Vilken matchtröja skall DIF använda?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilket hemmaställ föredrar du?

1. Blåa tröjan
113
50%
2. Röda tröjan
111
50%

Antal röster: 224

Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Heaty »

SirDIFalot skrev:Är det något som är bestämt i DIF att vi måste ha namnet under siffran? Personligen föredrar jag namnet över siffran sju dagar i veckan.

Alltså, överlag tycker jag tröjorna är helt okej. Men kan knappt slita blicken från den där röda namnplattan som ser ut som en reklamlogga.
Kan tänka mig att det är något avtal med sponsorerna man har. Typ att folk tidigt har köpt en plats på "Axel - Bak" eller dylikt.
Stör mig så mycket på att det känns lite halvfärdigt. Särskilt med hemmatröjans namnplatta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har en 10-åring designat de nya tröjorna?

De ser helt ärligt förjävliga ut och det enda positiva är väl just den mörka färgen på hemmatröjan.

Det absolut värsta är ju hur namnet tryckts dit med en annan font än numren och dessutom i en liten "separat låda" vilket gör att det ser än mer förjävligt ut. Det funkar i bästa fall hyggligt med den vita tröjan då det blåa partiet i "textlådan" går igen med de blå partierna i tröjan och antagligen även kanske med blåa byxor, men att kasta in en "vit textlåda" i hemmatröjan" där vitt inte annars förekommer ser hysteriskt fult ut helt enkelt.

Dessutom ser det ohyggligt taffligt ut att Å, Ä & Ö blir för stora för "lådan" se de tvingas göra den högre vid de tecknen.

Jag kan inte mycket om design, men t o m jag hade gjort ett bättre jobb än det där alltså...

...Sorry men denna tröja är inte mycket bättre än "flameströjorna" och det är inget bra betyg alls.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag vill säga ja men jag kan verkligen inte. För mig är det bara basfärgerna som funkar. Gillar skarpt det mörkblåa.

Nu kanske det är fotot i sig men det ser ut som om emblemet är dit retuscherat i efterhand. Sen namnet...ja det är ju ingen risk att man inte ser det från läktaren, dock tycker jag att det är alldeles för stort. Se på bilden med Giroux, mycket mindre font och snyggare.
Sen ser det även ut på bilden som om det röda i plattan inte är samma röda som i siffrorna, om det inte är ett synfel av mig är det fruktansvärt fult. Även att ha namnet i en färg som inte förekommer någonstans annars på tröjan är enligt mig fult (den blåa tröjan).

Får jag välja en sak så är det namnplattan som skulle ändras. Mindre font och annan färg på texten.

Sorry att man klankar ner på en ny tröja men lite feedback hade kanske behövts tidigare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

crike skrev:Jag vill säga ja men jag kan verkligen inte. För mig är det bara basfärgerna som funkar. Gillar skarpt det mörkblåa.

Nu kanske det är fotot i sig men det ser ut som om emblemet är dit retuscherat i efterhand. Sen namnet...ja det är ju ingen risk att man inte ser det från läktaren, dock tycker jag att det är alldeles för stort. Se på bilden med Giroux, mycket mindre font och snyggare.
Sen ser det även ut på bilden som om det röda i plattan inte är samma röda som i siffrorna, om det inte är ett synfel av mig är det fruktansvärt fult. Även att ha namnet i en färg som inte förekommer någonstans annars på tröjan är enligt mig fult (den blåa tröjan).

Får jag välja en sak så är det namnplattan som skulle ändras. Mindre font och annan färg på texten.

Sorry att man klankar ner på en ny tröja men lite feedback hade kanske behövts tidigare.
Precis. Den röda plattan måste vara i samma färg som siffrorna, och den gula markeringen i siffrornas kanter ska vara samma färg som texten (http://www.fuskbugg.se/dl/mkC6r0). I alla fall om man följer Philadelphia Flyers tema. Sedan ska själva typsnittet ändras och förminskas. Ser för mycket ut som en serietidning eller något. Lite för mycket Batman. Sedan SKA namnplåtarna vara OVANFÖR siffrorna, inte under. Om ni kollar på Giroux-bilden så ser ni att själva namnet är mindre än rutan, vilket ökar effekten av att det verkligen är en namnplåt. På våra tröjor går siffrorna hela vägen ut till kanterna av plåten vilket nästan förstör hela syftet.

Bild

Egentligen ska man ha svart och vitt på siffrorna och namnen för att det ska vara snyggast. Vi har nästan för skrikiga färger för att kunna följa Flyers tema. Vi har en stor basfärg i mörkblått och sedan det skrikiga på siffrorna. Flyers kör tvärtom med skrikig orange som basfärg och stilrena svart och vitt på siffror. Fan vad jag pladdrar, men ni förstår vad jag menar?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-08-15 16:36:52, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Boharta

Inlägg av Boharta »

Kall-El skrev:Har en 10-åring designat de nya tröjorna?

De ser helt ärligt förjävliga ut och det enda positiva är väl just den mörka färgen på hemmatröjan.

Det absolut värsta är ju hur namnet tryckts dit med en annan font än numren och dessutom i en liten "separat låda" vilket gör att det ser än mer förjävligt ut. Det funkar i bästa fall hyggligt med den vita tröjan då det blåa partiet i "textlådan" går igen med de blå partierna i tröjan och antagligen även kanske med blåa byxor, men att kasta in en "vit textlåda" i hemmatröjan" där vitt inte annars förekommer ser hysteriskt fult ut helt enkelt.

Dessutom ser det ohyggligt taffligt ut att Å, Ä & Ö blir för stora för "lådan" se de tvingas göra den högre vid de tecknen.

Jag kan inte mycket om design, men t o m jag hade gjort ett bättre jobb än det där alltså...

...Sorry men denna tröja är inte mycket bättre än "flameströjorna" och det är inget bra betyg alls.

Jag håller verkligen med. Det är tyvärr Linköpingsnivå på detta.
Användarvisningsbild
XantE

Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av XantE »

Jim Morrison skrev:
crike skrev:Jag vill säga ja men jag kan verkligen inte. För mig är det bara basfärgerna som funkar. Gillar skarpt det mörkblåa.

Precis. Den röda plattan måste vara i samma färg som siffrorna, och den gula markeringen i siffrornas kanter ska vara samma färg som texten (http://www.fuskbugg.se/dl/mkC6r0). I alla fall om man följer Philadelphia Flyers tema. Sedan ska själva typsnittet ändras och förminskas. Ser för mycket ut som en serietidning eller något. Lite för mycket Batman. Sedan SKA namnplåtarna vara OVANFÖR siffrorna, inte under. Om ni kollar på Giroux-bilden så ser ni att själva namnet är mindre än rutan, vilket ökar effekten av att det verkligen är en namnplåt. På våra tröjor går siffrorna hela vägen ut till kanterna av plåten vilket nästan förstör hela syftet.

Bild
Grymt snygga
Hockeyhjärta

Inlägg av Hockeyhjärta »

GÖR OM, GÖR RÄTT!!
Fy fan, det där va inte snyggt DIF Hockey!!
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Tycker även att ränderna från armhålan förstör väldigt mycket. Det gör att tröjan känns jävligt avlång och smal.
Användarvisningsbild
Jitenu

Inlägg av Jitenu »

Tyvärr förstör den här namnplattan hela tröjan totalt.

Jag hade gärna sett namnet i samma stil som siffrorna som tyvärr är den enda behållningen.
Jag är väldigt orolig att tröjan kommer att fyllas upp med mer reklam än nånsin i år, likt Timrå. Loggan är på tok för liten.
Bortstället ser dessvärre bättre ut än hemmastället.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Senast redigerad av Äppelmos den 2012-08-15 16:41:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Snyggare, Äppelmos. Nu är det enda som behövs att själva namnet inuti namnplåten förminskas och typsnittet ändras. Det är för maffigt och serietidning nu. Se återigen på Giroux-bilden hur namnet inte går ut hela vägen till kanterna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

NEJ NEJ NEJ!!!

Grunden i färgschemat köper jag!

DIF-skölden sitter för långt ner på bröstet.
Revären på ärmarna måste ju gå hela vägen runt, det där ser inte klokt ut nu!!
Siffrorna ser helt okej ut!
Namnskylten på ryggen är ju katastrof!!! Philadelphia Flyers har den fulaste lösningen i hela NHL och nu har alltså vi kopierat detta!?
Prickarna sticker upp, och man löser det med att låta bakgrunden växa upp just där. Kom igen!!

Den vita tröjan ska ha blå bokstäver med gulröd kant direkt på det vita tyget.
Den blå tröjan ska ha röda bokstäver med gul kant direkt på det blå tyget.

Gör om gör rätt!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur ska de längre namnen få plats? "Bremberg" får ju knappt plats?

Antar att det var därför vi fick bryta med Valiquette ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Dingman skrev:NEJ NEJ NEJ!!!

Grunden i färgschemat köper jag!

DIF-skölden sitter för långt ner på bröstet.
Revären på ärmarna måste ju gå hela vägen runt, det där ser inte klokt ut nu!!
Siffrorna ser helt okej ut!
Namnskylten på ryggen är ju katastrof!!! Philadelphia Flyers har den fulaste lösningen i hela NHL och nu har alltså vi kopierat detta!?
Prickarna sticker upp, och man löser det med att låta bakgrunden växa upp just där. Kom igen!!

Den vita tröjan ska ha blå bokstäver med gulröd kant direkt på det vita tyget.
Den blå tröjan ska ha röda bokstäver med gul kant direkt på det blå tyget.

Gör om gör rätt!!!
Flyers tröjor är ju riktigt snygga, enligt min åsikt i alla fall. Det gäller bara att göra rätt så kan det bli riktigt snyggt.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Slog mig nu, hur fan ser siffrorna på ryggen ut på det vita stället?
Gult runt siffrorna? Kan tänka mig att blå ram med vita siffror hade varit mycket snyggare.
Skriv svar