Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Frajn
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Frajn »

Heaty skrev:
Frajn skrev:Citerat från säsongskortstråden:
Heaty skrev:Bara att hetsa dem som inte sjunger i klacken, säga åt föräldrar med smååååååbarn i klacken att dra och hota folk som sitter ner. Utnyttjar man det billigare priset ska man fan bidra på ett annat sätt.
Behövs inte vara någon organiserad grupp som får det att funka, få folk att förstå att det inte är okej att hålla käften i klacken. Om alla tar sitt ansvar och får folk att känna sig ovälkomna när man inte sjunger i klacken. I värsta fall får man säga till på skarpen så att idioten antingen början sjunga eller flyttar på sig.
Bevisligen så fungerar det inte att få folk att förstå att man står i klacken för att bidra med stämmning. Tyvärr inte. Men tror inte att dina metoder kommer att leda till någon förbättring, tror snarare att det kommer att leda till att det blir en dålig atmosfär på läktaren där vissa kanske till och med kommer känna ångest inför huruvida man ens ska gå på matchen. Har inget emot att man hetsar folk att sjunga men att hota andra? Inte en metod värdig DIF.
Det är väl självklart inte optimalt. Men om någon som totalt pissar på DIF vill jag inte ha på hovet. Det är väl bara bra om personen inte vill gå på match I KLACKEN igen. Tror att man bara håller sig borta från klacken nästa gång.
Dessutom tror jag att alla dessa klackturister beror på att klacken fått lika mycket losermentalitet som laget hade förra året. Man accepterar att folk kommer och kör över oss i klacken genom att inte sjunga.
Håller med dig i sakfrågan men inte metoden. Är verkligen något jag inte vill se. Just på grund av det så bör man försöka hitta ett annat sätt att lösa problematiken.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Hallå folket!

Jag håller på med en liten låt till Djurgårn, och undrar lite över en ramsa som jag tänkt använda som intro till själva låten, dock kan jag inte komma på vad den heter, och jag försöker hitta ljudklipp från den att använda som intro.

Har bara hört den på hockeyn, då jag är hockeynörd och tyvärr inte har så mycket intresse av fotbollen (Även om det naturligtvis är Djurgården som gäller där också ;))

Ramsan eller om man nu skall försöka skriva ut den går något såhär:

DIF! klapp klapp klapp klappklapp DIF! klapp klapp klapp klappklapp

Ber om ursäkt om jag inte gör den rättvisa i text, men det är knepigare än man tror xD

Någon som vet vad den heter, och månne har ljudklipp till den?

Som "belöning" kan jag posta låten här på forumet om och när den blir klar, så får ni risa eller rosa den bäst ni vill!

Alltid oavsett och tack på förhand!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
JohanPez

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

18DIF91 skrev:Hallå folket!

Jag håller på med en liten låt till Djurgårn, och undrar lite över en ramsa som jag tänkt använda som intro till själva låten, dock kan jag inte komma på vad den heter, och jag försöker hitta ljudklipp från den att använda som intro.

Har bara hört den på hockeyn, då jag är hockeynörd och tyvärr inte har så mycket intresse av fotbollen (Även om det naturligtvis är Djurgården som gäller där också ;))

Ramsan eller om man nu skall försöka skriva ut den går något såhär:

DIF! klapp klapp klapp klappklapp DIF! klapp klapp klapp klappklapp

Ber om ursäkt om jag inte gör den rättvisa i text, men det är knepigare än man tror xD

Någon som vet vad den heter, och månne har ljudklipp till den?

Som "belöning" kan jag posta låten här på forumet om och när den blir klar, så får ni risa eller rosa den bäst ni vill!

Alltid oavsett och tack på förhand!
Oklart om den har något namn, det bästa om du ska använda den som "sampling" är väl nästan att du spelar in den på plats. Dels för etik- och moralbiten men kanske framförallt för att du har möjlighet att få bättre ljudkvalité än om du snor ljudspåret från något sunkigt youtubeklipp (som förmodligen har spelats in med mobil) och komprimerats rätt hårt.

That's my two cents.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Det kanske är lite tidigt men vet någon om vad som planeras med klacken inför nästa säsong? Någon som är insatt i JK eller är någon med i Fabriken?
Användarvisningsbild
Jepe

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Hajduk skrev:Det kanske är lite tidigt men vet någon om vad som planeras med klacken inför nästa säsong? Någon som är insatt i JK eller är någon med i Fabriken?
Du får nog vänta tills dialogen med DIF Hockey är klar innan du kan få något svar gällande detta.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Har aldrig stått i klacken då jag pluggar i USA och inte kommer från stockholm ( dåliga usräkter jag vet), men när jag har fått csports till att funka så har det varit ett sant nöje att höra hur ni har kört och tuggat på såväl i motvind som i medvind! Vill bara tacka för allt fint som JK har gjort och jag hoppas att allt löser sig till nästa säsong så att vi kan än en gång visa vilka som är Sveriges bästa supportrar!
För det är Djurgården som får mig att le!
nyllet

Varför inte flytta klacken till långsidan ?

Inlägg av nyllet »

varför flyttar vi inte klacken till långsidan nu... kör en fet klack vid utvisningsbåset hela jäkla långsidan... Fan så roligt det skulle bli
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Varför inte flytta klacken till långsidan ?

Inlägg av SirDIFalot »

nyllet skrev:varför flyttar vi inte klacken till långsidan nu... kör en fet klack vid utvisningsbåset hela jäkla långsidan... Fan så roligt det skulle bli
För att det är dom bästa platserna på arenan och dom skulle i så fall bli dyrare och mindre klackfolk skulle komma. Alternativt om man behöll priserna så skulle icke-klack människor köpa biljetterna där bara för att det är dom bästa platserna. Sedan är det omöjligt att sälja ut kurvan med sittplatsbiljetter då det inte är bra platser.
Expert.
nyllet

Re: Varför inte flytta klacken till långsidan ?

Inlägg av nyllet »

SirDIFalot skrev:
nyllet skrev:varför flyttar vi inte klacken till långsidan nu... kör en fet klack vid utvisningsbåset hela jäkla långsidan... Fan så roligt det skulle bli
För att det är dom bästa platserna på arenan och dom skulle i så fall bli dyrare och mindre klackfolk skulle komma. Alternativt om man behöll priserna så skulle icke-klack människor köpa biljetterna där bara för att det är dom bästa platserna. Sedan är det omöjligt att sälja ut kurvan med sittplatsbiljetter då det inte är bra platser.

Iof sant, men satans så roligt det hade varit. Förstå när borta laget får en utvisning, folk börjar hänga sig över plexit och hettsa mot deras spelare ojojoj vad dom skulle bli irreterade och spela förhoppningsvis dåligt efter det :D
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Någon som vet något mer hur läget är mellan JK och DIF Hockey?

Så tråkigt att det ska behöva bli som det blivit.
DIF!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Daniel942 skrev:Någon som vet något mer hur läget är mellan JK och DIF Hockey?

Så tråkigt att det ska behöva bli som det blivit.
Håller helt klart med dig. Jag, farsan och mina bröder har alltid gått på hockey och fotboll ihop i alla år och jag älskar stämningen som kan vara och oftast är på hovet. Men för att få ett svar på din fråga tycker jag du skall skicka ett mail till JK och fråga så vet du att svaret du får stämmer och inte bara ett "JK skiter i hockey de håller bara på med fotboll"... och får du ett svar från JK berätta hur det står till :D

Ps. Undrar om Keene kan åka grillor... Ds.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Någon msom vet hur det blir tänker Järnkaminerna stå upp för våra färger och stötta våra hockeykrigare eller inte?

De skulle väl komma ut med någon slagt kommunike under juli kring hur de såg på hockeyn?

Det är exakt en vecka kvar till första matchen. Jag hoppas verkligen att sveriges bästa suporterklubb vill vara med på resan tillbaks till elitserien. Särskilt nu när intresset och draget kring hockeyn är större än någonsin. Rekoer i sålda säsongsjort, rekort mycket folk på öppen träning och allmänt sjukt drag och tunga förväntningar på den komnande säsongen. Alla (utom Järnkaminerna) snackar hockey och hausen är total...

Hoppas verkligen att de också vill hänga på. Det vore underbart. Någon som vet?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Andy skrev:Någon msom vet hur det blir tänker Järnkaminerna stå upp för våra färger och stötta våra hockeykrigare eller inte?

De skulle väl komma ut med någon slagt kommunike under juli kring hur de såg på hockeyn?

Det är exakt en vecka kvar till första matchen. Jag hoppas verkligen att sveriges bästa suporterklubb vill vara med på resan tillbaks till elitserien. Särskilt nu när intresset och draget kring hockeyn är större än någonsin. Rekoer i sålda säsongsjort, rekort mycket folk på öppen träning och allmänt sjukt drag och tunga förväntningar på den komnande säsongen. Alla (utom Järnkaminerna) snackar hockey och hausen är total...

Hoppas verkligen att de också vill hänga på. Det vore underbart. Någon som vet?
Var det inte en forumit som idag publicerade ett svar från Dan Blomberg där han berättade att dem inte är 100% överens än men att Järnkaminerna kommer ge sitt fulla stöd till hockeylaget under matcherna.

Tror att det var Pogue Mahone som låg bakom det inlägget. Annars ber jag om ursäkt för ett oklart minne.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Det stämmer jag mailade Dan och frågade och han svarade efter någon timme eller så, mkt snabbt svar ifrån Dan vilket var bra:D

detta var det svar jag fick:

"Tjena, tack för mejlet.
Vi kommer inom ett par-tre dagar publicera en text på hemsidan ang. relationen med DIF Hockey. Kortfattat kan man säga att vi nått en bit på vägen även om inte allt är löst. Men under säsongen kommer vi ge laget vårt fulla stöd på och mellan matcher.

Mer info på hemsidan inom kort som sagt, håll utkik"
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jösses... De marginaliserar sig själva, lite märkligt.

Samtidigt som de funderar på hur viktiga och kränkta de är så är ståplats slutsålt för länge sedan. Go figure.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar