Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Amadeus
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av Amadeus »

BaronVonDif skrev:"Alla klackkort är slutsålda och insamlingen till Ottosson gav ett tillskott på 394 000 kronor. Att det finns stöd från supportrarna råder det inga tvivel om och Jimmie är väldigt tacksam gentemot fansen. ".. står det i Ölvestad intervjun, fick för mig att insamlingen drog in en bit över 400k? Har jag fel?

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Det trodde jag med. Fick för mig det var runt 460.000:-
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av starvin_marwin »

Amadeus skrev:
BaronVonDif skrev:"Alla klackkort är slutsålda och insamlingen till Ottosson gav ett tillskott på 394 000 kronor. Att det finns stöd från supportrarna råder det inga tvivel om och Jimmie är väldigt tacksam gentemot fansen. ".. står det i Ölvestad intervjun, fick för mig att insamlingen drog in en bit över 400k? Har jag fel?

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Det trodde jag med. Fick för mig det var runt 460.000:-
Praktikant som skrivit texten, har nog tittat på räddaotto.se som visar 394 000kr.
Användarvisningsbild
Kentta

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kentta »

Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Som jag skrev i juniortråden så är han klar. Antagligen en bra värvning. I alla fall på juniornivå.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

android skrev:
Som jag skrev i juniortråden så är han klar. Antagligen en bra värvning. I alla fall på juniornivå.
Jäklar, hans siffror imponerade . Kapten också :D
mb81

Inlägg av mb81 »

XantE skrev:
android skrev:
Jäklar, hans siffror imponerade . Kapten också :D
Låter bra! Har inte sett honom något vad jag minns men hans siffror imponerar! Borde väl vara en stark konkurrent till att vara sjundeback! Någon som sett honom mycket och har något mer att säga om honom?

Även fast det inte finns jättemycket rutin i backlinjen men fan vad den känns spännande! Någon måste ju bara få ett ordentligt genombrott!
Gustafsson1993

Inlägg av Gustafsson1993 »

Han spelade riktigt stabilt och tryggt de få matcher han fick chansen i ES förra året, genomgående en av Modos absolut bästa backar i juniorlaget.

Ärligt talat skulle jag bli förvånad om han inte skulle klara av allsvenskt spel.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Enligt Expressen så kan det bli en lockout i NHL:
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... n-blir-av/

Vi säger att det blir så :D Hur stor är då chansen att någon av dessa tre ansluter till oss?

• Mark Owuya • Patric Hörnqvist • Douglas Murray (• Marty Turco :wink: )
Bild
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Rocky3000 skrev:Vi säger att det blir så :D Hur stor är då chansen att någon av dessa tre ansluter till oss?

Att dom tre förstnämnda tillsammans med Niklas Kronwall ansluter räknar jag med. Turco kan du dock glömma, finns inte på världskartan. Blir det lockout lägger han nog av.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Salas skrev:
Rocky3000 skrev:Vi säger att det blir så :D Hur stor är då chansen att någon av dessa tre ansluter till oss?

Att dom tre förstnämnda tillsammans med Niklas Kronwall ansluter räknar jag med. Turco kan du dock glömma, finns inte på världskartan. Blir det lockout lägger han nog av.
Ja just d Kronwall! Han glömde jag bort! :P Tänk om det skulle bli så, fan va häfftigt! Synd bara att Tellan inte spelar i NHL..
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Typ alla ES-klubbar fick en ekonomisk smäll förra lockouten och sa att det kostade mer än det smakade.

Det lär dessutom bara bli en kortvarig lockout.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Det lär dessutom bara bli en kortvarig lockout.
Helt omöjligt att dra en sådan slutsats i dagsläget. Spelarna och NHL står mil ifrån varandra, och blir det en lockout så kan det likväl bli en hel säsong precis som en kortare lockout som i så fall innebär en försenad ligastart.

Men i vilket fall som helst så tycker jag att Djurgården, om en lockout inträffar, ska vänta på att det finns starka indikationer på att lockouten håller i sig säsongen ut innan man börjar värva. Att värva ett stjärnlag och tappa allt efter halva säsongen vore bara idiotiskt. Visst att ta in kanske Kronwall och Hörnqvist tidigt om dom vill det för att öka hypen och öka publiktrycket kring matcherna, men ska det rustas ordentligt i form av många proffs så bör ett besked om en lång lockout vara färdigt först tycker jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Det lär dessutom bara bli en kortvarig lockout.
Helt omöjligt att dra en sådan slutsats i dagsläget. Spelarna och NHL står mil ifrån varandra, och blir det en lockout så kan det likväl bli en hel säsong precis som en kortare lockout som i så fall innebär en försenad ligastart.

Men i vilket fall som helst så tycker jag att Djurgården, om en lockout inträffar, ska vänta på att det finns starka indikationer på att lockouten håller i sig säsongen ut innan man börjar värva. Att värva ett stjärnlag och tappa allt efter halva säsongen vore bara idiotiskt. Visst att ta in kanske Kronwall och Hörnqvist tidigt om dom vill det för att öka hypen och öka publiktrycket kring matcherna, men ska det rustas ordentligt i form av många proffs så bör ett besked om en lång lockout vara färdigt först tycker jag.
Snacket som går därborta är att ingen part vill se en helsäsongslockout och kommer i allra högsta grad försöka undvika det. Men risken för en kortvarig lockout börjar faktiskt öka. Att båda parterna har lagt ett varsitt skambud var rätt väntat, men man kommer väl krypa närmare varandra kommande månader.

Frågan är hur attraktivt och hur ekonomiskt hållbart det är att ta in exempelvis tre spelare under 15 matcher och sedan tappa dom? Jag tror inte DIF skulle göra det. Tror inte heller man skulle ha råd.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Frågan är hur attraktivt och hur ekonomiskt hållbart det är att ta in exempelvis tre spelare under 15 matcher och sedan tappa dom? Jag tror inte DIF skulle göra det. Tror inte heller man skulle ha råd.
Jag tror att både Kronwall och Hörnqvist hade löst det ekonomiska på egen hand. Dom båda har boende i Stockholm och hade antagligen kört på utan krav på någon ersättning om det rört sig om 10-15 matcher.

Sen är det klart att dom inte vill ha en heltäckande lockout i NHL, men så långt som parterna står ifrån varandra så känns det i dagsläget inte allt för omöjligt. Båda parter vill se NHL kommande säsong, på sina villkor, det är problemet. Givetvis kommer dom närma sig, men om dom kommer tillräckligt nära varandra i tid för att rädda säsongen får ses som högst osäkert. Båda sidorna vill ha allt och lite därtill, och vill inte kompromissa en millimeter. Då är det svårt att kunna förhandla överhuvudtaget. Det är som att försöka förhandla ner ett pris med en kinesisk försäljare utan att få kinesen förbannad...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Frågan är hur attraktivt och hur ekonomiskt hållbart det är att ta in exempelvis tre spelare under 15 matcher och sedan tappa dom? Jag tror inte DIF skulle göra det. Tror inte heller man skulle ha råd.
Jag tror att både Kronwall och Hörnqvist hade löst det ekonomiska på egen hand. Dom båda har boende i Stockholm och hade antagligen kört på utan krav på någon ersättning om det rört sig om 10-15 matcher.

Sen är det klart att dom inte vill ha en heltäckande lockout i NHL, men så långt som parterna står ifrån varandra så känns det i dagsläget inte allt för omöjligt. Båda parter vill se NHL kommande säsong, på sina villkor, det är problemet. Givetvis kommer dom närma sig, men om dom kommer tillräckligt nära varandra i tid för att rädda säsongen får ses som högst osäkert. Båda sidorna vill ha allt och lite därtill, och vill inte kompromissa en millimeter. Då är det svårt att kunna förhandla överhuvudtaget. Det är som att försöka förhandla ner ett pris med en kinesisk försäljare utan att få kinesen förbannad...
Jag tror du glömmer en del kostnader för spelarna. Bara att försäkra dom, registrering i truppen (tror det kostar 10.000 att registrera en spelare), beställa klubbar etc. Det blir en del när man lägger ihop det. Särskilt för en förening som behövde varenda tusenlapp för att kunna ta in Otto.

Men det känns rätt tröttsamt att diskutera detta med vilka spelare vi skulle kunna ta in och så vidare när vi fortfarande är månader i från beslutet om det ens blir lockout eller inte.
Expert.
Låst