ET: Djurgårdens IF - SC Bern, 17/8 2012 | EP Trophy
Matchen sänds på 10an för oss som inte hann få tag på plåt. Matchtråden istället för baren!
5-3 vinner vi med!
5-3 vinner vi med!
Född till sportchef.
Re: ET: Djurgårdens IF - SC Bern, 17/8 2012 | EP Trophy
Det går väl att köpa biljett i shopen?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tar förgivet att man kan köpa plåt på plats.android skrev:Matchen sänds på 10an för oss som inte hann få tag på plåt. Matchtråden istället för baren!
5-3 vinner vi med!
Står ju följande på sidan:
Biljetter köps hos Ticnet, Djurgården Hockeys butik i Globen Shopping, Globens biljettkassa (Skyview) eller på difhockey.se/europeantrophy.
Japp. Jag skojade till det lite bara.-daniel- skrev:Jag tar förgivet att man kan köpa plåt på plats.android skrev:Matchen sänds på 10an för oss som inte hann få tag på plåt. Matchtråden istället för baren!
5-3 vinner vi med!
Står ju följande på sidan:
Biljetter köps hos Ticnet, Djurgården Hockeys butik i Globen Shopping, Globens biljettkassa (Skyview) eller på difhockey.se/europeantrophy.
Jag vill verkligen se en spelide och spelglädje idag. Sen att passningarna inte sitter till 100 är skitsamma.
Ser gärna att spelarna står upp för varandra direkt också. Förra året stod väl nån biffig kanadick och slog på Kempe utan att någon gjorde något. Till slut fick kempe gå den matchen själv..
Född till sportchef.
-
3-4
Målskyttar: What Ever you want
Målskyttar: What Ever you want
Jag ser ett mönster...
Sv: Re: Re: ET: Djurgårdens IF - SC Bern, 17/8 2012 | EP Tro
Känner du någon som kan hjälpa till eller du kanske själv kan uppdatera en hemsida och vill erbjuda din hjälp på din lediga tid?SirDIFalot skrev:Noll hauss när det kommer till biljettförsäljning.Lakrisal skrev:Vore trevligt om vi kunde få din definition av "hauss".SirDIFalot skrev: Med tanke på den helt uteblivna haussen på hemsidan blir jag imponerad om vi kommer över 1000.
Varenda grej på hemsidan sista tiden har berört ET och framförallt matchen mot Bern.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Det står inte någonstans på hemsidan vart jag kan se hur många biljetter som är sålda till morgondagens match. Vilket låter helt sjukt. Men det är så. Om jag nu inte missat det fullständigt... Detsamma gäller tyvärr hemmapremiären och säsongskortsförsäljningen och det gör att många Djurgårdare tappar intresse. Visst, vi som hänger här dagligen kommer ta oss dit ändå. Men majoriteten av fansen behöver hype och hauss för att köpa biljetter till matcher. Majoriteten behöver faktiskt se saker som "3000 SÅLDA SÄSONGSKORT, KÖP NU INNAN DET TAR SLUT". Nu ser det ut som att vi sålt så få biljetter att vi skäms över att gå ut med siffran. Det är vad många jag pratat med tror. Det bidrar inte till någon hype eller att "alla vill med på tåget". Även om många här lever i en bubbla och tror att det är sjukt drag kring DIF hockey just. Den här uselt skötta hemsidan bidrar dessvärre till extremt många uteblivna besökare på våra matcher. (Jag vill inte att någon skugga ska falla över dig, tycker mest det är tragiskt att praktikanter ska hålla vår hemsida precis med huvudet över vattenytan)
Ja, det är ett par artiklar om själva matchen. Men som du ser ovan går det inte ens att köpa biljetter till matchen längre på vår hemsida. Det är bara sjukt. Främst oerhört, oerhört tråkigt. För att det finns en otrolig kapacitet i djurgårdsfamiljen men som tyvärr kvävs av saker som detta.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- -daniel-
Re: Sv: Re: Re: ET: Djurgårdens IF - SC Bern, 17/8 2012 | EP
Men sen när skall fans behöva driva en website för ett professionellt hockeylag? Det är fantastiskt med allt ideellt engagemang, men enkla saker som uppdateringar och information (som kanske är det viktigaste av allt utanför isen) bör nuvarande personal kunna klara av. Annars är jag på allvar oroad över hur det kommer se ut framöver. Då har man prioriterat fel är min känsla.cCat skrev:Känner du någon som kan hjälpa till eller du kanske själv kan uppdatera en hemsida och vill erbjuda din hjälp på din lediga tid?SirDIFalot skrev:Noll hauss när det kommer till biljettförsäljning.Lakrisal skrev:Vore trevligt om vi kunde få din definition av "hauss".SirDIFalot skrev: Med tanke på den helt uteblivna haussen på hemsidan blir jag imponerad om vi kommer över 1000.
Varenda grej på hemsidan sista tiden har berört ET och framförallt matchen mot Bern.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Det står inte någonstans på hemsidan vart jag kan se hur många biljetter som är sålda till morgondagens match. Vilket låter helt sjukt. Men det är så. Om jag nu inte missat det fullständigt... Detsamma gäller tyvärr hemmapremiären och säsongskortsförsäljningen och det gör att många Djurgårdare tappar intresse. Visst, vi som hänger här dagligen kommer ta oss dit ändå. Men majoriteten av fansen behöver hype och hauss för att köpa biljetter till matcher. Majoriteten behöver faktiskt se saker som "3000 SÅLDA SÄSONGSKORT, KÖP NU INNAN DET TAR SLUT". Nu ser det ut som att vi sålt så få biljetter att vi skäms över att gå ut med siffran. Det är vad många jag pratat med tror. Det bidrar inte till någon hype eller att "alla vill med på tåget". Även om många här lever i en bubbla och tror att det är sjukt drag kring DIF hockey just. Den här uselt skötta hemsidan bidrar dessvärre till extremt många uteblivna besökare på våra matcher. (Jag vill inte att någon skugga ska falla över dig, tycker mest det är tragiskt att praktikanter ska hålla vår hemsida precis med huvudet över vattenytan)
Ja, det är ett par artiklar om själva matchen. Men som du ser ovan går det inte ens att köpa biljetter till matchen längre på vår hemsida. Det är bara sjukt. Främst oerhört, oerhört tråkigt. För att det finns en otrolig kapacitet i djurgårdsfamiljen men som tyvärr kvävs av saker som detta.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
EDIT:
Lagupsställningen har kommit:
Laguppställningen mot SC Bern
Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 83. Dustin Johner - 24. Fredric Weigel
33. Timmy Pettersson - 51. David Lidström
Andrafemman
61. Markus Ljungh - 9. Kristofer Ottosson - 19. Jimmie Ölvestad
4. Elias Granath - 28. Kim Lennhammer
Tredjefemman
26. Tim Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 21. Ludwig Blomstrand
36. Philip Holm - 7. Nils Andersson
Fjärdekedjan
66. Marcus Sörensen - 20. Christian Eklund - 17. Henrik Eriksson
Extraspelare
10. Alexander Wennberg
56. Erik Gustafsson
Saknas
46. Pontus Åberg, vilar eftersom han spelat många matcher med juniorlandslaget.
8. Linus Arnesson, vilar eftersom han spelat många matcher med juniorlandslaget.
EDIT 2:
Vem står? Borde man inte kunna gå ut med det också? Eller har man inte bestämt?
- SirDIFalot
Intressant lineup, hade gärna sett Sörensen i 3:e men what to do right?
Hoppas på Pickard i mål men tror det blir Reideborn.,
Expert.
- -daniel-
Livekommentator: Inte än, helt klart är dock att Chet och Adam kommer stå varsin match. Det troligaste verkar vara att Adam får chansen ikväll. 11:23, 17 augusti 2012SirDIFalot skrev:
Ja, har spekulerat om det hela veckan. Lär bli Reideborn i mål ikväll.
Drar in mitt inlägg i denna tråd istället....
Vilket jävla missbruk att lira Tim med två teknikinvalider som Honken och Blomstrand. Betydligt smartare att lira honom åtminstone med Sörensen. Kommer bli samma visa som vanligt, Tim klassas som en checkinglirare och alla hans styrkor blir helt förgäves. Ska bli spännande att se hur Weigel passar sig i en sån stört skicklig kedja som han det fakto får lira i. Inga ursäkter nu inte! Näta eller dra
Och vem fan kommer att stå i mål? Personligen gissar jag på Reideborn. I vilket fall, det kommer bli svårt att fokusera på matchen när vi har sådana gräsliga tröjor på oss, det är ett som är säkert...
Vilket jävla missbruk att lira Tim med två teknikinvalider som Honken och Blomstrand. Betydligt smartare att lira honom åtminstone med Sörensen. Kommer bli samma visa som vanligt, Tim klassas som en checkinglirare och alla hans styrkor blir helt förgäves. Ska bli spännande att se hur Weigel passar sig i en sån stört skicklig kedja som han det fakto får lira i. Inga ursäkter nu inte! Näta eller dra

Och vem fan kommer att stå i mål? Personligen gissar jag på Reideborn. I vilket fall, det kommer bli svårt att fokusera på matchen när vi har sådana gräsliga tröjor på oss, det är ett som är säkert...
- -daniel-
Ja, för det finns ju absolut ingenting att "kolla in" med ett helt nytt lag på banan. Själv kommer jag inte ens hinna reflektera över tröjorna känns det som.Manijock skrev: I vilket fall, det kommer bli svårt att fokusera på matchen när vi har sådana gräsliga tröjor på oss, det är ett som är säkert...
Var det inte du som skulle på Uggla förresten, blir väl än svårare att fokusera på hockeyn därifrån kan jag anta?

- SkönaDjurgårn
Äntligen - säsongens första matchtråd! Nya tröjnummer att lära sig och några spelare som är relativt okända ska göra sina första intryck på oss. Underbart!
Är mest intresserad av att se vad Johner och Ljungh kommer att bidraga med. Linkan kommer bli allsvenskans poängkung sen, jag vill bara förtydliga det redan nu, för det kommer väl alla andra också tro efter European Trophy.
Är mest intresserad av att se vad Johner och Ljungh kommer att bidraga med. Linkan kommer bli allsvenskans poängkung sen, jag vill bara förtydliga det redan nu, för det kommer väl alla andra också tro efter European Trophy.

Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2012-08-17 15:28:38, redigerad totalt 1 gånger.
Japp Uggla blir det.. Men bandaren står redo hemma!-daniel- skrev:Ja, för det finns ju absolut ingenting att "kolla in" med ett helt nytt lag på banan. Själv kommer jag inte ens hinna reflektera över tröjorna känns det som.Manijock skrev: I vilket fall, det kommer bli svårt att fokusera på matchen när vi har sådana gräsliga tröjor på oss, det är ett som är säkert...
Var det inte du som skulle på Uggla förresten, blir väl än svårare att fokusera på hockeyn därifrån kan jag anta?
Jag är spänd på att se Blomstrand (för att jag tror att det här kan bli hans år) och Sörensen (för att jag inte tror ett skit på honom utav någon anledning, har bara satt sig i huvudet).
btw, enligt Unibet är alla svenska lag (förutom DIF) rätt klara favoriter ikväll. DIF spelas till 2,7 mot Berns 2,1. Personligen tror jag inte alla ES-lagen kommer vinna, det är inga brögäng dom möter och tyvärr tror jag på torsk för vår del så det blir ett handicap lir på Bern (0-1) till 2,95.
En torsk ikväll, förutsatt att den inte beror på inställning som förra året, kan jag ändå ta. Nu ska det bara bli kul att komma igång
btw, enligt Unibet är alla svenska lag (förutom DIF) rätt klara favoriter ikväll. DIF spelas till 2,7 mot Berns 2,1. Personligen tror jag inte alla ES-lagen kommer vinna, det är inga brögäng dom möter och tyvärr tror jag på torsk för vår del så det blir ett handicap lir på Bern (0-1) till 2,95.
En torsk ikväll, förutsatt att den inte beror på inställning som förra året, kan jag ändå ta. Nu ska det bara bli kul att komma igång

För er som undrat och ännu inte fått svar, biljetter säljs i shopen eller i globens biljettkassa. Inte i dörren enligt han som höll i liverapporteringen från värmningen.