Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kall-El »

Många verkar ju tyvärr helt ha missat en helt avgörande punkt.

Satsar man vidare "för lagets bästa" och struntar i att styrlsen pissat ner på en sänder det en väldigt tydligt signal och det är att oss kan ni behandla hur som helst.

Den situationen skulle vara betydligt värre enligt mig jämfört med hur förhållandena är nu till och med, inte minst på längre sikt.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

För att lösa denna konflikt måste båda parterna kliva ner från sina respektive prestigefyllda träpallar och vrida klockan tillbaka och erkänna att misstag begåtts från båda sidor. Sedan får man utifrån förutsättningarna sakta bygga upp det sargade förtroendet på nytt. Alla här på forumet är väl insatta i att flera i JK kränkts på ett oacceptabelt sätt men nån jävla gång måste man försöka lägga det bakom sig och hitta nya samverkansformer med ledningen i DIF så detta inte inträffar att "oskyldiga" kommer i kläm fler ggr. Jag saknar verkligen JK och det är verkligen nödvändigt för DIF:s överlevnad att denna konflikt lösts innan säsongen drar igång. Det finns bara förlorare i denna konflikt tyvärr :(((
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev:Många verkar ju tyvärr helt ha missat en helt avgörande punkt.

Satsar man vidare "för lagets bästa" och struntar i att styrlsen pissat ner på en sänder det en väldigt tydligt signal och det är att oss kan ni behandla hur som helst.

Den situationen skulle vara betydligt värre enligt mig jämfört med hur förhållandena är nu till och med, inte minst på längre sikt.
Det jag å min sida tycker många missar är att det är vi som är DIF.

Det är vi som väljer och tillsätter styrelse. Det är vi som har makten att avsätta styrelsen och välja en ny.

Är vi inte nöjda är det bara vi som kan göra något åt det.

Att straffa och bojkotta våra hockeykrigare eller att övergre skölden med våra färger är inte lösningen. Det är inte klubben som är problemet. Problemet har varit hur delar av klubben skötts och det problemet är enkelt att rätta till...

Det är alltid lätt att peka finger och skylla på andra. Det är ännu lättare att tycka på anonyma forum. Det är alltid lite jobbigare och svårare att kavla upp ärmarna och göra något konstruktivt. Tycker man klubben sköts dåligt är det väl bara att se till att få tillräckligt många bakom de förändringar man vill genomföra och sedan trycka igenom dem på årsmötet...

Rädda Otto tycker jag är ett bra exempel på att det går att påverka. Några av oss ville ha Otto kvar. Vi engagerade och fick tillräckligt många med oss. Tillsammans gjorde vi det möjligt att få Otto att stanna. Visst - det var jobbigare än att skriva inlägg på nätet och det tog mer energi än att Twittra, men det är ett bra exempel på att man kan få saker att hända. På samma sätt kan man påverka andra saker i klubben - om man bara vill samt inte minst - om man bara orkar....

I övrigt tycker jag att Doyle uttrycker det kolckrent (som vanligt) och träffsäkert här ovan...
Senast redigerad av Andy den 2012-08-11 19:42:08, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Doyle skrev:För att lösa denna konflikt måste båda parterna kliva ner från sina respektive prestigefyllda träpallar och vrida klockan tillbaka och erkänna att misstag begåtts från båda sidor. Sedan får man utifrån förutsättningarna sakta bygga upp det sargade förtroendet på nytt. Alla här på forumet är väl insatta i att flera i JK kränkts på ett oacceptabelt sätt men nån jävla gång måste man försöka lägga det bakom sig och hitta nya samverkansformer med ledningen i DIF så detta inte inträffar att "oskyldiga" kommer i kläm fler ggr. Jag saknar verkligen JK och det är verkligen nödvändigt för DIF:s överlevnad att denna konflikt lösts innan säsongen drar igång. Det finns bara förlorare i denna konflikt tyvärr :(((
Berätta vad JK gjort fel.
DIF!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Problemet är ju bara det att DIF hockey inte visar minsta vilja att ställa sig bakom sina fans.

Man borde väl kunna förutse att de sitter någorlunda klipska människor med i DIFs styrelse och att då ledamöter av densamma t ex gör något så ohyggligt kortkat som att placera sig på klackläktaren under bojkotten är inget annat än ren och skär provokation.

Att man väljer att hålla käft och inte kritisera polisärt övervåld är illa nog, men att efter en sådant inträffande välja att öppet utföra en provokation likt den under bojkottsderbyt är för min del ett tydligt tecken på att det inte finns något att tala om innan dessa individer ersatts.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ibland behöver man inte leta fel och peka finger. Utifrån vad JK tycker har inga fel begåtts utan den rättsvårdande myndigheten anser att vissa i JK gjort fel. Detta har sedan blivit en stor jävla varböld som växt o växt då ingen med kraft tog tag i detta utan bemötte det hela med armar i kors i tron att detta skulle lägga sig och allt bli som vanligt. Nu är det så att när man inte behandlar en bakteriell infektion i tid riskerar den bli livshotande. Den är till slut lika svår att bota som en multiresistent bakterie. Det är där vi hamnat. DIF hockey har en jävligt svårbehandlad infektion som med tiden blir livshotande. Andy mfl har insett faran och börjat med penicillinbehandling...Men det gäller att hitta rätt penicillin för att bota roten till det onda. Den medicinen finner vi hos alla medlemmar i DIF som tillsammans bidrar till att den just nu svårt sjuka DIF patienten på sikt tillfrisknar...Visst en del öppna sår tar längre att läka men ändå...Patienten har överlevt en svår och livshotande infektion...Välj själv. Man låter inte en nära anhörig lida utan man stöttar med det man kan...
Take it or live it...
Senast redigerad av Doyle den 2012-08-11 20:05:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev:Problemet är ju bara det att DIF hockey inte visar minsta vilja att ställa sig bakom sina fans.

Man borde väl kunna förutse att de sitter någorlunda klipska människor med i DIFs styrelse och att då ledamöter av densamma t ex gör något så ohyggligt kortkat som att placera sig på klackläktaren under bojkotten är inget annat än ren och skär provokation.

Att man väljer att hålla käft och inte kritisera polisärt övervåld är illa nog, men att efter en sådant inträffande välja att öppet utföra en provokation likt den under bojkottsderbyt är för min del ett tydligt tecken på att det inte finns något att tala om innan dessa individer ersatts.
Men då får man väl gå på årsmötet och se till att styrelsen inte sitter kvar.

Har man dessutom säkerstält att det finns nya kompetenta människor som kan ta över är det ännu bättre.

Dessvärre har erfarenheten visat att det är lätt att tvinga fram avgångar, men att det är svårare att sedan tvingas ta ansvar för den verksamhet man just tvingat bort ledningen i från...

Folk verkar tro att styrelsen är något av gud givet. Så är det ju inte - det är ju vi som valt styrelsen på årsmötet.... Och det är vi som i varje ögonblick kan avsätta styrelsen och välja en ny (vet ej vad som står exakt i stadgarna, men i princip borde det fungera även mellan årsmöten)

Jag för min del tänker inte straffa Fimpen mfl för det slag jag fick av en överhet polis med batong....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tror vi kan vara överens om att de allra flesta här är FÖR JK och tycker att det begicks ett antal felsteg från Polisen och från DIF Hockeys håll.

Det är klart som fan man blir ledsen, förbannad, besviken när man blir kränkt och/eller felbehandlad.

Jag håller med om ALLT det där. Det jag valt att göra - kanske enkelt för mig - är att stötta laget och konceptet Djurgårdens IF Hockey och låta det andra puttra vid sidan av så länge. Om vi får en bra start och en stabil säsong kommer det finnas tid och kraft till diskussioner och förhandlingar som ger något. En dialog mellan alla parter där det dras upp tydliga riktlinjer för hur det ska skötas framöver.

Om våra supportrar gör sig skyldiga till brott på Hovet genom att attackera andra kan inte DIF Hockey stå bakom detta. Tyvärr är det omöjligt. Om flera hundra hockey-supportrar springer runt och härjar inne på Hovet kommer några att få smaka batong och då till och med kanske nån oskyldig blir bonkad. Det är olyckligt. Att tvingas till random piss-prov och godtyckligt tryckas ner av Polisen är däremot förkastligt och det ska inte tolereras av DIF Hockey. Vi ska inte heller tvingas betala för Polisen vid derbyn etc.

Något jag tycker är otroligt viktigt är att JKs representanter låter bli att strö salt i såren. De bör i alla lägen verka för en lösning och se till att de som lyder under dem - alla medlemmar i JK - förstår att JK VILL lösa situationen. Detta för att undvika att det negativa när sig självt - vilket allt negativt har en tendens att göra. Misery loves company etc etc. Joel Lillbroända ses som en ledarfigur och sätter tonen för många andra. Det måste tas på allvar. Om man kan påverka många ska man vara jävligt klar med vad man ställer sig upp och säger. Vilken effekt är man ute efter med det man säger? Och - NEJ - det går inte att svära sig fri från det ansvaret genom att skriva en Brask-lapps-text i sin twitter-profil där man hävdar att "Detta är min personliga twitter. Åsikterna är mina egna och inte xx xxxx.." de får ändå effekt.

Ledsen om jag är rörig. Hoppas tankarna når ut.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Är helt med på Andys, Magnutz mfl linje.

Jag kommer aldrig kunna välja bort DIF. Det är inget val. DIF är allt för mig och skölden ger mig en enorm stolthet.

Att ishockeyföreningen är misskött skriver jag under på alla dagar i veckan. Men för mig kommer aldrig styrelsen att vara DIF för mig. DIF är skölden. Styrelsen kan man byta ut, men färgerna består.

Nu, mer än någonsin tidigare under mina levnadsår, behöver DIF allt stöd de kan få.

Jag kommer följa mitt kära lag i med och motgång.
För evigt, oavsett.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Är helt med på Andys, Magnutz mfl linje.

Jag kommer aldrig kunna välja bort DIF. Det är inget val. DIF är allt för mig och skölden ger mig en enorm stolthet.

Att ishockeyföreningen är misskött skriver jag under på alla dagar i veckan. Men för mig kommer aldrig styrelsen att vara DIF för mig. DIF är skölden. Styrelsen kan man byta ut, men färgerna består.

Nu, mer än någonsin tidigare under mina levnadsår, behöver DIF allt stöd de kan få.

För evigt, oavsett.
Just därför är DIF hockeys agerande väldigt konstigt. Nu borde de verkligen vilja lösa problem.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:

För evigt, oavsett.
Just därför är DIF hockeys agerande väldigt konstigt. Nu borde de verkligen vilja lösa problem.
Problemen ligger nog i att de som sitter i styrelsen är så långt ifrån den vardagliga verksamheten att de inte fattat vikten av att sköta relationen med fansen. Känns mer och mer så. Kommunikations-fail.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:

För evigt, oavsett.
Problemen ligger nog i att de som sitter i styrelsen är så långt ifrån den vardagliga verksamheten att de inte fattat vikten av att sköta relationen med fansen. Känns mer och mer så. Kommunikations-fail.
Där har vi nog det största problemet, men vad kan man göra för att lösa detta? Det gäller att någon med riktigt bra inflytande i klubben öppnar deras ögon o informerar om vikten i att ha en riktigt bra relation till sina supportrar, för i slut änden så är alla klubbar i stort behov av sina fans. Det vore ju tragiskt om en klubb som Djurgården skulle misslyckas med detta när de har en av Sveriges största supporter skara.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

emilin skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:

För evigt, oavsett.
Där har vi nog det största problemet, men vad kan man göra för att lösa detta? Det gäller att någon med riktigt bra inflytande i klubben öppnar deras ögon o informerar om vikten i att ha en riktigt bra relation till sina supportrar, för i slut änden så är alla klubbar i stort behov av sina fans. Det vore ju tragiskt om en klubb som Djurgården skulle misslyckas med detta när de har en av Sveriges största supporter skara.
Fimpen? Challe?

Två personer som säkerligen brinner för klubben och borde ha inflytande att "öppna ögonen".
Kan vara så att Challe har fullt upp med annat (sportchef och tränare). Men Fimpen känns som en person som borde kunna vara med och "medla" mellan fans och ledning. Någon som känner Fimpen? Personligen har jag bara hälsat någon enstaka gång. Jag blir lite barnsligt blyg när jag träffar spelarna och har inte snackat någon längre stund med någon av dem.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

SirDIFalot skrev:

För evigt, oavsett.
Som jag skrev, styrelsen har en hel del övrigt att önska. Till dess att vi får en kompetent styrelse tänker jag inte sitta med armarna i kors. Då kan det vara över för hockeyn. Vi måste stå upp för klubben och rädda den nu.

Man kan väl inte bryta med frugan bara för att svärmor är ett monster? :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Personligen så finner jag det hela som en oerhört komplicerad situation.

För något år sedan hade jag inte överhuvudtaget kunnat förstå hur JK-folk kunde ens orka bry sig, men efter att ha bevittnat agerandet från polisen och DIF Hockeys likgiltighet så ändrade jag uppfattning tämligen radikalt. Förstår således att de som drabbats har oerhört svårt att stå bakom klubben när man låter polismakten pissa på sina fans. Förstår naturligtvis också att man just nu har mest chans att påverka det framtida vägval som föreningen är tvingad att fatta.

Men samtidigt håller jag med om att man måste se bortom detta i detta läge för att hjälpa vår klubb på fötter igen. Det är inte vår förening som stått bakom dessa snedsteg från ordningsmaktens sida, eller våra egna ordningsvakter. Det är vår makt, som medlemmar och aktiva supportrar att göra något åt saken.

Jag är rädd att likgiltigheten och att välja att strunta i hockeyn kan vara dödsstöten som får vår förening att gå under...är det värt det? I mitt tycke är svaret "Nej".

Men det är en jävligt svår fråga som man kan ligga och grubbla på hur länge som helst...
Skriv svar