Öppen träning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Kommer du?

Omröstningen slutade 2012-08-10 15:37:30

Ja
12
32%
Nej
25
68%

Antal röster: 37

FredrikH
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Öppen träning

Inlägg av FredrikH »

Andy skrev:
pulverapa skrev:Det var mer än dubbelt så mycket folk som det brukar vara... Kul! :)
Det är ytterligare ett tecken på vilket sjukt drag det är runt Djurgården Hockey i år. Har aldrig varit med på maken. Vi sätter rekord i allt - sålda säsongskort, folk på träningarna osv. Det kommer att bli en helt mental säsong tror jag. Måste vara jobbigt att vara Järnkamin och stå vid sidan av och missa århundradets uppladdning...
Du kommer med stor sannolikhet att få uppleva ditt livs antiklimax den här vintern. Om du på allvar tror att den här säsongen kommer bli "helt mental" är du en bit från verkligheten.

Jag håller med dig, det finns ett sug kring DIFHockey på det här forumet. Rädda-Otto är ett tydligt exempel på det.
Viktigt att minnas är att det finns andra DIF-forum med helt andra skribenter. Dessa forum andas inte DIFhockey just nu. Det finns grupperingar som tidigare satt liv och färg på Hovet som gör allt annat än att andas hockey. Det finns kompisgäng som varit centrala i den stämning som vi upplevt tidigare som inte heller andas DIFhockey.

Oavsett säsongskort siffror, åskådare på träningar, insamlings kampanjer och foruminlägg. (Den egentligen obefintliga) djurgårdsfamiljen andas INTE hockey. Vare sig du vill eller inte.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

nvm!
Senast redigerad av #87 den 2012-08-12 00:57:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

FredrikH skrev:
Andy skrev:
pulverapa skrev:Det var mer än dubbelt så mycket folk som det brukar vara... Kul! :)
Det är ytterligare ett tecken på vilket sjukt drag det är runt Djurgården Hockey i år. Har aldrig varit med på maken. Vi sätter rekord i allt - sålda säsongskort, folk på träningarna osv. Det kommer att bli en helt mental säsong tror jag. Måste vara jobbigt att vara Järnkamin och stå vid sidan av och missa århundradets uppladdning...
Du kommer med stor sannolikhet att få uppleva ditt livs antiklimax den här vintern. Om du på allvar tror att den här säsongen kommer bli "helt mental" är du en bit från verkligheten.

Jag håller med dig, det finns ett sug kring DIFHockey på det här forumet. Rädda-Otto är ett tydligt exempel på det.
Viktigt att minnas är att det finns andra DIF-forum med helt andra skribenter. Dessa forum andas inte DIFhockey just nu. Det finns grupperingar som tidigare satt liv och färg på Hovet som gör allt annat än att andas hockey. Det finns kompisgäng som varit centrala i den stämning som vi upplevt tidigare som inte heller andas DIFhockey.

Oavsett säsongskort siffror, åskådare på träningar, insamlings kampanjer och foruminlägg. (Den egentligen obefintliga) djurgårdsfamiljen andas INTE hockey. Vare sig du vill eller inte.
Exakt exakt exakt så. Vartenda ord. I synnerhet mittenstycket.
Expert.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

FredrikH skrev:
Andy skrev:

Om det är som du skriver har du något bra förslag på hur vi alla ska lyckas att få dessa personer att börja andas hockey, för det vore ju tragiskt om man inte skulle lyckas med det, för man hoppas ju att de som har andas hockey, fortfarande vill att det ska finnas ett lag, eller har man helt tappat intresset för hockeyn. Du värkar ju vara rejält insatt, så skriv gärna ner några rader på hur vi får tillbaka dessa personer, så att vi lyckas att skapa det mentala som Andy skrev om.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

emilin skrev:Om det är som du skriver har du något bra förslag på hur vi alla ska lyckas att få dessa personer att börja andas hockey, för det vore ju tragiskt om man inte skulle lyckas med det, för man hoppas ju att de som har andas hockey, fortfarande vill att det ska finnas ett lag, eller har man helt tappat intresset för hockeyn. Du värkar ju vara rejält insatt, så skriv gärna ner några rader på hur vi får tillbaka dessa personer, så att vi lyckas att skapa det mentala som Andy skrev om.
Helt ärligt har jag egentligen ingen aning om hur intresset för hockeyn ska komma tillbaka. Att bryta med Abbe skulle däremot vara en början.

JK måste lägga ner ett enormt jobb för att lyckas med uppgiften att få tillbaka de som valt att ställa sig vid sidan. Resan mot toppen(på läktaren) kommer vara betydligt svårare än vad den var förra gången(slutspelet 2010 och allt det där) tror jag. Dels för att jag tror att åsiktsklyftorna är betydligt djuprare idag när det gäller allt från styrelse till individ emellan. Men också för att det inte finns sådär jätte mycket mer DIFhockey kan göra på Hovet. NHL-vibbarna är än så länge relativt låga, säsongskorten säljs till förmånliga priser, man kan köpa starköl i pauserna etc.

Jag är som du märker lika kluven som alla andra.

Vad tror du krävs?

(super oklart skrivet, jag vet)
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

FredrikH skrev:
emilin skrev:Om det är som du skriver har du något bra förslag på hur vi alla ska lyckas att få dessa personer att börja andas hockey, för det vore ju tragiskt om man inte skulle lyckas med det, för man hoppas ju att de som har andas hockey, fortfarande vill att det ska finnas ett lag, eller har man helt tappat intresset för hockeyn. Du värkar ju vara rejält insatt, så skriv gärna ner några rader på hur vi får tillbaka dessa personer, så att vi lyckas att skapa det mentala som Andy skrev om.
Helt ärligt har jag egentligen ingen aning om hur intresset för hockeyn ska komma tillbaka. Att bryta med Abbe skulle däremot vara en början.

JK måste lägga ner ett enormt jobb för att lyckas med uppgiften att få tillbaka de som valt att ställa sig vid sidan. Resan mot toppen(på läktaren) kommer vara betydligt svårare än vad den var förra gången(slutspelet 2010 och allt det där) tror jag. Dels för att jag tror att åsiktsklyftorna är betydligt djuprare idag när det gäller allt från styrelse till individ emellan. Men också för att det inte finns sådär jätte mycket mer DIFhockey kan göra på Hovet. NHL-vibbarna är än så länge relativt låga, säsongskorten säljs till förmånliga priser, man kan köpa starköl i pauserna etc.

Jag är som du märker lika kluven som alla andra.

Vad tror du krävs?

(super oklart skrivet, jag vet)
Men har det med konflikten mellan JK o DIF eller har det att göra med att vi åkte ner en serie, det är en riktigt viktig fråga.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

emilin skrev:Men har det med konflikten mellan JK o DIF eller har det att göra med att vi åkte ner en serie, det är en riktigt viktig fråga.
Att du orkar.

Klart som fan det inte beror på hur mupparna på isen presterade den gångna säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

FredrikH skrev:
emilin skrev:Men har det med konflikten mellan JK o DIF eller har det att göra med att vi åkte ner en serie, det är en riktigt viktig fråga.
Att du orkar.

Klart som fan det inte beror på hur mupparna på isen presterade den gångna säsongen.
Hade det berott på nedflyttningen så hade ju inte konflikten startat före vi åkte ur.
Expert.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

SirDIFalot skrev:
FredrikH skrev:
Att du orkar.

Hade det berott på nedflyttningen så hade ju inte konflikten startat före vi åkte ur.
Det är klart som fan att jag fattar att konflikten inte handlar om ner flyttningen, men är det därför alla ställer sig utanför så behövs det ju bara att Djurgården o JK löser den frågan så kommer väll supportrarna tillbaka, eller har de tappat tilltron helt när det gäller Djurgården.
Utöver att de ska lösa konflikten vad kan vi som faktisk fortfarande andas hockey göra för att det ska bli bättre, för det vore extremt tråkigt om vi inte lyckades att denna säsong bevisa för Sverige att vi trots nerflyttning är de bästa supportrarna.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

emilin skrev:
SirDIFalot skrev:
FredrikH skrev:
Att du orkar.

Det är klart som fan att jag fattar att konflikten inte handlar om ner flyttningen, men är det därför alla ställer sig utanför så behövs det ju bara att Djurgården o JK löser den frågan så kommer väll supportrarna tillbaka, eller har de tappat tilltron helt när det gäller Djurgården.
Utöver att de ska lösa konflikten vad kan vi som faktisk fortfarande andas hockey göra för att det ska bli bättre, för det vore extremt tråkigt om vi inte lyckades att denna säsong bevisa för Sverige att vi trots nerflyttning är de bästa supportrarna.
Det är väldigt förenklat att säga att om konflikten DIF/JK löser sig så återfinns glädjen på Hovet för de som idag inte förläng säsongskortet eller helt enkelt inte kommer bidra lika mycket som de tidigare.

Det kommer ta många år innan "det är som det ska".
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

FredrikH skrev:
emilin skrev:
SirDIFalot skrev:
FredrikH skrev:
Att du orkar.

Det är väldigt förenklat att säga att om konflikten DIF/JK löser sig så återfinns glädjen på Hovet för de som idag inte förläng säsongskortet eller helt enkelt inte kommer bidra lika mycket som de tidigare.

Det vore ju fruktansvärt tråkigt om det vore så, det måste väll du hålla med om FredrikH. Men frågan finns fortfarande kvar, vad kan vi göra för att ändra detta? För det vore ju fruktansvärt tråkigt om vi inte lyckades att ha en ishockey klubb kvar i DIF. För det är väll lite gran detta seminarium vi står inför. Lyckas vi inte gå upp i år så tror jag att Djurgården är ganska barskrapade, o då har vi inget hockey lag att heja på överhuvud taget. För att ändra namn o fortsätta spela hockey kan inte finnas på kartan, det får bara inte bli som med Hammarby. För tittar man på truppen så kan det kännas som om vi ligger lite över budgeten för ett Allsvenskt lag. Våra juniorer ska vi inte ens prata om, vi kan locka många unga o hungriga till DIF, men det vi lockar med är vårt varumärke att vi är en anrik klubb som satsar. Skulle detta försvinna så har vi garanterat ingen ungdoms verksamhet kvar att tala om, utan då kommer alla talanger vi har i dag att söka sig till en annan klubb.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

FredrikH skrev: Det är väldigt förenklat att säga att om konflikten DIF/JK löser sig så återfinns glädjen på Hovet för de som idag inte förläng säsongskortet eller helt enkelt inte kommer bidra lika mycket som de tidigare.

Sitt hemma och sura då.

Tur att övriga fans och vi på sittplats inte är lika långsinta vid minsta motgång. Jag har fått p-botar en mängd gånger bara för att globengaraget uttryckligen vill jävlas med oss hockeybesökare och tjäna en extra slant. På samma sätt finns olämpliga inom polisen, en yrkesgrupp där det ligger i sakens natur att rötäggen är frekvent representerade.

Jag förstår fortfarande inte vad DIF har med saken att göra. Get over it!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:
FredrikH skrev: Det är väldigt förenklat att säga att om konflikten DIF/JK löser sig så återfinns glädjen på Hovet för de som idag inte förläng säsongskortet eller helt enkelt inte kommer bidra lika mycket som de tidigare.

Sitt hemma och sura då.

Tur att övriga fans och vi på sittplats inte är lika långsinta vid minsta motgång. Jag har fått p-botar en mängd gånger bara för att globengaraget uttryckligen vill jävlas med oss hockeybesökare och tjäna en extra slant. På samma sätt finns olämpliga inom polisen, en yrkesgrupp där det ligger i sakens natur att rötäggen är frekvent representerade.

Folk är fortfarande sura för att DIF Hockey inte gick ut och bad polisen dra åt helvete när det precis hänt. Vad man måste tänka på är att DIF kanske inte jättegärna vill hamna i olag med snuten allt för mycket då polisen är en statlig myndighet. Något större än en av många idrottsföreningar! Trodde stridsyxan skulle vara begravd vid det här laget, men handlar väl om stolthet förstås. Personligen tycker jag det är dags att vända blad...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
sensei skrev:

Sitt hemma och sura då.

Folk är fortfarande sura för att DIF Hockey inte gick ut och bad polisen dra åt helvete när det precis hänt. Vad man måste tänka på är att DIF kanske inte jättegärna vill hamna i olag med snuten allt för mycket då polisen är en statlig myndighet. Något större än en av många idrottsföreningar! Trodde stridsyxan skulle vara begravd vid det här laget, men handlar väl om stolthet förstås. Personligen tycker jag det är dags att vända blad...
Tråkigt att vara nya ordförande var en av dom som satte sig i klacken under bojkottderbyt för att provocera klackfolket. De som pratat med honom säger att han är en sån som ser klacken som ett problem och tycker det bara är stökigt folk. Förhoppningsvis kanske han komma på rätt spår efter ett par möten med JK eller så. Men det är svårt att lära gamla hundar att sitta.
Expert.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

emilin skrev:Det vore ju fruktansvärt tråkigt om det vore så, det måste väll du hålla med om FredrikH. Men frågan finns fortfarande kvar, vad kan vi göra för att ändra detta? För det vore ju fruktansvärt tråkigt om vi inte lyckades att ha en ishockey klubb kvar i DIF. För det är väll lite gran detta seminarium vi står inför. Lyckas vi inte gå upp i år så tror jag att Djurgården är ganska barskrapade, o då har vi inget hockey lag att heja på överhuvud taget. För att ändra namn o fortsätta spela hockey kan inte finnas på kartan, det får bara inte bli som med Hammarby. För tittar man på truppen så kan det kännas som om vi ligger lite över budgeten för ett Allsvenskt lag. Våra juniorer ska vi inte ens prata om, vi kan locka många unga o hungriga till DIF, men det vi lockar med är vårt varumärke att vi är en anrik klubb som satsar. Skulle detta försvinna så har vi garanterat ingen ungdoms verksamhet kvar att tala om, utan då kommer alla talanger vi har i dag att söka sig till en annan klubb.
Ja, det är extremt tråkigt att det är som det är och håller med i det du skriver. Som jag skrev några inlägg upp i den här tråden har jag faktiskt ingen aning om hur problemet ska lösas. Det här är helt enkelt den bittra eftersmaken efter förra styrelsens ledning.

Allting har sin tid och den förtroendekris DIFhockey har hos delar av djurgårdspubliken kommer att ta tid att läka.

edit. Vissa skribenter här inne hetsar hela tiden om hur het hockeyn är just nu och hur mycket engagemang det finns kring det. Många, bland annat mig, hävdar motsatsen. Motbevisa mig genom att ändra på den situation som råder i dagsläget? :)
Skriv svar