12139 skrev:Glöm inte bort att Tim Eriksson gjorde närmare en poäng per match förra gången han spelade i Allsenskan.
Det gjorde även Fimpen. Vet du hur mycket den ligan har förändrats sedan 2001? Herregud.
Vem har sagt att Fimpen inte skulle kunna göra det?
Om Fimpen skulle få lite mer förtroende för hans handleder och att han tränar upp dem så tror jag faktiskt att han skulle kunna göra några poäng han också. Han gjorde 11poäng förra säsongen och 3poäng i kvalserien, utan att ha varit den spelare som haft den uppgiften.
Tim och Fimpen i samma kedja och låta Fimpen träna lite pass, så skulle det kunna bli en bra fjärdekedja också.
(Sätter Tim i 4e för att han ska spela med Fimpen och att det ska bli en kedja som gör mål också.)
Alternativt att man byter plats på Otto och Johner och sen Sörensen och Tim, hade vidare velat ha Blomstrand något hack upp men det är svårt att hitta en plats.
Jim Morrison skrev:Sen när har Tim Eriksson snurrat runt och SEDAN passat pucken till någon som gör mål? I DIF-dressen?
I Elitserien hade jag svarat att det aldrig har inträffat och heller knappast kommer ske, men nu ligger vi på en annan nivå.
Glöm inte bort att en spelare som Carlsson producerat redigt med poäng i Allsvenskan och var urusel i Elitserien. Om det kan användas som måttstock borde Tim klara sig rätt bra, eller han borde i alla fall få chansen att lyckas.
Sätter du inte Tim i en av de två "toppkedjorna" känns hans styrkor som mer eller mindre utraderade då han inte alls kommer till sin rätt i en "ickeproducerande" kedja. Sedan kan man ju alltid diskutera om det var rätt att förlänga med Tim eller inte, men nu har han kontrakt och då får man göra det bästa av situationen enligt mig.
Och här är länken till dagens Sportnytt med intervjun med Douglas Murray. Han levererar sina planer från omkring 04.05: http://www.svtplay.se/sportnytt
Mindrocker skrev:Och här är länken till dagens Sportnytt med intervjun med Douglas Murray. Han levererar sina planer från omkring 04.05: http://www.svtplay.se/sportnytt
Mindrocker skrev:Och här är länken till dagens Sportnytt med intervjun med Douglas Murray. Han levererar sina planer från omkring 04.05: http://www.svtplay.se/sportnytt
Gillade definitivt det jag hörde Douglas säga. Blir det strejk så blir det Djurgårn
Gillade definitivt det jag hörde Douglas säga. Blir det strejk så blir det Djurgårn
Han sa iofs att om han kommer till Sverige, så blir det AS. Han garanterade inte att han skulle komma till Sverige. Men helt klart positivt, det han sa, ändå.
Jim Morrison skrev:Sen när har Tim Eriksson snurrat runt och SEDAN passat pucken till någon som gör mål? I DIF-dressen?
I Elitserien hade jag svarat att det aldrig har inträffat och heller knappast kommer ske, men nu ligger vi på en annan nivå.
Glöm inte bort att en spelare som Carlsson producerat redigt med poäng i Allsvenskan och var urusel i Elitserien. Om det kan användas som måttstock borde Tim klara sig rätt bra, eller han borde i alla fall få chansen att lyckas.
Sätter du inte Tim i en av de två "toppkedjorna" känns hans styrkor som mer eller mindre utraderade då han inte alls kommer till sin rätt i en "ickeproducerande" kedja. Sedan kan man ju alltid diskutera om det var rätt att förlänga med Tim eller inte, men nu har han kontrakt och då får man göra det bästa av situationen enligt mig.
Jag tycker att ni båda har delvis fel. Den formationen som han spelade i förra säsongen, med Kempe och Fimpen, hade inte producerandet som syfte. Trots detta lyckades Tim till och från skapa en del lägen till sina medspelare med sitt "snurrande". Han kunde inte göra mål själv men det vet vi ju. Enligt mig var det sett till deras uppgift dessa tre utespelare som kom undan med det bästa betyget förra säsongen.
Med detta menat, nej Tim är ingen målgörare men jag tror nog att han ska kunna skapa en hel del lägen till sina medspelare i en första- eller andrakedja i AS. Skulle han bli placerad längre ner tycker jag utifrån hans insats förra året att det inte finns någon anledning att misstro hans defensiva kunskaper även om han troligen kommer mer till rätt i en producerande kedja.
Nu är han som sagt under kontrakt och jag tror Challe kommer hitta ett bra användningsområde för honom.
Det är bara träningsmatch och ska inte dra för stora växlar. Men ingen här inne knappt vad jag kan minnas har Weigel i någon av de 4 första kedjorna ens och nu ska han in i förstakedjan direkt. Kul!
mb81 skrev:Det är bara träningsmatch och ska inte dra för stora växlar. Men ingen här inne knappt vad jag kan minnas har Weigel i någon av de 4 första kedjorna ens och nu ska han in i förstakedjan direkt. Kul!