Vilken matchtröja skall DIF använda?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilket hemmaställ föredrar du?

1. Blåa tröjan
113
50%
2. Röda tröjan
111
50%

Antal röster: 224

Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:
Kall-El skrev:bildexemplen ovan gör tröjan satan så mycket bättre enligt mig.

Dock vidhåller jag att den blåa hemmatröjan hade blivit riktigt snygg framtill med en guldfärgad lagerkrans runt skölden.

Lite liknande det stuket som vi hade på "guldtröjorna" från -83 om jag minns rätt....

Har hittat en positiv sak till med tröjorna nu och det är att skölden är helt ren vilket är rätt, egentligen den enda mindre detajen på hela tröjan som är rätt.
Saknar "Stockholms Stolthet" runt loggan men dom vågar kanske inte ha det i AS, dock vågade fotbollen ha det i superettan.
Nää alliansringen skulle bara bort. Den var inte snygg. Tycker jag i alla fall. Jag gillade verkligen inte heller kransen runt skölden.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Rocky3000 »

Jim Morrison skrev:Snyggare, Äppelmos. Nu är det enda som behövs att själva namnet inuti namnplåten förminskas och typsnittet ändras. Det är för maffigt och serietidning nu. Se återigen på Giroux-bilden hur namnet inte går ut hela vägen till kanterna.
Menar du något i den här stilen?

Bild

Tycker det är sorgligt att Djurgården Hockey inte har frågat oss fans om designen av tröjan.. Hoppas de gör det ang. den röda matchtröjan som kommer! Gör om o gör rätt Djurgår'n som sagt!
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

Rocky3000 skrev:
Jim Morrison skrev:Snyggare, Äppelmos. Nu är det enda som behövs att själva namnet inuti namnplåten förminskas och typsnittet ändras. Det är för maffigt och serietidning nu. Se återigen på Giroux-bilden hur namnet inte går ut hela vägen till kanterna.

Bild

Tycker det är sorgligt att Djurgården Hockey inte har frågat oss fans om designen av tröjan.. Hoppas de gör det ang. den röda matchtröjan som kommer! Gör om o gör rätt Djurgår'n som sagt!
Du förstår väl själv att den röda tröjan ska ha samma design?
DIF!
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Jag tycker att tröjan växer ju mer man kollar på den, det jag inte gillar är att prickarna på ö'et i Lidström sticker ut, hade gärna sett någon bättre lösning på det, samt att skölden i mitt tycke sitter lite långt ner.

Jag vill se hur den ser ut med reklam, och med full utrustning på, innan jag dömer den helt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rocky3000 skrev:

Bild

Ungefär så ja. Annars hade jag hellre sett en vit namnplatta med röda bokstäver på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:På tal om ingenting så gillade jag idén någon hade förut med en insamling för fans att få en egen spot på tröjan och skriva något fyndigt (det skall naturligtvis vara en hyfsat framträdande sponsorsplats och vara bestämt från början vad som skall stå så man vet vad man betalar för).

Hade helt klart slängt in några tusingar på DÖD ÅT TENGIL.

Nä men allvarligt så hade det varit rätt skoj med något bra...
Gunde Svans gamla "DU FÅR VILA SEN" hade ju också varit rätt kul. :wink:

Gällande den röda namnrutan så tycker jag att den blir bättre och bättre ju mer jag ser på den, men jag hade nog föredragit om den varit på ovansidan av tröjan, som i Rocky3000s exempel.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

"Usch! De fulaste tröjorna sedan jag vet inte vad, till och med jokertröjorna var snyggare."

NEJ!

Jokertröjorna är det värsta övertrampet som gjorts, en joker/clown som står och håller i DIF-Skölden, så vidrigt/skamligt, det är tom värre än DIF Lions.
Ola I

Inlägg av Ola I »

Caveman skrev:"Usch! De fulaste tröjorna sedan jag vet inte vad, till och med jokertröjorna var snyggare."

NEJ!

Jokertröjorna är det värsta övertrampet som gjorts, en joker/clown som står och håller i DIF-Skölden, så vidrigt/skamligt, det är tom värre än DIF Lions.
Har inget minne av några DIF Lions-tröjor. Hur såg de ut?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ska väl ge mig in på ett inlägg här med. Är absolut inte artistisk och skulle inte gjort det bättre själv, men en liten åsikt kan man kanske få ha.

Framifrån tycker jag de ser bra ut, lite retro och framhäver märket bra. Hur det ser ut med all reklam sen vet jag inte, men helt ok. Bra jobbat.

Baksidan med namn på den vita ser helt ok ut men baksidan med namn på den blåa ser helt jädra för taskigt ut. Ser mer ut som en stor reklamskylt likt de vi haft genom åren. Men huvudsaken är väl att det är ställt utom allt rimligt tvivel att det är Djurgårdens tröjor och inga andra så är väl ändå saken biff. Men det kunde verkligen gjorts bättre.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
JiWe

Inlägg av JiWe »

Spontana intrycket på ställen är väl sådär. Namnbox varianten kan ju vara riktigt nice vilket Flyers exemplet visar men att blanda färgerna ser inte så bra ut, tänker då på blåa tröjan. Att fixa till bokstäverna i lite bättre relation till boxen borde ju också fixas. Dock så måste ju skölden givetvis upp - där förstår jag verkligen inte hur man tänkte.

Oilerströjan som någon la upp tycker jag var riktigt snygg faktiskt och om man nu har den som mall kunde man ju lika gärna gå efter den fullt ut.

Namnet nere på ryggen har jag inget emot alls faktiskt men vi får se när reklam tillkommer och får man bara till det så kan det bli en hygglig slutprodukt trots allt.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Jim Morrison skrev:Ungefär så ja. Annars hade jag hellre sett en vit namnplatta med röda bokstäver på.
Bild

Let's Go Flyers! :wink:
Bild
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Dingman skrev:Okej nu suger jag i bildredigering, men jag hade hellre sett nått sånt här:
Ni får ha lite fantasi. Typsnitten ska givetvis matcha tröjnumret vid en färdig produkt.
Bild
Ja, sådär borde texten ha matchas. Sen om namnet är ovanför eller under tycker inte jag spelar någon roll.

En sak som jag verkligen inte gillar med tröjorna är "axel-fliken" på ärmen som går ner så där långt och bryter ränderna. Usch!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Som sagt, fixa namnplattan så svänger säkert 75% av de negativa över till ett "ok".
Utöver en ny font, färg och storlek så behövs å, ä, ö ordnas. Om inte jag är ute och cyklar så har jag för mig att standard är att göra dessa bokstäver mindre för att matcha i höjd och så att det ser mer enhetligt ut.
Kellerstam får jobba lite övertid vid symaskinen och det kanske finns någon krona över från Otto-insamlingen till materialet, detta anser jag är ett perfekt ändamål för det :D
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

Tröjorna är ju ruggigt snygga! Snyggast vi haft på flera år!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Man är ute och cyklar lite med typsnittet i skölden dock...

Bild

Edit: Sabbade bara forumet liiite... så låter den ligga kvar.
Expert.
Skriv svar