Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Staten

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Staten »

Det gör han väl ändå inte, det är väl sagt på måndag?
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av Andy »

BaronVonDif skrev:
Andy skrev:
emilin skrev:
cCat skrev:En fråga med ett syfte:

Vem anser ni på forumet gör bästa och snyggaste videorna som innefattar DIF Hockey? Alltså gärna någon man kan anlita till ett specialprojekt. ;) (Måste kunna tillverka klipp i BRA kvalitet..)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Det är just detta jag menar att man kan utnyttja alla Djurgårdares olika kunskaper till olika syften, vore ju kanon om vi kunde samarbeta för att nå det bästa resultatet för vårt kära Durgården. Behöver ni någon mur upp murad för Djurgården , så är det bara att kontakta mig :D
Jag håller helt med dig! Vi jobbar på ett sådant projekt just nu som uppföljare till "Rädda Otto" kampanjen där alla skall kunna bidra efter sina egna förutsättningar för att hjälpa djurgårdare hjälpa djurgården.

Noterar ditt erbjudande och det kan bli aktuellt. Vad sägs om att lite snabbt slänga upp en mur utanför dörren till motståndarlagets omklädningsrum i den avgörande matchen i kvalserien?

En mur runt Solna är en bättre och långvarigare investering men skämt åsido är det bara att slänga ut krokar med vad ni behöver hjälp med så nappar säkert folk från forumet. I mån av tid kan jag t.e.x skriva musik.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Ett erbjudande om att skriva musik låter suveränt. Vi behöver en kampsång till vårt nästa projekt. Kanske kan man få Loa Falkman, Tommy Körberg, Uggla, Svante Turesson, Thåström, Just D och Coca Carola (finns det inga kvinnliga artister som håller på DIF) att ställa upp med sång...

Vi återkommer!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

jack vreeswijk!
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av BaronVonDif »

Större artister knutna till ett management/bolag brukar vara svåra att få loss, inte för att dom är giriga utan för att deras management är det, sen beror det ju på vad det ska vara för låt? Rock/metal tilltalar klacken, dom yngre vill ha smurf hits, dom äldre rockabilly och dom övriga techno? Blir omöjligt att göra alla nöjda. Jobbar mest och helst med rock själv men kan flörta med andra genre också.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Andy

Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av Andy »

BaronVonDif skrev:Större artister knutna till ett management/bolag brukar vara svåra att få loss, inte för att dom är giriga utan för att deras management är det, sen beror det ju på vad det ska vara för låt? Rock/metal tilltalar klacken, dom yngre vill ha smurf hits, dom äldre rockabilly och dom övriga techno? Blir omöjligt att göra alla nöjda. Jobbar mest och helst med rock själv men kan flörta med andra genre också.
Jag vill ha en trallvänlig kult låt som tilltalar alla.

En klassiker som står sig år efter åt. Gärna med ett stänk av brittiskt sent 60-tal eller tidigt 70-tal då SKA mötte punk som mötte fotbollsramsor (fast i vårt fall lite mer välspelat, rensjunget och tonsäkert).

Är du seriöst intresserad av att hjälpa till kan du PM:a mig.

Detta är ett utmärkt exempel på hur det kan gå till när Djurgårdare hjälper Djurgårdare att hjälpa Djurgården. Det är kärnan i vårt nästa projekt....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av BaronVonDif »

Andy skrev:
BaronVonDif skrev:Större artister knutna till ett management/bolag brukar vara svåra att få loss, inte för att dom är giriga utan för att deras management är det, sen beror det ju på vad det ska vara för låt? Rock/metal tilltalar klacken, dom yngre vill ha smurf hits, dom äldre rockabilly och dom övriga techno? Blir omöjligt att göra alla nöjda. Jobbar mest och helst med rock själv men kan flörta med andra genre också.

En klassiker som står sig år efter åt. Gärna med ett stänk av brittiskt sent 60-tal eller tidigt 70-tal då SKA mötte punk som mötte fotbollsramsor (fast i vårt fall lite mer välspelat, rensjunget och tonsäkert).

Detta är ett utmärkt exempel på hur det kan gå till när Djurgårdare hjälper Djurgårdare att hjälpa Djurgården. Det är kärnan i vårt nästa projekt....
PM skickat, "en tidslös klassiker som tilltalar alla" var ingen liten beställning, har väl inte skrivits sådana låtar sedan 80- talet, är ju som att be Pickard hålla nollan hela kvalserien.:razz:
Är dock rätt säker på att just nämda genre inte tilltalar alla men kan vara värt ett försök, vill inte åka på bögstryk av klacken för att dom hatar låten, kanske att jag gör fler låtar i olika genre så får folk rösta? Vi tar detta vidare via PM.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Axel_K

Re: Sv: Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av Axel_K »

BaronVonDif skrev:
Andy skrev:

PM skickat, "en tidslös klassiker som tilltalar alla" var ingen liten beställning, har väl inte skrivits sådana låtar sedan 80- talet, är ju som att be Pickard hålla nollan hela kvalserien.:razz:
Är dock rätt säker på att just nämda genre inte tilltalar alla men kan vara värt ett försök, vill inte åka på bögstryk av klacken för att dom hatar låten, kanske att jag gör fler låtar i olika genre så får folk rösta? Vi tar detta vidare via PM.

Den här tilltalar ju alla och speglar ju lite största delen av oss på forumen. Och så är den jävligt skön!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

"kanske att jag gör fler låtar i olika genre så får folk rösta?"

Ja röstning blir hur bra som helst! Ser fram emot låtarna! 8)
Bild
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Andy skrev:
emilin skrev:
cCat skrev:En fråga med ett syfte:

Vem anser ni på forumet gör bästa och snyggaste videorna som innefattar DIF Hockey? Alltså gärna någon man kan anlita till ett specialprojekt. ;) (Måste kunna tillverka klipp i BRA kvalitet..)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Det är just detta jag menar att man kan utnyttja alla Djurgårdares olika kunskaper till olika syften, vore ju kanon om vi kunde samarbeta för att nå det bästa resultatet för vårt kära Durgården. Behöver ni någon mur upp murad för Djurgården , så är det bara att kontakta mig :D
Jag håller helt med dig! Vi jobbar på ett sådant projekt just nu som uppföljare till "Rädda Otto" kampanjen där alla skall kunna bidra efter sina egna förutsättningar för att hjälpa djurgårdare hjälpa djurgården.

Noterar ditt erbjudande och det kan bli aktuellt. Vad sägs om att lite snabbt slänga upp en mur utanför dörren till motståndarlagets omklädningsrum i den avgörande matchen i kvalserien?
kör vi med leca sten är det gjort på 2 min, inga problem :D
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Mina färger små.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av BaronVonDif »

Spelade in en idé till ett intro tidigare i våras som ni kan lyssna på, hann tyvärr aldrig mixa klart den men tanken var att det skulle byggas upp från lugnt till snortugnt med en stor smäll när spelarna kommer in, så här i efterhand är den kanske för tung, vill ju inte att sittplats skiter på sig, finns på ett tidigare projekts my space kallad "resurrection of the iron stove".

http://www.myspace.com/cosmictongue

Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

BaronVonDif skrev:Spelade in en idé till ett intro tidigare i våras som ni kan lyssna på, hann tyvärr aldrig mixa klart den men tanken var att det skulle byggas upp från lugnt till snortugnt med en stor smäll när spelarna kommer in, så här i efterhand är den kanske för tung, vill ju inte att sittplats skiter på sig, finns på ett tidigare projekts my space kallad "resurrection of the iron stove".

Jag kan inte spela upp den, är det något som jag måste installera för att höra denna.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av BaronVonDif »

emilin skrev:
BaronVonDif skrev:Spelade in en idé till ett intro tidigare i våras som ni kan lyssna på, hann tyvärr aldrig mixa klart den men tanken var att det skulle byggas upp från lugnt till snortugnt med en stor smäll när spelarna kommer in, så här i efterhand är den kanske för tung, vill ju inte att sittplats skiter på sig, finns på ett tidigare projekts my space kallad "resurrection of the iron stove".

Jag kan inte spela upp den, är det något som jag måste installera för att höra denna.
Nej, det ska fungera med vilken dator som helst, ha i åtanke att detta är en övergiven idé, det som komma skall blir med sång och förmodligen mer mainstream men jag vill veta vilka gränser jag kan jobba inom och vad majoriteten vill höra.

Inteno

Inlägg av Inteno »

Tjenare! Söker en film på youtube med låten Time som är skapas av Hans Zimmer! Skulle uppskatta om jag kunde få hjälp med att hitta den!
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Inteno skrev:Tjenare! Söker en film på youtube med låten Time som är skapas av Hans Zimmer! Skulle uppskatta om jag kunde få hjälp med att hitta den!
Testat söka på "Hans Zimmer - Time" så kommer det upp massor? Eller menar du någon Djurgårdsvideo med den låten eller vadå?
Expert.
Skriv svar