Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag borde verkligen inte men jag gör det ändå...
Tror det var Magnutz som skrev det men snöbollen är verkligen i rullning. Jag bryr mig om vems "fel" saker och ting är men samtidigt låter jag de parter som är inblandade i detta verka i fred. JK och DIF.
Jag tvivlar å de grövsta att JK och dess representanter misstolkar DIF-hockeys uttalande lika mycket som hälften här på forumet.
JK har enligt Viktory under sommaren fått samma förklaringar som nu skrevs i uttalandet på hemsidan och dom har trots detta valt att gå vidare i sina samtal med DIF-hockey. Nu tycker jag att vi andra supportrar helt enkelt får göra samma bedömning som JK och låta dessa två parter ha en fortsatt bra dialog och följa utvecklingen genom våra förtroendevalda.
Tror det var Magnutz som skrev det men snöbollen är verkligen i rullning. Jag bryr mig om vems "fel" saker och ting är men samtidigt låter jag de parter som är inblandade i detta verka i fred. JK och DIF.
Jag tvivlar å de grövsta att JK och dess representanter misstolkar DIF-hockeys uttalande lika mycket som hälften här på forumet.
JK har enligt Viktory under sommaren fått samma förklaringar som nu skrevs i uttalandet på hemsidan och dom har trots detta valt att gå vidare i sina samtal med DIF-hockey. Nu tycker jag att vi andra supportrar helt enkelt får göra samma bedömning som JK och låta dessa två parter ha en fortsatt bra dialog och följa utvecklingen genom våra förtroendevalda.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Klantigt formulerat. Det jag menade är att diskussionen som förs är intressant när folk som verkligen är insatta levererar något (typ Viktory). När folk som däremot inte har någon som helst insyn börjar slänga ur sig saker leder detta lätt till att lösa rykten börjar spridas som över tid, för vissa personer, blir till sanningar. Du skriver t.ex. saker som jag tror du har svårt att egentligen veta alls om de stämmer exempelvis:-daniel- skrev:Vilka rykten syftar du på då? Ser inga rykten som spridits, utan fakta (som jag väljer att se det, i varje fall) just från användaren Viktory. Diskussionen hade ju just hans post som underlag.starvin_marwin skrev:Fast jag pratar ju om folk som inte har en jävla aning utan ger sig in i debatten helt utan kött på benen med förutfattade meningar. Viktory är en användares inlägg jag själv väljer att läsa då jag vet att han är en av få som faktiskt har mer koll än gemene man. Det var ingenting han har skrivit som jag försökte belysa i mitt inlägg innan.-daniel- skrev:Det är lustigt att det tydligen klassificeras som "rykten" när det kommer från officiellt JK-håll (Viktory).starvin_marwin skrev:Klart är att det förs en helvetes massa spekulation från folk där jag antar att de flesta av er inte har sett dessa mötesprotokoll. Klart är också att det är en snut som har fört dessa minnesanteckningar. Det kan mycket väl vara så att DIF begärt fler poliser men det kan precis lika gärna vara så att snuten i fråga står till svars för kommenderingens storlek till sina överordnade och därmed är det nära till hands att vara frikostig i sin tolkning för att det ser bättre ut om även klubbarna önskade en stor kommendering. Jag är övertygad om att JK har vettigt folk som tar i dessa frågor men ni som inte har varit på mötena mellan polisen och DIF och heller inte läst protokollen eller vet vem snuten är som skrivit dessa och vad den personen hade för motiv vad är poängen i att ha en utragen diskussion som enbart baserar sig på lösa rykten?
Edit: stavning
"eftersom DIF i samverkan med myndigheter skall få styra och ställa på våra läktare efter eget bevåg."
"man vill till varje jävla pris som helst undvika att ge intryck av att JK "styr" klubben..."
"det är ju tämligen uppenbart att ni som tycker det är grälsjukt att haka upp sig på ett uttalande är samma personer som haft inställningen från början att DIF aldrig har gjort något direkt fel i hela JK-konflikten."
Missförstå mig inte nu, jag är inte på något vis nöjd med ett antal saker som DIF hockey gjort i denna härva.Bland annat att det krävdes en storm för att de skulle gå ut med ett halvdant avståndstagande från det som hände på derbyt. Jag deltog också i bojkotten av derbyt trotts att jag degat för tre långsideplåtar (står annars i klacken på derbyna) för mig + två britter som var på besök som fick slängas. Jag tycker bara att diskussionen är på väg att spåra ur mycket på grund av att folk som inte vet något uttalar sig på ett sätt som om de faktiskt har koll.
Haha, gärna. Förklara hur det jag skrev inte är förenligt med att förstå din beskrivning av kärnan i problemet.-daniel- skrev:Men då har du uppenbarligen inte heller förstått kärnan till huvudproblemet. Läs mitt svar ovan till "Don66-2" och återkom om något är oklart så kan jag förtydliga.sensei skrev:Om det är för lite säkerhet blir det ett jävla liv, och är det för mycket säkerhet så blir det också ett jävla liv, bojkott och "hej då". Det är inga dåliga krav som ställs på DIF Hockey, vars kompetens trots allt är att bedriva hockeyverksamhet.-daniel- skrev:Tycker ingen dragit igång någon häxjakt, det har varit en diskussion kring ämnet som skötts på ett bra sätt. Åtminstone i mitt tycke.JohanPez skrev:
Det är givetvis möjligt, allt är möjligt men så länge vi inte vet till 100% menar jag att det inte finns anledning att dra igång rond 43 i häxjakten mot DIF.
Vem bryr sig vem som har initierat den extra säkerheten. Hur man än ser på det så har uppsåtet knappast vart att åskådare ska bli misshandlade på grund av en helig trappa som måste beskyddas med batonger.
Det är enskilda poliser som har gjort bort sig, på samma sätt som enskilda fans gör bort sig ibland. Fokus borde ha vart att följa upp dessa individer istället för den här meningslösa diskussionen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Oki.sensei skrev:Haha, gärna. Förklara hur det jag skrev inte är förenligt med att förstå din beskrivning av kärnan i problemet.-daniel- skrev:Men då har du uppenbarligen inte heller förstått kärnan till huvudproblemet. Läs mitt svar ovan till "Don66-2" och återkom om något är oklart så kan jag förtydliga.sensei skrev:Om det är för lite säkerhet blir det ett jävla liv, och är det för mycket säkerhet så blir det också ett jävla liv, bojkott och "hej då". Det är inga dåliga krav som ställs på DIF Hockey, vars kompetens trots allt är att bedriva hockeyverksamhet.-daniel- skrev:Tycker ingen dragit igång någon häxjakt, det har varit en diskussion kring ämnet som skötts på ett bra sätt. Åtminstone i mitt tycke.JohanPez skrev:
Det är givetvis möjligt, allt är möjligt men så länge vi inte vet till 100% menar jag att det inte finns anledning att dra igång rond 43 i häxjakten mot DIF.
Vem bryr sig vem som har initierat den extra säkerheten. Hur man än ser på det så har uppsåtet knappast vart att åskådare ska bli misshandlade på grund av en helig trappa som måste beskyddas med batonger.
Det är enskilda poliser som har gjort bort sig, på samma sätt som enskilda fans gör bort sig ibland. Fokus borde ha vart att följa upp dessa individer istället för den här meningslösa diskussionen.
Att du anser att det är helt egalt vem som initierat den extra bevakningen gör att jag tvivlar på att du förstår det hela. Anledning? Om DIF har tryckt på att man vill ha extra bevakning inför polisen, och inte är rakryggade nog att stå för det officiellt, så blir ju det hela en ohållbar situation gentemot JK. Anser man i Djurgården Hockey att man har sådana problem att det måste stävjas med extra polisiära insatser, trots att det knappast har behövts senaste åren (då det trots all publiktillströmning blivit betydligt lugnare) så är det knappast förenligt med ett gott samarbete med Järnkaminerna och på sikt kan det naturligtvis vara helt förödande för vår supporterkultur.
Detta är en del av problemet, en annan är att man har en säkerhetsansvarig som själv kommenderar ut Ordningsvakter från hans egna bolag (och får naturligtvis betalt för "besväret"). Det om något är en jävig situation som de slipade (nåja) affärsmännen i vår organisation borde förstå och naturligtvis göra allt för att undvika.
- -daniel-
Men jag förstår inte vad ett forum skall vara till för om man inte kan diskutera saker? Att vi alla sitter och gissar (vissa mer eller mindre initierade) sig till saker hör liksom till, annars kan vi stänga ner detta och alla andra forum.starvin_marwin skrev:Klantigt formulerat. Det jag menade är att diskussionen som förs är intressant när folk som verkligen är insatta levererar något (typ Viktory). När folk som däremot inte har någon som helst insyn börjar slänga ur sig saker leder detta lätt till att lösa rykten börjar spridas som över tid, för vissa personer, blir till sanningar. Du skriver t.ex. saker som jag tror du har svårt att egentligen veta alls om de stämmer exempelvis:-daniel- skrev:Vilka rykten syftar du på då? Ser inga rykten som spridits, utan fakta (som jag väljer att se det, i varje fall) just från användaren Viktory. Diskussionen hade ju just hans post som underlag.starvin_marwin skrev:Fast jag pratar ju om folk som inte har en jävla aning utan ger sig in i debatten helt utan kött på benen med förutfattade meningar. Viktory är en användares inlägg jag själv väljer att läsa då jag vet att han är en av få som faktiskt har mer koll än gemene man. Det var ingenting han har skrivit som jag försökte belysa i mitt inlägg innan.-daniel- skrev:Det är lustigt att det tydligen klassificeras som "rykten" när det kommer från officiellt JK-håll (Viktory).starvin_marwin skrev:Klart är att det förs en helvetes massa spekulation från folk där jag antar att de flesta av er inte har sett dessa mötesprotokoll. Klart är också att det är en snut som har fört dessa minnesanteckningar. Det kan mycket väl vara så att DIF begärt fler poliser men det kan precis lika gärna vara så att snuten i fråga står till svars för kommenderingens storlek till sina överordnade och därmed är det nära till hands att vara frikostig i sin tolkning för att det ser bättre ut om även klubbarna önskade en stor kommendering. Jag är övertygad om att JK har vettigt folk som tar i dessa frågor men ni som inte har varit på mötena mellan polisen och DIF och heller inte läst protokollen eller vet vem snuten är som skrivit dessa och vad den personen hade för motiv vad är poängen i att ha en utragen diskussion som enbart baserar sig på lösa rykten?
Edit: stavning
"eftersom DIF i samverkan med myndigheter skall få styra och ställa på våra läktare efter eget bevåg."
"man vill till varje jävla pris som helst undvika att ge intryck av att JK "styr" klubben..."
"det är ju tämligen uppenbart att ni som tycker det är grälsjukt att haka upp sig på ett uttalande är samma personer som haft inställningen från början att DIF aldrig har gjort något direkt fel i hela JK-konflikten."
Missförstå mig inte nu, jag är inte på något vis nöjd med ett antal saker som DIF hockey gjort i denna härva.Bland annat att det krävdes en storm för att de skulle gå ut med ett halvdant avståndstagande från det som hände på derbyt. Jag deltog också i bojkotten av derbyt trotts att jag degat för tre långsideplåtar (står annars i klacken på derbyna) för mig + två britter som var på besök som fick slängas. Jag tycker bara att diskussionen är på väg att spåra ur mycket på grund av att folk som inte vet något uttalar sig på ett sätt som om de faktiskt har koll.
Ett problem är att pannbenen i vår omvärld tror på det som står skrivet, oavsett vem det är som skrivit det. Det sätter ett visst ansvar på skribenterna på forum kan jag tycka.
Om person A felaktigt häver ur sig att JK ligger bakom problemen kommer vissa tro på det och sprida det vidare. Om person B felaktigt skriker att DIF Hockey ligger bakom problemen kommer pannbenen sprida det.
Om ni ska diskutera, var gärna lite extra tydliga när det gäller rena spekulationer från er sida. Ta med det med en enkel rad: "Nu gissar jag villt" - "jag har INGEN fakta till stöd för det jag nu ska argumentera för" etc. Det gör det enklare att sålla bort spekulationer från t ex inlägg från Viktorado (JK).
Do not underestimate the numbers of Pannben out there. And they be powerful too!
Om person A felaktigt häver ur sig att JK ligger bakom problemen kommer vissa tro på det och sprida det vidare. Om person B felaktigt skriker att DIF Hockey ligger bakom problemen kommer pannbenen sprida det.
Om ni ska diskutera, var gärna lite extra tydliga när det gäller rena spekulationer från er sida. Ta med det med en enkel rad: "Nu gissar jag villt" - "jag har INGEN fakta till stöd för det jag nu ska argumentera för" etc. Det gör det enklare att sålla bort spekulationer från t ex inlägg från Viktorado (JK).
Do not underestimate the numbers of Pannben out there. And they be powerful too!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Personligen tycker jag inte det skall behövas. Tycker också det känns som förtydliganden endast eftersöks när någon skriver något ofördelaktigt om DIF, annars verkar det helt OK att häva ur sig rykten om JK osv. Det är åtminstone min uppfattning.Magnutz skrev:Ett problem är att pannbenen i vår omvärld tror på det som står skrivet, oavsett vem det är som skrivit det. Det sätter ett visst ansvar på skribenterna på forum kan jag tycka.
Jag är långt i från någon JK anhängare som jag klargjort X antal gånger tidigare. Har aldrig varit medlem, aldrig varit på några möten, känner inte personligen några JK anhängare men jag anser ändå att vår supporterförening får ta emot fruktansvärt mycket skit många gånger från folk som hävdar både det ena och det andra.
Själv så försöker jag bara se så neutralt som möjligt på hela den här soppan.
Ni är för känsliga mina medsupportrar. På tok för jävla känsliga.
Det spelar ju ingen roll vad difhockey skriver så läser ni det som satan läser bibeln. Ge dom "benefit of the doubt" när ni läser texterna.
Om det är så att difhockey begärt flerpoliser/informerad om behovet av fler poliser till matcherna mot ajk så är det väll inget konstigt?
Delvis för att dessa matcher lockar fram vissa "problemsupporters" i våra egna led, men framför allt för att vi släpper in en hel hög med problemsupportrar på andra sidan av rinken. Personligen försöker jag alltid ha minst en polis mellan mig och valfri gnagare.
Det spelar ju ingen roll vad difhockey skriver så läser ni det som satan läser bibeln. Ge dom "benefit of the doubt" när ni läser texterna.
Om det är så att difhockey begärt flerpoliser/informerad om behovet av fler poliser till matcherna mot ajk så är det väll inget konstigt?
Delvis för att dessa matcher lockar fram vissa "problemsupporters" i våra egna led, men framför allt för att vi släpper in en hel hög med problemsupportrar på andra sidan av rinken. Personligen försöker jag alltid ha minst en polis mellan mig och valfri gnagare.
Och dom här jävla "problemsnutarna" då som DIF begärt in fler av. Men jag förstår, s.k "problemsupportrar" kan man ALLTID skylla på. "Problemsupportrar" som JK, eller?brsk skrev:Ni är för känsliga mina medsupportrar. På tok för jävla känsliga.
Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
I en bättre värld behövs det inte men i denna värld skadar det inte med tydlighet. Vi vill ju att DIF Hockey ska vara det.-daniel- skrev:Personligen tycker jag inte det skall behövas. Tycker också det känns som förtydliganden endast eftersöks när någon skriver något ofördelaktigt om DIF, annars verkar det helt OK att häva ur sig rykten om JK osv. Det är åtminstone min uppfattning.Magnutz skrev:Ett problem är att pannbenen i vår omvärld tror på det som står skrivet, oavsett vem det är som skrivit det. Det sätter ett visst ansvar på skribenterna på forum kan jag tycka.
Jag är långt i från någon JK anhängare som jag klargjort X antal gånger tidigare. Har aldrig varit medlem, aldrig varit på några möten, känner inte personligen några JK anhängare men jag anser ändå att vår supporterförening får ta emot fruktansvärt mycket skit många gånger från folk som hävdar både det ena och det andra.
Själv så försöker jag bara se så neutralt som möjligt på hela den här soppan.
Jag gillar att Viktorado skriver här. Han är en genuin källa. Likaså Jenny S och Jimmy P. Deras inlägg läser jag som sanningar. Övriga skribenter, jag själv inräknad, borde eftersträva högre grad av tydlighet. Det underlättar förståelsen och minskar missförstånden.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tyvärr(eller det kanske är tur med) så har DIF ingen möjlighet att påverka utbildningsnivån på poliser.Caveman skrev:Och dom här jävla "problemsnutarna" då som DIF begärt in fler av. Men jag förstår, s.k "problemsupportrar" kan man ALLTID skylla på. "Problemsupportrar" som JK, eller?
Ja precis, som jag skrev ovan så anser jag att precis alla i JK är problemsupportrar. Varenda en, utan ett enda undantag. För det är vad jag skrev? Eller?Caveman skrev:"Problemsupportrar" som JK, eller?
Magnutz skrev:Ett problem är att pannbenen i vår omvärld tror på det som står skrivet, oavsett vem det är som skrivit det. Det sätter ett visst ansvar på skribenterna på forum kan jag tycka.
Jag håller fullkomligt med.
Ett stort problem (tror jag, ska jag vara tydlig med) är att många som är upprörda nu övertolkar det JK beskrev som ett "polisdokument" i sitt uttalande. Det har sen i diskussionen kallats för såväl protokoll som minnesanteckning av olika personer.
Det gör en enorm skillnad för vilken trovärdighet dokumentet har och var en eventuell skuld för den formuleringen hamnar. Är det t.ex. ett gemensamt fastställt och av alla inblandade parter justerat mötesprotokoll eller är det en enskild polismans minnesanteckningar från mötet? De som är mest upprörda verkar luta åt det gemensamma, justerade medan andra lutar mer åt minnesanteckningshållet. Innan vi faktiskt vet så ser inte jag något skäl till att skrika på vare sig den ena eller den andra. Däremot ställa frågor om hur det faktiskt ligger till.
Jag vill uppmana alla till lite kritiskt tänkande och ifrågasättande av "fakta" och fakta som återges på internet oavsett vem som är avsändare.
Det är enbart genom att ifrågasätta (med respekt) som utveckling kan ske. Här finns också en stor utmaning för de som idag sitter på olika beslutande positioner att faktiskt lyssna på vad som sägs och inte vem som säger det.
Vi håller på Djurgården allihop och vi behöver ingen intern skitkastning, det finns fullt tillräckligt med externa intressenter som sköter den biten utmärkt.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
-
Nu behöver man inte vara satan och läsa bibeln för att inse att det som står i den är sjukt.
Problemet är att JK skriver i sitt meddelande att enligt polisens dokument så begär DIF hockey fler poliser, detta förnekar dock DIF hockey och då menar jag att man skall fan se till att gå till botten med detta, man skall göra en utredning med polisen då de inte kan hänvisa till DIF hockey angående varför det tas in fler poliser, eftersom dessa kostar pengar tycker jag attt DIF hockey borde reagera på detta och agera. Detta görs dock inte och de fortsätter hävda till JK att de inte har sagt detta till polisen, även fast så står i deras dokument. Så antingen ljuger polisen och då skall DIF hockey självklart göra en utredning om detta. Eller så vägrar DIF hockey att ha en öppen diskussion med JK.
Sen att Jesper Björck som skall vara publik ansvarig säger till företagskunder att -problemet med JK är att de styrs av DFG. Detta påstående visar att han inte är behörig tjänsten, troligtvis sådana här nissar som får folk från Fabriken utkastade, plus att ha en publik ansvarig som smutskastar JK för sponsorer är helt och håller idioti!
Man trodde att DIF hockey hade börjat på nytt men uppenbarligen har de inte förstått skvatt vilket irriterar mig något enormt då Fabriken och många andra supportrar inte vill komma tillbaks förens DIF hockey visar upp ett annat tänk. Nu kommer troligtvis inte Fabriken komma tillbaks till hockeyn denna säsong för att göra några arrangemang och eldsjälar som dem behövs!
Problemet är att JK skriver i sitt meddelande att enligt polisens dokument så begär DIF hockey fler poliser, detta förnekar dock DIF hockey och då menar jag att man skall fan se till att gå till botten med detta, man skall göra en utredning med polisen då de inte kan hänvisa till DIF hockey angående varför det tas in fler poliser, eftersom dessa kostar pengar tycker jag attt DIF hockey borde reagera på detta och agera. Detta görs dock inte och de fortsätter hävda till JK att de inte har sagt detta till polisen, även fast så står i deras dokument. Så antingen ljuger polisen och då skall DIF hockey självklart göra en utredning om detta. Eller så vägrar DIF hockey att ha en öppen diskussion med JK.
Sen att Jesper Björck som skall vara publik ansvarig säger till företagskunder att -problemet med JK är att de styrs av DFG. Detta påstående visar att han inte är behörig tjänsten, troligtvis sådana här nissar som får folk från Fabriken utkastade, plus att ha en publik ansvarig som smutskastar JK för sponsorer är helt och håller idioti!
Man trodde att DIF hockey hade börjat på nytt men uppenbarligen har de inte förstått skvatt vilket irriterar mig något enormt då Fabriken och många andra supportrar inte vill komma tillbaks förens DIF hockey visar upp ett annat tänk. Nu kommer troligtvis inte Fabriken komma tillbaks till hockeyn denna säsong för att göra några arrangemang och eldsjälar som dem behövs!
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
brsk skrev:Tyvärr(eller det kanske är tur med) så har DIF ingen möjlighet att påverka utbildningsnivån på poliser.Caveman skrev:Och dom här jävla "problemsnutarna" då som DIF begärt in fler av. Men jag förstår, s.k "problemsupportrar" kan man ALLTID skylla på. "Problemsupportrar" som JK, eller?
Ja precis, som jag skrev ovan så anser jag att precis alla i JK är problemsupportrar. Varenda en, utan ett enda undantag. För det är vad jag skrev? Eller?Caveman skrev:"Problemsupportrar" som JK, eller?
Jag undrade om det var JK du menade som "problemsupportrar", med tanke på att det verkar vara så DIF resonerar (IAf vissa utav dom där uppe på toppen)
När det kommer till poliser då ska det pratas om utbildningsnivån, men annars så drar man till med "problemsupportrar".
Vilka begrepp skall vi använda för respektive grupp då?Caveman skrev:brsk skrev:Tyvärr(eller det kanske är tur med) så har DIF ingen möjlighet att påverka utbildningsnivån på poliser.Caveman skrev:Och dom här jävla "problemsnutarna" då som DIF begärt in fler av. Men jag förstår, s.k "problemsupportrar" kan man ALLTID skylla på. "Problemsupportrar" som JK, eller?
Jag undrade om det var JK du menade som "problemsupportrar", med tanke på att det verkar vara så DIF resonerar (IAf vissa utav dom där uppe på toppen)
När det kommer till poliser då ska det pratas om utbildningsnivån, men annars så drar man till med "problemsupportrar".
Om det är som du säger, så vill vi gärna se något som visar detta. Att någon "hört" något bakom ryggen känns inte som något jag tar till mig. Det finns uppenbara risker för missförstånd.
Tvärt om så pekar alla indikationer på att DIF Hockey vill ha JK och klacksupportrar på plats. Det är pissbilliga ståplatsbiljetter, det samarbetas, det kommuniceras, det hyllas och det fotas till den officiella hemsidan. Jag har aldrig överhuvud taget hört något negativt om JK av någon representant. Bara tvärt om.
Vad är problemet?!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel