Welcome Chet Pickard!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Welcome Chet Pickard!

Inlägg av android »

Han gav ett bra intryck i intervjun tycker jag. Ser vältränad, harmonisk och redo ut.

Ska bli spännande att se vad han kan göra. Hoppas verkligen på en bra start.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Han gav ett bra intryck i intervjun tycker jag. Ser vältränad, harmonisk och redo ut.

Japp. Hoppas han vaktar nätet redan mot Bern.

Hur många biljetter är sålda till den matchen?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Han gav ett bra intryck i intervjun tycker jag. Ser vältränad, harmonisk och redo ut.
Verkligen!

Min magkänsla är som sagt positiv, jag hoppas verkligen den får hålla i sig under säsongen. :wink:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ett positivt och bra intryck. Ska bli spännande att se han spela.
Rix

Inlägg av Rix »

Riktigt bra intryck i intervjun, han verkar vältränad och har kört ett tag på is. Ska bli kul att se honom spela för DIF
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Visst ska det bli intressant och han verkar onekligen vara en toppenkille.

Men.. det är fortfarande samma kille som har usel statistik från de senaste åren...
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Hehe, kul att höra i slutet av intervjun när Challe visar var "the djurgarden fans" står.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

B.I.B.A skrev:Visst ska det bli intressant och han verkar onekligen vara en toppenkille.

Men.. det är fortfarande samma kille som har usel statistik från de senaste åren...
Statistik i all ära, men om du kommer till ett ställe där du verkligen trivs, och ett lag där du verkligen känner att du får den utveckling du vill och tillräckligt med ansvar, så kommer du med stor sannorlikhet prestera bättre.

1. Han är relativt ung, vilket innebär att han fortfarande kan utvecklas snabbt, och framåt.

2. Han har själv sagt att han kommit hit för att få en nystart, att vi då sitter själva och stirrar oss blinda på hans tidigare säsonger hjälper knappast oss eller honom för den delen heller.

Innan vi målar fan på väggen så tycker jag vi ger honom en clean slate att få visa vad han går för denna säsong innan vi börjar med det negativa.
Alltid Oavsett.
Hank H

Welcome Chet Pickard!

Inlägg av Hank H »

Raus skrev:Hehe, kul att höra i slutet av intervjun när Challe visar var "the djurgarden fans" står.
Jaså var det det han gjorde? Trodde han visade tröja nr 2 i taket. :)
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag fick liksom flera av er andra positiva vibbar av intervjun:

1. Han verkar vara en trevlig pöjk! Känns som om han kommer kunna smälta in bra i gruppen och kan säkert höja stämningen i omklädningsrummet.

2 Han framhåller rätt motiv för att komma till oss. Han känns fokuserad och motiverad. Han spelar inte för att göra oss glada. Han spelar för att återupprätta sin ära och för en returbiljett till NHL.

3. Han ser ruggit vältränad ut.

4. Han beskriver sitt målvaktsspel på ett bra sätt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det kan ju knappast skada att han verkar extremt glad över att vara här. Mår man bra och trivs så skadar det ju inte heller.

Jag är barnsligt förtjust i när utländska spelare kommer hit och "upptäcker DIF" och blir kär i klubben.

Edit:
Christian Eklund ?@Fimpen20
Chet Pickard va riktigt svår att göra mål på,behöver inte betyda något då jag har svårt att göra mål på flesta målvakter. #serändålovandeut
Expert.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

SirDIFalot skrev:Det kan ju knappast skada att han verkar extremt glad över att vara här. Mår man bra och trivs så skadar det ju inte heller.

Jag är barnsligt förtjust i när utländska spelare kommer hit och "upptäcker DIF" och blir kär i klubben.

Edit:
Chet Pickard va riktigt svår att göra mål på,behöver inte betyda något då jag har svårt att göra mål på flesta målvakter. #serändålovandeut
Fimpen... Alltid lika bra kommentarer!

Ont: Pickard ser faktiskt riktigt lovande ut. Riktigt vältränad, skön inställning och bra storlek. Nja, trots hans tveksamma statistik ska nog det här bli ganska bra!

Välkommen Pickard! Mot Elitserien!
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Det kan ju knappast skada att han verkar extremt glad över att vara här. Mår man bra och trivs så skadar det ju inte heller.

Edit:
Haha man måste älska fimpen!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Synd att Fimpen verkar ha bestämt sig för att vara en gnuggare som inte gör så mycket annat. Han har betydligt bättre handleder än vad han ger sig själv cred för. Framför allt på allsvensk nivå. Jag är övertygad att han skulle leverera helt okej siffror i en offensivare roll.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:Synd att Fimpen verkar ha bestämt sig för att vara en gnuggare som inte gör så mycket annat. Han har betydligt bättre handleder än vad han ger sig själv cred för. Framför allt på allsvensk nivå. Jag är övertygad att han skulle leverera helt okej siffror i en offensivare roll.
Ja, precis. Dessutom besitter han ett bra slagskott, som han borde använda oftare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar