Djurgårdens IF - Linköpings HC, 10/12 2006
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är inte handboll vi spelar !!!! va tänkte lindman ? : jag tar en lyra o sen kastar jag den till challe o säcken..... om han inte hade gjort det så hade vi vunnit. men men vi gjorde en hyfsad första period inte lika bra andra och en riktigt bra tredje
jag var o tittade och är nöjd med grabbarnas insats !!!!
tack för en underhållande match !! vi krossar timrå den 19 december !!
LYCKA ÄR ATT VARA DJURGÅRDARE !! <33333

LYCKA ÄR ATT VARA DJURGÅRDARE !! <33333
I Dagens pappersbilaga av AB står det att DIF vägrar ta in hjälp utifrån i form av en mental tränare. Trots att säcken och challe gång på gång påpekar att alla problem är mentala. Challes svar till varför man inte gör något åt saken var "Vi behöver ingen häxdoktor".
Han tappar mer och mer i mina ögon.
ööhhh redan du är snabbtänkt duJojje skrev:I Dagens pappersbilaga av AB står det att DIF vägrar ta in hjälp utifrån i form av en mental tränare. Trots att säcken och challe gång på gång påpekar att alla problem är mentala. Challes svar till varför man inte gör något åt saken var "Vi behöver ingen häxdoktor".

Jag tycker grabbarna gör en skapligt bra match.Sista perioden är riktigt bra.
Bra moral att hämta upp 1-3 till 4-3, synd bara att Lindman gör en "Mellberg" han måste ha fått hjärnsläpp.Förstår inte vad han tänkte med.Men i övrigt en godkänd första period,dålig andra,bra 3 period.Förstår att vi inte gör mycket mål,vi måste skjuta mer,speciellt i power play,annars gör vi inga mål! Lassila bra i kassen,gör många fina räddningar!
Linkan 5 poäng
Bäcker 4 poäng
Lassila 3 poäng
Engqvist 2 poäng
Fernholm 1 poäng
Övriga kan mycket bättre.Tycker Fernholm ser riktigt tung ut när han åker,bra att han är med tre kronor så att han får upp tempot,han behöver det!Otto måste börja göra mål nu,de är tungt att han inte skapar nåt just nu,hoppas det släpper efter uppehållet!
På de sista 4 matcherna har vi bara en förlust och de är bra.Men bara en vinst och de är inte bra.Vi måste börja vinna nu och ta 3 poängare,för att komma upp på säker mark.
Kom igen nu grabbar!Vi ger aldrig upp!
Bra moral att hämta upp 1-3 till 4-3, synd bara att Lindman gör en "Mellberg" han måste ha fått hjärnsläpp.Förstår inte vad han tänkte med.Men i övrigt en godkänd första period,dålig andra,bra 3 period.Förstår att vi inte gör mycket mål,vi måste skjuta mer,speciellt i power play,annars gör vi inga mål! Lassila bra i kassen,gör många fina räddningar!
Linkan 5 poäng
Bäcker 4 poäng
Lassila 3 poäng
Engqvist 2 poäng
Fernholm 1 poäng
Övriga kan mycket bättre.Tycker Fernholm ser riktigt tung ut när han åker,bra att han är med tre kronor så att han får upp tempot,han behöver det!Otto måste börja göra mål nu,de är tungt att han inte skapar nåt just nu,hoppas det släpper efter uppehållet!
På de sista 4 matcherna har vi bara en förlust och de är bra.Men bara en vinst och de är inte bra.Vi måste börja vinna nu och ta 3 poängare,för att komma upp på säker mark.
Kom igen nu grabbar!Vi ger aldrig upp!
- Jack Daniel
Jojje skrev:I Dagens pappersbilaga av AB står det att DIF vägrar ta in hjälp utifrån i form av en mental tränare. Trots att säcken och challe gång på gång påpekar att alla problem är mentala. Challes svar till varför man inte gör något åt saken var "Vi behöver ingen häxdoktor".
Ja det är en smula oroväckande.

- Lee Harvey Oswald
Hovet skrev:Nu är det dags för spelarna att ta sitt ansvar och börja prestera varje match. Sån här jävla jojo-hockey har vi inte råd med i Djurgården. Nu måste de rutinerade i laget stiga fram och bära fram laget till segrar och åter segrar så vi får den där jäkla slutspelsplatsen.
Med uttrycket Jojo-hockey måste man väl ändå mena att laget i fråga vinner 1 match, förlorar 1 match osv,osv.
Upp & ner dvs?
Det är ju knappast något som beskriver DIF:s ickeform denna höst, efter endast en "riktig" seger på det senaste 14 spelade matcher.
En mer passande liknelse skulle väl vara "Borra efter bergvärme-hockey".
Ner, ner, ner, ner & slutligen lite djupare ner.....
- Lee Harvey Oswald
Precis, förutsatt att man har rätt personal & rätt kunskap.Rash skrev:...och sen kommer den förlösande värmen som får hela Globen/Hovet att koka! :wink:Lee Harvey Oswald skrev: En mer passande liknelse skulle väl vara "Borra efter bergvärme-hockey".
Ner, ner, ner, ner & slutligen lite djupare ner.....
Är lite tveksam till att DIF har något av det 2 ack så viktiga faktorerna just nu.
Jag är så trött på snacket om plusminus. Kolla vad han gör istället!isolerad skrev:Ändå så har han -2 i plusminusstatistiken. Det är bra om man ser till övriga spelare i årets trupp...Madferit skrev:Hur kan ingen nämna Liwing? sämre jävla hockeyspelare får man leta efter. tvi!
Låna ut 4 (3?) talangfulla spännande backar och behålla den där jävla nollan, vilket självmåll.
Han gör tamigfan ingenting rätt, nånsin! Visst han gör ett mål men säg den killen som inte hade fått in den pucken i 5mot4 med den passen av Linkan.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Fredrik Ericson?Madferit skrev:Jag är så trött på snacket om plusminus. Kolla vad han gör istället!isolerad skrev:Ändå så har han -2 i plusminusstatistiken. Det är bra om man ser till övriga spelare i årets trupp...Madferit skrev:Hur kan ingen nämna Liwing? sämre jävla hockeyspelare får man leta efter. tvi!
Låna ut 4 (3?) talangfulla spännande backar och behålla den där jävla nollan, vilket självmåll.
Han gör tamigfan ingenting rätt, nånsin! Visst han gör ett mål men säg den killen som inte hade fått in den pucken i 5mot4 med den passen av Linkan.
Jag tycker att Liwing varit otroligt mycket bättre i år än förra året. Oftast ser han i alla fall ut somen elitserieback. Han har blivit bättre sen Fernholm kom hem också.