Vilken matchtröja skall DIF använda?
Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Fyfan va förbannad jag blir när jag ser de där namnbrickorna
Sabbar verkligen allting!

Btw, vi ska ha dom här tröjorna i 3år...
Tröjdesignen är en NHL-tröja som klubben väljer, och byter till DIF:s färger. Det är så det funkar när man har Reebok Edge-tröjor. Jag tycker man skulle valt en annan NHL-tröja. Men man verkar vilja ha en så ren tröja som möjligt.Kall-El skrev:Helt ärligt kan inte DIF ta ett snack med tröjtillverkaren för det kan väl inte vara omöjligt att göra vissa förändringar på tröjan eller?
Jag menar det är ganska små saker som behöver ändras för att den skall komma upp till bra nivå, främst då göra om hela baksidan designmässigt och höja upp sköldens placering och hur svårt kan detta vara att ändra?
Skulle helt ärligt vilja ha ett svar på vem eller vilka som tog beslutet att godkänna denna produkt?
Än mer skulle jag vilja veta vilken designer som skapat detta praktfiasko och ställa frågan om denne har minsta yrkesstolthet alls?
Typsnitt på siffror och namn, placering av klubbmärke etc bestämmer DIF själva. Så DIF har givetvis fått den produkt man beställt. Du får prata med DIF:s markandsavdelning eller materialare, och framföra din kritik.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vilken matchtröja skall DIF använda?
Kul att du gillade min ide med supportrarnas plats på tröjan. 100.000 behövde vi få ihop sa Christian D-B när jag var på möte med honom och Jenny. Jag hade tänkt driva det tillsammans med DIF-selman, men nu hamnade all fokus på insamlingen till Otto och jag hjälpte till att sprida den insamlingen istället. När väl Otto-insamlingen var klar var tröjorna på väg till tryck och det blev för sent...tyvärr.-daniel- skrev:På tal om ingenting så gillade jag idén någon hade förut med en insamling för fans att få en egen spot på tröjan och skriva något fyndigt (det skall naturligtvis vara en hyfsat framträdande sponsorsplats och vara bestämt från början vad som skall stå så man vet vad man betalar för).
Hade helt klart slängt in några tusingar på DÖD ÅT TENGIL.
Nä men allvarligt så hade det varit rätt skoj med något bra...
Ursäkta en novis, men vart kommer "DÖD ÅT TENGIL" ifrån?-daniel- skrev:På tal om ingenting så gillade jag idén någon hade förut med en insamling för fans att få en egen spot på tröjan och skriva något fyndigt (det skall naturligtvis vara en hyfsat framträdande sponsorsplats och vara bestämt från början vad som skall stå så man vet vad man betalar för).
- SirDIFalot
http://www.youtube.com/watch?v=bfi2RBA3h64Buford skrev:Ursäkta en novis, men vart kommer "DÖD ÅT TENGIL" ifrån?-daniel- skrev:På tal om ingenting så gillade jag idén någon hade förut med en insamling för fans att få en egen spot på tröjan och skriva något fyndigt (det skall naturligtvis vara en hyfsat framträdande sponsorsplats och vara bestämt från början vad som skall stå så man vet vad man betalar för).
Expert.
Ok, trodde att det var något med DIF att göra. Jo, den filmen har jag (tyvärr) sett i mina unga dar.SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=bfi2RBA3h64
Visst att tröjan ser förjävlig ut, men att de inte ens lyckats göra skölden rätt är helt obegripligt. Vad är det för dårar som designar!? Måste vara något avskum från grannkomunen i norr..
Visst att tröjan ser förjävlig ut, men att de inte ens lyckats göra skölden rätt är helt obegripligt. Vad är det för dårar som designar!? Måste vara något avskum från grannkomunen i norr..
Ju mer jag ser tröjan, desto mer gillar jag den. Eller ja, baksidan är katastrof, annars är den helt okej!
Jag tycker faktiskt tröjorna är riktigt snygga!
allt förutom namnbrickan där, den ser faktiskt inte bra ut.
allt förutom namnbrickan där, den ser faktiskt inte bra ut.
Det räcker inte med att en för fram sin kritik, vill vi få någon ändring i det här så måste vi göra det gemensamt! Något måste göras! Så här oprofessionell design på våra matchtröjor får inte förekomma på den här nivån! Pinsamt och oproffsigt, gör om och gör rätt Djurgår'n! Skänk tröjorna till juniorverksamheten och börja lyssna på era supportrar! Så slipper vi de här pinsamheterna..Ola I skrev:Tröjdesignen är en NHL-tröja som klubben väljer, och byter till DIF:s färger. Det är så det funkar när man har Reebok Edge-tröjor. Jag tycker man skulle valt en annan NHL-tröja. Men man verkar vilja ha en så ren tröja som möjligt.Kall-El skrev:Helt ärligt kan inte DIF ta ett snack med tröjtillverkaren för det kan väl inte vara omöjligt att göra vissa förändringar på tröjan eller?
Jag menar det är ganska små saker som behöver ändras för att den skall komma upp till bra nivå, främst då göra om hela baksidan designmässigt och höja upp sköldens placering och hur svårt kan detta vara att ändra?
Skulle helt ärligt vilja ha ett svar på vem eller vilka som tog beslutet att godkänna denna produkt?
Än mer skulle jag vilja veta vilken designer som skapat detta praktfiasko och ställa frågan om denne har minsta yrkesstolthet alls?
Typsnitt på siffror och namn, placering av klubbmärke etc bestämmer DIF själva. Så DIF har givetvis fått den produkt man beställt. Du får prata med DIF:s markandsavdelning eller materialare, och framföra din kritik.
Finns ett krux med att lyssna på supportrarna. Det finns så otroligt många åsikter. Men om man skulle göra något i stil med fotbollen och bortatröjorna, skulle det kunna funka.
Det räcker inte med att en för fram sin kritik, vill vi få någon ändring i det här så måste vi göra det gemensamt! Något måste göras! Så här oprofessionell design på våra matchtröjor får inte förekomma på den här nivån! Pinsamt och oproffsigt, gör om och gör rätt Djurgår'n! Skänk tröjorna till juniorverksamheten och börja lyssna på era supportrar! Så slipper vi de här pinsamheterna..
Du är ju ute och cyklar just nu. Dels är tröjorna redan tryckta, så ev. ändringar skulle inte kunna ske förrän nästa säsong.Rocky3000 skrev:
Det räcker inte med att en för fram sin kritik, vill vi få någon ändring i det här så måste vi göra det gemensamt! Något måste göras! Så här oprofessionell design på våra matchtröjor får inte förekomma på den här nivån! Pinsamt och oproffsigt, gör om och gör rätt Djurgår'n! Skänk tröjorna till juniorverksamheten och börja lyssna på era supportrar! Så slipper vi de här pinsamheterna..
Sen att DIF ska börja lyssna på supportrarna, hur menar du då? Ska vi ha en omröstning på DIFhockey om snyggaste tröja?

Det är såhär det funkar, vissa kommer att gilla det, andra hata det. DIF ska i.a.f. ha props, de gjorde inte det LHC gjorde, d.v.s. att kopiera NY Rangers tröja rakt av. Det här var ett vågat drag, enligt vissa mindre lyckat, men man måste våga för att vinna.
- SirDIFalot
Haha, DIF fotboll hade ju faktiskt exakt just det... Men vet inte om jag gillar den idén.#87 skrev:Du är ju ute och cyklar just nu. Dels är tröjorna redan tryckta, så ev. ändringar skulle inte kunna ske förrän nästa säsong.Rocky3000 skrev:
Sen att DIF ska börja lyssna på supportrarna, hur menar du då? Ska vi ha en omröstning på DIFhockey om snyggaste tröja?
Det är såhär det funkar, vissa kommer att gilla det, andra hata det. DIF ska i.a.f. ha props, de gjorde inte det LHC gjorde, d.v.s. att kopiera NY Rangers tröja rakt av. Det här var ett vågat drag, enligt vissa mindre lyckat, men man måste våga för att vinna.
Det går inte att göra alla nöjda med en matchtröja. Omöjligt.
Expert.