Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Jag tror Johner och Linkan kan göra sig riktigt bra i samma kedja.
Känns spontant som att dom är olika typer av spelare där i denna konstellation jag kan föreställa mig Johner som målgöraren och Linkan den som serverar passar.
Känns spontant som att dom är olika typer av spelare där i denna konstellation jag kan föreställa mig Johner som målgöraren och Linkan den som serverar passar.
Hur ser de andra kedjorna ut imorgon då?Grimster skrev:Jag tror Johner och Linkan kan göra sig riktigt bra i samma kedja.
Ölvestad-Otto-Sörensen
Hank-Ljungh-Åberg
Blomstrand-Fimpen-Tim
Kanske så???
Jag hade verkligen velat se Åberg tillsammans med Johner och Linkan..
Honken då?mb81 skrev:Hur ser de andra kedjorna ut imorgon då?Grimster skrev:Jag tror Johner och Linkan kan göra sig riktigt bra i samma kedja.
Ölvestad-Otto-Sörensen
Hank-Ljungh-Åberg
Blomstrand-Fimpen-Tim
Kanske så???
Jag vet och Wennberg men osäker på om Honken är tillräckligt bra. Vill ju ändå ha in Tim, Blomstrand och Fimpen, det vore om man tog bort nån av de. Blev dessutom jävligt mycket tajtare om platserna när Weigel ska upp i en förstakedja! Sen kommer det väl testas mycket här så inget givet än! Hoppas Weigel har varit övergrym på träningarna och därför får en plats i förstakedjan!Kungen skrev:Honken då?mb81 skrev:Hur ser de andra kedjorna ut imorgon då?Grimster skrev:Jag tror Johner och Linkan kan göra sig riktigt bra i samma kedja.
Ölvestad-Otto-Sörensen
Hank-Ljungh-Åberg
Blomstrand-Fimpen-Tim
Kanske så???
Anser vidare att Otto och Ölvestad inte skall placeras i samma formation då de framåt känns på tok för trubbiga.
Otto och Ölvestad kan säkert skapa tryck, men jag tvivlar på att det trycket omsätts i poäng.
vidhåller med en dåres envishet att tre klockrehna kedjor är som följer:
Ölvestad - Johner - Tim
Bremberg - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Sörensen
tre kedjor med mycket fin balans och kemi enligt mig. Dessutom tre kedjor där alla har potential att göra poäng framåt.
Otto och Ölvestad kan säkert skapa tryck, men jag tvivlar på att det trycket omsätts i poäng.
Ölvestad - Johner - Tim
Bremberg - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Sörensen
tre kedjor med mycket fin balans och kemi enligt mig. Dessutom tre kedjor där alla har potential att göra poäng framåt.
Har den fjärde linan potential att göra poäng bakåt då?Kall-El skrev: tre kedjor med mycket fin balans och kemi enligt mig. Dessutom tre kedjor där alla har potential att göra poäng framåt.
- Jim Morrison
Men snälla, bort med Tim Eriksson från förstakedjanKall-El skrev:Anser vidare att Otto och Ölvestad inte skall placeras i samma formation då de framåt känns på tok för trubbiga.
Ölvestad - Johner - Tim
Bremberg - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Sörensen

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tycker också det är så det ska spelas men nu var det ju med Weigel i första även fast det bara är test.Jim Morrison skrev:Men snälla, bort med Tim Eriksson från förstakedjanKall-El skrev:Anser vidare att Otto och Ölvestad inte skall placeras i samma formation då de framåt känns på tok för trubbiga.
Ölvestad - Johner - Tim
Bremberg - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Sörensen
tre kedjor med mycket fin balans och kemi enligt mig. Dessutom tre kedjor där alla har potential att göra poäng framåt.Förstår inte varför folk envisas med att sätta honom där.
Om vi spelar såhär så är väl Bremberg-Otto-Åberg förstakedja? Tim är absolut tillräckligt bra för en andrakedja i allsvenskan!
- Jim Morrison
Bremberg-Ottosson-Åberg låter mycket bättre. Jag ser Åberg och Sörensen som mycket bättre alternativ på högerkanten i dom två första kedjorna. Tim hör hemma i tredjekedjan. En liten joker. Precis som i elitserien.mb81 skrev:Tycker också det är så det ska spelas men nu var det ju med Weigel i första även fast det bara är test.Jim Morrison skrev:Men snälla, bort med Tim Eriksson från förstakedjanKall-El skrev:Anser vidare att Otto och Ölvestad inte skall placeras i samma formation då de framåt känns på tok för trubbiga.
Ölvestad - Johner - Tim
Bremberg - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Sörensen
tre kedjor med mycket fin balans och kemi enligt mig. Dessutom tre kedjor där alla har potential att göra poäng framåt.Förstår inte varför folk envisas med att sätta honom där.
Om vi spelar såhär så är väl Bremberg-Otto-Åberg förstakedja? Tim är absolut tillräckligt bra för en andrakedja i allsvenskan!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kan förstå om man vill ha Sörensen istället för Tim men tycker det är jävligt tajt och tycker tredjekedjan blir bättre komponerad med Hank-Ljungh-Sörensen. Men om tanken är med Weigel i några av toppkedjorna får vi tänka om. Är iofs bara första träningsmatchen!Jim Morrison skrev:Bremberg-Ottosson-Åberg låter mycket bättre. Jag ser Åberg och Sörensen som mycket bättre alternativ på högerkanten i dom två första kedjorna. Tim hör hemma i tredjekedjan. En liten joker. Precis som i elitserien.mb81 skrev:Tycker också det är så det ska spelas men nu var det ju med Weigel i första även fast det bara är test.Jim Morrison skrev:Men snälla, bort med Tim Eriksson från förstakedjanKall-El skrev:Anser vidare att Otto och Ölvestad inte skall placeras i samma formation då de framåt känns på tok för trubbiga.
Ölvestad - Johner - Tim
Bremberg - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Sörensen
Av den enkla anledning att du får balans i tre offensiva femmor på det viset. Tim snurrar runt och passar till Johner som förhoppningsvis sätter trissan i nät. Är det något Tim kan är det att trampa med puck och i den här serien får han utrymme att verkligen göra detta. Däremot måste han spelas med en spelare som kan göra mål för många mål på egen hand lär han inte göra. Ölvestad blir en vett bulldozer som gör kedjen "komplett".Jim Morrison skrev:Men snälla, bort med Tim Eriksson från förstakedjanKall-El skrev:Anser vidare att Otto och Ölvestad inte skall placeras i samma formation då de framåt känns på tok för trubbiga.
Ölvestad - Johner - Tim
Bremberg - Otto - Åberg
Hank - Ljungh - Sörensen
Precis på samma sätt som att du har en artist i Bremberg, en defensivt smart spelare i Otto samt en förhoppningsvis oöm målskytt i Åberg i en kedja. Hank blir den "tuffe killen" i kedja tre följt av en smart center i Ljungh och en "artist" som Sörensen.
Kort sagt i alla fall på pappret kemi och balans.
Sätter du Otto och t ex Ölvestad tillsammans måste den tredje spelaren in där var ett offensivt monster typ Linus Klasén för att kedjan skulle kunna bli riktigt giftig framåt.
Fortfarande har ingen som placerar Otto och Ölvestad tillsammans kommit med ett enda övertygande argument till hur den duon skall producera poäng framåt...
- Jim Morrison
Sen när har Tim Eriksson snurrat runt och SEDAN passat pucken till någon som gör mål? I DIF-dressen?
Glöm inte bort att Tim Eriksson gjorde närmare en poäng per match förra gången han spelade i Allsenskan.
- Jim Morrison
Det gjorde även Fimpen. Vet du hur mycket den ligan har förändrats sedan 2001? Herregud.12139 skrev:Glöm inte bort att Tim Eriksson gjorde närmare en poäng per match förra gången han spelade i Allsenskan.