Magnutz skrev:Riktigt bra. Det är så jag vill se JK. Bra info utåt och en visad positiv vilja. Det känns bra!
Detta uttalande gör att jag vill bli medlem i JK. Så kan det gå.
Fantastiskt positivt. Ingen tvekan om att såväl JK som Fabriken behövs för att sätta ytterligare fart på hockeyn. I morgon gör jag som dig Magnutz, jag söker medlemskap i JK och skänker samtidigt en slant till Fabriken. Nu kör vi!!
Jag hänger på - har inte varit medlem på åratal i JK, men nu är det dags igen. Dock har jag regelbundet stoppat sedlar i Fabrikens hinkar och fortsätter med det.
Nu kör vi!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Salas skrev:Härligt att se att JK beter sig som ett föredöme som dom ska vara. DIF Hockey har gjort fel och alla vet om det, men en bojkott är inte rätt lösning. Hoppas detta blir bra nu och vi får en säsong utan trissel och trassel.
JK har dock inte bojkottat eller uppmanat till bojkott under annat än derbyt. De har bara inte velat haussa.
Heaty skrev:Nog för att det inte var en bojkott av matcherna, men du kan inte komma undan att JK har bojkottat stödet man tidigare gett DIF hockey?
bojkottat stödet?
Vad menar du med det? Man har slutat haussa hockeyn ja. Är det det du menar med "bojkottat stödet" ? Om du menar att stämningen gick ner på matcherna så berodde det ju inte på JK. Snarare på att väldigt många enskilda individer blev jävligt lacka på hur DIF hanterade polisfrågan.
Om du vill ha ett bättre svar får du utveckla vad du menade med det uttrycket.
Viktory skrev:Vare sig vi i styrelsen personligen eller JK som förening har bojkottat något annat än derbyt.
Som exempel så var en majoritet av styrelsen på samtliga matcher i kvalserien, såväl borta som hemma.
Yes, som vanligt är det ren spekulation som över tid leder till felaktiga slutsatser. Skönt att dialogen verkar vara igång igen, jag är inget som helst fan av styrelsen men det vore förbannat tråkigt att tappa allt det som vi ändå börjat bygga med hockeyn igen. Även om jag (nästan) alltid var där under 3000 på Globen dagarna så vill jag helst inte tillbaka dit..
Viktory skrev:Vare sig vi i styrelsen personligen eller JK som förening har bojkottat något annat än derbyt.
Som exempel så var en majoritet av styrelsen på samtliga matcher i kvalserien, såväl borta som hemma.
Hur kommer det se ut inför hemmapremiären? Kommer JK-finnas representerade "som vanligt"?
Är lite osäker på vad du menar?
Men ja, vi kommer ha souvenirförsäljning precis som vanligt, är väl där vi finns "representerade". Där brukar även några från styrelsen finnas om man vill ställa frågor o.s.v.
Magnutz skrev:Riktigt bra. Det är så jag vill se JK. Bra info utåt och en visad positiv vilja. Det känns bra!
Detta uttalande gör att jag vill bli medlem i JK. Så kan det gå.
Fantastiskt positivt. Ingen tvekan om att såväl JK som Fabriken behövs för att sätta ytterligare fart på hockeyn. I morgon gör jag som dig Magnutz, jag söker medlemskap i JK och skänker samtidigt en slant till Fabriken. Nu kör vi!!
Jag hänger på - har inte varit medlem på åratal i JK, men nu är det dags igen. Dock har jag regelbundet stoppat sedlar i Fabrikens hinkar och fortsätter med det.
Nu kör vi!
Ännu en ny medlem ställer in sig i ledet!
Att se JK och DIF bråka har varit lite som att i unga år se sina föräldrar bråka. Man kommer på sig själv med att vilja gråtsnorskrika "SLUTA BRÅKA!" med darrande underläpp.
Skönt att se att JK väljer detta spår. Får hoppas att DIF håller "sin" del av detta med.
Har återigen ofantligt svårt att förstå de inlägg som på ett eller annat sätt menar att det är JK som skall göra något i denna fråga när det högst uppenbart i min bok är hockeyns styrelse som borde vara den part som sträcker fram handen.
Det som inte heller känns bra är att i alla fall jag får uppfattningen att det är "fansen" som valt att göra "eftergifterna" och inte de som borde göra det dvs DIF hockey.
Risken här är uppenbar att styrelsen även i fortsättningen kommer strunta i fansen och istället helt välja att ligga sked med media, polis och hockeyligan.
Att ge hockeyn en chans till här, utan att styrelsen vad det verkar gjort tillräckliga eftergifter, känns som en väldigt farlig väg att vandra, inte minst om det skulle inträffa några tveksamma incidenter nästa säsong t ex i samband med matcherna mot Leksand eller kanske troligare i en eventuell kvalserie mot Råtta.
Kall-El skrev:Har återigen ofantligt svårt att förstå de inlägg som på ett eller annat sätt menar att det är JK som skall göra något i denna fråga när det högst uppenbart i min bok är hockeyns styrelse som borde vara den part som sträcker fram handen.
Det som inte heller känns bra är att i alla fall jag får uppfattningen att det är "fansen" som valt att göra "eftergifterna" och inte de som borde göra det dvs DIF hockey.
Risken här är uppenbar att styrelsen även i fortsättningen kommer strunta i fansen och istället helt välja att ligga sked med media, polis och hockeyligan.
Att ge hockeyn en chans till här, utan att styrelsen vad det verkar gjort tillräckliga eftergifter, känns som en väldigt farlig väg att vandra, inte minst om det skulle inträffa några tveksamma incidenter nästa säsong t ex i samband med matcherna mot Leksand eller kanske troligare i en eventuell kvalserie mot Råtta.
Fast någonting måste DIF-hockey har gjort/lovat, det intrycket får iaf jag när jag läser JK:s text. Återstår att se om de lever upp till det.
Heaty skrev:Nog för att det inte var en bojkott av matcherna, men du kan inte komma undan att JK har bojkottat stödet man tidigare gett DIF hockey?
bojkottat stödet?
Vad menar du med det? Man har slutat haussa hockeyn ja. Är det det du menar med "bojkottat stödet" ? Om du menar att stämningen gick ner på matcherna så berodde det ju inte på JK. Snarare på att väldigt många enskilda individer blev jävligt lacka på hur DIF hanterade polisfrågan.
Om du vill ha ett bättre svar får du utveckla vad du menade med det uttrycket.
Jag menade precis som du säger, slutade haussa. Men jag håller med om att det var ett jävligt dumt inlägg och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ville få fram. Kul att JK kan kompromissa men utan att ge upp på sina krav, det är starkt och smart gjort.
Skönt med förtydligande av texten som publicerades på JK. Det är alltså helt upp till polisen att bestämma hur mycket resurser man resurser använda vid matcher. DIF kan inget göra. JK måste visa tydligare att man förstår det.
pulverapa skrev:Skönt med förtydligande av texten som publicerades på JK. Det är alltså helt upp till polisen att bestämma hur mycket resurser man resurser använda vid matcher. DIF kan inget göra. JK måste visa tydligare att man förstår det.
Tycker det låter märkligt om polisen bestämmer hur många ordningsvakter som skall användas, stämmer det verkligen? Djurgården Hockeys egna säkerhetsbolag (dvs Törsleffs bolag, Sesäkerhet AB) har väl en stark inrådan på detta - skulle förvåna mig oerhört annars.
Att inte Djurgården Hockey själva kan påverka antal poliser är säkerligen helt korrekt dock, samtidigt är ju problemet att man inte varit tydliga och tagit upp saken till debatt med berörda myndigheter. Nu känns det som man börjar skylla i från sig igen, härlig start.
Det är lustigt att det blir ett jäkla bråk när det till slut har skapats en trygg stämning på derbyn. När barnfamiljer fick lämna globen på grund av rusningar var det inget gnäll alls från järnkaminerna så vitt jag kan minnas.
Det som hände juldagen fick naturligtvis inte upprepas, DET hade vart ekonomisk katastrof för båda stockholmsklubbarna.
Nu blev det lite för mycket åt det "goda" hållet när vissa poliser gick över styr, det är för övrigt inget nytt fenomen. Men vid det här laget är det verkligen dags att gå vidare, jag kan inte förstå att det fortfarande finns personer som tycker att vissa detaljer kring vem som sagt vad och när är viktigare än att alltid stödja sin förening, officiell supporterklubb som man är.
Det fundamentala problemet är att den svenska fegispolisen inte klarar av att gripa de som faktiskt ställer till med jävulskap. Istället går de in och sabbar hela klacken.
Jag förstår fortfarande inte vad DIF Hockey skall göra åt detta samhällsproblem.