Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Raus »

Jag gjorde en video om Ottosson med Time som låt i videon.

Vårt intro förra året hade också Time som bakgrundsmusik. Vet inte vilken du menar dock.
Losing all hope was freedom.
Mash

Inlägg av Mash »

Inteno skrev:Tjenare! Söker en film på youtube med låten Time som är skapas av Hans Zimmer! Skulle uppskatta om jag kunde få hjälp med att hitta den!

Detta är den enda jag kan komma på.. Fotbollen 2009.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Mash skrev:
Inteno skrev:Tjenare! Söker en film på youtube med låten Time som är skapas av Hans Zimmer! Skulle uppskatta om jag kunde få hjälp med att hitta den!

Ett tips kan ju vara att sätta på ljudet. Det är inte time som spelas i videon..
Mash

Inlägg av Mash »

Raus skrev:
Mash skrev:

Ett tips kan ju vara att sätta på ljudet. Det är inte time som spelas i videon..
Fan jag tyckte det var rätt likt! :roll:
Musiken känner jag igen som satan.. Nu om du säger det är fel video så shit happends!
Inteno

Inlägg av Inteno »

SirDIFalot skrev:
Testat söka på "Hans Zimmer - Time" så kommer det upp massor? Eller menar du någon Djurgårdsvideo med den låten eller vadå?
Klart det är en film med dif! ;)
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av Andy »

BaronVonDif skrev:
Andy skrev:
BaronVonDif skrev:Större artister knutna till ett management/bolag brukar vara svåra att få loss, inte för att dom är giriga utan för att deras management är det, sen beror det ju på vad det ska vara för låt? Rock/metal tilltalar klacken, dom yngre vill ha smurf hits, dom äldre rockabilly och dom övriga techno? Blir omöjligt att göra alla nöjda. Jobbar mest och helst med rock själv men kan flörta med andra genre också.
Jag vill ha en trallvänlig kult låt som tilltalar alla.

En klassiker som står sig år efter åt. Gärna med ett stänk av brittiskt sent 60-tal eller tidigt 70-tal då SKA mötte punk som mötte fotbollsramsor (fast i vårt fall lite mer välspelat, rensjunget och tonsäkert).

Är du seriöst intresserad av att hjälpa till kan du PM:a mig.

Detta är ett utmärkt exempel på hur det kan gå till när Djurgårdare hjälper Djurgårdare att hjälpa Djurgården. Det är kärnan i vårt nästa projekt....
PM skickat, "en tidslös klassiker som tilltalar alla" var ingen liten beställning, har väl inte skrivits sådana låtar sedan 80- talet, är ju som att be Pickard hålla nollan hela kvalserien.:razz:
Är dock rätt säker på att just nämda genre inte tilltalar alla men kan vara värt ett försök, vill inte åka på bögstryk av klacken för att dom hatar låten, kanske att jag gör fler låtar i olika genre så får folk rösta? Vi tar detta vidare via PM.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Great!

Ringer dig i morgon. Kul att ha dig ombord!

Tänk dig Ugglas pom-pom-pom möter Håkan Södergrens H-O-C-K-E-Y möter Sham 69 möter Clash så vet du vad jag menar...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Inteno skrev:
SirDIFalot skrev:
Testat söka på "Hans Zimmer - Time" så kommer det upp massor? Eller menar du någon Djurgårdsvideo med den låten eller vadå?

Menar du förra årets intro eller? Det finns ej på youtube pga rättighetsskäl.
Inteno

Inlägg av Inteno »

Raus skrev:
Inteno skrev:
SirDIFalot skrev:

Menar du förra årets intro eller? Det finns ej på youtube pga rättighetsskäl.
Kan va de, ingen som har de och kan skicka det?
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Andy skrev:Tänk dig Ugglas pom-pom-pom möter Håkan Södergrens H-O-C-K-E-Y möter Sham 69 möter Clash så vet du vad jag menar...
Andy, vad ska musiken användas till? Till ett nytt intro eller till en ny kamplåt som ska ta oss upp till finrummet igen? :D

Fan vad jag älskar, Sham 69's - If The (Kids) Fans Are United!

http://www.youtube.com/watch?v=QsPdum9UTUs

&

The Clash's - The Magnificent (Seven) Djurgården :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=NqJR9yDp ... re=related
Bild
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Rocky3000 skrev:
Andy skrev:Tänk dig Ugglas pom-pom-pom möter Håkan Södergrens H-O-C-K-E-Y möter Sham 69 möter Clash så vet du vad jag menar...
Andy, vad ska musiken användas till? Till ett nytt intro eller till en ny kamplåt som ska ta oss upp till finrummet igen? :D

&

Underbart med en grabb med bra musiksmak!

Låten skall användas som kam(anj)sång i vårt nästa projekt...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Andy skrev:Låten skall användas som kam(anj)sång i vårt nästa projekt...
Tack för det Andy! :D och avslöjandet av projekt kommer vid "Otto-ølen"? :)

Eller kan du bjuda på något redan nu? Man blir nyfiken så man spricker Andy! För man vill ju hjälpa till!
Bild
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Film- och bildtråden

Inlägg av BaronVonDif »

Rocky3000 skrev:

&

Nåt Sham 69 liknande kan jag nog slänga ihop, kommer nog behöva några röststarka från klacken eller varför inte några spelare för att få en riktigt fet refräng! Funderar även på att ge låten ett retro ljud så den får det där 70 tals soundet.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

BaronVonDif skrev:Nåt Sham 69 liknande kan jag nog slänga ihop, kommer nog behöva några röststarka från klacken eller varför inte några spelare för att få en riktigt fet refräng! Funderar även på att ge låten ett retro ljud så den får det där 70 tals soundet.
Fy fan vad Nice BaronVonDif!! Något smakprov som man kan njuta av? 8)
Bild
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Film- och bildtråden

Inlägg av BaronVonDif »

Rocky3000 skrev:
BaronVonDif skrev:Nåt Sham 69 liknande kan jag nog slänga ihop, kommer nog behöva några röststarka från klacken eller varför inte några spelare för att få en riktigt fet refräng! Funderar även på att ge låten ett retro ljud så den får det där 70 tals soundet.
Fy fan vad Nice BaronVonDif!! Något smakprov som man kan njuta av? 8)
Har inte pratat med Andy än så jag vill inte börja med nåt innan jag vet tidsram,hur lång låten ska vara osv.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Re: Film- och bildtråden

Inlägg av pulverapa »

BaronVonDif skrev:
Rocky3000 skrev:

&

Nåt Sham 69 liknande kan jag nog slänga ihop, kommer nog behöva några röststarka från klacken eller varför inte några spelare för att få en riktigt fet refräng! Funderar även på att ge låten ett retro ljud så den får det där 70 tals soundet.

Tyresö Manskör gjorde "Vi är Vinnare" tror jag, de kanske finns kvar?

Jag ställer gärna upp om det behövs, är bra på att sjunga. ;)
Skriv svar