SirDIFalot skrev:
Haha, DIF fotboll hade ju faktiskt exakt just det... Men vet inte om jag gillar den idén.
Det går inte att göra alla nöjda med en matchtröja. Omöjligt.
Haha, jasså, då ber jag om ursäkt.
Men som du säger, alla kommer aldrig bli nöjda, då är det lika bra att Djurgården bestämmer helt och hållet, så slipper det ältas över att tröja A minsann var snyggare än tröja B och att det är helt ofattbart att tröja C inte vann.
"Buhu sämsta tröjan"
Ja vi borde haft joker eller lions tröjan.. ni hajar väl att tröjan på bilden ser skum ut eftersom att de inte har några skydd på sig? Vad är så Jävla fel? Inte direkt som DIF fotboll för några år sen när ränderna gick ur och så står vi och skriker att de aldrig gör det..
För övrigt så borde Sverige ta efter NHL när det gäller tröjor, Växjö's bortaställ är ett bra exempel, riktigt fina
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Kall-El skrev:Helt ärligt kan inte DIF ta ett snack med tröjtillverkaren för det kan väl inte vara omöjligt att göra vissa förändringar på tröjan eller?
Jag menar det är ganska små saker som behöver ändras för att den skall komma upp till bra nivå, främst då göra om hela baksidan designmässigt och höja upp sköldens placering och hur svårt kan detta vara att ändra?
Skulle helt ärligt vilja ha ett svar på vem eller vilka som tog beslutet att godkänna denna produkt?
Än mer skulle jag vilja veta vilken designer som skapat detta praktfiasko och ställa frågan om denne har minsta yrkesstolthet alls?
En parantes: i de meningar du inte har med "helt ärligt" - ska man tolka de som ironiska eller oärliga? Jag tänkte eftersom du poängterar att du är helt ärlig så ofta.
Baggso skrev:"Buhu sämsta tröjan"
Ja vi borde haft joker eller lions tröjan.. ni hajar väl att tröjan på bilden ser skum ut eftersom att de inte har några skydd på sig? Vad är så Jävla fel? Inte direkt som DIF fotboll för några år sen när ränderna gick ur och så står vi och skriker att de aldrig gör det..
För övrigt så borde Sverige ta efter NHL när det gäller tröjor, Växjö's bortaställ är ett bra exempel, riktigt fina
Vad menar du med att ta efter NHL? Ungefär hälften av lagen spelar med NHL-tröjor numera. DIF har gjort det i flera år. Tidigare LA Kings, nu Edmontons. Ett okay koncept, så länge man inte åker omkring i rena kopior som Växjö. Tycker dock att DIF gjorde ett felval när man valde Edmonton.
Troll.. inte bokstavligt talat utan mer helheten.. snyggaste tröjorna på flera år, stilrena och lite retro, inte så jävla spacade och "moderna" = för mycket skit
Kall-El skrev:Helt ärligt kan inte DIF ta ett snack med tröjtillverkaren för det kan väl inte vara omöjligt att göra vissa förändringar på tröjan eller?
Jag menar det är ganska små saker som behöver ändras för att den skall komma upp till bra nivå, främst då göra om hela baksidan designmässigt och höja upp sköldens placering och hur svårt kan detta vara att ändra?
Skulle helt ärligt vilja ha ett svar på vem eller vilka som tog beslutet att godkänna denna produkt?
Än mer skulle jag vilja veta vilken designer som skapat detta praktfiasko och ställa frågan om denne har minsta yrkesstolthet alls?
Naivt att anta att en Allsvensk klubb som måste vända på varje öre för att det ska gå runt skulle lägga ner mer resurser på sina tröjor när dom redan jobbat fram med deras kreativa frihet en tröja dom är nöjda med. Det handlar i min mening om att få till ett bra lag och spel på isen och är ju ingen jävla Project Runway. Skulle krävas 100 utkast på tröjor och säkert lika många intro låtar osv innan man kan jobba fram ett snitt som majoriteten är nöjd med men inget lag lägger ner sådana resurser. Har själv ingen större kärlek till nya tröjan men om vi går upp i ES i vår kommer den vara en klassiker.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Naivt att anta att en Allsvensk klubb som måste vända på varje öre för att det ska gå runt skulle lägga ner mer resurser på sina tröjor när dom redan jobbat fram med deras kreativa frihet en tröja dom är nöjda med. Det handlar i min mening om att få till ett bra lag och spel på isen och är ju ingen jävla Project Runway. Skulle krävas 100 utkast på tröjor och säkert lika många intro låtar osv innan man kan jobba fram ett snitt som majoriteten är nöjd med men inget lag lägger ner sådana resurser. Har själv ingen större kärlek till nya tröjan men om vi går upp i ES i vår kommer den vara en klassiker.
Det hade inte kostat mycket att ta hjälp av en formgivare som behärskar sådana här saker. När klubben inte ens tycker att det är mödan värt att använda rätt typsnitt i skölden så undrar man ju hur de tänker. Kreativ frihet betyder inte att man får sumpa sitt eget varumärke på det sätt som man nu har gjort.