Förslag runt och omkring DIF

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Förslag runt och omkring DIF

Inlägg av emilin »

Vi står nu inför vår absolut viktigaste säsong.
Som det är nu figurerar en massa frågor hur vi ska bemöta denna säsong.
Tyvärr ställs frågan på en massa olika trådar.
Det vore bra om vi kunde hålla dem fria från dessa diskussioner o låta tråden fortgå för vad den var utsätt för.( tyvärr har även jag diskuterat fel sakfråga på fel tråd).
Om vi nu kunde enas om att ta upp dessa frågor o funderingar på denna tråd , skulle det underlätta för alla som vill diskutera framtiden för DIF, och även för de som vill diskutera det som trådarna skapades för.
Här har du möjligheter att komma med förslag o funderingar.
Vi kan bemöta och argumentera för o emot, utan att det för den skullen måste bli någon paj kastning ( alla har rätt till en åsikt).
Hoppas att nu alla tar detta på allvar och kommer med kreativa diskussioner.

Jag kan starta med den största frågan enligt mig.

Hur ser vi till att alla andas DIFhockey?
Användarvisningsbild
Kentta

Re: Förslag runt och omkring DIF

Inlägg av Kentta »

emilin skrev: Hur ser vi till att alla andas DIFhockey?
Håller hemsidan uppdaterad och information lättillgängligt, fortsätter med de fina erbjudandena vi hade förra säsongen (typ köp två matcher få en tredje på köpet), bjud in ungdomslag från egna leden till matcherna, ser till att man får ett trevligt bemötande när man kommer till Hovet och är inne i arenan (var ju lite si och så med det förra säsongen..).

Men det lättaste är ju om det helt enkelt går bra för laget.. Då hakar folk på.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

emilin skrev:Vi står nu inför vår absolut viktigaste säsong.
Som det är nu figurerar en massa frågor hur vi ska bemöta denna säsong.
Tyvärr ställs frågan på en massa olika trådar.
Det vore bra om vi kunde hålla dem fria från dessa diskussioner o låta tråden fortgå för vad den var utsätt för.( tyvärr har även jag diskuterat fel sakfråga på fel tråd).
Om vi nu kunde enas om att ta upp dessa frågor o funderingar på denna tråd , skulle det underlätta för alla som vill diskutera framtiden för DIF, och även för de som vill diskutera det som trådarna skapades för.
Här har du möjligheter att komma med förslag o funderingar.
Vi kan bemöta och argumentera för o emot, utan att det för den skullen måste bli någon paj kastning ( alla har rätt till en åsikt).
Hoppas att nu alla tar detta på allvar och kommer med kreativa diskussioner.

Jag kan starta med den största frågan enligt mig.

Hur ser vi till att alla andas DIFhockey?
När du startar trådar är det väl bra om du själv har nåt att komma med förutom att "Hej här kan ni få diskutera"?
DIF!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Berörs säker här och var men förtjänar i mina ögon en högst officiell tråd och tillika kommentarer: vad görs rent konkret i arenafrågan? Vill inte upprepa allt som redan sagts otaliga gånger, kortfattat anser jag frågan vara den viktigaste för en framgångsrik framtid (= övre halvan av ES, helst Topp4), och min personliga variant omfattar ett övertagande av Hovet i gemensamt bolag med Solna och Bajen. Finns det några uppgifter kring hur klubbens tankar går i frågan?
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Man arbetar på nytt arena avtal med SGA, men framhäver också att man har ett bra avtal och att tiden då Globen sög ut pengar från DIF var länge sedan.

Jag vet inte allt men att DIF skulle ha möjlighet att ta över hovet i den finansiella situation som de befinner sig i kan du fortsätta drömma om

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Har svårt att se att AEG skulle sälja nån av arenorna i Globenområdet till nån klubb (DIF, gnaget, bajen). Vi är ju, vare sig vi vill det eller ej, en lojal kund som kommer behöva spela hockey i området i en arena med en kapacitet som Hovet/Globen erbjuder. Så länge vi inte kan hosta upp tillräckligt med deg för en egen arena och eventuellt mark så blir vi nog kvar i den här sitsen på obestämd tid. Och även om vi skulle lyckas skrapa ihop tillräckligt med pengar så är det ingen garanti för att vi får ha en egen arena (läs DIF fotboll) eller ens köpa loss befintliga. Att det blir som ute på landsbygden att kommunen/staden skänker arenan för en symbolisk summa är lika sannolikt som att vi vinner SM-guld i hockey den här säsongen.

Vår bästa chans är nog att vara på tå när/om Hovet/Globen skulle behöva rivas. Det kanske inte ens är aktuellt, men det är nog bara då som vi har chansen att få vara med och påverka/äga om vi har samlat ihop tillräckligt med pengar.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Rash skrev: Vår bästa chans är nog att vara på tå när/om Hovet/Globen skulle behöva rivas. Det kanske inte ens är aktuellt, men det är nog bara då som vi har chansen att få vara med och påverka/äga om vi har samlat ihop tillräckligt med pengar.
Hovets fasad är k-märkt så någon rivning lär inte bli aktuell på bra länge.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

starvin_marwin skrev:
Rash skrev: Vår bästa chans är nog att vara på tå när/om Hovet/Globen skulle behöva rivas. Det kanske inte ens är aktuellt, men det är nog bara då som vi har chansen att få vara med och påverka/äga om vi har samlat ihop tillräckligt med pengar.
Hovets fasad är k-märkt så någon rivning lär inte bli aktuell på bra länge.
Så var det ja. Ja då är det bara att gilla läget är jag rädd.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar