Fantastiskt!Mash skrev:Introfilm
Vi har som mål att göra en introfilm liknande succéintrot från 2009/10. Flera företag har redan anmält intresse för att hjälpa till. Vill ditt företag också vara med och bidra till finansieringen? Kontakta då jenny.silfverstrand@difhockey.se
- http://difhockey.se/nyhet.php?news=9514
Riktigt roligt att höra! Jag hoppas att detta går i lås. Föregående intron har varit i nivån med kvalitén på isen.
Intro/Intromusik
Re: Intro/Intromusik
Kund inte se videon utan att att tok garva,Robb skrev:
DIF - Legender!
fick en inre syn att Djurgårds truppen kom springande med DIF flaggan i högsta hugg med Fimpen i spetsen

Vet fan inte hur man får bilden mindre
Senast redigerad av emilin den 2012-06-15 17:02:23, redigerad totalt 1 gånger.
18DIF91 skrev, Ta en flukt under "Intromusik" tråden, tror du har en eller två personer där som sysslar med musik.
Där för drar jag samma inlägg på två trådar blir det fel så får ni ta bort detta.
Finns det någon (några) på detta forum som kan lira musik, vore ju extremt kul om Djurgården skulle kunna släppa en ny skiva med låtar som handlar mer om DIFhockey, tyvärr så kan jag själv inte spela något instrument, annars hade jag gjort det för länge sen och rösten ska vi inte prata om är till o med tvungen att var tyst under snaps visorna, så det enda jag själv skulle kunna bidra med är texter, har dock aldrig pysslat med detta.
Varför inte släppa den i kombination med 18DIF91 förslag(se förslag för framtiden).
Eller är det bara jag som saknar ny Djurgårds musik, känns som att när man söker efter musik så har vi bara de gamla låtarna att välja på.
Förstå mig rätt jag anser att de gamla låtarna är grymt bra, men det vore kul om det kommer något nytt + att de gamla är mer baserade på fotbollen.
Tänkte att om det finns några, varför inte stråla samman o starta ett band(ni lär ju garanterat ha samma intressen) det lär nog bli ett minne för livet.
Vi icke kunniga inom musik skulle kunna komma med bra förslag på vad gruppen skulle kunna heta, sen verkar det ju som vi har några ord vassa på forumet, som skulle kunna skicka text förslag till de tappra som startar gruppen.
Där för drar jag samma inlägg på två trådar blir det fel så får ni ta bort detta.
Finns det någon (några) på detta forum som kan lira musik, vore ju extremt kul om Djurgården skulle kunna släppa en ny skiva med låtar som handlar mer om DIFhockey, tyvärr så kan jag själv inte spela något instrument, annars hade jag gjort det för länge sen och rösten ska vi inte prata om är till o med tvungen att var tyst under snaps visorna, så det enda jag själv skulle kunna bidra med är texter, har dock aldrig pysslat med detta.
Varför inte släppa den i kombination med 18DIF91 förslag(se förslag för framtiden).
Eller är det bara jag som saknar ny Djurgårds musik, känns som att när man söker efter musik så har vi bara de gamla låtarna att välja på.
Förstå mig rätt jag anser att de gamla låtarna är grymt bra, men det vore kul om det kommer något nytt + att de gamla är mer baserade på fotbollen.
Tänkte att om det finns några, varför inte stråla samman o starta ett band(ni lär ju garanterat ha samma intressen) det lär nog bli ett minne för livet.
Vi icke kunniga inom musik skulle kunna komma med bra förslag på vad gruppen skulle kunna heta, sen verkar det ju som vi har några ord vassa på forumet, som skulle kunna skicka text förslag till de tappra som startar gruppen.
+1Oaklund skrev:Oasis - champagne supernova.
Behöver jag säga mer? Where were you while we were getting high?
Inge mer disco tack!
Nej nej nej. Det där var kul att se en gång, men inte 20... Ett intro ska få en att tagga till och då ska det vara klipp med gamla hjältar och någon skön låt istället för ett minifilm som man tröttnar på tredje gången.Henke95 skrev:Djurgårdens intro till säsongen 2009/10 är fanimej överlägset allt annat i min mening. Det hade allt som ett intro ska ha.
Att spelarmaterialet var lysande och att just säsongen 2009/10 blev speciell, gör det hela ännu lite bättre...![]()
Något liknande skulle inte skada. POTC må ju vara bland de mest peppande musikstyckena i världshistorien.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Tycker absolut det skulle vara kul med nya låtar, men då måste de hålla någon klass också. Jag vill inte att nån som är semi-proffs på gura sitter hemma och plånkar ihop någonting som det bara blir bajskaka av.emilin skrev:18DIF91 skrev, Ta en flukt under "Intromusik" tråden, tror du har en eller två personer där som sysslar med musik.
Ingen musik. Spelarna ska äntra isen inför ett icke nedsläckt hovet medan vi på läktarna skanderar DIFDIFDIF. Trött på alla jävla jippo-intron i hockeyn.
På något sätt tycker jag att Avengers temat skulle passa bra in som intro musik
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Åter med JÄRNKAMINEN, låt det va slut på skrinande in på isen till ett par eldflamor som funkar varannan gång. Vi är järnkaminer och låt spelarna känna det också. Det är inget ståhej och NHL eller bondefasoner, det gäller att spelarna får rätt känsla när de kommer in på isen! Till detta ett tungt intro, typ Metallica. Därefter tar klacken över och visar vilka vi är och vilket lag vi stödjer!!
Intro/Intromusik
Suttit och väntad på ett "Bazinga!" men det verkar inte komma...Hockeyhjärta skrev:Åter med JÄRNKAMINEN, låt det va slut på skrinande in på isen till ett par eldflamor som funkar varannan gång. Vi är järnkaminer och låt spelarna känna det också. Det är inget ståhej och NHL eller bondefasoner, det gäller att spelarna får rätt känsla när de kommer in på isen! Till detta ett tungt intro, typ Metallica. Därefter tar klacken över och visar vilka vi är och vilket lag vi stödjer!!
Ajajaj finns det verkligen folk som vill ha tillbaka den skiten?
2014-04-07, vad hände?
Jag tycker Iron Maiden - The Ides Of March skulle funka som intro musik.
Eller Enter sandman:
Eller Enter sandman:
Nej för fan.Hockeyhjärta skrev:Åter med JÄRNKAMINEN, låt det va slut på skrinande in på isen till ett par eldflamor som funkar varannan gång. Vi är järnkaminer och låt spelarna känna det också. Det är inget ståhej och NHL eller bondefasoner, det gäller att spelarna får rätt känsla när de kommer in på isen! Till detta ett tungt intro, typ Metallica. Därefter tar klacken över och visar vilka vi är och vilket lag vi stödjer!!
Snälla, hårdrock/metal vid intro är så jävla bonnigt.
Oasis/ David Bowie eller något komponerat av Hans Zimmer är det enda rätta.
Oasis/ David Bowie eller något komponerat av Hans Zimmer är det enda rätta.
Losing all hope was freedom.
Så sant, så sant!Raus skrev:något komponerat av Hans Zimmer är det enda rätta.
Jag skulle betala dyrt för att Djurgården Hockey skulle ge mig rysningar inför varje hemmamatch i form av det mest vackra introt som någonsin skapats, Honor av just Hans Zimmer.
Och på tal om er som vill ha hårdrock som intro, det finns klubbar för er också, klubbar som kallas Timrå, Modo och Luleå. Hårdrock utan känsla låter vi lantisarna ha som intro.
Ändå skulle det vara lite coolt med någon sån här låt:
Adrenalin
Adrenalin
+1, stämningsbyggande på hög nivå!Salas skrev:Så sant, så sant!Raus skrev:något komponerat av Hans Zimmer är det enda rätta.
Jag skulle betala dyrt för att Djurgården Hockey skulle ge mig rysningar inför varje hemmamatch i form av det mest vackra introt som någonsin skapats, Honor av just Hans Zimmer.
Och på tal om er som vill ha hårdrock som intro, det finns klubbar för er också, klubbar som kallas Timrå, Modo och Luleå. Hårdrock utan känsla låter vi lantisarna ha som intro.
LETS ALL DO THE CHIBSA