Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
Jag får väl sticka ut lite med att jag tror att om Markus Ljungh hamnar med rätt kedjekamrater så tror jag att han vinner den interna poängligan. Johner och Linkan lär ju producera en hel del också.
Är inte så säker på det -daniel-. På SS-hemsida så står det också 2,5.-daniel- skrev:Vem vinner poängligan? Roligt med odds-sättningen från Svenska Spel (observera att "övriga 2.5 ggr" naturligtvis är fel):
http://mrmadhawk.se/2012/august/vem-vin ... ml#comment
Linkan eller Aulin? Otto i toppen också. Johner till 25 gånger pengarna. Tror dock det blir någon lite mer okänd som vinner.
2,5 på Fimpen tycker jag är rätt spelvärt

Edit. Tänk såhär, du täcker in typ +250 spelare om du väljer övriga. SS vill nog gardera sig duktigt mot att det finns någon dom missat som kan skrälla. Tänk om du skulle få dessa +250 spelare till typ 20ggr, det hade varit rätt bra spelvärde i det.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vet inte hur sånt här brukar fungera, men det är väl inte otänkbart kanske. Känns dock extremt osannolikt att någon skulle vilja spela på exempelvis Fimpen till 2.5 x pengarna. Personligen tror jag således de skrämmer bort väldigt många fler tippare än risken för ruinens brant vid någon enstaka 250xpengarna tippning...crike skrev:Är inte så säker på det -daniel-. På SS-hemsida så står det också 2,5.-daniel- skrev:Vem vinner poängligan? Roligt med odds-sättningen från Svenska Spel (observera att "övriga 2.5 ggr" naturligtvis är fel):
Linkan eller Aulin? Otto i toppen också. Johner till 25 gånger pengarna. Tror dock det blir någon lite mer okänd som vinner.
Edit. Tänk såhär, du täcker in typ +250 spelare om du väljer övriga. SS vill nog gardera sig duktigt mot att det finns någon dom missat som kan skrälla. Tänk om du skulle få dessa +250 spelare till typ 20ggr, det hade varit rätt bra spelvärde i det.
- SkönaDjurgårn
Linkan eller Wiklander - easy money! 

SS är ju inte direkt kända för att släppa på lädret-daniel- skrev:Vet inte hur sånt här brukar fungera, men det är väl inte otänkbart kanske. Känns dock extremt osannolikt att någon skulle vilja spela på exempelvis Fimpen till 2.5 x pengarna. Personligen tror jag således de skrämmer bort väldigt många fler tippare än risken för ruinens brant vid någon enstaka 250xpengarna tippning...crike skrev:Är inte så säker på det -daniel-. På SS-hemsida så står det också 2,5.-daniel- skrev:Vem vinner poängligan? Roligt med odds-sättningen från Svenska Spel (observera att "övriga 2.5 ggr" naturligtvis är fel):

Tror dock själv på någon av de "vanliga" namnen. Linkan brukar vara hel och han kommer få spela så mycket så varför inte. Ska man lira så ska man nog sprida sig på 3-4st. Troligen alla i toppen, om nu inte Conny hittar en ny klubb hehe.
- -daniel-
Undra om Svenska Spel själva uppskattar förkortningen SS.crike skrev:SS är ju inte direkt kända för att släppa på lädret-daniel- skrev:Vet inte hur sånt här brukar fungera, men det är väl inte otänkbart kanske. Känns dock extremt osannolikt att någon skulle vilja spela på exempelvis Fimpen till 2.5 x pengarna. Personligen tror jag således de skrämmer bort väldigt många fler tippare än risken för ruinens brant vid någon enstaka 250xpengarna tippning...crike skrev:Är inte så säker på det -daniel-. På SS-hemsida så står det också 2,5.-daniel- skrev:Vem vinner poängligan? Roligt med odds-sättningen från Svenska Spel (observera att "övriga 2.5 ggr" naturligtvis är fel):
Tror dock själv på någon av de "vanliga" namnen. Linkan brukar vara hel och han kommer få spela så mycket så varför inte. Ska man lira så ska man nog sprida sig på 3-4st. Troligen alla i toppen, om nu inte Conny hittar en ny klubb hehe.

Men du har ju så klart rätt i att något av de kända namnen kommer ligga i topp. Egentligen inte helt osannolikt att en spelare som Dustin Johner skulle kunna ösa in poäng när han får riktigt bra lekkamrater, en anledning är att han har en historia av att väldigt sällan vara skadad eller sjuk. Nu får han ju antagligen dessutom spela i en förstalina med Linkan, och naturligtvis spela mycket PP.
Känns ändå som 25 gånger pengarna på honom låter som en rätt bra deal...kanske skulle sätta en slant.
Allsvenskan 2012/13
2,5 ggr pengarna på 'övriga' innebär ALLA övriga. Du plockar inte en enskild kille, typ Fimpen, utan alla utom de namngivna inkluderas. Därför oddset är så lågt-daniel- skrev:Vet inte hur sånt här brukar fungera, men det är väl inte otänkbart kanske. Känns dock extremt osannolikt att någon skulle vilja spela på exempelvis Fimpen till 2.5 x pengarna. Personligen tror jag således de skrämmer bort väldigt många fler tippare än risken för ruinens brant vid någon enstaka 250xpengarna tippning...crike skrev:Är inte så säker på det -daniel-. På SS-hemsida så står det också 2,5.-daniel- skrev:Vem vinner poängligan? Roligt med odds-sättningen från Svenska Spel (observera att "övriga 2.5 ggr" naturligtvis är fel):

Ändå är det sinnessjukt lågt! det är ju ändå de 42 troligaste som är bortsorterade i övriga. Är uppenbart att ss inte vill att någon ska tippa på övriga. Risken finns attdet ramlar in ett sent nyförvärv eller att nån får in en grym lockoutspelare som spelar hela säsongen mot alla odds! de garderar sig med andra ord.HOVET_A8 skrev:2,5 ggr pengarna på 'övriga' innebär ALLA övriga. Du plockar inte en enskild kille, typ Fimpen, utan alla utom de namngivna inkluderas. Därför oddset är så lågt-daniel- skrev:Vet inte hur sånt här brukar fungera, men det är väl inte otänkbart kanske. Känns dock extremt osannolikt att någon skulle vilja spela på exempelvis Fimpen till 2.5 x pengarna. Personligen tror jag således de skrämmer bort väldigt många fler tippare än risken för ruinens brant vid någon enstaka 250xpengarna tippning...crike skrev:Är inte så säker på det -daniel-. På SS-hemsida så står det också 2,5.-daniel- skrev:Vem vinner poängligan? Roligt med odds-sättningen från Svenska Spel (observera att "övriga 2.5 ggr" naturligtvis är fel):
Sätter nog in en hunka på Johner iaf!
Allsvenskan 2012/13
Absolut, de vill säkra upp. Sen tror jag inte ett ev kanonnyförvärv efter omgång 5 som sen vinner hela poängligan deltar överhuvudtaget. Bara de spelare som är registrerade vid en viss tidpunkt, typ seriestart. SS chansar inte och vill inte råka ut för obehagliga överraskningar för egen del...mb81 skrev:Ändå är det sinnessjukt lågt! det är ju ändå de 42 troligaste som är bortsorterade i övriga. Är uppenbart att ss inte vill att någon ska tippa på övriga. Risken finns attdet ramlar in ett sent nyförvärv eller att nån får in en grym lockoutspelare som spelar hela säsongen mot alla odds! de garderar sig med andra ord.HOVET_A8 skrev:2,5 ggr pengarna på 'övriga' innebär ALLA övriga. Du plockar inte en enskild kille, typ Fimpen, utan alla utom de namngivna inkluderas. Därför oddset är så lågt-daniel- skrev:Vet inte hur sånt här brukar fungera, men det är väl inte otänkbart kanske. Känns dock extremt osannolikt att någon skulle vilja spela på exempelvis Fimpen till 2.5 x pengarna. Personligen tror jag således de skrämmer bort väldigt många fler tippare än risken för ruinens brant vid någon enstaka 250xpengarna tippning...crike skrev:Är inte så säker på det -daniel-. På SS-hemsida så står det också 2,5.-daniel- skrev:Vem vinner poängligan? Roligt med odds-sättningen från Svenska Spel (observera att "övriga 2.5 ggr" naturligtvis är fel):
Sätter nog in en hunka på Johner iaf!
- -daniel-
Något som kommer kännas tungt i år är att man inte kommer få se några videosammandrag av matcherna så som Hockeyligan har för ES-lagen. Har alltid varit höjdpunkten (efter en vinst, således blev det typ aldrig förra säsongen) att kika igenom efter man kommit hem från Hovet...
Ser dock ut som www.hockeyallsvenskan.se åtminstone har hottat upp sin sajt några procent, även om den fortfarande är hästlängder efter Hockeyligans dito. Saknar framförallt en statistikdel.
Ser dock ut som www.hockeyallsvenskan.se åtminstone har hottat upp sin sajt några procent, även om den fortfarande är hästlängder efter Hockeyligans dito. Saknar framförallt en statistikdel.
- SirDIFalot
Finns tyvärr inte någon info någonstans om hur mycket istid spelarna har i allsvenskan. Och ja, kommer vara sjukt konstigt att inte kunna se höjdpunkter från någon match som inte sänds alls eller man missat. Usch, antar det var såhär före internet fanns!
Expert.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Statistik kommer finnas även för Hockeyallsvenskan i år. Vet inte exakt allt som kommer ingå men istid ska finnas med. Highlights läggs precis som förra året upp för varje match. Förutsättningen är förstås att de tv-sänts men vår förhoppning är alla våra matcher ska sändas, men än vet vi inte hur det blir med det.SirDIFalot skrev:Finns tyvärr inte någon info någonstans om hur mycket istid spelarna har i allsvenskan. Och ja, kommer vara sjukt konstigt att inte kunna se höjdpunkter från någon match som inte sänds alls eller man missat. Usch, antar det var såhär före internet fanns!
Ha ha då fick man, om man hade tur se på sportspegeln, men oftast visade de bara resultatet, det var det bara att vänta på att farsan kom hem med Aftonbladet så att man fick läsa lite om matchen. Så vist fan har vi tur att det går framåt.SirDIFalot skrev:Finns tyvärr inte någon info någonstans om hur mycket istid spelarna har i allsvenskan. Och ja, kommer vara sjukt konstigt att inte kunna se höjdpunkter från någon match som inte sänds alls eller man missat. Usch, antar det var såhär före internet fanns!
Nu hörde jag inte allt som sades (måste ju ändå jobba lite) men på upptaktsträffen meddelade man att statistikdatabasen på hockeyallsvenskans hemsida kommer att utökas, det är ju tur det då den tidigare varit urusel.
Och alla mina vänner säger att Djurgården inte är så stora eller drar så mycket ögon åt sig...crike skrev:Nu hörde jag inte allt som sades (måste ju ändå jobba lite) men på upptaktsträffen meddelade man att statistikdatabasen på hockeyallsvenskans hemsida kommer att utökas, det är ju tur det då den tidigare varit urusel.
Helt övertygad om att C+ gråter blod i abonnenter och Viasat skrattar sig hela vägen till banken. Lika bra att HA kirrat om sin sketna hemsida och statistikdatabas med mera när man ändå håller på. Kommer ju generera ett par extra klick per månad ett tag framöver nu

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...