Ja tycker du det så tycker du det. Min uppfattning om denna filmen var att den inte var bra.DIF_Soldier skrev:Det är väl inte dina filmer heller. Folk gör vad de kan.Daniel942 skrev:Var väl tyvärr ingen höjdare.emilin skrev:Truppen 2012-2013
Film- och bildtråden
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Film- och bildtråden
DIF!
Ganska bra video och kul att få se hela truppen. Dock så tycker jag att elden var väldigt störande efter ett tag, något att tänka på till nästa gångemilin skrev:Truppen 2012-2013

- DIF_Soldier
Du är aldrig sen att påpeka det heller. Så fort någon gör något så ska du in med "en liten markering" och hävda dig. Känns ganska ruttet och genomskinligt pretto i min mening. Kliv ned från piedestalen, ty dina egna filmer är långt ifrån godkända många gånger. Har alltid tyckt att man ska städa framför sin egen dörr innan man skiter i andras trappuppgångar.Daniel942 skrev:Ja tycker du det så tycker du det. Min uppfattning om denna filmen var att den inte var bra.DIF_Soldier skrev:Det är väl inte dina filmer heller. Folk gör vad de kan.Daniel942 skrev:Var väl tyvärr ingen höjdare.emilin skrev:Truppen 2012-2013
Nu kanske inte detta var din avsikt, men jag har svårt att se vad avsikten skulle vara annat än att slå dig själv för bröstet. Mitt råd är: tänk till och var mer konstruktiv i fortsättningen om du vill slippa framstå som en självbelåten tomte.
Säg den glädje som varar
- Daniel942
Du får absolut tycka att mina filmer är dåliga.DIF_Soldier skrev:Du är aldrig sen att påpeka det heller. Så fort någon gör något så ska du in med "en liten markering" och hävda dig. Känns ganska ruttet och genomskinligt pretto i min mening. Kliv ned från piedestalen, ty dina egna filmer är långt ifrån godkända många gånger. Har alltid tyckt att man ska städa framför sin egen dörr innan man skiter i andras trappuppgångar.Daniel942 skrev:Ja tycker du det så tycker du det. Min uppfattning om denna filmen var att den inte var bra.DIF_Soldier skrev:Det är väl inte dina filmer heller. Folk gör vad de kan.Daniel942 skrev:Var väl tyvärr ingen höjdare.emilin skrev:Truppen 2012-2013
Nu kanske inte detta var din avsikt, men jag har svårt att se vad avsikten skulle vara annat än att slå dig själv för bröstet. Mitt råd är: tänk till och var mer konstruktiv i fortsättningen om du vill slippa framstå som en självbelåten tomte.
Anledningen till att jag kommenterade på denna var att filmen tyvärr var riktigt usel. Eller är detta ett forum endast för ryggdunkningar och mätningar på hur mycket DIF man är?
DIF!
- DIF_Soldier
Sådant taffligt gensvar. Läser du igen så märker du att jag gav ett konkret exempel på hur man kan framhäva sin kritik på ett bättre sätt. Istället använder du återigen en dråplig oneliner och tar tillflykt med ett argument som i Otto-tråden redan har besvarats. Att du sedan undviker att svara på vad avsikten var styrker dessvärre bara min tes ytterligare.
Sedan ett snabbt instick om hur du kommenterade "på denna" - som att något supporter-producerat videoklipp som passerat här någonsin undgått att bli överöst av din spydiga ton.
Det är ovärdigt. Rannsaka dig själv, trimma självkritiken och erkänn kanske inte för oss - det är du månne för stolt för att göra - men åtminstone för dig själv att din kritik kan få en bättring.
Det har jag gjort. Men vill du fortsätta trampa i futila fotspår är det givetvis din lott.
Sedan ett snabbt instick om hur du kommenterade "på denna" - som att något supporter-producerat videoklipp som passerat här någonsin undgått att bli överöst av din spydiga ton.
Det är ovärdigt. Rannsaka dig själv, trimma självkritiken och erkänn kanske inte för oss - det är du månne för stolt för att göra - men åtminstone för dig själv att din kritik kan få en bättring.
Det har jag gjort. Men vill du fortsätta trampa i futila fotspår är det givetvis din lott.
Säg den glädje som varar
- Daniel942
Publicerar man något på internet måste man kunna ta kritik. Tycker inte jag behöver säga mer.DIF_Soldier skrev:Sådant taffligt gensvar. Läser du igen så märker du att jag gav ett konkret exempel på hur man kan framhäva sin kritik på ett bättre sätt. Istället använder du återigen en dråplig oneliner och tar tillflykt med ett argument som i Otto-tråden redan har besvarats. Att du sedan undviker att svara på vad avsikten var styrker dessvärre bara min tes ytterligare.
Man kan välja att ta in kritiken eller att bara ignorera den.
DIF!
Det finns väl dock trevligare sätt att ge kritik än att bara skriva "Var väl tyvärr ingen höjdare". Man får givetvis tycka vad man vill om filmer som kommer upp på youtube, men har man inget vettigt att skriva så kan man lika gärna hålla tyst. Vill du så gärna ge kritik, gör det då på ett trevligt sätt. Skriv vad som var mindre bra i filmen och ge förslag på tips inför eventuella filmer som kan dyka upp skapade av samma person senare under säsongen.Daniel942 skrev:Publicerar man något på internet måste man kunna ta kritik. Tycker inte jag behöver säga mer.
Ditt svar uppfattar jag likt DIF_Soldier som väldigt drygt, och det är en tråkig attityd som du har haft på sistone i flera trådar. Är det verkligen för mycket begärt att man ska kunna hålla en trevlig dialog med andra användare på forumet?
+1Salas skrev:Det finns väl dock trevligare sätt att ge kritik än att bara skriva "Var väl tyvärr ingen höjdare". Man får givetvis tycka vad man vill om filmer som kommer upp på youtube, men har man inget vettigt att skriva så kan man lika gärna hålla tyst. Vill du så gärna ge kritik, gör det då på ett trevligt sätt. Skriv vad som var mindre bra i filmen och ge förslag på tips inför eventuella filmer som kan dyka upp skapade av samma person senare under säsongen.Daniel942 skrev:Publicerar man något på internet måste man kunna ta kritik. Tycker inte jag behöver säga mer.
Ditt svar uppfattar jag likt DIF_Soldier som väldigt drygt, och det är en tråkig attityd som du har haft på sistone i flera trådar. Är det verkligen för mycket begärt att man ska kunna hålla en trevlig dialog med andra användare på forumet?
Fast nu är inte detta rätt tråd att diskutera detta i. Kan ni inte göra en egen tråd om det? Haha
- Daniel942
Ärligt, ska vi behöva ta detta igen?Salas skrev:Det finns väl dock trevligare sätt att ge kritik än att bara skriva "Var väl tyvärr ingen höjdare". Man får givetvis tycka vad man vill om filmer som kommer upp på youtube, men har man inget vettigt att skriva så kan man lika gärna hålla tyst. Vill du så gärna ge kritik, gör det då på ett trevligt sätt. Skriv vad som var mindre bra i filmen och ge förslag på tips inför eventuella filmer som kan dyka upp skapade av samma person senare under säsongen.Daniel942 skrev:Publicerar man något på internet måste man kunna ta kritik. Tycker inte jag behöver säga mer.
Även om det inte var konstruktiv kritik så var det kritik som i slutändan blir bra. Om ingen kritiserar det man gör och håller tyst så fortsätter man ju på samma bana hela tiden och tror att det är bra för ingen har ju sagt nåt om det? Man utvecklas.
Men så ska det vara på detta forum tydligen, man ska inte få tycka och tänka om saker.
Grejen är den att säkert minst 10 pers har tänkt exakt samma sak, men det är bara jag som vågar skriva det och stå för vad jag tycker tydligen.
Puss.
DIF!
Herregud, så farligt var det ändå inte, det har skrivits bra mycket mer allvarligare saker än det där och då har inte en jävel brytt sig.
Att du ger kritik är bra om du inte tycker filmen är bra, men du behöver inte formulera dig drygt och otrevligt för det. Det tar dig en minut att formulera dig på ett aningen mer trevligt sätt, och så mycket fritid som du verkar ha så borde det inte vara något problem för dig att lägga undan några sekunder av ditt liv för att formulera dig på ett bättre sätt. Du som dessutom är förhållandevis duktig på filmredigering borde väl inte direkt ha något problem med att på rak hand skriva ner två eller tre punkter på vad som inte var bra. Sådan kritik hjälper filmskaparen att bli bättre. Att du formulerar dig på ett sätt där du mer eller mindre skriver att filmskaparen är värdelös hjälper ju knappast honom att bli bättre till nästa gång. Det enda skaparen i fråga får reda på var att en del gjorts fel, men om ingen förklarar vad så blir det ju svårt att förbättra det.Daniel942 skrev:Ärligt, ska vi behöva ta detta igen?
Även om det inte var konstruktiv kritik så var det kritik som i slutändan blir bra. Om ingen kritiserar det man gör och håller tyst så fortsätter man ju på samma bana hela tiden och tror att det är bra för ingen har ju sagt nåt om det? Man utvecklas.
Men så ska det vara på detta forum tydligen, man ska inte få tycka och tänka om saker.
Grejen är den att säkert minst 10 pers har tänkt exakt samma sak, men det är bara jag som vågar skriva det och stå för vad jag tycker tydligen.
Puss.
Därför tycker jag inte att det är för mycket begärt att du lägger undan en minut av ditt liv för att formulera dig väl om du nu prompt ska uttala dig om filmen i fråga.
- DIF_Soldier
Ja, ärligt. Ska vi behöva ta detta igen?Daniel942 skrev:Ärligt, ska vi behöva ta detta igen?Salas skrev:Det finns väl dock trevligare sätt att ge kritik än att bara skriva "Var väl tyvärr ingen höjdare". Man får givetvis tycka vad man vill om filmer som kommer upp på youtube, men har man inget vettigt att skriva så kan man lika gärna hålla tyst. Vill du så gärna ge kritik, gör det då på ett trevligt sätt. Skriv vad som var mindre bra i filmen och ge förslag på tips inför eventuella filmer som kan dyka upp skapade av samma person senare under säsongen.Daniel942 skrev:Publicerar man något på internet måste man kunna ta kritik. Tycker inte jag behöver säga mer.
Puss.
Ingen har sagt nåt om att man inte får kritisera. Du lägger ord i mun på folk på samma sätt som du sätter illusioner i skallen. Det är knappast utvecklande att höra att man gjort något dåligt om man inte får veta specifikt vad.
Du kanske tror att det är så det fungerar?
"Challe, du är fan usel. Tja!" /Tommy
Vad utvecklande det måste kännas. Challe vet direkt vad som behöver göras! DIF Hockey vinner 20 raka.
Säg den glädje som varar
Du hade helt rätt när det gällde elden, såg det när jag kom hem från jobbet, du kommer inte tro mig men jag är 39 år och det här med dator var aldrig min grej när jag växte upp, men har en stor förkärlek till alla video klipp som handlar om Djurgården, barnslig? ja kanske, kul? som fan.Rix skrev:Ganska bra video och kul att få se hela truppen. Dock så tycker jag att elden var väldigt störande efter ett tag, något att tänka på till nästa gångemilin skrev:Truppen 2012-2013
Jag testar mig fram kan bli bra till sist. Men för att återgå till din analys här har du den utan eld.
Utan eld vart den mycket mer sevärd! Tack för att du fixaemilin skrev:Du hade helt rätt när det gällde elden, såg det när jag kom hem från jobbet, du kommer inte tro mig men jag är 39 år och det här med dator var aldrig min grej när jag växte upp, men har en stor förkärlek till alla video klipp som handlar om Djurgården, barnslig? ja kanske, kul? som fan.Rix skrev:Ganska bra video och kul att få se hela truppen. Dock så tycker jag att elden var väldigt störande efter ett tag, något att tänka på till nästa gångemilin skrev:Truppen 2012-2013
Jag testar mig fram kan bli bra till sist. Men för att återgå till din analys här har du den utan eld.

- Daniel942
Jag fann helt enkelt inga ord för videon.DIF_Soldier skrev:Ja, ärligt. Ska vi behöva ta detta igen?Daniel942 skrev:Ärligt, ska vi behöva ta detta igen?Salas skrev:Det finns väl dock trevligare sätt att ge kritik än att bara skriva "Var väl tyvärr ingen höjdare". Man får givetvis tycka vad man vill om filmer som kommer upp på youtube, men har man inget vettigt att skriva så kan man lika gärna hålla tyst. Vill du så gärna ge kritik, gör det då på ett trevligt sätt. Skriv vad som var mindre bra i filmen och ge förslag på tips inför eventuella filmer som kan dyka upp skapade av samma person senare under säsongen.Daniel942 skrev:Publicerar man något på internet måste man kunna ta kritik. Tycker inte jag behöver säga mer.
Puss.
Ingen har sagt nåt om att man inte får kritisera. Du lägger ord i mun på folk på samma sätt som du sätter illusioner i skallen. Det är knappast utvecklande att höra att man gjort något dåligt om man inte får veta specifikt vad.
Du kanske tror att det är så det fungerar?
"Challe, du är fan usel. Tja!" /Tommy
Vad utvecklande det måste kännas. Challe vet direkt vad som behöver göras! DIF Hockey vinner 20 raka.

DIF!