Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Åberg och några andra juniorer har redan spelat en del matcher och kommer inte starta alla ET matcher.
Förväntar mig att Åberg är i 1a kedjan när Allsvenskan drar igång.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Förväntar mig att Åberg är i 1a kedjan när Allsvenskan drar igång.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Måste betyda att han spelar jävligt bra på träning. Det borde väl vara "kul" iaf!nevyn skrev:"Kul!"? Jag blir skitnervös av sånt.mb81 skrev:Det är bara träningsmatch och ska inte dra för stora växlar. Men ingen här inne knappt vad jag kan minnas har Weigel i någon av de 4 första kedjorna ens och nu ska han in i förstakedjan direkt. Kul!
- SirDIFalot
Över att vi testar lite olika kedjor på försäsongen?nevyn skrev:"Kul!"? Jag blir skitnervös av sånt.mb81 skrev:Det är bara träningsmatch och ska inte dra för stora växlar. Men ingen här inne knappt vad jag kan minnas har Weigel i någon av de 4 första kedjorna ens och nu ska han in i förstakedjan direkt. Kul!
Inte mig emot.
Expert.
I en ren träningsmatch, med flera matcher tills säsongsstart, sure; prova på. Det är ändå lite pengar i denna turnering och så många matcher är det inte. En av faktorerna till förra säsongen tror jag fortfarande var att man inte vågade låta kedjorna sätta sig, man experimenterade för mycket. Och det är ändå förstakedjan vi snackar om. Den vill jag ha stabil.
Det låter som att vi prövar en helt okänd lirare från division tre eller nåt. Det är Fredric Weigel, han kommer inte göra bort sig i förstakedjan.
Coola ner dig! Det är första matchen och många nya spelare. Challe anser väl att Weigel har varit tillräckligt bra. Han har sjukt hög potential, hoppas han kan få ut det i a-laget också!nevyn skrev:I en ren träningsmatch, med flera matcher tills säsongsstart, sure; prova på. Det är ändå lite pengar i denna turnering och så många matcher är det inte. En av faktorerna till förra säsongen tror jag fortfarande var att man inte vågade låta kedjorna sätta sig, man experimenterade för mycket. Och det är ändå förstakedjan vi snackar om. Den vill jag ha stabil.
- SirDIFalot
Är det någon som verkligen förtjänar en riktig chans så är det Wagge. Snubben borde ärligt talat dragit för länge sedan. Men han har tålmodigt väntat och öst in poäng i J20. År efter år.
Expert.
Laguppställningen mot SC Bern
Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 83. Dustin Johner - 24. Fredric Weigel
33. Timmy Pettersson - 51. David Lidström
Andrafemman
61. Markus Ljungh - 9. Kristofer Ottosson - 19. Jimmie Ölvestad
4. Elias Granath - 28. Kim Lennhammer
Tredjefemman
26. Tim Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 21. Ludwig Blomstrand
36. Philip Holm - 7. Nils Andersson
Fjärdekedjan
66. Marcus Sörensen - 20. Christian Eklund - 17. Henrik Eriksson
Extraspelare
10. Alexander Wennberg
56. Erik Gustafsson
Saknas
46. Pontus Åberg, vilar eftersom han spelat många matcher med juniorlandslaget.
8. Linus Arnesson, vilar eftersom han spelat många matcher med juniorlandslaget.
Förstafemman
23. Fredrik Bremberg - 83. Dustin Johner - 24. Fredric Weigel
33. Timmy Pettersson - 51. David Lidström
Andrafemman
61. Markus Ljungh - 9. Kristofer Ottosson - 19. Jimmie Ölvestad
4. Elias Granath - 28. Kim Lennhammer
Tredjefemman
26. Tim Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 21. Ludwig Blomstrand
Fjärdekedjan
66. Marcus Sörensen - 20. Christian Eklund - 17. Henrik Eriksson
Extraspelare
10. Alexander Wennberg
56. Erik Gustafsson
Saknas
46. Pontus Åberg, vilar eftersom han spelat många matcher med juniorlandslaget.
8. Linus Arnesson, vilar eftersom han spelat många matcher med juniorlandslaget.
Vilket jävla missbruk att lira Tim med två teknikinvalider som Honken och Blomstrand. Betydligt smartare att lira honom åtminstone med Sörensen. Kommer bli samma visa som vanligt, Tim klassas som en checkinglirare och alla hans styrkor blir helt förgäves. Ska bli spännande att se hur Weigel passar sig i en sån stört skicklig kedja som han det fakto får lira i. Inga ursäkter nu inte! Näta eller dra 
Och vem fan kommer att stå i mål? Personligen gissar jag på Reideborn.

Och vem fan kommer att stå i mål? Personligen gissar jag på Reideborn.
Hade hellre bytt plats på Johner och Ottosson, känns mer balanserat så.
Personligen anser jag att det är bättre att ha det som det är, Johner ser jag som en starkare målskytt än de flesta i laget, Kan bli succe med Linkan.Staten skrev:Hade hellre bytt plats på Johner och Ottosson, känns mer balanserat så.
Ljungh är både målskytt och passare, så även Otto.... Dvs jag tror de kan göra det bra tillsammans, men jag röstar framförallt för Johner och Linkan i första.
Sen gissar jag att Weigels plats är vikt för Åberg.
MEN, jag var övertygad om att Erik Gustafsson rankas högre än både Holm och Lennhammer.
Har jag fel???
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
F-n vad skönt det känns att slippa läsa namnen på spelarna i sirapskedjan och vår f.d. lagkapten i laguppställningen. Nya, härliga DIF.
Reideborn står tydligen idag.
@difhockeyse
Vi kör målvaktslö.. nej då, det blev en miss i laguppställningen. Adam Reideborn står i matchen i dag. #europeantrophy
@difhockeyse
Vi kör målvaktslö.. nej då, det blev en miss i laguppställningen. Adam Reideborn står i matchen i dag. #europeantrophy
Skulle hellre se något liknande istället:
Tredjefemman
66. Marcus Sörensen - 20. Christian Eklund - 26. Tim Eriksson
Fjärdekedjan
17. Henrik Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 21. Ludwig Blomstrand
Tredjefemman
66. Marcus Sörensen - 20. Christian Eklund - 26. Tim Eriksson
Fjärdekedjan
17. Henrik Eriksson - 18. Michael Holmqvist - 21. Ludwig Blomstrand
Verkligen. Slö-matte, Sop-matte och Slö-mackan klarar man sig utan.SkönaDjurgårn skrev:F-n vad skönt det känns att slippa läsa namnen på spelarna i sirapskedjan och vår f.d. lagkapten i laguppställningen. Nya, härliga DIF.
Tydlig experimentuppställning. Tur det iaf.
Ska bli skönt att stilla hockeyabstinensen ikväll!
Ska bli skönt att stilla hockeyabstinensen ikväll!