seppuko skrev:Ska väl ge mig in på ett inlägg här med. Är absolut inte artistisk och skulle inte gjort det bättre själv, men en liten åsikt kan man kanske få ha.
Framifrån tycker jag de ser bra ut, lite retro och framhäver märket bra. Hur det ser ut med all reklam sen vet jag inte, men helt ok. Bra jobbat.
Baksidan med namn på den vita ser helt ok ut men baksidan med namn på den blåa ser helt jädra för taskigt ut.Ser mer ut som en stor reklamskylt likt de vi haft genom åren. Men huvudsaken är väl att det är ställt utom allt rimligt tvivel att det är Djurgårdens tröjor och inga andra så är väl ändå saken biff. Men det kunde verkligen gjorts bättre.
Agree
Namnskylten ser ut som en fet prislapp från Rusta, typ Äkta Polskt toapapper, Kom & Köp!
Fan vad B det ser ut.
Men vi lirar ju i serie B i år, så varför inte...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Caveman skrev:"Usch! De fulaste tröjorna sedan jag vet inte vad, till och med jokertröjorna var snyggare."
NEJ!
Jokertröjorna är det värsta övertrampet som gjorts, en joker/clown som står och håller i DIF-Skölden, så vidrigt/skamligt, det är tom värre än DIF Lions.
Har inget minne av några DIF Lions-tröjor. Hur såg de ut?
Nej, det var inget Lejon/Lions på matchtröjorna (1996), det var väl "bara" souvenirerna det gällde iofs (Kings of Hockey), men det var ett jävla övertramp lik förbannat.
Den här tröjan innehåller så många formgivningsmässiga misstag att som yrkesman blir förvånad.
Jag har alltid tyckt att de gamla klubbarna i elithockeyn stått flera klasser över de mer nyetablerade när det gäller utformning av klubbmärken och matchställ men nu har vi tagit steget ner även på den fronten. Den som tror att det blir bättre när reklamen adderas lär bli besvikna.
Liret kommer att vara bättre än tröjorna denna säsong, oavsett hur det går i serien.
Boharta skrev:Den här tröjan innehåller så många formgivningsmässiga misstag att som yrkesman blir förvånad.
Jag har alltid tyckt att de gamla klubbarna i elithockeyn stått flera klasser över de mer nyetablerade när det gäller utformning av klubbmärken och matchställ men nu har vi tagit steget ner även på den fronten. Den som tror att det blir bättre när reklamen adderas lär bli besvikna.
Liret kommer att vara bättre än tröjorna denna säsong, oavsett hur det går i serien.
Samma resonemang som jag är inne på. Den liksom hänger inte ihop. Skönt att höra att yrkesmän håller med mig
Första intrycket av tröjan var blandad, men efter lite tid nu så tycker jag att den är helt ok. Det enda som jag inte är helt nöjd med är, som många andra skrivit också, bakgrundsrutan på namnen.
När jag fått se tröjan med full reklam och med skydd i sin helhet så kan jag göra en bättre bedömning.
* Spelar vi i svart eller vitt ställ den här säsongen? Vad hände med gult, rött och blått?
* Boxen som texten står i ser ju bedrövlig ut.
* Prickarna i 'Ö':et är högre än resten av texten, wtf? O upphöjt i tvåprick?
Tycker tröjan ser riktigt blek ut. Man får inte känslan av att: Det här är Djurgårn! Snarare att: här kommer...typ Örebro fotboll. Skulle vilja säga att det är allsvensk nivå på tröjan.
-daniel- skrev:På tal om ingenting så gillade jag idén någon hade förut med en insamling för fans att få en egen spot på tröjan och skriva något fyndigt (det skall naturligtvis vara en hyfsat framträdande sponsorsplats och vara bestämt från början vad som skall stå så man vet vad man betalar för).
Hade helt klart slängt in några tusingar på DÖD ÅT TENGIL.
Nä men allvarligt så hade det varit rätt skoj med något bra...
Gunde Svans gamla "DU FÅR VILA SEN" hade ju också varit rätt kul.
Den fungerar.
Fast det skulle vara skoj med något helt jävla random som alla undrar över. Typ "KVASTFENING" skrivet i wingdings.
SirDIFalot skrev:Man är ute och cyklar lite med typsnittet i skölden dock...
Edit: Sabbade bara forumet liiite... så låter den ligga kvar.
Exakt! Det är obegripligt hur den som designat DIF Hockeys matchtröjor de senaste säsongerna kan misslyckas så kapitalt med att få till korrekta bokstäver till DIF-märket. Jag tycker det är av YTTERSTA VIKT att de tröjor som representerar Djurgårdens största sektioner ska ha ett klubbmärke som har rätt typsnitt. DIF Fotboll har lyckats med detta, men vad pysslar DIF Hockeys designers med i det här fallet??
Är det ingen som ens påpekat att bokstaven "D" mer ser ut som en kvadrat och att "F" är minst lika skevt? Det vore mycket intressant att få höra en förklaring till detta...att någon ansvarig kanske kan återkoppla med ett svar.
Fruktansvärt oprofessionellt!
(Sen håller jag med om att namnplattan är under all kritik. Men det kanske hör till, att när man åker ner en divison sportsligt så måste man även byta till Roines Reklam och Däck vid utformning av matchtröjorna.)
Helt ärligt kan inte DIF ta ett snack med tröjtillverkaren för det kan väl inte vara omöjligt att göra vissa förändringar på tröjan eller?
Jag menar det är ganska små saker som behöver ändras för att den skall komma upp till bra nivå, främst då göra om hela baksidan designmässigt och höja upp sköldens placering och hur svårt kan detta vara att ändra?
Skulle helt ärligt vilja ha ett svar på vem eller vilka som tog beslutet att godkänna denna produkt?
Än mer skulle jag vilja veta vilken designer som skapat detta praktfiasko och ställa frågan om denne har minsta yrkesstolthet alls?