Film- och bildtråden
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Film- och bildtråden
Några punkter jag tänkt på:
kul idé, bra att få igång lite tagg.
Som vissa sagt känns elden lite "B". Jag förstår bara inte riktigt varför den behövs?
Sen är jag inget fan av typsnittet på texten, men det kanske är en personlig smaksak bara. Det känns lite som comic sans bara.
Nu är filmen borttagen så jag är inte 100% säker på att jag kommer ihåg rätt här. Men jag har för mig att du lägger upp texten under rullande filmklipp (alt bilder på vissa) och den tar upp nästan hela skärmen. Jag tycker nog att det hade blivit bättre om du hade haft texten lite mindre och kanske lagt den på fryst bild där spelaren i fråga är inzommad, och att den inte täcker spelaren, texten försvinner och klippet börjar. Blev kanske lite flummigt, jag hoppas du fattar.
En sista grej är att försök få alla klipp i samma storlek, svårt kanske men det borde gå att klippa ner, för nu ligger elden nedanför och utanför vissa klipp.
Som vissa sagt känns elden lite "B". Jag förstår bara inte riktigt varför den behövs?
Sen är jag inget fan av typsnittet på texten, men det kanske är en personlig smaksak bara. Det känns lite som comic sans bara.
Nu är filmen borttagen så jag är inte 100% säker på att jag kommer ihåg rätt här. Men jag har för mig att du lägger upp texten under rullande filmklipp (alt bilder på vissa) och den tar upp nästan hela skärmen. Jag tycker nog att det hade blivit bättre om du hade haft texten lite mindre och kanske lagt den på fryst bild där spelaren i fråga är inzommad, och att den inte täcker spelaren, texten försvinner och klippet börjar. Blev kanske lite flummigt, jag hoppas du fattar.
En sista grej är att försök få alla klipp i samma storlek, svårt kanske men det borde gå att klippa ner, för nu ligger elden nedanför och utanför vissa klipp.
Tack för ett mycket bra analys angående elden så insåg jag också att det blev för mycket, typsnittet var det jag hittade som det fanns möjligheter att använda Djurgårdens färger och jag ville inte att det skulle tas på för stort allvar, efter som jag, som man kan se inte är något proffs på detta. Texten tog jag stor med flit för att jag ville att man uppmärksammade namnet på spelaren. Jag har personligen svårt att koncentrera mig på vad spelarna heter om det är en liten text. Sen hoppas jag att någon med garanterat bättre erfarenhet kan göra en riktigt kanon film som man kan njuta av, för nu är ju faktiskt truppen spikad. Filmen är inte bort tagen bara ändrad här finns den utan eld . Personligen tycker jag att det roligaste är att hitta musik mm som skulle passa till ett bra film klipp sen spricker det på kunskapen att göra ett klipp, men vore det någon som gillar musiken så ta den gärna o gör en bättre filmLakrisal skrev:Några punkter jag tänkt på:

Jag gillar det skarpt att det blev en diskussion runt denna film som jag la upp, det fick den respons som jag ville. Nu till mina tankegångar runt detta jag vet att det finns många kunniga på detta forum, hur vore det om ni skulle kunna anmäla er frivilligt att göra minst ett nytt klipp i månaden under denna säsong, vi mindre kunniga skulle kunna skicka förslag till er via ett pm, sen kan ni välja o vraka mellan alla idéer ni får in, vore extremt kul att ha något att se fram emot i slutet av månaden.Sen kan man lägga upp det på detta forum, jag tror att fler med mig skulle se fram mot detta. Hoppas nu att någon nappar på detta förslag 

Sv: Film- och bildtråden
En fråga med ett syfte:
Vem anser ni på forumet gör bästa och snyggaste videorna som innefattar DIF Hockey? Alltså gärna någon man kan anlita till ett specialprojekt.
(Måste kunna tillverka klipp i BRA kvalitet..)
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Vem anser ni på forumet gör bästa och snyggaste videorna som innefattar DIF Hockey? Alltså gärna någon man kan anlita till ett specialprojekt.

Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Det är väl SirDIFalot eller Daniel942.cCat skrev:En fråga med ett syfte:
Vem anser ni på forumet gör bästa och snyggaste videorna som innefattar DIF Hockey? Alltså gärna någon man kan anlita till ett specialprojekt.(Måste kunna tillverka klipp i BRA kvalitet..)
Losing all hope was freedom.
Daniel942 måste det vara. Han tyckte ju den senaste sög väldigt mycket så då lär ju han vara proffsRaus skrev:Det är väl SirDIFalot eller Daniel942.cCat skrev:En fråga med ett syfte:
Vem anser ni på forumet gör bästa och snyggaste videorna som innefattar DIF Hockey? Alltså gärna någon man kan anlita till ett specialprojekt.(Måste kunna tillverka klipp i BRA kvalitet..)

Re: Sv: Film- och bildtråden
Det är just detta jag menar att man kan utnyttja alla Djurgårdares olika kunskaper till olika syften, vore ju kanon om vi kunde samarbeta för att nå det bästa resultatet för vårt kära Durgården. Behöver ni någon mur upp murad för Djurgården , så är det bara att kontakta migcCat skrev:En fråga med ett syfte:

- Amadeus
Daniel 942, SirDIFalot och SalascCat skrev:En fråga med ett syfte:
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- Nummer19
SirDIFalot har gjort ett par riktigt bra videos. Skulle vara kul om han tog på sig arbetet.
Annars är det väl Salas och Daniel942, som ochså gör bra videos.
Annars är det väl Salas och Daniel942, som ochså gör bra videos.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
-
Vad var det Wittgenstein skrev? ” Vad man icke kan tala om, därom måste man tiga.” Kan vara värt att tänka på.Daniel942 skrev:Jag fann helt enkelt inga ord för videon.DIF_Soldier skrev:Ja, ärligt. Ska vi behöva ta detta igen?Daniel942 skrev:Ärligt, ska vi behöva ta detta igen?Salas skrev:Det finns väl dock trevligare sätt att ge kritik än att bara skriva "Var väl tyvärr ingen höjdare". Man får givetvis tycka vad man vill om filmer som kommer upp på youtube, men har man inget vettigt att skriva så kan man lika gärna hålla tyst. Vill du så gärna ge kritik, gör det då på ett trevligt sätt. Skriv vad som var mindre bra i filmen och ge förslag på tips inför eventuella filmer som kan dyka upp skapade av samma person senare under säsongen.Daniel942 skrev:Publicerar man något på internet måste man kunna ta kritik. Tycker inte jag behöver säga mer.
Ditt svar uppfattar jag likt DIF_Soldier som väldigt drygt, och det är en tråkig attityd som du har haft på sistone i flera trådar. Är det verkligen för mycket begärt att man ska kunna hålla en trevlig dialog med andra användare på forumet?
Även om det inte var konstruktiv kritik så var det kritik som i slutändan blir bra. Om ingen kritiserar det man gör och håller tyst så fortsätter man ju på samma bana hela tiden och tror att det är bra för ingen har ju sagt nåt om det? Man utvecklas.
Men så ska det vara på detta forum tydligen, man ska inte få tycka och tänka om saker.
Grejen är den att säkert minst 10 pers har tänkt exakt samma sak, men det är bara jag som vågar skriva det och stå för vad jag tycker tydligen.
Puss.
Ingen har sagt nåt om att man inte får kritisera. Du lägger ord i mun på folk på samma sätt som du sätter illusioner i skallen. Det är knappast utvecklande att höra att man gjort något dåligt om man inte får veta specifikt vad.
Du kanske tror att det är så det fungerar?
"Challe, du är fan usel. Tja!" /Tommy
Vad utvecklande det måste kännas. Challe vet direkt vad som behöver göras! DIF Hockey vinner 20 raka.
Avgå DJ Yes!
Film- och bildtråden
Ska försöka komma med lite konstruktiv kritik så här på natten. Det finns säkert fler saker att slipa på med dessa tänkte jag på.
Tänk på att less is more. Ibland känns det som att du använder effekter för effekternas skull, och helst så många som möjligt. Tänkte främst på mosaiken i början, hur ord efter ord förminskas och i slutet det svajande "supportrarna". Underskatta inte en vanlig fade vilket gör att du kan koncentrera dig på filmen.
Du dränker intervjun på Fimpen med musiken vilket gör att det knappt går att höra vad han säger.
Färgen och fonten under intervjun och presentationen är olidlig. Det ser ut som de är missfärgade. Dessutom ger fonten ett billigt uttryck. När jag sitter vid datorn så kan jag ge dig fonttips som skulle lyfta intrycket.
Filmen blir lite för lång och klyshig just nu med supportrarna och målvaktstränare. Du borde fundera på att korta ned den till 4:06 då musiken når sitt momentum. Där visar du sista bilden som du har just nu.
Dessutom borde det väl gå att hitta fler klipp på våra spelare? Annars gillar jag tanken och framför allt musiken!
Tänk på att less is more. Ibland känns det som att du använder effekter för effekternas skull, och helst så många som möjligt. Tänkte främst på mosaiken i början, hur ord efter ord förminskas och i slutet det svajande "supportrarna". Underskatta inte en vanlig fade vilket gör att du kan koncentrera dig på filmen.
Du dränker intervjun på Fimpen med musiken vilket gör att det knappt går att höra vad han säger.
Färgen och fonten under intervjun och presentationen är olidlig. Det ser ut som de är missfärgade. Dessutom ger fonten ett billigt uttryck. När jag sitter vid datorn så kan jag ge dig fonttips som skulle lyfta intrycket.
Filmen blir lite för lång och klyshig just nu med supportrarna och målvaktstränare. Du borde fundera på att korta ned den till 4:06 då musiken når sitt momentum. Där visar du sista bilden som du har just nu.
Dessutom borde det väl gå att hitta fler klipp på våra spelare? Annars gillar jag tanken och framför allt musiken!
It's easier to be an asshole to words than to people
- Andy
Jag håller helt med dig! Vi jobbar på ett sådant projekt just nu som uppföljare till "Rädda Otto" kampanjen där alla skall kunna bidra efter sina egna förutsättningar för att hjälpa djurgårdare hjälpa djurgården.emilin skrev:Det är just detta jag menar att man kan utnyttja alla Djurgårdares olika kunskaper till olika syften, vore ju kanon om vi kunde samarbeta för att nå det bästa resultatet för vårt kära Durgården. Behöver ni någon mur upp murad för Djurgården , så är det bara att kontakta migcCat skrev:En fråga med ett syfte:
Noterar ditt erbjudande och det kan bli aktuellt. Vad sägs om att lite snabbt slänga upp en mur utanför dörren till motståndarlagets omklädningsrum i den avgörande matchen i kvalserien?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- BaronVonDif
Sv: Re: Sv: Film- och bildtråden
Andy skrev:Jag håller helt med dig! Vi jobbar på ett sådant projekt just nu som uppföljare till "Rädda Otto" kampanjen där alla skall kunna bidra efter sina egna förutsättningar för att hjälpa djurgårdare hjälpa djurgården.emilin skrev:Det är just detta jag menar att man kan utnyttja alla Djurgårdares olika kunskaper till olika syften, vore ju kanon om vi kunde samarbeta för att nå det bästa resultatet för vårt kära Durgården. Behöver ni någon mur upp murad för Djurgården , så är det bara att kontakta migcCat skrev:En fråga med ett syfte:
Noterar ditt erbjudande och det kan bli aktuellt. Vad sägs om att lite snabbt slänga upp en mur utanför dörren till motståndarlagets omklädningsrum i den avgörande matchen i kvalserien?
En mur runt Solna är en bättre och långvarigare investering men skämt åsido är det bara att slänga ut krokar med vad ni behöver hjälp med så nappar säkert folk från forumet. I mån av tid kan jag t.e.x skriva musik.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
En mur likt den man kan skåda i Kina eller varför inte den nyare varianten i Israel? Så kan vi släppa in de vettiga på andra sidan till vårat kära, vacka, råttfria Stockholm.
Emilin: jag gillade videon dock skall du inte ha mig som en måttstock när det kommer till videos som innehar DIF och lite musik, går igång direkt speciellt om fimpen får snacka lite också.
När landar för övrigt Chet, målvakten, i Stockholm?
Emilin: jag gillade videon dock skall du inte ha mig som en måttstock när det kommer till videos som innehar DIF och lite musik, går igång direkt speciellt om fimpen får snacka lite också.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Pogue Mahone skrev:En mur likt den man kan skåda i Kina eller varför inte den nyare varianten i Israel? Så kan vi släppa in de vettiga på andra sidan till vårat kära, vacka, råttfria Stockholm.
Chet kommer i slutet av nästa vecka.