Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lakrisal
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Lakrisal »

Fantastiskt att alla är så duktiga att veta att ECHL inte är den bästa ligan. Därefter kommer okunskapen in och alla tycker att målvakterna ska ha 95% för att spelarna är så dåliga.

Då ska man komma ihåg att backarna i ECHL är bedrövliga och målvakterna inte får mycket hjälp. Det är en sån där liga som jag aldrig kommer kunna lita på statistik ifrån.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lakrisal skrev:Fantastiskt att alla är så duktiga att veta att ECHL inte är den bästa ligan. Därefter kommer okunskapen in och alla tycker att målvakterna ska ha 95% för att spelarna är så dåliga.

Då ska man komma ihåg att backarna i ECHL är bedrövliga och målvakterna inte får mycket hjälp. Det är en sån där liga som jag aldrig kommer kunna lita på statistik ifrån.
Vet du något om Chet då? Du brukar ju ha rätt bra koll på målvakterna där borta.

Mycket av snacket här grundar ju sig även på vad fans till hans gamla lag tycker om honom.

Är det även så att forwardsen i ECHL är så fantastiska?

Som sagt så ska vi spela om det först, och jag är försiktigt positiv. Men vidhåller ändå att det inte känns klockrent.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

android skrev:
Lakrisal skrev:Fantastiskt att alla är så duktiga att veta att ECHL inte är den bästa ligan. Därefter kommer okunskapen in och alla tycker att målvakterna ska ha 95% för att spelarna är så dåliga.

Vet du något om Chet då? Du brukar ju ha rätt bra koll på målvakterna där borta.

Mycket av snacket här grundar ju sig även på vad fans till hans gamla lag tycker om honom.

Är det även så att forwardsen i ECHL är så fantastiska?

Som sagt så ska vi spela om det först, och jag är försiktigt positiv. Men vidhåller ändå att det inte känns klockrent.
Ingen koll alls faktiskt. Förutom det som står, att han var en fantastisk junior som inte lyckats ta samma nivå till proffsnivån.

Och det är klart att forwardsen inte är så fantastiska heller. Men det spelar inte så stor roll när man får fler chanser att slå in returer framför mål, kommer i 3-1, 3-2, 2-1 lägen mycket oftare än i AHL. Det är en offensivare liga än NHL och AHL och det beror framförallt på att backarna är så pass mycket sämre. Sen är det klart att det kanske är 50% eller nåt som har NHL kontrakt medan resten är AHL klubbens prospects/backups.

Det jag vill få ut är att man inte ska stirra blint på statistiken för att man inte kan ligan. Bästa exemplet är väl egentligen från förra året. Braden Holtby spelade 40 matcher i AHL med 90.6%, 2.61 GAA. I NHL blev det sju matcher med 92.2% och 2.49 GAA och sedan i slutspelet 14 matcher med 93.5% med 1.95GAA.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är det mer okej att spekulera i att han är duktig istället för att spekulera i att han är dålig?

I hela vår trupp på över 20 spelare har jag gillat och hyllat ALLA utom två. Målvaktsvärvningen och re-signingen av Tim som kändes felprioriterad.

Så oerhört trist vad som blivit av det här forumet. Inte ens när vi värvar en målvakt som legat i botten på ECHL får man ens konstatera att det är befogat att känna oro eller påpeka rent fakta. Hans räddningsprocent och GAA. Jag har ju inte ens sågat honom. Skrev bara att det var sämre än väntat på pappret och att det är befogat att känna oro.

Vad är fel med i att spekulera i hur mycket pengar som finns kvar i budgeten? Det är väl lite det vi gör i den här tråden.

Aja, vad fort allting gått här. Bara före Otto-gate gick det ju faktiskt att diskutera saker och ting här. Nu är det helt omöjligt.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:Är det mer okej att spekulera i att han är duktig istället för att spekulera i att han är dålig?

I hela vår trupp på över 20 spelare har jag gillat och hyllat ALLA utom två. Målvaktsvärvningen och re-signingen av Tim som kändes felprioriterad.

Så oerhört trist vad som blivit av det här forumet. Inte ens när vi värvar en målvakt som legat i botten på ECHL får man ens konstatera att det är befogat att känna oro eller påpeka rent fakta. Hans räddningsprocent och GAA. Jag har ju inte ens sågat honom. Skrev bara att det var sämre än väntat på pappret och att det är befogat att känna oro.

Vad är fel med i att spekulera i hur mycket pengar som finns kvar i budgeten? Det är väl lite det vi gör i den här tråden.

Aja, vad fort allting gått här. Bara före Otto-gate gick det ju faktiskt att diskutera saker och ting här. Nu är det helt omöjligt.
Håller med. Är faktiskt otroligt nöjd med hur truppen ser ut, det känns verkligen skitkul inför starten av säsongen trots att vi halkat ner en serie. Oron man har grundar sig ju i att man chansat på just den viktigaste positionen i hela laget. Är det verkligen klokt? Time will tell.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag är också lite orolig, men jag tror att det är som det är sagt - backarna är urusla. Klubertanz skulle passa i AHL, då förstår ni hur ECHL är. Jag letade lite på youtube och hittade några klipp på ganska fina räddningar:
http://www.youtube.com/watch?v=YVwd7j8c4XM
http://www.youtube.com/watch?v=X4CuhDyk4io
http://www.youtube.com/watch?v=Mmk1b9IwX-0
http://www.youtube.com/watch?v=KYtpMqBdWPQ
http://www.youtube.com/watch?v=j7__BSrTmkM
Och en annan: http://www.youtube.com/watch?v=7duLdYIUb_g

Det finns ett par videos, han verkar vara väldigt omtyckt och ha en bra feeling i omklädningsrummet.
Jag var mer orolig för Valiquette än för Pickard. Inte att Valiquette var dålig, utan att han skulle bli skadad.
Pickard kommer ligga på 92,5% ungefär. Kanske 93%.

EDIT: en till: http://www.youtube.com/watch?v=uiGrjhOj ... E80DC2E469
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Tycker det är konstigt att ens spekulera i att Ottos påskrift på något sätt skulle ha kommit tack vare att vi har nallat av pengarna tänkt för målvakt.

Tidsramarna håller inte för dessa spekulationer.

Chet måste uppenbarligen ha varit av intresse ganska snart efter det att Valiquette tackat nej.

Med tanke på hur lång tid DIF Hockey förhandlat med Otto så finner jag det konstigt att Chet skulle hunnit med att få ett kontraktsförslag och tackat ja bara inom loppet av 2-3 dagar.

Otto vart "klar" för DIF Hockey säkerligen någonstans mellan den 26-30 Juli.

Tycker ni det är rimligt att inom den korta tidsramen sedan värva en målvakt ända från staterna utan att ha ett någorlunda lockande bud för honom. Givet att han inte spelat i NHL eller så, men det är en rätt stor omställning samt en del omkostnader för att flytta hit från nordamerika, så det är ju knappast ett beslut som han inte fått tänka på en tid..
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

18DIF91 skrev:Tycker det är konstigt att ens spekulera i att Ottos påskrift på något sätt skulle ha kommit tack vare att vi har nallat av pengarna tänkt för målvakt.

Chet måste uppenbarligen ha varit av intresse ganska snart efter det att Valiquette tackat nej.

Med tanke på hur lång tid DIF Hockey förhandlat med Otto så finner jag det konstigt att Chet skulle hunnit med att få ett kontraktsförslag och tackat ja bara inom loppet av 2-3 dagar.

Tycker ni det är rimligt att inom den korta tidsramen sedan värva en målvakt ända från staterna utan att ha ett någorlunda lockande bud för honom. Givet att han inte spelat i NHL eller så, men det är en rätt stor omställning samt en del omkostnader för att flytta hit från nordamerika, så det är ju knappast ett beslut som han inte fått tänka på en tid..
SPEKULERAR!
Det kan ju vara så att man för en dialog med flera spelare samtidigt? Lär varken vara ovanligt eller konstigt.

Lakrisal. Tack för infon!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

android skrev:
18DIF91 skrev:Tycker det är konstigt att ens spekulera i att Ottos påskrift på något sätt skulle ha kommit tack vare att vi har nallat av pengarna tänkt för målvakt.

SPEKULERAR!
Det kan ju vara så att man för en dialog med flera spelare samtidigt? Lär varken vara ovanligt eller konstigt.

Lakrisal. Tack för infon!
Jo, men poängen är den att om man nu fört dessa förhandlingar samtidigt så har Chet varit på tapeten långt innan Otto var klar för DIF Hockey. Alltså var man intresserad av honom oavsett om Otto hade klivit på tåget eller inte.
Alltid Oavsett.
Sambadjurgårn

Inlägg av Sambadjurgårn »

Men alltså ordet besvikelse får en helt annan innebörd nu som DIF supporter! Tack Djurgården Hockey för att ni verkligen gjort er yttersta för att hitta en så dålig målvakt som möjligt. Ett så orutinerat namn skulle aldrig ens vart aktuellt, måste finnas 20+ antal bättre lämpade i div1.

Tack också för att ni värvar en avdankad div 1 målvakt helt utan några som helst framgångar som målvaktstränare Hjärtligt tack! Attraktionsvärdet i HC är bättre än så här.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Sambadjurgårn skrev:Men alltså ordet besvikelse får en helt annan innebörd nu som DIF supporter! Tack Djurgården Hockey för att ni verkligen gjort er yttersta för att hitta en så dålig målvakt som möjligt. Ett så orutinerat namn skulle aldrig ens vart aktuellt, måste finnas 20+ antal bättre lämpade i div1.

Tack också för att ni värvar en avdankad div 1 målvakt helt utan några som helst framgångar som målvaktstränare Hjärtligt tack! Attraktionsvärdet i HC är bättre än så här.

Nu ska vi inte vara sådana, vi har ju faktiskt lyckats värvat Otto tack vare supportrars hjälp och enligt de bästa delen av DIF-familjen så är det skillnaden mellan att stanna kvar i allsvenskan eller gå upp.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Sambadjurgårn skrev:Men alltså ordet besvikelse får en helt annan innebörd nu som DIF supporter! Tack Djurgården Hockey för att ni verkligen gjort er yttersta för att hitta en så dålig målvakt som möjligt. Ett så orutinerat namn skulle aldrig ens vart aktuellt, måste finnas 20+ antal bättre lämpade i div1.

Sambadjurgårn

Inlägg av Sambadjurgårn »

#87 skrev:

Är jag troll bara för att mitt första inlägg var kritiskt?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Sambadjurgårn skrev:
#87 skrev:

Är jag troll bara för att mitt första inlägg var kritiskt?
Ptja, är du seriös med det där inlägget borde du läsa på lite innan du skriver ditt tredje.
Låst