Hoppet är det sista som överger oss.Pogue Mahone skrev:drömma kan man ju alltid göra:D

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Hoppet är det sista som överger oss.Pogue Mahone skrev:drömma kan man ju alltid göra:D
Håller med till 100%. Fegt och ynkligt beteende. Gömmer sig bakom ett jävla twitter konto. Väldigt konstruktivt agerande...Doyle skrev:Suck...dessa små människor som förstör det andra försöker bygga upp. Joel...Ställ dig vid skammpålen eller delge din kritik i PM till berörd person i stället för på något jävla twitter!!!...TOMTE eller TROLL välj det som passar dig bäst![]()
![]()
Det var inte menat till eran diskussion skulle bara skriva det i tråden vart fel, ber om ursäkt för det, var mer en fråga om någon visste vad han menade, om det fanns några missförstånd angående JK som jag har missat, för han om någon måste ju veta vad som pågår mellan JK o DIF.gurra skrev:Skrev någon något gällande mitt inlägg eller vadå? Ser inga kopplingar överhuvudtaget.emilin skrev:Joel Lillbroända ?@JoeLillsgurra skrev:Håller med om att det är synd att en del inte förnyar pga de övergrepp de blivit utsatta för men annars håller jag inte med. Folk är ju skittaggade inför säsongen. Vet inte vilken stad du bor i men i stockholm så är det bra ös kring hockeyn. Folk börjar verkligen tagga till och det är många supporterdrivna projekt som är på gång. Förmodligen mer än någonsin.SirDIFalot skrev:Det vore en väldigt bra början i alla fall. Jag tror det kan ta ett par år att locka tillbaka de supportrarna som blivit utsatta och de som har vänner som blivit utsatta. Tyvärr. Men förståeligt.-daniel- skrev:Jag delar din oro, men samtidigt får det ju en jävligt bitter smak i munnen om ingen pratar hockey just nu när föreningen antagligen behöver det mer än någonsin. Ger ett intryck av medgångarssupporters, även om själva grundbeslutet till att inte följa hockeyn aktivt knappast har med själva degraderingen att göra.
Får hoppas konflikten mellan JK & DIF kan lätta något, men jag vet inte vad jag skall tro om det.
Hörde en snubbe som sa att han tänker börja gå på hockey igen när vi är tillbaka i elitserien men det är ju bara medgångare som vi klarar oss utan. Tror bestämt att det kommer bli ett bra publikår!
Råkade titta in på forumet på difhockey.se. Ungefär lika kul som att sticka nålar i ögonen. Tillbaka till verkligheten nu... Vad kan han mena med det.
Eller säger du att det är som att sticka nålar i ögonen på någon för att jag anser att folk är taggade inför säsongen? Hänger inte med.
Kommer från någon med ett anonymt forumkonto med någon seriefigur?Lucky Luke skrev: Håller med till 100%. Fegt och ynkligt beteende. Gömmer sig bakom ett jävla twitter konto. Väldigt konstruktivt agerande...
Vad är du själv då? En årstid....season skrev:Kommer från någon med ett anonymt forumkonto med någon seriefigur?Lucky Luke skrev: Håller med till 100%. Fegt och ynkligt beteende. Gömmer sig bakom ett jävla twitter konto. Väldigt konstruktivt agerande...
Han skriver på sin twitter att Andy och jag inte förstår problematiken kring DIF Hockey/JK eller ens visar ett intresse av att förstå den.Pogue Mahone skrev:hur har han hängt ut dig på twitter och varför skulle han göra det?
Jag förstår problematiken.Magnutz skrev:Han skriver på sin twitter att Andy och jag inte förstår problematiken kring DIF Hockey/JK eller ens visar ett intresse av att förstå den.Pogue Mahone skrev:hur har han hängt ut dig på twitter och varför skulle han göra det?
Det kan uppfattas så - det är jag med på - men jag och helt säkert Andy också förstår problematiken. Det jag också inser är att det inte är läge att bråka. Problemen som finns har jag respekt för, sen. Nu finns det fler saker som är viktigare för DIF Hockey än situationen mellan klubben och JK. Det har bantats i organisationen, föreningen har ont om pengar och måste upp till ES igen annars blir det total katastrof. Då är det för sent att sluta upp kring laget.
Att det är en dålig sits för både JK och DIF Hockey att inte problemen undanröjts är jag med på. Jag önskar inget hellre än att JK och klubben stod på samma sida och var de godaste av vänner. Jag har alltid gillat JK och anser att supporterföreningen är mycket viktig. När jag ställs inför valet att antingen stötta DIF Hockey eller annan part blir mitt val dock alltid mycket enkelt: Jag står alltid på DIF Hockeys sida. Även om jag i grund och botten sympatiserar med JK så står klubben före. Om vi inte stöttar klubben nu och vi fastnar i HockeyAllsvenskan blir det hårda, mycket hårda år framöver.
Sedan kan man argumentera att DIF Hockey borde göra allt för att komma överens med JK nu då JK behövs mer än någonsin. Det köper jag och hoppas att starka kraftansträngningar görs för att lösa problemen. Grupper som BRB och andra tar inte JKs plats. De bör heller inte påverka en professionell förhandling mellan DIF Hockey och JK. Däremot uppstår dessa grupper när behoven för stöd ökar och inget händer. Spontant.
Så, för att göra en rörig post lite klarare?! (har grillen på och är därför lite splittrad...)
Jag förstår problematiken - Jag vill att JK och DIF Hockey ska vara vänner - Jag önskar att en överenskommelse kan nås för JK och Fabriken behövs - Jag gillar JK skarpt och är bedrövad över föreningens frånvaro i Hockeyn.
/M
Att sitta på norra halvklotets kanske mest gnälliga sportforum och säga att någon med ett öppet engagemang kring klubben och supporterföreningen är gnällig känns inte så relevant. Och att "hänga ut någon" på twitter känns ju ganska... harmlöst ...för att ta i i överkant.Lucky Luke skrev:Vad är du själv då? En årstid....season skrev:Kommer från någon med ett anonymt forumkonto med någon seriefigur?Lucky Luke skrev: Håller med till 100%. Fegt och ynkligt beteende. Gömmer sig bakom ett jävla twitter konto. Väldigt konstruktivt agerande...
Jag tycker bara att om man är så kritiskt som han verkar vara så är det väl mer konstruktivt att ta det personligen med de personer han kritiserar. Jag vet inte hur bra det är att kritisera via twitter. Men det är möjligt att jag har fel och att det leder till att det löser sig mellan DIF och JK. Men jag tror tyvärr inte det. Vad tror du själv?
Jag talar om JK i tredje person därför att jag inte längre är medlem.season skrev:Att sitta på norra halvklotets kanske mest gnälliga sportforum och säga att någon med ett öppet engagemang kring klubben och supporterföreningen är gnällig känns inte så relevant. Och att "hänga ut någon" på twitter känns ju ganska... harmlöst ...för att ta i i överkant.Lucky Luke skrev:Vad är du själv då? En årstid....season skrev:Kommer från någon med ett anonymt forumkonto med någon seriefigur?Lucky Luke skrev: Håller med till 100%. Fegt och ynkligt beteende. Gömmer sig bakom ett jävla twitter konto. Väldigt konstruktivt agerande...
Jag tycker bara att om man är så kritiskt som han verkar vara så är det väl mer konstruktivt att ta det personligen med de personer han kritiserar. Jag vet inte hur bra det är att kritisera via twitter. Men det är möjligt att jag har fel och att det leder till att det löser sig mellan DIF och JK. Men jag tror tyvärr inte det. Vad tror du själv?
Det jag stör mig på att många här pratar om JK i tredje person. De ska göra saker, de ska engagera sig, de ska komma överens etc. Det är väl upp till var och en av er att engagera er och sätta er på dessa möten, organisera resorna etc.