Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av gaspo »

android skrev:Intressant att man har uppdaterat längd och vikt på spelarna.

Blomstrand verkar ha lagt på sig 9kg (från 90-99), Bremberg fyra kg (91-95), Weigel tre kg, Erik Gustafsson kommer närmare 100kg strecket (92 nu låg på 80 förra säsongen har jag för mig!?). Holm uppe på 89, Lennhammer 87.

Däremot plockar man ner Arnesson till 81 (har för mig att det stod 87 förut. Även Falk har tappat en del.

Störst skillnad har alltså Gustafsson.

Såg nu att dom gamla vikterna finns kvar på Eliteprospects för dom som är sugna.
Mycket fläsk o vatten dom gått upp då. Eftersom du max går upp 1-1,5kg ren muskelmasssa per år vid ren styrketräning tex.
Senast redigerad av gaspo den 2012-08-09 13:43:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Blomstrand verkar ha lagt på sig 9kg (från 90-99), Bremberg fyra kg (91-95), Weigel tre kg, Erik Gustafsson kommer närmare 100kg strecket (92 nu låg på 80 förra säsongen har jag för mig!?). Holm uppe på 89, Lennhammer 87.

Däremot plockar man ner Arnesson till 81 (har för mig att det stod 87 förut. Även Falk har tappat en del.

Såg nu att dom gamla vikterna finns kvar på Eliteprospects för dom som är sugna.
Gällande Gustafsson så låg han på 88 kg förra säsongen, så det är inte så extremt som det verkar. Vi korrigerade det en bit in på säsongen så Eliteprospects hann nog inte ändra det.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

gaspo skrev:

Mycket fläsk o vatten dom gått upp då. Eftersom du max går upp 1-1,5kg ren muskelmasssa per år vid ren styrketräning tex.
Finns väl studier som säger upp mot 2kg vid optimala förhållanden.
Jimmy Peterson skrev:
Gällande Gustafsson så låg han på 88 kg förra säsongen, så det är inte så extremt som det verkar. Vi korrigerade det en bit in på säsongen så Eliteprospects hann nog inte ändra det.
Alright. Är ju ändå en hyfsad uppgång måste jag säga.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Känns bra att speciellt Gustafsson har lagt på sig ett par kilo, förhoppningsvis så börjar han tackla ännu mer. Våra backar väger i snitt ca 86 kilo, ganska lagom. Blir väldigt intressant att se Blomstrand, 99 kg, 188 cm, de är bara att smälla på! :wink:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kentta skrev:Känns bra att speciellt Gustafsson har lagt på sig ett par kilo, förhoppningsvis så börjar han tackla ännu mer. Våra backar väger i snitt ca 86 kilo, ganska lagom. Blir väldigt intressant att se Blomstrand, 99 kg, 188 cm, de är bara att smälla på! :wink:
Särskilt i kombination med hans ruggiga skridskoåkning.

Jag tror att Ludwig kan komma att bli väldigt svårstoppad i vinter.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Helvete, kommer inte vara kul att ha en frustande Ludwig bakom sig i sarghörnet. God natt, Timander.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sörensens 71 pannor måste vara i tunnaste laget för en hockeyspelare. Haha, hoppas han satsar stenhårt på grym speed istället.
Expert.
Magnutz

Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Sörensens 71 pannor måste vara i tunnaste laget för en hockeyspelare. Haha, hoppas han satsar stenhårt på grym speed istället.
Problemet jag ser med dessa tunnbröd ;) till spelare är att de inte har muskler nog för att skydda mot de hårda smällar de utsätts för. 100kg möter 70kg.. inte bra alls. Snabbhet är bra men på 100 försök kommer även den snabbe bli ordentligt proppad.

De lätta måste bygga lite mer massa. Inte tyngdlyftarmassa men.. mer. Under 80 är inte bra.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Har inte Wennberg legat på 71 kg nu ett tag? Har för mig att förra årets uppdatering (på junior-sidan) också ändrades till nuvarande 71.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Struten skrev:Har inte Wennberg legat på 71 kg nu ett tag? Har för mig att förra årets uppdatering (på junior-sidan) också ändrades till nuvarande 71.
Jag är osäker, men jag tror inte att varken Wennberg, Arnesson eller Åberg har vägt in sig i år?

Jimmy kan säkert bekräfta/dementera. Tänker eftersom dom är iväg med landslaget.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Upp med en ET-matchtråd snart så vi kan börja diskutera och ha oss. Har sån jävla hockeyabstinens nu.

Har dock ett problem.... Sambon fyller år på fredag, DIF premiärspelar på fredag. Hur gör jag för att gå på hockeyn utan att hon blir sur? Tips?
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Sjöwall skrev:Upp med en ET-matchtråd snart så vi kan börja diskutera och ha oss. Har sån jävla hockeyabstinens nu.

Har dock ett problem.... Sambon fyller år på fredag, DIF premiärspelar på fredag. Hur gör jag för att gå på hockeyn utan att hon blir sur? Tips?
Du har ju presenten klar :) Hon blir säkert jätteglad att få gå på hockey. Annars, glöm matchen :cry:
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

KYLERKYLER skrev:
android skrev:Formationerna från träningen:
Fredrik Bremberg - Dustin Johner - Fredric Weigel
Timmy Pettersson - David Lidström

Jimmie Ölvestad - Kristofer Ottosson - Markus Ljungh
Elias Granath - Kim Lennhammer

Henrik Eriksson - Christian Eklund - Marcus Sörensen
Philip Holm - Nils Andersson

Ludwig Blomstrand - Michael Holmqvist - Tim Eriksson
Erik Gustafsson - Alexander Falk

Intressant att Weigel får en plats så högt upp. Dock lär det ju vara så att den platsen är vigd åt Åberg. Både Ljungh och Fimpen har platser högre upp än vad jag förväntat mig.
Jag hade som sagt velat byta plats på Otto och Johner för att kunna spetsa till andrakedjan lite mer. Gillar faktiskt tanken på Holmqvist som center med två riktigt snabba och kvicka spelare runt omkring sig.

Jag tycker inte direkt att Philip Holm är en renodlad defensiv back. Kan ju vara för att jag sett honom en del i J20 där han var väldigt duktig offensivt. Kanske växer han ut som en defensiv back på seniornivå, däremot inte av klassiskt snitt (stor, stark, stabbig) utan han har ju väldigt fin skridskoåkning och bra handleder.
Ser helt ok ut tycker jag. Weigel kommer ej att ta en forwardsplats i de fyra första linorna. Mycket kan dock hända innan formationerna "sätter" sig. Hoppas att Ljung kan styra powerplay. Annars blir det som förra året, endast en PP femma. Då var ändå den inte speciellt bra. Rent ut sagt dålig långa perioder.

Vi får om dessa femmor står sig (+ Åberg) förlita oss på två femmor/linor som producerar. Hoppas tredje femman kan överraska mig och göra bra ifrån sig. Fjärde linan lär knappast skotta in mål.

Erik Gustafsson gjorde en riktigt bra grundserie från det han fick chansen (dålig i KS), hoppas han har utvecklats och tar en plats i första femman. Tror han har kapacitet till det. Backarna ser bra ut på pappret. Precis som förra året.

Chet P behöver hålla tätt och få allas stöd och förtroende. Tror också att vi kan behöva en målskytt till i Januari om detta ska räcka till ES. Kvalserien ja. Elitserien, mycket myclet tveksamt.
Jag både vill och kommer stöda Chet fullt ut, men jag kan inte hjälpa det, men oron för
honom i mål gnager. Jag vet att jag inte sett honom spela än och hoppas oron är
obefogad, men som det känns nu kommer målvakterna vara DIFs akilleshäl.
Men som sagt, ingen blir gladare än jag om jag har fel.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Sjöwall »

KYLERKYLER skrev:
Sjöwall skrev:Upp med en ET-matchtråd snart så vi kan börja diskutera och ha oss. Har sån jävla hockeyabstinens nu.

Du har ju presenten klar :) Hon blir säkert jätteglad att få gå på hockey. Annars, glöm matchen :cry:
Drog den imorse.. Hon blev inte direkt överlycklig.. Ingen större hockeytjej. Fan också. Jag måste svälja stoltheten och missa premiären :cry:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
KYLERKYLER

Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvake

Inlägg av KYLERKYLER »

Sjöwall skrev:
KYLERKYLER skrev:

Drog den imorse.. Hon blev inte direkt överlycklig.. Ingen större hockeytjej. Fan också. Jag måste svälja stoltheten och missa premiären :cry:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Sorry. Min sambo var inte heller något hockeyfreak. Höll på Gnaget dessutom. Ett antal DIF matcher senare var saken biff:) Du får stanna hemma. Förlora slaget för att vinna kriget.
Skriv svar