Hemsidan
Re: Förbättra sidan
DIF-loggan i mitten av menyn mellan Shop och Fans ser lite konstig ut för mig. Är det så för någon annan?
Sv: Re: Förbättra sidan
Såg lurig ut för mig med. Insåg att jag zoomat in lite. När jag återgick till 100% blev det bra igen.diffarn1 skrev:DIF-loggan i mitten av menyn mellan Shop och Fans ser lite konstig ut för mig. Är det så för någon annan?
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Samma här, tack för tipset!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Cirka 48 dagar senare tycker jag fortfarande det passar sig med en uppdatering av antalet sålda säsongskort. Eller har det kommit någon som jag missat?SirDIFalot skrev:En uppdatering av hur många säsongskorts som sålts på alla sektioner skulle nog sitta rätt fint på sidan just nu.
Expert.
- SirDIFalot
Fyller på.SirDIFalot skrev:Cirka 48 dagar senare tycker jag fortfarande det passar sig med en uppdatering av antalet sålda säsongskort. Eller har det kommit någon som jag missat?SirDIFalot skrev:En uppdatering av hur många säsongskorts som sålts på alla sektioner skulle nog sitta rätt fint på sidan just nu.
Hur många säsongskort är sålda?
Hur många biljetter är sålda till premiären?
Hur många biljetter är sålda till ET-premiären?
Alla dessa frågor borde ha en publikbarometer på startsidan. Folk drar folk.
Expert.
Du får ta en kopp kaffe medan du väntar. Lull-lull på hemsidan är nog inte topp-prio just nu. Kansliet håller på att flytta. Med mera. De få kvarvarande jobbar häcken av sig och trots att dina önskemål är fullt realistiska och önskvärda har jag en känsla av att det kan dröja innan vi får barometrar på sidan.SirDIFalot skrev:Fyller på.SirDIFalot skrev:Cirka 48 dagar senare tycker jag fortfarande det passar sig med en uppdatering av antalet sålda säsongskort. Eller har det kommit någon som jag missat?SirDIFalot skrev:En uppdatering av hur många säsongskorts som sålts på alla sektioner skulle nog sitta rätt fint på sidan just nu.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Sv: Re: Förbättra sidan
Barometer är överskattat men regelbunden uppdatering av säsongskortförsäljning etc. borde kunna fixas. Något att använde den sovande bloggen till?Magnutz skrev:Du får ta en kopp kaffe medan du väntar. Lull-lull på hemsidan är nog inte topp-prio just nu. Kansliet håller på att flytta. Med mera. De få kvarvarande jobbar häcken av sig och trots att dina önskemål är fullt realistiska och önskvärda har jag en känsla av att det kan dröja innan vi får barometrar på sidan.SirDIFalot skrev:Fyller på.SirDIFalot skrev:Cirka 48 dagar senare tycker jag fortfarande det passar sig med en uppdatering av antalet sålda säsongskort. Eller har det kommit någon som jag missat?SirDIFalot skrev:En uppdatering av hur många säsongskorts som sålts på alla sektioner skulle nog sitta rätt fint på sidan just nu.
- SirDIFalot
Ja, jag väntade bara 48 dagar innan jag bad om en publikuppdatering igen. Som inte kom första gången jag frågade.Magnutz skrev:Du får ta en kopp kaffe medan du väntar. Lull-lull på hemsidan är nog inte topp-prio just nu. Kansliet håller på att flytta. Med mera. De få kvarvarande jobbar häcken av sig och trots att dina önskemål är fullt realistiska och önskvärda har jag en känsla av att det kan dröja innan vi får barometrar på sidan.SirDIFalot skrev:Fyller på.SirDIFalot skrev:Cirka 48 dagar senare tycker jag fortfarande det passar sig med en uppdatering av antalet sålda säsongskort. Eller har det kommit någon som jag missat?SirDIFalot skrev:En uppdatering av hur många säsongskorts som sålts på alla sektioner skulle nog sitta rätt fint på sidan just nu.
Allvarligt så är det ju en sjukt viktig grej att meddela hur många biljetter som är sålda för att hype:a. Nu har ju folk ingen aning om ET-premiären är "het" eller inte. Är det 300 biljetter sålda eller 3000?
Expert.
Sv: Re: Sv: Re: Förbättra sidan
Helt rätt. Just nu är nog bara personal- och tidsbrist som hindrar detta. Vad säger Jenny/Jimmy?antti-pekka skrev:Barometer är överskattat men regelbunden uppdatering av säsongskortförsäljning etc. borde kunna fixas. Något att använde den sovande bloggen till?Magnutz skrev:Du får ta en kopp kaffe medan du väntar. Lull-lull på hemsidan är nog inte topp-prio just nu. Kansliet håller på att flytta. Med mera. De få kvarvarande jobbar häcken av sig och trots att dina önskemål är fullt realistiska och önskvärda har jag en känsla av att det kan dröja innan vi får barometrar på sidan.SirDIFalot skrev:Fyller på.SirDIFalot skrev:Cirka 48 dagar senare tycker jag fortfarande det passar sig med en uppdatering av antalet sålda säsongskort. Eller har det kommit någon som jag missat?SirDIFalot skrev:En uppdatering av hur många säsongskorts som sålts på alla sektioner skulle nog sitta rätt fint på sidan just nu.
- SirDIFalot
Att skylla på personal och tidsbrist över att det inte kommit en uppdatering av sålda biljetter på flera månader är ju bara skrattretande. Hur lång tid tar en sån sak? Väldigt enkelt och väldigt simpel grej för att sälja fler biljetter.
Expert.
Skärp dig nu. Det finns 1000 andra saker som går före. Jimmy är den som är ensam i detta nu och han ska fixa intervjuer, och 999 andra saker. Vart tror du dina önskemål ligger i prio? Och personalbrist och tidsbrist är jävligt bra förklaringar. Vem ska sitta på semestern och göra jobbet? Du kanske vill hjälpa till? Skicka ett mail och erbjud dina tjänster. Det är en smal sak. Det är bara nåra som behöver ställa samman siffrorna. Sen kan de presenteras. Som en artikel. Ska det upp nån mjukvaru-styrd funktion lär det inte bli av. Kostar för mycket. Även en timme eller tre framför datorn med listor och artikelskrivande samt godkännande av arbetet kostar pengar i arbetstid.SirDIFalot skrev:Att skylla på personal och tidsbrist över att det inte kommit en uppdatering av sålda biljetter på flera månader är ju bara skrattretande. Hur lång tid tar en sån sak? Väldigt enkelt och väldigt simpel grej för att sälja fler biljetter.
Lycka till!
Jag skulle gärna hjälpa till med ovanstående.
Sätter mig vid datorn..
Det jag menar mest är att det är inte så satans enkelt allting. Visst, om du skär loss uppgiften från resten av allt annat så blir det en enkel sak att ordna, men för en eller kanske två personer som redan har 110% arbetsbelastning blir uppgiften inte gjord för tiden finns inte.
Ni som inte arbetat långvarigt under ett antal år - och då räknas inte sommarjobb eller jobbet i golf-kiosken mellan nionde och tionde hålet på golfbanan (tid i skolan räknas inte) - kan inte förstå hur det funkar när man arbetar under press under en längre tid, 5-7 dagar i veckan. Då blir det sirdifalot efterfrågar en sak som hamnar på sidan eftersom det finns andra saker som går före.
Att filma för intervjuer. Att redigera filmat material, lite i alla fall och sedan lägga upp. Att skriva texter om saker som händer, att få an dra att skriva något om något som händer och sedan kontroll-läsa det innan det hamnar på sajten. ATt svara på en del frågor på forumet, att åka till Arlanda, att vara nere på Hovet och följa ett par träningar.... att flytta kansliet.
Kom med ett förslag på lösning. Som inte kräver att Jenny/Jimmy/praktikant måste sätta sig i tre timmar vid en dator.
Det måste tilläggas att jag också vill ha det som sirDIFalot önskar. Jag vet att det kan bli svårt att förverkliga, that's all.
- SirDIFalot
Om det nu är så extremt svårt som du försöker få det att låta som, hur kommer det sig då att dif.se kör en uppdatering av antalet sålda biljetter till nästa match flera gånger om dagen de sista dagarna före match? Och minst en gång i veckan hela vintern fick vi veta hur många biljetter som var sålda. Det är ju inget jobb att göra direkt. Jag tror säkert att Bengt Högström har precis lika bra koll på hur många biljetter som sålts som Tomas "Mr Ticket" har på dif.se. Det tar inte många minuter. Det är verkligen ingen svår sak att sköta.Magnutz skrev:Skärp dig nu. Det finns 1000 andra saker som går före. Jimmy är den som är ensam i detta nu och han ska fixa intervjuer, och 999 andra saker. Vart tror du dina önskemål ligger i prio? Och personalbrist och tidsbrist är jävligt bra förklaringar. Vem ska sitta på semestern och göra jobbet? Du kanske vill hjälpa till? Skicka ett mail och erbjud dina tjänster. Det är en smal sak. Det är bara nåra som behöver ställa samman siffrorna. Sen kan de presenteras. Som en artikel. Ska det upp nån mjukvaru-styrd funktion lär det inte bli av. Kostar för mycket. Även en timme eller tre framför datorn med listor och artikelskrivande samt godkännande av arbetet kostar pengar i arbetstid.SirDIFalot skrev:Att skylla på personal och tidsbrist över att det inte kommit en uppdatering av sålda biljetter på flera månader är ju bara skrattretande. Hur lång tid tar en sån sak? Väldigt enkelt och väldigt simpel grej för att sälja fler biljetter.
Lycka till!
Jag skulle gärna hjälpa till med ovanstående.
Det är inget krav jag har heller. Det är bara en oerhört enkel grej som hemsidan borde kunna göra för att öka hypen och biljettförsäljningen.
Tycker du ärligt talat det är rimligt eller okej att det inte kommit en enda uppdatering av antalet sålda säsongskort på hemsidan på flera månader? 700 sålda var det senaste vi hörde. Och "alla klackkort slutsålda" men då fick vi aldrig svar på hur många biljetter det var?
Att uppdatera supportrarna om hur många biljetter som är sålda är helt klart en av de viktigaste sakerna hemsidan bör göra under sommaren om de vill följa fler biljetter och skapa hype. Om du inte tycker det så tycker jag att du på riktigt gör en lista på de 999 sakerna du tycker är viktigare.
Expert.
Sv: Förbättra sidan
Jag önskar som du bättre uppdateringar. Där är vi 100% överens. Det är också rimligt. Om arbetstiden tillåter. Borde gå att ordna.
Jimmy, kan detta delegeras till någon?
Jimmy, kan detta delegeras till någon?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Förbättra sidan
Jimmy jobbar på bra med alla intervjuer - toppenbra! Men det är tydligt att hemsidan inte hinns med nu. Vi måste börja haussa nu! Hoppas JK kommer med sitt utlovade uttalande denna vecka och att det leder till att säsongen haussas även från deras håll.
Pratade med Jenny under öppna träningen och fick också förståelse för att de sliter med flytten nu.
Sätter härmed handen mot pannan och erbjuder min hjälp, till vad som helst, om kansliet behöver det.
Pratade med Jenny under öppna träningen och fick också förståelse för att de sliter med flytten nu.
Sätter härmed handen mot pannan och erbjuder min hjälp, till vad som helst, om kansliet behöver det.
- SirDIFalot
Jag vill inte tjata.
Men kan vi få en uppdatering på hur många s-kort som är sålda? Samt paketbiljetter till ET och antal sålda till premiären?
Eller i alla fall få ett svar på om vi får något svar på det. Det vore jävligt intressant att veta hur många biljetter vi sålt och bra för den fortsatta försäljningen om det är en bra siffra det handlar om.
Men kan vi få en uppdatering på hur många s-kort som är sålda? Samt paketbiljetter till ET och antal sålda till premiären?
Eller i alla fall få ett svar på om vi får något svar på det. Det vore jävligt intressant att veta hur många biljetter vi sålt och bra för den fortsatta försäljningen om det är en bra siffra det handlar om.
Expert.