bra.
Vem som ska ha förstaspaden är inte glasklart enligt mig, jag tycker vi har två bra målvakter.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Axel_K skrev: Vem som ska ha förstaspaden är inte glasklart enligt mig, jag tycker vi har två bra målvakter.
Det är ju rätt naturligt att det inte är glasklart efter två matcher.. Tycker Reideborn kändes lugnare i målet, men Pickards två sista perioder var strålande. Om han bara kan plocka puckarna direkt istället för att lämna returer titt som tätt så är jag lugn.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Det där har ältats i oändlighet, släpp hans förflutna nu, allt som betyder något är hur han presterar i våra färger,, och dagens match gav iaf mig en bra känsla inför den kommande säsongen, iaf när vi pratar målvakter.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Axel_K skrev:
B.I.B.A skrev:
Axel_K skrev:

Jag tyckte han gjorde en väldigt bra match idag.
Tycker att man får skrämmande dåliga vibbar av allt man kan hitta att läsa om Chet.

Dock så verkar han ha gjort en bra match idag vilket är väldigt skönt att höra. Hoppas på det bästa!
Saken är att han spelat i en liga där backarna är sämre än forwardsen, han har inte fått något förtroende så att hans självförtroende har varit dåligt och spelat i en miljö han kanske inte trivts i. Nu spelar han i ett lag han vill spela och slåss om förstaspaden. Motivation, självförtroende och vilja. Och så har han väldigt mycket talang.
Jag tycker även att våra backar spelar väldigt bra.
Vem som ska ha förstaspaden är inte glasklart enligt mig, jag tycker vi har två bra målvakter.
Det där argumentet med att backarna är bättre än forwardsen håller inte. Är man sämst statistiskt av alla målvakter i ligan så är man. Förutsättningarna bör vara liknande för alla målvakter.

Kan ha full förståelse om man inte trivs med att spela ECHL men han hade flera chanser att visa upp sig i AHL och tog dem inte.

Hoppas verkligen att den talangen han en gång visade upp börjar komma fram nu. Glädjer mig enormt om han spelade bra idag.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

#87 skrev: Det där har ältats i oändlighet, släpp hans förflutna nu, allt som betyder något är hur han presterar i våra färger,, och dagens match gav iaf mig en bra känsla inför den kommande säsongen, iaf när vi pratar målvakter.
"You can make the future, but it starts with leaving the past" - Immortal Technique

Tror Pickard är helladdad att visa att han är en riktig toppmålvakt.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

#87 skrev:

Det där har ältats i oändlighet, släpp hans förflutna nu, allt som betyder något är hur han presterar i våra färger,, och dagens match gav iaf mig en bra känsla inför den kommande säsongen, iaf när vi pratar målvakter.
Håller med dig helt, tycker att han absolut inte gjorde bort sig idag, man måste se till att detta var första matchen i Djurgården o Sverige, klart som fan att det darras lite i början, men det syntes klart o tydligt att det fanns potential, akta när han blir varm i kläderna o hittar lugnet, och ett extremt plus är att han fick hålla nollan i sin första match. Tror starkt på att detta kan bli bra.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Chet var grym idag.

Nervös och överarbetande i första, men gjorde ett par bra ingripanden.

I andra och tredje mycket bra.

Han är grym med plocken, står väl placerad i kassen och läser spelet bra. Han sträcker mycket på sig för att hela tiden ha ögonen på pucken (såg rätt kul ut när DIF hade nummerärt underläge och motståndarna försökte skymma honom framför kassen).

Han har en ganska udda stil och står mycket upp, men klarar slajdarna fint. Hela hans sätt att spela tycks gå ut på att stå upp, komma upp snabbt och stå rätt placerad. Han släpper mycket returern, men nästa alltid med hög kontroll (vilket ju innebär att våra backar får pucken och kan spela ut den ur zon alternativt spela upp den och snabbt initera ett anfall i stället för att målvakten blockerar med nedsläpp i vpår Zon som följd).

Har inte koll på statisktiken, men han måste ha tagit över 30 skott.

Han blev vald till matchens lirare.

Han höll nollan.

De tre sista punkterna borde väl säga något?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Andy skrev:Chet var grym idag.

Nervös och överarbetande i första, men gjorde ett par bra ingripanden.

I andra och tredje mycket bra.

Han är grym med plocken, står väl placerad i kassen och läser spelet bra. Han sträcker mycket på sig för att hela tiden ha ögonen på pucken (såg rätt kul ut när DIF hade nummerärt underläge och motståndarna försökte skymma honom framför kassen).

Han har en ganska udda stil och står mycket upp, men klarar slajdarna fint. Hela hans sätt att spela tycks gå ut på att stå upp, komma upp snabbt och stå rätt placerad. Han släpper mycket returern, men nästa alltid med hög kontroll (vilket ju innebär att våra backar får pucken och kan spela ut den ur zon alternativt spela upp den och snabbt initera ett anfall i stället för att målvakten blockerar med nedsläpp i vpår Zon som följd).

Har inte koll på statisktiken, men han måste ha tagit över 30 skott.

Han blev vald till matchens lirare.

Han höll nollan.

De tre sista punkterna borde väl säga något?
Han tog 32 skott. Jag tycker han gjorde en GRYM match för att spela för första gången på stor rink,i ett nytt lag och ett nytt land.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Jag håller med honom till 100%. Ställer mig ytterst frågande till DIF's agerande när det gäller målvaktsfrågan och ambitionerna att gå upp direkt, blir inte klok på detta.

Ber till gudarna att det här håller! Underbart att Pickard fick den här starten dock, det kan bli grymt viktigt. Men jag tänker inte ta ut något i förskott.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Fan va alla ska gnälla på våra målvakter hela tiden..... Adam släppte in 1 mål mot bern och han gjorde en riktigt bra match. Lika Chet oxå riktigt bra match, ni har fan inget förtroende alls för målvakterna syns ju rätt mycket. Jag tror på ES nästa år eftersom både chet och adam är riktigt hungriga för att visa upp sig + att vi har ett otroligt bra lag spelskickliga och arbetar som djur. Som Sörensen första matchen t.ex. Sen har vi 2-3 riktigt tuffa spelare som granath och ölvestad. Så var är det ni är rädda för ?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Stadion

Inlägg av Stadion »

Fan vad alla ska gnälla på de som gnäller...
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av android »

Morwin skrev:Fan va alla ska gnälla på våra målvakter hela tiden..... Adam släppte in 1 mål mot bern och han gjorde en riktigt bra match. Lika Chet oxå riktigt bra match, ni har fan inget förtroende alls för målvakterna syns ju rätt mycket. Jag tror på ES nästa år eftersom både chet och adam är riktigt hungriga för att visa upp sig + att vi har ett otroligt bra lag spelskickliga och arbetar som djur. Som Sörensen första matchen t.ex. Sen har vi 2-3 riktigt tuffa spelare som granath och ölvestad. Så var är det ni är rädda för ?
Vadå som Djur. Har du sett en katt göra något annat än att lata sig? Varför är du så negativ? Våra spelare är inga katter, dom kämpar och sliter för fa-an.

Har inte dom andra lagen duktiga målvakter och tuffa samt spelskickliga spelare då menar du?

Nu så kritiseras värvningastrategin. Med all rätt. Blir det inte en förändring hur vi rekryterar spelare så kommer vi aldrig bli ett stabilt topplag igen.

Det funkar inte att gå på rekommendationer i längden. Att ge en kille 100 kakor i månaden. Som man ALDRIG har sett spela. Vansinne på alla andra platser i livet än i hockeyn.

Tycker du inte?

Edit: Eftersom folk här inne alltid vill ha allt svart på vitt. 1. Jag vet inte om Pickard tjänar 100 000. Jag tror inte det. Det var ett exempel. 2. Jag vet att kansliet har semester och att man flyttat etc. 3. Jag hoppas att Pickard gör succé och att vi tar steget upp i vår.
Senast redigerad av android den 2012-08-19 12:20:49, redigerad totalt 2 gång.
Född till sportchef.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Morwin skrev:Fan va alla ska gnälla på våra målvakter hela tiden..... Adam släppte in 1 mål mot bern och han gjorde en riktigt bra match. Lika Chet oxå riktigt bra match, ni har fan inget förtroende alls för målvakterna syns ju rätt mycket. Jag tror på ES nästa år eftersom både chet och adam är riktigt hungriga för att visa upp sig + att vi har ett otroligt bra lag spelskickliga och arbetar som djur. Som Sörensen första matchen t.ex. Sen har vi 2-3 riktigt tuffa spelare som granath och ölvestad. Så var är det ni är rädda för ?
Tycker du ska ta en titt på klippet från matchen mot Bern när Challe berättar om hur det gick till när vi värvade Pickard. Bara där borde varningsklockorna ringa för de flesta. Vi gör alltså världens chansning på kanske den viktigaste posten i laget, detta i ett läge när vi är EXTREMT beroende av att gå upp direkt.

Det är jätte kul med utvecklingsbara och hungriga spelare, men det hade räckt med Adam. Nu sitter vi med två målvakter som är lite i samma stadie av karriären.
Rix

Inlägg av Rix »

Nu såg jag inte Chet spela, men att hålla nollan och stoppa 32 skott är ju inte direkt dåligt. Det jag såg av Adam gjorde mig ännu säkrare på honom, tror faktiskt att han ska kunna utmana rejält om förstaplatsen. Han arbetade bra matchen igenom och visade på ett lugn och pondus som få målvakter har redan i den åldern.
Skriv svar