Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Mäklaren »

/Mäklaren
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-08-04 20:56:44, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mindrocker
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mindrocker »

Mäklaren skrev:Skön semester.

Äntligen dags för ishockey igen.

Är vi laddade? Inte det minsta.

Skall bli trevligt att se Linkan, men i övrigt ser det relativt dystert ut. Även Timmy och Granath är bra värvningar. Är extremt skeptisk till den oprövade kanadensaren som tydligen skall hit och försöka vakta en bakflyttad målbur.

Annars känns det bra att chipsfetton som # 7 och # 4 är borta. Hjärtlösa slökukar som drar ned farten i spelet. Skrattade mig själv harmynt när HV71 basunerade ut att man skrivit kontrakt med hockey-Sveriges mest överskattade och mest trögfattade hockeyspelare.

Over and out.

/Mäklaren
Välkommen tillbaka från semestern!
Avgå DJ Yes!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mindrocker skrev:

Skall bli trevligt att se Linkan, men i övrigt ser det relativt dystert ut. Även Timmy och Granath är bra värvningar. Är extremt skeptisk till den oprövade kanadensaren som tydligen skall hit och försöka vakta en bakflyttad målbur.

Annars känns det bra att chipsfetton som # 7 och # 4 är borta. Hjärtlösa slökukar som drar ned farten i spelet. Skrattade mig själv harmynt när HV71 basunerade ut att man skrivit kontrakt med hockey-Sveriges mest överskattade och mest trögfattade hockeyspelare.

Over and out.

/Mäklaren
Välkommen tillbaka från semestern!
Tackar ödmjukast.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Välkommen tillbaka! :wink:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Over and out.

/Mäklaren
Kan inte komma ihåg om jag eventuellt kanske glömt bort senaste gången jag var så totalt oladdad inför en säsong.

Först 511 matchers harvande i grundserien där varje förlust kommer kännas dubbelt surt jämfört med i ES,
Sedan (i bästa fall) en totalt ärke-vidrig Kvalserie där DIF återigen har precis allt att förlora, & det lär synas med all tydlighet på spelet

Skönt, snart höst igen....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Aye,
Allt pekar på att vi blir kvar här, tyvärr är det så. Det som kan rädda oss framöver är utökning av 14 lag eller en Stenbeck-figur.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Aye,
Allt pekar på att vi blir kvar här, tyvärr är det så. Det som kan rädda oss framöver är utökning av 14 lag eller en Stenbeck-figur.
Ställer mycket av hoppet till att många av våra spelare kanske står inför sitt "break out" år. Åberg, Sörensen, Ljungh, Hank... Offensiven borde vara all set. Men hur man än vänder och vrider på det måste det till någon form av stabilt målvaktsspel.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kan inte komma på när jag var så laddad inför en säsong sist. Måste ha varit sommaren 2001, innan jag fattat att halva laget lämnat oss. Det var ju inte lika Internet-standardiserat då, även om jag hade riktigt bredband redan 1997 så hade 90% av resten av Sverige inte det, ;) så info om saker och ting dröjde lite.

Hur som helst.. Säsongen nu är så viktig att jag nästan är övertänd på den. Det är så många viktiga matcher och så mycket som ska stämma i vår klubb. Kan det inte börja nån gång?!

Pickard.. ja, han lär ju få stå på huvudet och bekänna färg, fort som fan. Hänsynslöst hårt arbete av backarna och full fart på våra forwards.. Hoppas mycket på Åberg i år.

Jag är nervös redan nu!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Magnutz skrev:Kan inte komma på när jag var så laddad inför en säsong sist. Måste ha varit sommaren 2001, innan jag fattat att halva laget lämnat oss. Det var ju inte lika Internet-standardiserat då, även om jag hade riktigt bredband redan 1997 så hade 90% av resten av Sverige inte det, ;) så info om saker och ting dröjde lite.

Hur som helst.. Säsongen nu är så viktig att jag nästan är övertänd på den. Det är så många viktiga matcher och så mycket som ska stämma i vår klubb. Kan det inte börja nån gång?!

Pickard.. ja, han lär ju få stå på huvudet och bekänna färg, fort som fan. Hänsynslöst hårt arbete av backarna och full fart på våra forwards.. Hoppas mycket på Åberg i år.

Jag är nervös redan nu!
Själv har jag aldrig varit så här taggad sedan sässongen 1982 startade (1981 var min första på läktarna och det gav blodad tand, räknade dagarna)
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Ställer mycket av hoppet till att många av våra spelare kanske står inför sitt "break out" år. Åberg, Sörensen, Ljungh, Hank... Offensiven borde vara all set. Men hur man än vänder och vrider på det måste det till någon form av stabilt målvaktsspel.
Jag håller med, och det gör nog de flesta. Målvakten är alltid en central figur som så klart måste hålla för att man skall klara sig helskinnad ur en KS.

Annat nu: Välkommen tillbaka, Mäklaren!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SSK planerar en "invasion" av hovet den 18e september. Undrar om dom blir över sina vanliga 100 pers..
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fattar inte hur man kan vara otaggad inför den här säsongen. Jag är övertänd, och jag tror det har att göra med alla frågor som väntar på svar:

* Vem tar förstaspaden?
* Kommer Challe leverera?
* Vem kommer tvåa i poängligan...?
* Hur bra är våra nya backar?
* Hur tacklar Kristofer Ottosson försäsongens uppståndelse?
* Kommer Hank att krama Leksandsspelare och hamna på ESPN för att han är så skön?
* Kan Honken överraska?
* Bleknar Fimpen på Twitter? Bär han Linkans trunk?
* Får vi en kapten som kan leda laget i ur och skur - isåfall, vem?
* Vem är Johner?
* Åbergs breakthrough?
* Sitter Hardy på läktaren med blocket?
* Är Linus Klasen klar?!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag håller med, och det gör nog de flesta. Målvakten är alltid en central figur som så klart måste hålla för att man skall klara sig helskinnad ur en KS.

Annat nu: Välkommen tillbaka, Mäklaren!
Glömde en sak: Välkommen tillbaks mäklaren. Hoppas pennan är vassare och kommentarerna syrligare än någonsin...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

HomeOfSvenTumba skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:Linkan borde väl inte spela med Otto, dels för att Han inte verkar tycka om Otto så mycket. Hellre vill jag se Ölvestad där.
Linkan ska INTE spela med Otto!
De gick ju och skratta med varandra på träningen. Sedan var de riktigt bra förra gången med som sagt Niklas Anger. Det är bara konstiga rykten att de inte skulle tycka om varandra. Har för mig om i en intervju för ett par år sedan så sa otto att han umgicks mest med Linkan och Ölvestad i laget. Tycker Otto verkligen ska spela med Linkan de kompleterar varandra. Sedan tycker jag att Johner inte ska spela med Linkan. Känns som då blir det bara en kedja som producerar poäng. Bättre att Ha två bra offensiva kedjor istället för en jättebra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

bastis7 skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:Linkan borde väl inte spela med Otto, dels för att Han inte verkar tycka om Otto så mycket. Hellre vill jag se Ölvestad där.
Linkan ska INTE spela med Otto!
De gick ju och skratta med varandra på träningen. Sedan var de riktigt bra förra gången med som sagt Niklas Anger. Det är bara konstiga rykten att de inte skulle tycka om varandra. Har för mig om i en intervju för ett par år sedan så sa otto att han umgicks mest med Linkan och Ölvestad i laget. Tycker Otto verkligen ska spela med Linkan de kompleterar varandra. Sedan tycker jag att Johner inte ska spela med Linkan. Känns som då blir det bara en kedja som producerar poäng. Bättre att Ha två bra offensiva kedjor istället för en jättebra.
Rykten och rykten... Sett till Linkans kommentarer på twitter ang. Otto-insamlingen och löneanspråk så känns det inte som en sak en bästa polare inom laget skulle säga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar