DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Enbom »

Synd att Ottawa inte är speciellt bra och inte kommer att lyckas med någonting nämnvärt i år heller.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det är ju deras eget fel att det blev en sån besvikelse för Zibbe att spela i DIF. Höll kvar honom i NHL så länge de bara kunde och pratade om att "kanske" behålla honom. De borde varit tydliga med en gång att det lutade åt utlåning.

Jag menar, se intervjun med Zibbe när han fått beskedet att han ska återvända till DIF. Ser ju ut som han ska börja gråta.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Haha, vilket jävla pucko. Hans utvecklingskurva har gått spikrakt uppåt under hans år i DIF, att han inte förstår det faktum att allt tjafs runt Mikas vara eller inte vara i NHL sabbade en hel del. Är övertygad om att om Mika hade fått en hel elitseriesäsong i sig, då hade dom jävla arslena inte varit så jävla gnälliga. Idioter. Fattar inte hur dom kan kräva att han ska få spela på en speciell position eller liknande. Mika var inte bra nog, det är den sorgliga sannen, mr Murray..
Manijock

Inlägg av Manijock »

android skrev:
Manijock skrev:
Hockeyhjärta skrev:Mer utvecklat här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5257541.ab
Inget häpnansväckande med det direkt. Han har ju rätt, DIF anno 11/12 var ett skämt och skämde ut skölden inför hela världen. Men för att citera en Batman rulle: "Why do we fall??? So we can learn to pick ourselves up again"...
Vad har det med saken att göra överhuvudtaget?

Ett problem är ju att han själv inte har tagit dom smartaste besluten. Ville han att Zibanejad skulle göra maximalt med poäng? Då borde han låtit honom starta säsongen i DIF. Herregud han är/var 18 bast, det är klart att allt flängande skulle göra att han får en dipp.

Ett annat problem är att Zibanejad har spelat i DIF fler säsonger än förra. Dom båda säsongerna innan tillhörde han också DIF och det var under den tiden han utvecklades som mest mot att bli en presterande spelare på seniornivå. Den spelaren kan han alltså plocka till sitt lag i princip gratis.

Ett tredje problem är att han själv inte har lyckats speciellt bra med Ottawa och således borde se om sitt egna hus först.
Tränarnas inkompetens hade en del med nedflyttningen att göra. Zibbe liksom många andra användes helt fel! Sen har tränarna en avgörande del när det gäller att se till att spelarna är förberedda för sina uppgifter. Det var inte spelarna förra säsongen. Missförstå mig rätt, spelarna har naturligtvis ett eget ansvar men hade de varit så självgående hade inga tränare behövts. Därför förstår jag delvis vad han menar. Även om han använder lite väl starka ord, då det alltid finns en chans att ett lag gör en skitsäsong. Knappast DIF ensamma om, kan både Ottawa och Binghampton råka ut för.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Efter det där jävla uttalandet så hoppas jag innerligt att det blir lockout en hel säsong och att NHL tappar enorma summor pengar i framtiden. Fyfan va jag hatar NHL, och fyfan va jag hatar Ottawa. Dom äckliga jävlarna.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Salas skrev:Efter det där jävla uttalandet så hoppas jag innerligt att det blir lockout en hel säsong och att NHL tappar enorma summor pengar i framtiden. Fyfan va jag hatar NHL, och fyfan va jag hatar Ottawa. Dom äckliga jävlarna.
Hoppas på tvåsäsongerslockout. Och att KHL får växa till sig istället. Vore så underbart att få de dryga nordamerikanarna att hålla käften och känna hur det känns när deras liga faller isär, bit för bit, för att en annan kommer och tar deras spelare.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Med risk för att bli hängd då alla verkar ha en annan åsikt.

Jag personligen tycker inte att Mika:s utvecklingskurva pekad uppåt under förra säsongen. Möjligtvis spelet i boxplay som han var BRA i. Åka in solo i anfallszon och försöka dra pucken mellan rören utan framgång var väl knappast utvecklande. Tycker Mika stundtals verkligen åkte skridskor, men i alldeles för få byten. Han var långt ifrån ensam om det i DIF.

Vi vet inte hur en överenskommelse såg ut mellan Ottawa och DIF. I medier stod det dock att DIF skulle garantera en plats i någon av de två första linorna, vilket låter märkligt att de skulle gjort.

Mika kanske hade utvecklats mer i AHL, men det får vi aldrig veta. Vi vet däremot att utvecklingskurvan inte fortsatte som 10/11. Han blev ju bättre för varje match då kändes det som. Så kändes det inte år. Jag tycker inte Ottawa är fel ute när det gäller utvecklingen, jag tycker de har helt rätt. Killen har en väldans massa förväntingar på sig. Draftad i förstarundan kanske inte var så bra för Mika. Kanske det var felet. Inte att han gjorde åtta (har jag för mig) matcher i NHL.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av BaronVonDif »

KYLERKYLER skrev:Med risk för att bli hängd då alla verkar ha en annan åsikt.

Jag personligen tycker inte att Mika:s utvecklingskurva pekad uppåt under förra säsongen. Möjligtvis spelet i boxplay som han var BRA i. Åka in solo i anfallszon och försöka dra pucken mellan rören utan framgång var väl knappast utvecklande. Tycker Mika stundtals verkligen åkte skridskor, men i alldeles för få byten. Han var långt ifrån ensam om det i DIF.

Vi vet inte hur en överenskommelse såg ut mellan Ottawa och DIF. I medier stod det dock att DIF skulle garantera en plats i någon av de två första linorna, vilket låter märkligt att de skulle gjort.

Mika kanske hade utvecklats mer i AHL, men det får vi aldrig veta. Vi vet däremot att utvecklingskurvan inte fortsatte som 10/11. Han blev ju bättre för varje match då kändes det som. Så kändes det inte år. Jag tycker inte Ottawa är fel ute när det gäller utvecklingen, jag tycker de har helt rätt. Killen har en väldans massa förväntingar på sig. Draftad i förstarundan kanske inte var så bra för Mika. Kanske det var felet. Inte att han gjorde åtta (har jag för mig) matcher i NHL.
Det stämmer att Mika inte utvecklades förra säsongen, där har Ottawa rätt och det krävs inget geni för att räkna ut det men att det skulle vara DIF's fel är ett övertramp. Man satsar ju på ett lagbygge och att få det i synk, att lägga alla resurser på en spelare bara för att Ottawa vill ha en Nhl-klar spelare är ju larvigt.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF i Media

Inlägg av Tessan »

BaronVonDif skrev:

Det stämmer att Mika inte utvecklades förra säsongen, där har Ottawa rätt och det krävs inget geni för att räkna ut det men att det skulle vara DIF's fel är ett övertramp. Man satsar ju på ett lagbygge och att få det i synk, att lägga alla resurser på en spelare bara för att Ottawa vill ha en Nhl-klar spelare är ju larvigt.
2
Tack för det uttalandet - kunde inte skrivit det bättre själv
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

nhl har lite mkt själv som richard dawkins
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
KYLERKYLER

Re: Sv: Re: DIF i Media

Inlägg av KYLERKYLER »

BaronVonDif skrev:

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Håller med dig om lagbygget och tycker därför det vore märkligt om DIF lovat en speciell roll/femma för Mika.

Nog har DIF ett stort ansvar för utvecklingen under förra säsongen. Vad har vi annars tränare till? Det är de som har ansvaret över att ge spelarana förutsättningar för att utvecklas. De gamla junisarna (ex Norman) gick inte heller framåt förra säsongen.

Ottawa har och andra sidan visat att de heller inte är världens bästa tränarstab genom åren. Som tidigare sagts borde de se om sitt eget hus innan de gnäller på andra.

Nog om detta för mig.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Murrays skitsnack blir bara ännu mer patetiskt om man tittar lite på deras top 10 poängörare mellan 1992-2012.

Bland de 10 främsta är det 6 stycken europeer, och 4 stycken nordamerikaner, av dessa är 2 stycken från Ottawas egna led, och resten är rekryterade från andra föreningar i NHL eller från europeiska lag.

Med 2 stycken egenproducerade poängörare mellan 1992-2012 bland topp 10 så kanske man inte skall sticka ut hakan så mycket egentligen?
Alltid Oavsett.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5261697.ab Dags o visa riktig Djurgårdsanda i år av alla.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... onofogden/

"Djurgården Hockey jagas av Kronofogden.

Inom fem dagar ska 350 000 kronor vara inbetalde.

– Det kände jag inte till. Men det ska vi klara av, säger nya ordföranden Kaarel Lehiste till HockeyExpressen.se."

Sen längst ner i artikeln ser man att det redan finns pengar som var till för skulden. Så inget oväntat som tur är. En nyhet för ingenting i princip.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... onofogden/

"Djurgården Hockey jagas av Kronofogden.

Inom fem dagar ska 350 000 kronor vara inbetalde.

– Det kände jag inte till. Men det ska vi klara av, säger nya ordföranden Kaarel Lehiste till HockeyExpressen.se."

Sen längst ner i artikeln ser man att det redan finns pengar som var till för skulden. Så inget oväntat som tur är. En nyhet för ingenting i princip.
Gillar ärligheten ändå där man erkänner att man gjort fel.
DIF!
Skriv svar