DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Kentta »

Alltså dom här FÖRBANNADE korta hörnorna, jag blir galen! Erton tappar oerhört mycket boll, Oyal ser lite vilsen ut där ute på vänsterkanten. Vi måste komma till avslut, så länge inte Hämäläinen tar dom avsluten..
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Seriöst asså, hur jävla inkompetenta spelare kan man ha i ett fotbollslag? Jag känner fan för att slå sönder min tv varje gång Sjölund och Nymann slår alla dessa jävla korta hörnor, dom är så jävla dåliga. Jag kan fan slå bättre hörnor än Nymann och Sjölund. Vi har typ 10 hörnor varje match, och gör aldrig ett mål på en hörna. Hur jävla svårt ska det vara att lyfta in bolljäveln? Jag kan göra det, alla mina polare som någon gång har kört fotboll kan göra det, så varför gör inte Djurgården det? Bedrövligt är ordet, man blir bara frustrerad av att se skiten.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF är som en sämre kopia av Japans damlandslag, sjukligt ineffektivt.
Hörnorna är ett STORT skämt.

Åh andra sidan är det rätt svårt att göra mål på DIF nu, motståndarna får ju knappt låna bollen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Seriöst asså, hur jävla inkompetenta spelare kan man ha i ett fotbollslag? Jag känner fan för att slå sönder min tv varje gång Sjölund och Nymann slår alla dessa jävla korta hörnor, dom är så jävla dåliga. Jag kan fan slå bättre hörnor än Nymann och Sjölund. Vi har typ 10 hörnor varje match, och gör aldrig ett mål på en hörna. Hur jävla svårt ska det vara att lyfta in bolljäveln? Jag kan göra det, alla mina polare som någon gång har kört fotboll kan göra det, så varför gör inte Djurgården det? Bedrövligt är ordet, man blir bara frustrerad av att se skiten.
Jag tror inte det är Sjölund och Nymann själva som väljer att antingen köra korta hörnor en hel match eller låg hörnor på första stolpen som ska skarvas vidare. Det är ju förstås upp till MP.
Expert.
Användarvisningsbild
luncano

DIF Fotboll

Inlägg av luncano »

Kentta skrev:Alltså dom här FÖRBANNADE korta hörnorna, jag blir galen! Erton tappar oerhört mycket boll, Oyal ser lite vilsen ut där ute på vänsterkanten. Vi måste komma till avslut, så länge inte Hämäläinen tar dom avsluten..
Det är helt OTROLIGT. Att inte ens med 10 sek kvar kunna lägga en normal hörna är bara sjukt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Jag tror inte det är Sjölund och Nymann själva som väljer att antingen köra korta hörnor en hel match eller låg hörnor på första stolpen som ska skarvas vidare. Det är ju förstås upp till MP.
Att dom slår många korta hörnor beror nog på MP, men alla dessa misslyckade på första stolpen är typiskt allsvenskan. Det handlar om en avsaknad av precisionsförmåga, och att spelarna helt enkelt inte besitter förmågan att kunna placera 9 av 10 hörnor in centralt i straffområdet. Hörnor på första stolpen är helt värdelöst såvida man inte har en kille som Crouch som lyckas skarva vidare bollen varje hörna, och därför ser man nästan aldrig låga hörnor mot första stolpen i den internationella toppfotbollen eftersom bra lag har spelare som kan lyfta in en boll perfekt i straffområdet.

Men MP har en stor ansvar i detta. Man börjar ju fundera över hans kompetens som tränare om han beordrar allsvenska sopor att försöka korta varianter. Sannolikheten att dom lyckas med våra genomusla spelare är minimal. När vi väl lyfter in bollen blir det nästan alltid farligt, och jag vet inte varför vi inte gör det oftare, MP verkar inte vilja se nickmål på hörnor som det verkar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror inte det är Sjölund och Nymann själva som väljer att antingen köra korta hörnor en hel match eller låg hörnor på första stolpen som ska skarvas vidare. Det är ju förstås upp till MP.
Att dom slår många korta hörnor beror nog på MP, men alla dessa misslyckade på första stolpen är typiskt allsvenskan. Det handlar om en avsaknad av precisionsförmåga, och att spelarna helt enkelt inte besitter förmågan att kunna placera 9 av 10 hörnor in centralt i straffområdet. Hörnor på första stolpen är helt värdelöst såvida man inte har en kille som Crouch som lyckas skarva vidare bollen varje hörna, och därför ser man nästan aldrig låga hörnor mot första stolpen i den internationella toppfotbollen eftersom bra lag har spelare som kan lyfta in en boll perfekt i straffområdet.

Men MP har en stor ansvar i detta. Man börjar ju fundera över hans kompetens som tränare om han beordrar allsvenska sopor att försöka korta varianter. Sannolikheten att dom lyckas med våra genomusla spelare är minimal. När vi väl lyfter in bollen blir det nästan alltid farligt, och jag vet inte varför vi inte gör det oftare, MP verkar inte vilja se nickmål på hörnor som det verkar.
Vi har väldigt bra facit på fasta situationer i år. Faktiskt. Båda på frisparkar och hörnor.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Vi har väldigt bra facit på fasta situationer i år. Faktiskt.
Ja alltså inledningsvis gjorde vi en hel del mål på hörnor. Men av någon anledning började vi med korta hörnor efter ungefär 10 omgångar, och sedan dess har vi varit jävligt ofarliga med något enstaka undantag. Det är synd att våra spelare inte gör det enkelt för sig, det känns så onödigt att komplicera till spelmoment som kan göras på ett så simpelt och effektivt sätt.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

BRA ERTON!
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Errrrton!

Tack för det, det livade upp stämningen på bussen mot Jönköping en hel del!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

När kommer 1-1 tror ni...?

Snygg fint innan målet, som riktig fotboll nästan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Sv: DIF Fotboll

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Helvete så skönt med andra raka. Slapp 1-1 igen, underbart.

Skickat med min HTC Sensation via Tapatalk 2.
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Så jävla skönt med två raka 3or!
Mot platsen framför gnihet!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Underbara ljuvliga 3 poäng. Känns som vi inte alls förtjänade det i andra halvleken (som stundtals var rejält blek i mitt tycke). Men det var väl lite retroaktiva tre poäng...!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Underbara ljuvliga 3 poäng. Känns som vi inte alls förtjänade det i andra halvleken (som stundtals var rejält blek i mitt tycke). Men det var väl lite retroaktiva tre poäng...!
Snacka om att det var en seger som är frukten av våra nyförvärv. Vi har en stabil sista utpost och en matchvinnare framåt. 1-0, som för några veckor sedan garanterat hade slutat 1-1 eller i 0-1 förlust.
Expert.
Skriv svar