Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BenZor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av BenZor »

Lockout i princip given i NHL.

http://blogg.aftonbladet.se/perbjurman/ ... ir-lockout

Hörnqvist, Kronwall, Murray, Oduya & Krüger m.fl i AS med DIF? Ja tack :)
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Tessan »

BenZor skrev:Lockout i princip given i NHL.

Jag vet inte vad jag ska tycka om lockout. Häftigt att få hem våra världsspelare, men om det bara blir över några månader - vad händer då med laget? Ett lag som svettats och svetsats samman under gristräningen. Alla juniorer med förhoppning om spel och utveckling i HA.
Det är en hype, det lär dra fulla hus, utnyttjar DIF läget kan vi dra in extra pengar genom ökad souvenirförsäljning och annat.
Spelarna kan höja sig genom att få dessa duktiga spelare vid sin sida. Men vad kan det kosta oss i slutändan? Om vi ändå kunde förstärka laget till Kvalserien istället.
Samtidigt minns jag hur underbart det var när Sundin & C:o kom hem och spelade.

Jag är kluven - hur känner ni?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tessan skrev: Jag är kluven - hur känner ni?
Tror du grubblar för mycket.

Givetvis välkomnar vi världens bästa hockeyspelare i DIF. Tror inte så mycket mer behövs sägas.

I övrigt kommer underhållningsvärdet att gå upp hysteriskt mycket under en ev. lockoutperiod. Och vi får nya klipp att nostalgiskt se tillbaks på.. ärligt talat börjar alla mina klipp från 2004-5 bli lite slitna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BenZor

Inlägg av BenZor »

Självklart behöver vi all hjälp vi kan få, men lika självklar är problematiken med
förväntningarna på att få spela, samt harmonin i laget.

Dock har jag svårt att se att vi kan ta hem massor av spelare, utan kanske med lite tur kan få
2-4 av dem. Att vissa juniorer får stiga åt sidan för dessa tror jag knappast de har problem med.

Tror nog Weigel & Co skulle uppskatta att få träna & lära sig av dessa.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Fyfan för lockout. Klart man vill se världens bästa spelare möta varandra i världens bästa liga.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Lakrisal skrev:Fyfan för lockout. Klart man vill se världens bästa spelare möta varandra i världens bästa liga.
Nu tittar jag inte på NHL, men jag håller med dig om att det är illa med en lockout, dessutom när den inte kommer vara hela säsongen då förstör den bara ännu mer.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Tessan skrev:
BenZor skrev:Lockout i princip given i NHL.

Jag vet inte vad jag ska tycka om lockout. Häftigt att få hem våra världsspelare, men om det bara blir över några månader - vad händer då med laget? Ett lag som svettats och svetsats samman under gristräningen. Alla juniorer med förhoppning om spel och utveckling i HA.
Det är en hype, det lär dra fulla hus, utnyttjar DIF läget kan vi dra in extra pengar genom ökad souvenirförsäljning och annat.
Spelarna kan höja sig genom att få dessa duktiga spelare vid sin sida. Men vad kan det kosta oss i slutändan? Om vi ändå kunde förstärka laget till Kvalserien istället.
Samtidigt minns jag hur underbart det var när Sundin & C:o kom hem och spelade.

Jag är kluven - hur känner ni?
När Sudden var hemma och spelade var ingenting mot den andra strejken/lockouten. Då fanns inga begränsningar för lagen. Minns VIK hur de blev bestraffade för att de spelade med tre svenska NHL proffs. Det kostade dem i slutändan elitserieplatsen och sedan KK.

Lockout är det verkligen bra för DIF? Håller lockouten hela säsongen? Om det skulle bli så kan vi nog glömma att gå upp till ES. Vi har inte en chans att få hit bra utländska spelare som de i ES har. Timrå som ser ut att bli svaga nästa år får en hel del bra förstärkningar. Vi måste hoppas på att DIF:are kommer hem och i princip spelar gratis.

Ska vi gå upp får vi hoppas på en lockout som inte blir långvarig och kostar ES lagen mer än det smakar. Men, det skulle vara kul att Murray i DIF tröjan:)
Användarvisningsbild
BenZor

Inlägg av BenZor »

Challe har ju tydligen fiskat sedan tidigare:

http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 4381293.ab
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av BaronVonDif »

BenZor skrev:Challe har ju tydligen fiskat sedan tidigare:

http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 4381293.ab
Han fiskade dock innan vi vart ett allsvenskt lag och det har nog dämpat intresset hos några. Det finns många fina namn på listan men jag skulle byta ut dom flesta mot bästa tänkbara keeper.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
elskaDIF

Inlägg av elskaDIF »

Här har någon tippat Djurgården som trea i serien. http://southsidesiljan.blogg.se/2012/au ... an-dj.html
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Klart att vi ska ta in spelare ifall det blir lockout (nej, inte tre nya femmor. 2-3 spelare, som är uttalade Djurgårdare. Bengan, Kronwall, Murray? Mums)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hur mycket kommer de att begära i lön? Det är ju helt orimligt att de ska spela för 0kr...
AktivSittplatsare

Inlägg av AktivSittplatsare »

Pengarna blir väl alltid den stora frågan för även om någon skulle spela gratis så måste väl en spelare försäkras mm? Klart att det vore kul att se de killarna på Hovet i höst men som sagt; hur länge stannar dem och vad händer när de drar?
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

android skrev:Intressant att man har uppdaterat längd och vikt på spelarna.

Blomstrand verkar ha lagt på sig 9kg (från 90-99), Bremberg fyra kg (91-95), Weigel tre kg, Erik Gustafsson kommer närmare 100kg strecket (92 nu låg på 80 förra säsongen har jag för mig!?). Holm uppe på 89, Lennhammer 87.

Däremot plockar man ner Arnesson till 81 (har för mig att det stod 87 förut. Även Falk har tappat en del.

Störst skillnad har alltså Gustafsson.

Såg nu att dom gamla vikterna finns kvar på Eliteprospects för dom som är sugna.
Wennberg ligger på 83kg, så vikterna stämmer inte till 100%. På tal om ingenting.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

De jag tror skulle hjälpa till utan att tveka och utan att ta lön är Krüger, Josefson, Kronwall, Bengan och Murray. Om Owuya som AHL:are berörs av lockouten kommer han nog också.

Fan, vad svårt det blir att bara välja ut ett fåtal av dem. Hockeyligan ville ju ev begränsa till
3 NHL-spelare per lag. Men DIF har ju inget med Hockeyligan att göra längre, då vi inte är kvar i ES, men antar att HA skulle införa nåt liknande de också med tanke på att det bara är ett väldigt fåtal lag som kommer få förstärkning, typ DIF, SSK ev Malmö o LIF. DIF är ju helt klart det lag som får bäst förstärkning

Sedan är ju frågan hur det kommer att bli för det sammansvetsade lag DIF nu verkar blivit om NHL-stjärnorna kommer in, men jag tror inte det komma störa gruppen, tvärtom.
Men problemet blir ju, om det bara blir en kort lockout, hur blir det då NHL-spelarna plötsligt lämnar gruppen och många DIF-spelare har börjat räkna med dem....

Men jag orkar inte tänka så mycket om,om, om, om....
Jag vill ha in de!
Kan bli ett rejält försprång i HA, även om NHL-spelarna lämnar mitt i säsongen. Och vilken publikmagnet det skulle bli, många mer sålda biljetter och mer pengar till DIF.
För DIFs del kan ju en lockout bli ett riktigt lyckokast.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Skriv svar